וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקם את הכבוד הראמוס

19.8.2012 / 10:50

הפנדל הגרוע מול באיירן רק נתן עוד לגיטימציה לשונאי סרחיו ראמוס, הילד הרע של הכדורגל הספרדי. אבל אז הגיעו התספורת החדשה, הפנדל מול פורטוגל, ההצטיינות ביורו והמחוות למובטלים, והאיש הכי מושמץ במדינה הפך לקונצנזוס של אומה שלמה

בשבוע שעבר, עוד לפני שהמריא עם נבחרת ספרד למשחק הידידות בפורטו ריקו, קפץ סרחיו ראמוס לעיר הולדתו סביליה. הפעם לא היה זה כדי להוסיף קעקוע חדש, גם לא כדי לבקר את המשפחה. ראמוס חזר הביתה כדי להכריז יחד עם חבורת אנשי עסקים על פתיחת שוק למאכלי גורמה מקומיים. לא מדובר פה בניסיון לעשות עוד קצת כסף מהצד, בטח לא עבור שחקן המגלגל מיליוני יורו בעונה, אלא בכוונה כנה להילחם באבטלה הפושה בספרד. ראמוס התגייס למאבק במשבר הכלכלי, יצר יחד עם חבריו 100 מקומות עבודה נוספים עבור תושבי סביליה, ובכך עשה צעד נוסף אל לב ליבו של הקונצנזוס. אחרי השנה הטובה בחייו, השינוי הושלם. הילד הסורר שבעבר היה סמל השחצנות ועורר סלידה בקרב רבים בספרד, הפך הקיץ למקור גאווה אמיתי.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. Jeff Zelevansky, GettyImages
שינוי מהותי, ולא רק בגלל התספורת החדשה. סרחיו ראמוס/GettyImages, Jeff Zelevansky

לפני כשנתיים, במסיבת עיתונאים שנערכה בסלמנקה לקראת משחקה של נבחרת ספרד במוקדמות יורו 2012 מול ליטא, התיישבו זה לצד זה ראמוס וג'רארד פיקה וענו לשאלות אנשי התקשורת. בשלב מסוים פנה עיתונאי מברצלונה לפיקה ושאל שאלה בקטלאנית. ראמוס התעצבן, ורגע לפני שפיקה ענה ביקש ממנו עמיתו מריאל להגיב לשאלה באנדלוסית כי "מסתבר שהעיתונאי הזה לא מבין ספרדית". העקיצה של ראמוס הצחיקה את היושבים בחדר התקשורת בסלמנקה, אך בברצלונה זעמו על הזלזול והאיבה כלפי ראמוס התפשטה בספרד.

את הכינוי 'סוס פרא' קיבל ראמוס בעקבות הדהירות התכופות קדימה מעמדת המגן הימני, אולם בשלב מסוים זה הפך לכינוי גנאי המתייחס לאיבוד העשתונות שלו. ראמוס ספג כרטיסים בסיטונות, דאג להביע את מחאתו על כל אחד מהם והתנהל בשחצנות וביהירות, על ומחוץ למגרש. אפילו במדריד החלו לפקפק בשלב מסוים בפוטנציאל האדיר הגלום בו בעקבות מהלכים מלוכלכים ולא ספורטיביים בהם היה מעורב, וטענו כי "סגנונו ואופיו לא מתאימים לחולצה הלבנה של ריאל".

שנתיים עברו מאז אותה תקרית במסיבת העיתונאים בסלמנקה, ואפילו בקטלוניה כבר למדו לכבד ולהעריך את האויב ממדריד. "עם כל הדיבורים על מתיחות בינו לבין פיקה, הם שיתפו פעולה ביורו בצורה מעוררת הערכה", אמר בתום היורו באוקראינה ג'ורדי ז'יל מעיתון 'ספורט' הקטלאני. "רואים שראמוס התבגר, וזה לא קשור רק לשינוי הפריזורה. הוא מתעסק פחות בשטויות וגם הפך לשחקן אחראי וטוב יותר ששיאו עוד לפניו. הוא מהיר, אתלטי, קשוח ובעל יכולת טכנית גבוהה מאוד ביחס לשחקן הגנה. היריבות בין ברצלונה לריאל תימשך והוא תמיד יהיה במרכז העניינים ברגעי מחלוקת, אבל אין מה להגיד - הוא ריגש גם את הקטלאנים ביורו הזה".

שחקן ריאל מדריד סרחיו ראמוס ליד השופט ססאר מוניס פרננדס. רויטרס
נהג להתלונן על כל כרטיס עד שאפילו במדריד טענו כי "סגנונו לא מתאים לחולצה הלבנה של ריאל". סרחיו ראמוס בעימות עם השופט ססאר מוניס פרננדס/רויטרס

ראמוס לא יכול היה לחלום על שנה מוצלחת יותר מבחינה אישית ומקצועית. שינוי התדמית החל לא מעט בזכות שינוי התפקוד במגרש, שם במהלך עונת 2010/11 נדרש לעבור למרכז ההגנה בעקבות פציעתו של ריקרדו קרבאליו. המעבר לעמדת הבלם הפך בשלב מסוים לקבוע, ואליו התלוותה אחריות רבה שראמוס הצליח לשאת בכבוד. אפילו חורחה ולדאנו, שנפרד מריאל בעקבות הפסד במאבקי השליטה שלו מול ז'וזה מוריניו, ידע לפרגן למהלך שביצע הפורטוגלי והודה: "השימוש הזה בראמוס כבלם - מה שהתחיל בכלל כאילוץ - התברר כפתרון מבריק לחוליית ההגנה. הוא עשה עבודה אדירה והוא בהחלט אחד הבלמים הטובים בעולם כיום".

אחרי הזכייה באליפות וכמובן השמירה עם נבחרת ספרד על התואר האירופי ביורו 2012, מי בכלל זוכר את העימות עם מוריניו בינואר ("לא היית שחקן, אתה לא יודע הכל", אמר ראמוס למאמן שהאשימו בספיגת השער של קרלס פויול ברבע גמר הגביע מול בארסה)? הנכונות של האנדלוסי להתייצב מול מוריניו רק העלתה את קרנו בקרב חבריו לקבוצה. גם היחסים עם הפורטוגלי קיבלו תפנית חיובית. "אני לומד ממוריניו המון", ציין ראמוס בראיון. "הוא מבין כדורגל וברמה האישית הוא קידם אותי גם כבנאדם. זו פריבילגיה אדירה שיש לי אותו כמאמן".

ומה עם הפנדל ששלח לשמיים בחצי גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן? מישהו עוד זוכר את זה אחרי הביצוע חסר המורא בחצי גמר היורו שגרם לאנשי התקשורת בספרד להכתירו כ"איש עם הביצים הגדולות בעולם"? "הפנדל היחיד שנזכור הוא הפאננקה המרגש לרשת פורטוגל", כתב תומאס רונסרו ב'אס'. "סרחיו הוא 'לב אמיץ' שכמעט שובר את צווארו בזמן ניגון ההמנון הספרדי. הוא אוהב את המדינה והדגל יותר מכל דבר אחר". העובדה שהקדיש את התואר לחברו המנוח אנטוניו פוארטה, רק הפכה את דמותו בעיני הציבור הספרדי למרגשת עוד יותר.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. רויטרס
אפילו הצ'ילבה חורחה ולדאנו הודה שהשימוש שלו בראמוס כבלם היה מבריק. ז'וזה מוריניו/רויטרס

הודות לאותה גאווה לאומית וכמובן ליכולת הנפלאה על כר הדשא, את השנה השמינית שלו בריאל מדריד כבר מתחיל ראמוס כאייקון אמיתי. הוא השחקן הכי ותיק בקבוצה מלבד איקר קסיאס (וככזה גם מכהן כסגן הקפטן), וכבר הצהיר כי אם יציעו לו חוזה לכל החיים יחתום עליו ללא היסוס. מדרידיסטה לנצח. באוגוסט 2005, כאשר ריאל שילמה תמורתו 27 מיליון יורו והפכה אותו לשחקן הספרדי היקר בתולדותיה כשהוא רק בן 18, כולם דיברו עליו כיורש האפשרי של פרננדו היירו. כיום ראמוס בן ה-26 הוא מעוז ההגנה של הבלאנקוס. לא ירחק היום בו יחלוף על פני היירו במדד ההיסטורי, בדיוק כפי שעשה במהלך היורו מבחינת במספר ההופעות במדי הנבחרת. ושוב, הוא רק בן 26. לא לחינם הכתירו אותו ב'מארקה' בתור "רכישת העשור של ריאל מדריד".

ראמוס נהג לומר בכל פעם שנשאל לגבי העמדה המועדפת עליו, שהוא היה אלוף אירופה ואלוף עולם כמגן ימני. אלא שעכשיו כבר אין צורך להשתמש בתירוצים מקלים. הוא אלוף אירופה וגם אלוף ספרד כבלם, אחרי עונה פנטסטית בה פיקד על ההגנה, ידע להרגיע אפילו את פפה וסייע לריאל לשבור שיאים ולסיים את הליגה עם 100 נקודות. השחקן יליד סביליה חילץ יותר כדורים מכל אחד אחר בליגה הספרדית בחמש השנים האחרונות, ותהליך ההתקדמות שלו נמשך באופן עקבי מדי עונה. השיא הגיע כמובן ביורו, בו מילא בהצלחה את מקומו של פויול הפצוע והתגבר על כל המחלוקות עם פיקה כדי ליצור מרכז הגנה בלתי חדיר. מטאדור.

"הוא כבר לא אותו פרא שהיה בצעירותו", הסביר רונסרו ב'אס'. "ראמוס מהווה דוגמה ומופת לעבודה קשה, נאמנות לקבוצה ומחויבות למקצוע. התקווה הייתה שהוא יוכל לשאת בגאווה את החלוצה מספר 4 של היירו. לשמחתנו, זה בדיוק מה שקרה". אז הבלם של ריאל עדיין מככב במדורי הרכילות ולפעמים פולט שטויות משעשעות ברשתות החברתיות אליהן הודה כי התמכר, אבל במקביל סוס הפרא מסביליה מנהל חוות סוסים משלו המהווה עבורו מקור הרגעה. אין ספק שהוא התבגר ולמד לשלב בין כל ההנאות, מה שהפך אותו באופן מפתיע לאחד הספורטאים הנערצים בספרד ב-2012. על מפנה שכזה גם ראמוס עצמו לא חלם.

סרחיו ראמוס שחקן נבחרת ספרד לאחר הזכייה ביורו 2012. Jasper Juinen, GettyImages
מטאדור אמיתי וסמל ספרדי. סרחיו ראמוס עם החולצה לזכר אנטוניו פוארטה לאחר הזכייה ביורו 2012/GettyImages, Jasper Juinen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully