וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' היורובאסקט: ישראל הפסידה למונטנגרו 75:69

ישראל הוליכה לאורך מרבית המשחק, אך קרסה בדקות ההכרעה, והפסידה הזדמנות פז. 22 נקודות של אליהו לא הושיעו

הוידאו באדיבות ערוץ 1, עריכה: אמיר קוטיגרו
שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מול מונטנגרו. איגוד הכדורסל
הקריסה הקבועה ברבע האחרון הגיעה. כספי מול מונטנגרו/איגוד הכדורסל

איזו אכזבה לנבחרת ישראל בפתיחת מוקדמות יורובאסקט 2013. החבורה של אריק שיבק היתה בדרכה הבטוחה להשגת ניצחון חוץ מרשים מול נבחרת מונטנגרו, אחת מהנבחרות המתמודדות עמה על שני המקומות הראשונים בבית. ישראל כבר הוליכה ב-8, אבל התפרקות ברבע האחרון הובילה להפסד 75:69, כשבדקות האחרונות רצו המארחים ל-0:9, בעוד לשחקניו של שיבק פשוט לא היתה את התשובה. עתה תהיה חייבת הנבחרת להתאושש במהירות, לפני המשחק הבא שלה בבית מול אסטוניה, משחק שהיא חייבת לנצח.

נקודות האור הבודדות שיכול שיבק לקחת מהמשחק הזה הן היכולת הנהדרת של ליאור אליהו, שהצטיין בשורות ישראל עם 22 נקודות, ההשתלבות הטובה של אלכס טיוס שנותן תרומה משמעותית בצבע, והביטחון העצמי של יוגב אוחיון, שהוביל הערב את הנבחרת בריבאונדים (10). ישראל פתחה בצורה אגרסיבית מאוד, ונהנתה מהנוכחות החדשה של אלכס טיוס בצבע, כשהאחרון סיים בצורה מצויינת עוד ועוד חדירות ישראליות.

מונטונגרו, שהיתה ללא ווצ'ביץ' ופקוביץ', חיפשה את הישועה בעיקר מחוץ לקשת, אבל אף כדור לא נכנס, אך היא הצליחה להישאר קרוב לאורך שני הרבעים הראשונים, בעיקר בזכות הגובה והריבאונד שלה בהתקפה, מה שסייע לה להוביל ב-3 בהפסקה. הבריחה של ישראל הגיעה ברבע השלישי, כששחקניו של שיבק מנצלים את המהירות שלהם וטסים ליתרון 8 עם יכולת נהדרת של אליהו, טיוס וכספי, בדרך אל הרבע האחרון. דווקא אז, החלו השלשות של המארחים להיכנס, שיבק לא הצליח לעצור את הריצה של מונטונגרו, וסדרה של איבודים טיפשיים וקבלת החלטות לא טובה, הובילה את ישראל להפסד כואב.

שחקן נבחרת ישראל רביב לימונד. איגוד הכדורסל
כבר הובילו ב-8. לימונד/איגוד הכדורסל

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עומרי כספי, ליאור אליהו ואלכס טיוס. מונטונגרו פתחה עם סואד סהוביץ', אלכסה פופוביץ', טיילור רוצ'סטי, ולדימיר דאסיץ' ובויאן דובלייביץ'. ישראל פתחה טוב את המשחק, כשאוחיון מעלה אותה על הלוח, כספי מצא נקודות ואסיסט נהדר של אליהו לטיוס קבע 2:8 לאורחים. המארחים התעוררו מעט וניצלו את איבודי הכדור של ישראל כדי לחולל מהפך דרך דאנק ענק של סקוליץ'. היתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה, אבל שלשה ועבירה של פניני הורידה את ישראל ביתרון 17:20 בסיום הרבע הראשון.

שתי הנבחרות חיפשו בעיקר את הקליעה מחוץ לקשת בפתיחת הרבע השני, אבל גל מקל ניצל מתפרצת כדי לרשום דירה טובה ולשמור את היתרון בצד הישראלי. מונטנגרו המשיכה להישאר קרובה, בעיקר בזכות הריבאונדים בהתקפה שלה, כשסל מטורף של מיכאלוביץ' ועוד אחד של סקוליץ' העלו אותה ליתרון 30:32. רוצ'סטיי צלף שלשה גדולה, ישראל המשיכה להחטיא ומונטנגרו ירדה ביתרון 34:37 אל ההפסקה.

טיוס פתח את הרבע השלישי עם דאנק מצויין, ונקודות של אליהו העלו את ישראל ל-37:38. המארחים השיבו בשלשה, אבל ישראל יצאה לשתי מתפרצות, השלימה ריצת 3:10 והוליכה 40:46. המשחק החל להתחמם, וכספי סחט עבירה בלתי ספורטיבית כדי להעלות את הנבחרת של שיבק ליתרון 46:54. המומנטום הישראלי נמשך, מקל סידר אסיסט נפלא לטיוס שסיים בדאנק, והנבחרת של שיבק ירדה ביתרון 48:56 אל הרבע האחרון.

סחוביץ' צלף שתי שלשות רצופות עם פתיחת הרבע הרביעי, אבל כספי צלף אחת משלו, ואליהו עם שני מהלכים נהדרים קבע יתרון 56:63. השלשות של מונטנגרו המשיכו לצלול פנימה, אוחיון ניסה לעצור את השטף אבל שלשה נוספת של דאסיץ' צימקה לנקודה בלבד. עבירה טיפשית של טיוס על סהוביץ' בזמן זריקה לשלוש סייעה למקומיים להשוות, ורוצ'סטי העלה את מונטנגרו ל-69:71 מהקו. ישראל שוב החטיאה, המארחים הגדילו את היתרון ל-4 מהקו, ואיבוד מטופש של כספי הבטיח את הניצחון למונטנגרו.

שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. איגוד הכדורסל
פספסו הזדמנות מצויינת לזכות בניצחון חוץ. אליהו/איגוד הכדורסל

סטטיסטיקה

קלעו למונטנגרו: סואד סקהביץ' (11 ריבאונדים), בלוגטה סקוליץ' (7 ריבאונדים) וטיילור רוצ'סטי (2 מ-7 לשלוש, 5 אסיסטים) קלעו 12 נקודות כל אחד, ולאדימיר דאסיץ' 10, בויאן דובלייביץ' 7, ניקולה איבנוביץ' 5, ולאדימיר דראגצ'ביץ' ו-ולאדימיר מיכאלוביץ' 4 כל אחד, אלכסה פופוביץ' מילקו ביילצה 2 כל אחד.

קלעו לישראל: ליאור אליהו 22 (10 מ-14 מהשדה), עומרי כספי 17 ו-8 ריבאונדים, אלכס טיוס (5 ריבאונדים) ויוגב אוחיון (10 ריבאונדים, 4 אסיסטים) 8 נקודות כל אחד, גיא פניני 6, רביב לימונד 4, גל מקל ואלישי כדיר 2 כל אחד, יותם הלפרין, עידו קוז'יקרו וניצן חנוכי שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully