וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' היורובאסקט: אסטוניה ניצחה את ישראל בהארכה

ישראל רשמה את אחד ההפסדים המביכים בתולדותיה, כשנוצחה בבית על ידי אסטוניה החלשה, לאחר שהובילה כבר ב-17

התקציר באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

באדיבות הערוץ הראשון

נבחרת ישראל רשמה הערב (שבת) את אחד הביזיונות הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי, כשנכנעה 88:86 לאחר הארכה לנבחרת אסטוניה החלשה. לא מדובר כאן רק בהפסד ליריבה נחותה במיוחד, לא מדובר על הפסד שני ברציפות ועוד בבית, שמציב את תמונת העלייה של הנבחרת ליורובאסקט בספק. ישראל הציגה הערב כדורסל עלוב, נטול דרך, לא נלחמה על הכבוד שלה, ופשוט הביכה את עצמה ואת כל האוהדים שהגיעו הערב לאולם בראשון לציון. עתה תצא הנבחרת לשני משחקי חוץ מול איסלנד וסלובקיה, כשאסור לה בשום אופן להפסיד, אם ברצונה לשמור על סיכויים להעפיל לאליפות אירופה הקרובה. אם להיות כנים? לא באמת מגיע להם להיות שם ככה.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מאוכזב. קובי אליהו
ביזיון אמיתי. כספי/קובי אליהו

קשה להסביר מה בדיוק קרה הערב לנבחרת של אריק שיבק, שדווקא הגיעה למשחק נחושה ומלאת אנרגיה. כספי צלף שלשות ללא הפרעה ברבע הראשון, הלפרין נכנס לעניינים, והאסטונים נראו המומים בדרך לפיגור 17 בשלב מוקדם. אלא שאז החלה נפילת המתח הקבועה, אותה נפילת מתח שהופכת אט אט לסימן ההיכר של נבחרת ישראל. כספי נעלם, אליהו לא מצא את הטבעת, והשחקנים של שיבק איבדו כדור אחרי כדור. קליעות העונשין של הנבחרת נראו כמו של נבחרת ילדים (17 מ-31), תוכנית הפעולה של שיבק, אם היתה כזו, לא עבדה, ישראל הפסיקה למצוא נקודות קלות בצבע, ופשוט נתקעה.

האסטונים, שניסו את מזלם בעיקר מחוץ לקשת, הבינו לפתע שההגנה הישראלית לא מתפקדת, והחלו לחדור. סוק, ונה וקנגור עשו צחוק מהגבוהים הישראלים והחלו לנגוס בהפרש, בעוד שיבק נותר חסר אונים בצד. כספי הספיק לצלוף שתי שלשות ברבע האחרון כדי להחזיר את ישראל ל-8 הפרש, אבל בדיוק כמו מול מונטנגרו, גם זה לא הספיק. האסטונים החלשים כפו הארכה לאחר מהלך הגנתי מטופש במיוחד של ישראל, שאיפשרה ליריבתה שלשה מכרעת, ומחסור במנהיג בחמש הדקות הנוספות העניקו את הניצחון המוצדק לאסטוניה. פשוט ביזיון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן נבחרת אסטוניה טאנר סוק חודר מול שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. קובי אליהו
עשה מהם צחוק. סוק חודר ללא בעיה לסל/קובי אליהו

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה בחמישייה עם יותם הלפרין, יוגב אוחיון, ליאור אליהו, עומרי כספי ואלכס טיוס. אסטוניה העלתה את סטן סוק, גרט דורבק, גרגור ארבט, יאנאר טאלטס וכריסטיאן קנגור. כספי פתח נהדר את המשחק עם שתי שלשות, אליהו עשה צרות בצבע, והלפרין הזין פעמיים את טיוס שסיים בדאנק נהדר בדרך ל-4:13. כספי צלף את השלשה השלישית שלו ואז סיים מתרפצת בדאנק, והיתרון עלה ל-13. האורחים סוף סוף מצאו שלשה, אבל אוחיון החזיר באחת משלו וישראל ירדה ביתרון 12:25 בסיום הרבע.

פניני פתח את הרבע השני עם שלשה, אבל האסטונים הגיבו עם ריצת 0:6 בגלל רצף של החטאות של ישראל וצימקו ל-28:18. הלפרין סוף סוף רשם נקודות ראשונות במוקדמות עם שלשה, ואחת של פניני החזירה את ישראל ל-17 הפרש. אסטוניה לא ויתרה, ועם חמש נקודות רצופות של קנגור הורידה ל-35:25. הלפרין קבר את השלשה השניה שלו והוסיף עוד שתיים במתפרצת, אסטוניה המשיכה לחפש את הישועה אך ורק מחוץ לקשת, מה שאיפשר לנבחרת של שיבק לרדת ביתרון 27:40 אל המחצית.

האורחים המשיכו להישאר קרוב גם בפתיחת הרבע השלישי, עם שלשה של ונה, אבל הלפרין שוב היה פעיל מאוד, וסל ועבירה שלו העלה את ישראל ל-34:48. ההגנה הישראלית שוב נרדמה, ונה וסוק חדרו ללא קושי, טאלטס סוף סוף קלע שלשה, ופתאום היתרון הישראלי עומד על 4 בלבד. לשיבק פשוט לא היו תשובות, ובדיוק כמו מול מונטנגרו, איש מהשחקנים לא לקח על עצמו אחריות, כשלבסוף זריקות עונשין של כספי הורידו את ישראל ביתרון 52:58 אל הרבע האחרון.

טאלטס ספג את העבירה החמישית שלו עם פתיחת הרבע הרביעי, וישראל ניסתה לנצל זאת. לימונד תפר שלשה פנויה וחשובה, אבל האיבודים בצד הישראלי המשיכו להגיע, אסטוניה צלפה שלשה וחדירה קלילה של סוק הורידה ל-6 בלבד. או אז הופיע סוף סוף עומרי כספי, צלף שתי שלשות רצופות והעלה את ישראל ל-62:71. אלא שההגנה הישראלית המשיכה לא לתפקד, ונה צלף שלשה, וסוק חדר ללא הפרעה כדי להוריד ל-3 בלבד. ישראל החטיאה, אסטוניה הלכה להתקפה אחרונה וחיפשה שלשה, הספיקה לקחת ריבאונד, ודורבק מצא את עצמו פנוי לחלוטין מחוץ לקשת כדי לצלוף שלשה ולשלוח את המשחק להארכה.

אליהו שם את ישראל מלפנים בפתיחת ההארכה, אבל האסטונים המשיכו במומנטום שלהם ועלו ליתרון ראשון עם חדירה של סוק שקבע 78:79. לימונד צלף ארבע נקודות רצופות, אסטוניה תפסה מחדש את ההובלה, אבל ראתה את דורבק מחטיא פעמיים מהקו, ונותן לישראל הזדמנות אחרונה. בדיוק כמו שאר המשחק, ישראל הלכה ללא תוכנית פעולה ברורה, אוחיון הלך עם הראש בקיר והחטיא, ונתן את האות לחגיגות האסטוניות. לא להאמין.

שחקן נבחרת אסטוניה גרט דורבק קולע שלשה מול נבחרת ישראל. קובי אליהו
החלטה אומללה שהובילה לשלשה גדולה. דורבק שולח את המשחק להארכה/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו לאסטוניה: כריסטיאן קנגור 21 נקודות (7 ריבאונדים), סלים סנדר ונה 17 (ו-10 ריבאונדים), סטן סוק 16 (6 אסיסטים, 6 חטיפות), טאנל סוק 9, גרט דורבק 8, ריינר הליק 8, גרגור הרבט 4, יאנר טאלטס 3, כריסטו סאגה 2.

קלעו לישראל: עומרי כספי 23 נקודות (7 ריבאונדים), ליאור אליהו 13 (8 ריבאונדים, 5 מ-10 מהעונשין), רביב לימונד 12, יותם הלפרין 11 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יוגב אוחיון 10 (9 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 7 איבודים), אלכס טיוס 6 (6 ריבאונדים, 0 מ-3 מהעונשין), גיא פניני 6, אלישי כדיר 3, יובל נעימי 2. ניצן חנוכי ועידו קוז'יקרו שותפו ולא קלעו.

עובדות נוספות

ישראל הובילה 37:48 בכדורים החוזרים, אבל רשמה 16 איבודים מול 10 בלבד של האסטונים. לשתי הקבוצות היו 20 אסיסטים. ישראל סיימה את המשחק עם 42 אחוז מהשלוש (11 מ-26), אבל רק 55 אחוז מהעונשין (17 מ-31). אסטוניה קלעה 40 נקודות בצבע, לעומת 30 של ישראל.

אוהדי נבחרת אסטוניה. קובי אליהו
לא מאמינים שזה קרה להם. אוהדי אסטוניה חוגגים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully