וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבזורי יחליף את נעימי בסגל הנבחרת לקראת איסלנד

21.8.2012 / 12:20

נבחרת ישראל מקווה שלא למעוד. הלפרין: "הכל תלוי בנו". שיבק: "הברברת מתחלפת בדקה שמנצחים" (22:15, ערוץ 1)

קובי אליהו

צפו בנבחרת ישראל ממריאה לאיסלנד

נבחרת ישראל תתמודד הערב (שלישי) בריקיוויק מול נבחרת איסלנד במסגרת המחזור השלישי במוקדמות אליפות אירופה (22:15, שידור ישיר בערוץ 1). לאחר שני הפסדים בשני המשחקים הראשונים, כולל הפסד דרמטי ומביך במיוחד לאסטוניה ביום שבת בראשון לציון, יודעים בנבחרת שכל תוצאה מלבד ניצחון על היריבה החלשה תסיים את סיכויי ההעפלה כבר ביום שלישי. מי שיקבל את ההזדמנות במשחק הערב הוא דגן יבזורי, שהחליף את יובל נעימי בסגל הנבחרת.

השחקנים והצוות המקצועי, מלווים ביו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל, הגיעו לאיסלנד רק בלילה שבין ראשון לשני לאחר מסע שנמשך כמעט 12 שעות. הערב כבר ערכה הנבחרת את האימון הראשון שלה ברקוויק, בירת איסלנד, ונראה כי האולם, שמכיל כ-2500 מקומות, צפוי להיות מלא לחלוטין מחר.

במהלך ההמתנה בשדה התעופה באמסטרדם ערכו מספר שחקנים שיחות כדי לנסות וליישר את ההדורים בעקבות הבלאגן שמתחולל בימים האחרונים בסגל, "צריך לשים את הכל בצד ולצאת מהקמפיין הזה עם כרטיס לאליפות אירופה", אמר אחד הבכירים בסגל, "ביישנו את המדים הלאומיים".

"ברור שלא ציפינו להיות עם שני הפסדים, אבל זו המציאות ואנחנו כאן כדי לשנות אותה", אמר יותם הלפרין. "אנחנו ממש לא מקלים ראש באיסלנדים ויודעים שהם נבחרת לא רעה בכלל. למרות כל זה, אנחנו עדיין מרגישים שהכל תלוי בנו ואם נשחק כמו בדקות הטובות שהיו לנו מול אסטוניה ומונטנגרו לאורך זמן, גם הניצחונות יגיעו".

הצוות המקצועי ערך לשחקנים תדרוך וידאו מקיף בשעות הצהריים במלון בו הם שוהים, ורק בשעה 22:00 שעון ישראל יצאה הנבחרת לאימון המסכם. האווירה בין השחקנים ובין הצוות המקצועי היא מתוחה מאוד, ויש רצון רב לשים את ההפסדים האחרונים מאחוריהם.

שחקני נבחרת ישראל עומרי כספי, ליאור אליהו, יותם הלפרין באולם באיסלנד. איגוד הכדורסל
אין מחנאות. כספי, הלפרין ואליהו באולם באיסלנד/איגוד הכדורסל

"זו קבוצה מאוד מאוד דומה בסגנון שלה לאסטוניה", אמר המאמן אריק שיבק, "יש להם קליעה טובה מאוד וראינו שהם עשו הרבה צרות לסרביה והתוצאה הסופית לא כל כך משקפת, כי הם חזרו מ-12 הפרש ל-3-4. זו קבוצה מאוד לוחמנית שלא מוותרת לעולם, כשהכוכב שלהם סטפנסון קלעי ברמה גבוהה, שמשחק שנים באיטליה וספרד ולאחרונה בסרגוסה. בכלל זה מאפיין מאוד את המדינות מהסוג הזה. נכון שהליגה לא חזקה, אבל כשעוברים על הסגל רואים שיש הרבה שחקנים שמשחקים בחוץ, בשבדיה, באיטליה או בליגה השנייה בספרד".

"אנחנו באים אחרי שני הפסדים ברור שהשני היה סוג של סכין", הוסיף המאמן על המצב החברתי בנבחרת, "אנשים פה לקחו את זה מאוד קשה וכל המערכת לקחה את זה קשה. אנחנו מבינים את רמת הציפיות ואני יכול לומר שיש מאחורינו הרבה מאוד אנשים שאוהבים אותנו ותומכים בנו ונעים לראות דווקא בימים כאלו כמה אנשים מעריכים ומוקירים את מה שאנחנו עושים. אנחנו רוצים קודם כל להוכיח לעצמנו ולחזור למסלול הניצחונות ואני אומר שכל הקשקשת והברברת מתחלפת בדקה כשמנצחים עם אותם מאמנים ואותם השחקנים".

"ברור שזה לא סימפטי להגיע למשחק חוץ לא קל אחרי הפסד בית, אבל אנחנו יודעים שכדי להוריד את הלחץ ולהחזיר את הביטחון, צריך לניצחון לפעמים צריך לשחק בשביל זה פחות יפה ואטרקטיבי אלא יותר לוחמני", הוסיף מאמן הנבחרת. "אני משדר לשחקנים שזה דבר שאפיין תמיד את הנבחרת וצריך להחזיר את הלוחמניות, היחידה המגובשת וה-ביחד שהיו בנבחרת עד לפני שבועיים-שלושה. אני תמיד משתמש במשפט הזה ואחזור עליו גם עכשיו, דשא קצוץ הופך לאקליפטוס כשיש בעיות וזה נכון גם להיפך. בהפסדים מסתכלים מה צבע השרוך של כל אחד ואיך הוא הסתרק ובניצחונות כל זה לא מעניין אף אחד".

יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל, שכאמור הצטרף למסע לאיסלנד, ייפגש עם יו"ר פיב"א אירופה אולאפור ראפנסון האיסלנדי, ויגיש לו בקשה לארח את אליפות אירופה לעתודה דרג א' בשנה הבאה בישראל. האליפות נחשבת לשנייה בחשיבותה לאחר אליפות אירופה לבוגרים. הנבחרת תמשיך ביום רביעי לסלובקיה לקראת המשחק בין הנבחרות ביום שישי בברטיסלבה.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מאוכזב. קובי אליהו
רוצים לשים את הצרות מאחור. עמרי כספי/קובי אליהו

מי את נבחרת איסלנד?

נבחרת איסלנד של פטר אוקוויסט השבדי מפתיעה עד כה בבית א' של המוקדמות. הניצחון על סלובקיה לא היה מפתיע במיוחד, אבל המשחק הסביר שהציגו האיסלנדים בביתם מול סרביה גורם במדינה הקרה להרגשה שניתן אפילו להלחם על המקום השלישי בבית.

איסלנד מעולם לא העפילה לאליפות אירופה. יתרה מכך, בזכות הופעה כושלת בדרג ב' בשנת 2007, היא אפילו לא השתתפה בדרג ב' בשנת 2009. הכדורסל האיסלנדי לא הצליח להצמיח כשרונות גדולים בשנים האחרונות, והנבחרות הצעירות שלו לא מצליחות, על אף המימדים המרשימים, לרשום הישגים מפתיעים באליפויות דרג ב' השונות.

אז למי שווה לשים לב באיסלנד? בעיקר לשני הנציגים של הכדורסל בליגה הספרדית. יון סטפנסון קנה לעצמו שם בשנים האחרונות בליגה הספרדית בזכות הקליעה שלו ומשחק כיום בסרגוסה. במוקדמות רושם הקלע המחונן 24.5 נקודות בממוצע למשחק. האוקור פאלסון הצעיר הוחתם על ידי מנרסה, ובינתיים לא מקבל הזדמנויות גדולות מדי, ורושם עד כה 11 נקודות ו-5.5 ריבאונדים. שחקן מוכשר נוסף הוא הלינור באירנגסון שרושם עד כה באליפות 13 נקודות ו-9.5 ריבאונדים בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully