וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכוד הגדול של וילאנובה

23.8.2012 / 10:22

הוא צריך לשמור על דרכו של גווארדיולה, אבל גם להטביע חותם משלו בברצלונה. מדור משחקי סוף השבוע באירופה חוזר עם האתגר הגדול של ליברפול והמשימה המסקרנת של ביברס נאתכו

ברנדן רוג'רס מאמן ליברפול. Michael Regan, GettyImages
האם זה האיש שיכול להציל את ליברפול? חכו להמשך הכתבה כדי לגלות מה צריך לעשות כדי שזה יקרה. ברנדן רוג'רס/GettyImages, Michael Regan

טיקי-טיטו (ברצלונה – ריאל מדריד, חמישי, 23.30, ספורט1 ו-HD)

מזמן לא היה קיץ עם כה מעט שינויים בשתי הגדולות בספרד. ג'ורדי אלבה הוא תוספת מצוינת לאגף השמאלי של בארסה, אבל פרט לכך תתייצב מול הבלאנקוס הקבוצה ששיחקה בעונה שעברה – כי הרי אלכס סונג עדיין לא אמור להיות בסגל. ריאל מדריד עדיין לא השלימה את רכישתו של לוקה מודריץ', וההרכב שלה זהה לחלוטין לזה שזכה באליפות שוברת השיאים בעונה החולפת. גם המאמן על הקווים לא השתנה, גם אם הוא מעדיף מעכשיו להיקרא "האחד והיחיד" במקום "המיוחד".

וכך יופנה כל אור הזרקורים לעברו של טיטו וילאנובה. הניצחון על סוסיאדד במחזור הפתיחה בליגה הספרדית לא מסמל הרבה, והערב יהיה זה המבחן האמיתי הראשון של מאמן ברצלונה החדש. משימתו של וילאנובה קשה מנשוא. מצד אחד מצפים ממנו להשאיר הכל בדיוק כפי שהיה בעידן פפ גווארדיולה, ומצד שני להותיר חותם אישי מהותי על בניית הקבוצה. "ברור שטיטו שונה מפפ, אך השקפת העולם שלהם דומה. הוא מייצג את הסגנון ואת הרעיונות שלנו" אמר המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה כאשר הודיע על המינוי בסוף אפריל, והדגיש את הניגודים. האם אפשר להיות זהה ושונה בו זמנית?

כל תזוזה מהכיוון של גוארדיולה תיבחן לעומק על ידי התקשורת, למרות שבפועל וילאנובה הוא זה שבחר את הכיוון. במשך ארבע שנים הוא אהב את תפקידו כעוזר האלמוני שאיש לא תהה לגבי זהותו. לכותרות הגיע וילאנובה רק כאשר ז'וזה מוריניו החליט לשלוח אצבע לתוך עינו, אבל השפעתו במתקן האימונים היתה עצומה. מאז מונה, נפוצו בספרד הדיווחים כי טיטו עמד מאחורי המעבר לשיטת שלושה שחקני ההגנה שנוסתה במשחקים כה רבים אשתקד, כולל בניצחון בקלאסיקו בברנבאו.

אלא שאת הקלאסיקו האחרון בעונה שעברה פפ וטיטו הפסידו, ואז גם הוכרע מאבק האליפות. הערב יודע טיטו שאסור לבארסה להפסיד בפעם שניה ברציפות לבלאנקוס, כי מעידה במשחקו המשמעותי הראשון עלולה לפתוח חזית משמעותית נגדו בעיתונות. כעוזרו של גוארדיולה, הוא זוכר היטב את הקריאות לפטרו אחרי שברצלונה צברה נקודה בשני משחקי הליגה הראשונים שלו, מול נומאנסיה וסנטאנדר. הילת קודמו ושותפו לא תהיה לו לעזר למשך זמן. הוא חייב להוכיח את עצמו כאן ועכשיו.

טיטו וילאנובה, מאמן ברצלונה. GettyImages
מצד אחד הוא צריך להשאיר את השיטה של גווארדיולה, מצד שני הוא חייב להותיר חותם אישי על הקבוצה. טיטו וילאנובה/GettyImages

עוד הזאר? (דורטמונד – ברמן, שישי, 21.30, ספורט1 ו-HD)

לפני חודש היו בסגל צ'לסי שני בלגים בני 21. אדן הזאר, פתח את העונה באופן סנסציוני עם מעורבות בחמישה שערים בשני משחקי פרמייר-ליג הראשונים בחייו. החלטתו לבשל את השער האחרון בניצחון 2:4 על רדינג לברניסלאב איבנוביץ' במקום לכבוש מול שער ריק היא סימן היכר לכוכב-על אמיתי. ברור לחלוטין שהוא בשל לזהור כבר עכשיו על הבמה הגדולה. לא כך החליט הצוות המקצועי לגבי קווין דה-ברויין. לבלגי השני של הכחולים, שנרכש כבר בינואר מגנק והושאר בה עד לסיום העונה שעברה, לא נמצא בינתיים מקום בסטמפורד-ברידג', והוא נדד לעונת השאלה בברמן. רבים הסיכויים כי היתה זו בחירה מעולה מבחינתו.

תומאס שאף, המאמן הנצחי של הירוקים מצפון גרמניה, הוא אשף בטיפוח כישרונות מסוגו של דה-ברויין. בזכותו הפך יוהאן מיקו הצרפתי, שנכשל טוטאלית בפארמה, לפליימייקר הטוב בבונדסליגה שלקח אליפות ב-2004. שאף הוא המאמן היחיד עד כה שהפיק אחוזים ניכרים מהפוטנציאל של דייגו הברזילאי, אשר התרסק לחלוטין כאשר ניסה לנטוש את הקן ולעבור ליובנטוס. ברמן בנתה גם את מסוט אוזיל, שהגיע למונדיאל-2010 הישר מהחממה של שאף. כעת, אחרי שנתיים קשות במרכז הטבלה, תנסה ורדר לשוב למאבק הצמרת בגרמניה בזכות שחקנים יצירתיים חדשים.

ההגנה תהווה שוב עקב אכילס מבחינת שאף, ואפשר היה לראות זאת כבר בהפסד 4:2 בגביע מול פרויסן מונסטר מהליגה השלישית, אבל הקישור עשוי להיות מעניין במיוחד. דה-ברויין בישל 30 שערים בליגה הבלגית בשנתיים האחרונות, והמפגש מול האלופה הוא במה מצוינת מבחינתו להראות את כישוריו. האם יש לו בטחון עצמי של הזאר? זו כבר שאלה אחרת לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קווין דה ברוין שחקן ורדר ברמן. Joerg Serbach, AP
ברמן בנתה את מסוט אוזיל ואולי תבנה גם אותו. קווין דה ברוין/AP, Joerg Serbach

זמן למהפכה (ליברפול – מנצ'סטר סיטי, ראשון, 18.00, ספורט1 ו-HD)

מי זוכר שמשחק הבכורה של ברנדן רוג'רס בפרמייר-ליג הסתיים בתבוסה 4:0 למנצ'סטר סיטי? למעשה, סוונסי שלו חיכתה עד המחזור החמישי כדי להבקיע את השער הראשון, ועד אז הוספדה על ידי הפרשנים וסוכנויות ההימורים כיורדת בטוחה. זה לא הפריע לה להפוך להפתעת העונה. הברבורים הוכתרו לבסוף לאחת הקבוצות האטרקטיביות והמרגשות, על אף שלא מצאו את הרשת ב-15 משחקים – הנתון הגבוה ביותר בליגה.

מבחינתו של רוג'רס, הסגנון הוא מעל הכל. הוא יוצא להגנתם של שחקני העורף ששוגים במסירות במחצית המגרש שלהם. הוא גם נוזף באלה שמעזים לשלוח כדורים ארוכים סתמיים, כפי שג'ונג'ו שלבי עשה במפגש מול גומל בליגה האירופית. המטרה היא להחליף את המנטליות אחרי שנים ארוכות בהדרכת רפא בניטס, רוי הודג'סון וקני דלגליש. המועדון משנה לחלוטין את פניו, ועבור רוג'רס שחקן הרכש החשוב ביותר הוא ג'ו אלן – האיש שמכיר היטב את החומר הנלמד. עבור יתר השחקנים נדרש זמן כדי להפנים את השיעורים.

אסור בשום אופן לשפוט את האדומים על סמך התבוסה 3:0 לווסט ברומיץ' במחזור הפתיחה. רוברטו מנצ'יני יודע זאת יותר טוב מכולם. אחרי החגיגה במחזור הפתיחה, הוא פגש את סוונסי במרץ והפסיד 1:0, כאשר בפועל התוצאה היתה צריכה להיות גבוהה הרבה יותר. האיטלקי מכיר את האיכויות של רוג'רס, וכלל לא בטוח שהוא מאושר מכך שסיטי צריכה להתארח במשחק הבכורה הביתי שלו באנפילד בליגה.

לואיס סוארס שחקן ליברפול. Michael Regan, GettyImages
נדרש זמן להפנים את השינוי, אבל הוא יגיע. לואיס סוארס המאוכזב בשבת האחרונה/GettyImages, Michael Regan

הסבלנות משתלמת? (פ.ס.ז' – בורדו, ראשון, 22.00)

אם כבר מדברים על מאמנים שקיבלו זמן כדי לחולל מפנה, הרי שבורדו היא דוגמא לא רעה בכלל בנושא. פרנסיס ז'ילו הגיע לקבוצה בקיץ 2011, אחרי שהצעיד את סושו הקטנה למקום החמישי בליגה עם כדורגל התקפי סוחף ושובה עין. הפתיחה שלו היתה קשה מאוד בלשון המעטה. עם ניצחון בודד ב-11 המשחקים הראשונים, הקבוצה דורגה מתחת לקו האדום, והאוהדים החלו לדרוש את ראשו של המאמן חסר המזל. הנשיא ז'אן-לואי טריו ממש לא התרשם מהלחץ התקשורתי ושמר אמונים לאיש השקט על הספסל. כאשר ספרו את הכסף במדרגות, התוצאות היו מרשימות – בורדו הפכה לקבוצה מגובשת ומלהיבה שניצחה בכל שישה המשחקים האחרונים של העונה כדי לסיים במקום החמישי ולהעפיל לליגה האירופית.

התנופה נמשכה גם בתחילת העונה הנוכחית, אותה פתחה הקבוצה מעיר היין בשני ניצחונות, בכיכובו של הקשר ששינה לא מעט כאשר הגיע מליל בינואר האחרון. בנבחרת פולין ציפו להרבה יותר מלודוביק אוברניאק המתאזרח ביורו-2012, אבל בצרפת הוא מפגין יכולות גבוהות הרבה יותר. אחרי שפספס הזדמנות להותיר רושם כלשהו בטורניר הגדול בקיץ, שב אוברניאק בסערה לליגה המקומית, והביא לקבוצתו שש נקודות, כולל השער המפואר מול טרואה, שהגיע בסיומו של מהלך קבוצתי פנטסטי מבית ספרו של ז'ילו.

וכך מגיעה בורדו לפארק-דה-פרנס עם מאזן מושלם ושמונה ניצחונות ליגה רצופים, בעוד קרלו אנצ'לוטי עדיין מחפש ניצחון בכורה העונה. הלחץ על הבזבזנים מפריז עצום – כל המדינה פרט לאוהדיה מתעבת את הנובורישים, והכישלון בפתיחת הליגה מביא איתו הרבה לעג. בשבוע הבא תצא סן-ז'רמן לביקור קשה בליל, והדבר הופך את הניצחון הביתי על בורדו להכרחי לחלוטין. אלא שבינתיים בפריז יש אוסף של כוכבים יקרים, ובבורדו כבר נבנתה קבוצה אמיתית בתקציב נמוך הרבה יותר.

החזרה הגנרלית של נאתכו (זניט – רובין, שבת, 15.00, ספורט2)

ישראל תפגוש את רוסיה במשחק קריטי במוקדמות המונדיאל כבר בעוד שבועיים וחצי. ביברס נאתכו אמור להיות האדריכל של אלי גוטמן בקישור, ומולו צפויה להתייצב המכונה המשומנת של זניט בקישור ובהתקפה שפתחה את העונה באופן פנטסטי. אלא שבינתיים אפשר להגדיר את החדשות מהמחנה של פאביו קאפלו כמעודדות יחסית. אלכסנדר קרז'אקוב, שהחזיר לעצמו את הביטחון העצמי אחרי ההחמצות בפולין, נפצע ולא שיחק כבר שבועיים, וגם רומן שירוקוב, השחקן הדומיננטי במרכז המגרש, החמיץ את המשחק מול אנז'י מחצ'קלה בשבוע שעבר ולא אמור לחזור גם לקרב מול רובין בשבת. המפגש הזה חשוב מאוד עבור נאתכו הן בניסיונה של רובין קאזאן להוות מועמדת רצינית בקרב מול האלופה על התואר, והן כהכנה להתמודדות עם הקישור הרוסי ברמת גן. שירוקוב אמנם יחסר, אבל איגור דניסוב, השחקן המצטיין של רוסיה ביורו-2012, יהיה שם במלוא הדרו.

אחרי עונה מעולה אשתקד, שיפר נאתכו עוד יותר את תרומתו להתקפה של רובין העונה, בין היתר בזכות החתמתו של הקשר הבאסקי המנוסה פאבלו אורבאיס שעושה המון עבודה שחורה ומאפשר לכוכב הישראלי חופש פעולה גדול יותר בחלק הקדמי. גם אם שלושה מחמשת שעריו בליגה הובקעו בפנדלים, נאתכו מוביל את טבלת הכובשים בליגה הרוסית אחרי חמישה מחזורים. האם יצליח להרשית גם מול הקבוצה החזקה ביותר בליגה? בסופר-קאפ הנחילה רובין הפסד יחיד העונה לזניט גם ללא נאתכו שהחמיץ את המשחק בגלל פציעה קלה. שני הביקורים של רובין בפטרובסקי הסתיימו בעונה שעברה בתיקו, כאשר באחרון בישל נאתכו את שער השיוויון לנלסון ואלדס הפרגוואי – אם כי הוא עבר לפני שבוע לוולנסיה, והפעם הכדורים יישלחו לעברו של סלומון רונדון.

קשר רובין קאזאן ביברס נאתכו חוגג שער. Epsilon, GettyImages
האם יצליח להרשית גם מול הקבוצה החזקה בליגה? ביברס נאתכו/GettyImages, Epsilon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully