וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילאנובה: "ברצלונה של גווארדיולה תיזכר בהיסטוריה"

מאמן בארסה מוכן לקלאסיקו הראשון (ה', 23:30 ספ'1): "לא יקבע להמשך". מוריניו: "חותם על הפסד, אם נזכה באליפות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינשטוק

הליגה הספרדית אמנם נפתחה בסוף השבוע האחרון, אך כל בר דעת מבין כי יריית הפתיחה האמיתית של הליגה תתרחש מחר (ה', 23:30, ספורט 1) כששתי הגדולות של ספרד, ברצלונה וריאל מדריד, ייפגשו בקאמפ נואו ל"אל קלאסיקו" הראשון של עונת 2012-2013, במסגרת הסופרקופה הספרדי. מי שייעדר מהמשחק הוא פפה, בלמה הפורטוגלי של מדרידיסטה. ברצלונה היא שיאנית הזכיות בסופרקופה עם 10 תארים כולל בשלוש השנים האחרונות. ריאל זכתה במפעל שמונה פעמים (האחרונה ב-2008) ואשתקד הפסידה לבארסה במפגש כפול.

אולם אם להתייחס לדבריו של מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו, החשיבות של המשחק פחותה מהליגה, למרות התהודה הגבוהה: "הייתי חותם על זה שנפסיד את המשחק מחר, ובסוף העונה נזכה באליפות", הפתיע ה"האחד". "אפילו הייתי אומר שהפסד בסופרקופה יכול להעניק לקבוצה יותר מוטיבציה, אבל אני לא חושב על זה יותר מדי. אני לא מאמין שתהיה למשחק הזה השפעה כלשהי על העונה בליגה. מבין כל ארבעת המפעלים שנתחרה בהם העונה, הסופרקופה הכי פחות חשוב. למרות זאת, אתה תמיד רוצה לנצח במשחק עם יריבות שכזו, גם אם זה בטורניר קדם עונה באיטליה".

מוריניו יפגוש על הקווים את טיטו וילאנובה, שהתפרסם לראשונה לקהל הרחב לא מעט בזכות התקרית המתוקשרת עם מאמן ריאל. מוריניו התייחס גם לשינויים שעברו על היריבה הנצחית מקטאלוניה, בעיקר בעמדת המאמן: "מבחינתי אין דבר כזה עידן גווארדיולה, או עידן וילאנובה, יש רק עידן ברצלונה. יש לה כמעט את אותו הסגל מהעונה שעברה ואת אותו סגנון משחק, כך שהיא לא השתנתה יותר מדי בקיץ לטעמי".

"אי אפשר לדבר על הגמוניה של ברצלונה או שלנו, בזמן שאף אחת מהקבוצות לא זכתה פעמיים ברצף באליפות, לפחות בשנים האחרונות. להבנתי, זה אומר שאין קבוצה שטובה יותר באופן מובהק", הוסיף מוריניו כשנשאל האם ריאל בדרך להיות זו ששולטת בליגה הספרדית, לאחר האליפות אשתקד.

וילאנובה: "לא נוח לי עם השוואות"

טיטו וילאנובה קיים גם הוא מסיבת עיתונאים לקראת הקלאסיקו הראשון שלו כמאמן ראשי: "אף קבוצה לא טובה יותר מהשנייה ורק באפריל או מאי נדע מי טובה יותר. אני מאמין ששתי הקבוצות שוות. תואר זה תואר, אבל המשחק הזה לא ישפיע על המשך העונה. אפשר יהיה ללמוד קצת על יחסי הכוחות, אבל זה לא אומר שהמנצחת תהיה טובה יותר במשך כל העונה.

"כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה. הקבוצה הזו עשתה דברים מדהימים שאי אפשר להשתוות אליהם. שישה תארים משישה בשנה אחת ו-14 מ-19 אפשריים בארבע עונות. אני לא יודע אם זו הגמוניה, אבל יש ארבע או חמש קבוצות שייזכרו בהיסטוריה של המשחק וברצלונה היא אחת מהן כמו מילאן של אריגו סאקי".

על ההשוואות לגווארדיולה אמר: "לא נוח לי עם השוואות. אני רוצה לחיות את חיי בשקט במקצוע הזה. אני יודע שזה משחק גדול, אבל לא אוכל לעשות את העבודה אם אחשוב שהפסד משמעו סוף העולם". על התיקו של ריאל עם ולנסיה הוסיף: "דברים כאלה יכולים לקרות בתחילת העונה. זה קרה לנו לא פעם. ולנסיה היא יריבה חזקה ואני לא רואה את התיקו כהפתעה גדולה.

על הרכש אלכס סונג אמר: "ההתאקלמות שלו מהירה, אבל זה לא אותו דבר כמו להתחיל את האימונים. נחליט אם הוא ישחק. הוא מאוד מוכשר, אבל נצטרך לראות מה יקרה. אני מאוד אוהב את הסגל שלנו שהוא מתאים לשחק על כל התארים, למרות שרציתי שסיידו קייטה יישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully