וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "אני כבר ממש מתגעגע לכדורגל הישראלי"

16.8.2012 / 19:40

יו"ר ההתאחדות לכדורגל פתח רשמית את עונת 2012/13 בערב הגאלה החגיגי. דני עמוס שחקן העונה, רן בן שמעון המאמן

תשעה ימים בדיוק לפני שריקת הפתיחה של עונת 2012/13 בליגת העל, הכדורגל הישראלי חזר למרכז הבמה עם ערב הגאלה החגיגי של ההתאחדות לכדורגל. בטקס הנערך בשפיים זו השנה השנייה ברציפות, התכנסו נציגי 14 קבוצות הליגה הבכירה וכן אנשי הנבחרת שזה עתה חזרו מהונגריה.

איזי שרצקי בעלי עירוני קרית שמונה מעניק פרס לשוער דני עמוס (במרכז), לצידם אבי לוזון. קובי אליהו
שחקן העונה. דני עמוס מקבל את הפרס מאיזי שרצקי ואבי לוזון/קובי אליהו

בחירת מצטייני העונה שעברה הייתה כמובן גולת הכותרת של הערב (חמישי) ומי שזכה בתואר שחקן העונה הוא דני עמוס, שוער עירוני קרית שמונה שעלה לקבל את הגביע מידי הבעלים איזי שרצקי והודה למשפחתו ולחבריו לקבוצה. מאמן העונה הוא רן בן שמעון, שהוליך את קרית שמונה לאליפות ומאז עבר לאמן את א.א.ק לרנקה הקפריסאית. "חוויתי בשנים האלה חוויה אדירה, אין לי ספק שהיה נדיר שהדברים התחברנו לנו, לא רק בשנה האחרונה. המקום הזה נתן לי הרבה מעבר לכדורגל, יותר בחיבור בין בני אדם, ואם יש מסר אחד למאמנים מעבר להשקעה ולהט ולרצון להתחדש, זו הדרך להגיע לשחקנים, ללמוד בני אדם ולתת להם את הסביבה הנכונה להתפתחות ולגדילה. אני רוצה להודות לכל האנשים שעשו איתי את הדרך בקרית שמונה מדני האפסנאי ועד איזי הבעלים".

פרס השופטים המצטיינים של העונה ניתן לאלון יפת ולילך אסולין, שעשתה היסטוריה בעונה החולפת כשהפכה לאישה הראשונה שמנהלת משחק בליגת העל. לאחר מכן עלו לבמה דייני בית הדין הוותיקים, אולי האנשים המושמצים של העונה האחרונה בליגת העל, ודווקא הם זכו לפרסי הוקרה, לפני שאב בית הדין חיים אלחדיף קיבל פרס על מפעל חיים. גם סילבי ז'אן הפורשת קיבלה תשורה על תרומתה לענף כדורגל הנשים.

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן מעניק פרס למאמן א.א.ק לרנקה רן בן שמעון. קובי אליהו
מאמן העונה. רן בן שמעון מקבל את הפרס מאלי גוטמן/קובי אליהו

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון נשא דברים בפתיחת הטקס ואמר: "אני כבר ממש מתגעגע לכדורגל הישראלי. עבורי אין כמו להיכנס לבלומפילד לאווירה של דרבי. ההתרגשות שאוחזת בי עולה עשרות מונים על גמר היורו שנכחתי בו. בליגה הזו אנחנו צריכים להתגאות ואותה אנו צריכים לקדם. בקיץ הבא ייערך כאן יורו 2013 לנבחרות צעירות, ואז כולם יראו כאן את ישראל היפה עם הגמר שייערך בטדי. אני מקווה שהנבחרת הצעירה שלנו תצליח בטורניר והנבחרת הבוגרת תעלה למונדיאל. אמן ואמן. יש רוח חדשה בכדורגל שלנו. בואו כולנו יחד נחבק את הכדורגל הישראלי ונצעיד אותו לעתיד איכותי יותר".

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
יש רוח חדשה. אבי לוזון/קובי אליהו

אלי גוטמן: "יש לי כבר 10 שחקנים בהרכב לאזרבייג'אן"

מאמן הנבחרת אלי גוטמן הגיע היישר משדה התעופה והתייחס לתיקו בהונגריה: "באנו עם תכנית משחק שעבדה, אבל רק לרבע שעה. שיחקנו במשחקי ההכנה האלה נגד גרמניה, צ'כיה ואוקראינה - משחקי אימון טובים מול נבחרות שהיו ביורו. צריך לקחת כל משחק לגופו, לא לסכם את ארבעת משחקי ההכנה. הנבחרת חייבת לדעת להכתיב קצב. אני יודע כבר עכשיו על 10 שחקנים שאם יהיו בריאים, יפתחו נגד אזרבייג'אן בפתיחת מוקדמות המונדיאל בחודש הבא".

גוטמן, שבעבר טען כי שחקנים שלא ישחקו באופן סדיר לא יוכלו להיות חלק מהנבחרת, השיב לביקורות על שיתופם של אביחי ידין, איתן טיבי ודן מורי שעדיין מחפשים קבוצה והשמיע דברים אחרים לגמרי: "מעולם לא אמרתי ששחקן שלא תהיה לו קבוצה לא יהיה בנבחרת. אביחי ידין מבחינתי הוא שחקן טוב להרכב של נבחרת ישראל. יכול מאוד להיות שבעמדות מסוימות, לאו דווקא בקישור האחורי, יפתחו שחקנים שאין להם קבוצה. איתן טיבי, לדוגמה, היה מהטובים אתמול ואין לו עדיין קבוצה לעונה הקרובה".

גם מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה הגיע ליהנות מערב הגאלה וסיפר על רשמיו מישראל: "לפני שבאתי כולם אמרו לי דברים נפלאים על ישראל, ועכשיו אני מגלה שהם צדקו. ישראל היא מדינה טובה מאוד, מזג האוויר קצת חם, אבל זה נורמלי עכשיו כי אנחנו באוגוסט. אנחנו רוצים לשפר את העונה שעברה, אנחנו עובדים על זה. המטרה שלנו תשתנה ממשחק למשחק, אני לא חושב לטווח ארוך. רק השבוע, ואחריו נחשוב על השבוע הבא, ולא על החודש הבא או זה שאחריו. הצלחה תהיה לשפר את המיקום מאשתקד, לשפר את השחקנים ולהיאבק על תארים".

אחת הקבוצות המעניינות העונה תהיה הפועל באר שבע, שמאמנה אלישע לוי אמר: אלישע לוי: "באר שבע היא קבוצה מאוד מסקרנת, והיא גם מאוד מיוחדת. צריך לשמור על המעמד הזה שלה. עד עכשיו מצאתי מקום טוב ומסודר, אנשים נהדרים ושחקנים שמאוד רוצים ללמוד. אני מקווה שבאמת באר שבע תהיה כפי שאנשים מצפים שתהיה - קבוצה אטרקטיבית שתעשה עונה טובה. מבחינתי זה אומר עונה שנהיה קרובים מאוד לחלק המוביל של הטבלה".

ראובן עטר: "הסגל של מכבי חיפה עדיין לא סגור"

ניר דוידוביץ', שוער מכבי חיפה, התייחס לשינוי שעברה קבוצתו במהלך הקיץ, עם מינויו של ראובן עטר: "אחרי ארבע שנים, זו מעין התחלה חדשה במכבי חיפה. לאחר השנה שעברנו מדובר בשנה קריטית מבחינה ספורטיבית. כל אחד רוצה להוכיח שמקומו במכבי חיפה ואנחנו מקווים שתהיה לנו עונה טובה. המטרה שלי היא קודם כל להחזיר את האליפות למועדון ולקהל הנפלא שיש לנו, ומבחינה אישית אני רוצה עונה לא פחות טובה מקצועית מהעונה הקודמת ואחר כך הכל פתוח. האימונים עם ראובן עטר טובים מאוד, אני מבין איך נתניה הצליחה כל כך יפה איתו. עכשיו נותר לחכות לתוצאות הטובות ולראות את פירות ההשקעה שלנו".

ראובן עטר עצמו דיבר על התחושה האישית בתפקיד החדש: "התרגלתי לזה שאני מאמן את מכבי חיפה כבר אחרי שבוע. צריך לשים את הרגשות קצת בצד ולהתחיל לעבוד. אני יודע שיש אחריות בתפקיד, אבל את הלחץ מרגישים יותר במשחקים ולא בהכנה או באימונים. כשיש לך דרך ואתה יודע מה צריך לעשות, יש לך יותר ביטחון ואמונה במה שאתה עושה ואז גם יש פחות לחץ כי אתה יודע למה לצפות ואתה יודע מה אתה עומד לקבל. הסגל עוד לא סגור. מדברים על להוסיף עוד שחקן אחד לפחות לרוטציה, פיראס מוגרבי הוא אופציה נוספת שאנחנו לוקחים בחשבון, אבל המטרה היא קודם כל קשר אחורי".

בעוד מכבי חיפה נערכת לליגה, עירוני קרית שמונה האלופה סופרת את הימים לפלייאוף ליגת האלופות. הבעלים איזי שרצקי דווקא מתרכז בגביע הטוטו: "אני עוד רחוק מליגת האלופות, אני חושב עכשיו על גביע הטוטו. הסיכויים שלנו מול באטה בוריסוב שקולים, 50-50, ואחרי עשרות שנים בכדורגל אני יודע שהכל פתוח. אני מקווה שנגיע לשלב הבתים, ואם במקרה נגיע לשמינית הגמר זה יהיה ההישג הכי גדול של הכדורגל הישראלי. היה לנו תאקל קטן עם הפציעות של סולארי וחרסיסיץ', אבל קרית שמונה בנויה על קבוצה ולא על שחקנים בודדים. זה מה שהיה וזה גם מה שיהיה בעתיד".

המאמן גילי לנדאו הוסיף: "אני מאחל לכולנו שתהיה עונה טובה שלא תהיה דומה לקודמת, שתהיה מלווה בדברים חיוביים, ועם כדורגל איכותי ומבחינת הקבוצה שלי אני מקווה שנשיר בסיומה אלף שיר לצפון מגולן עד חרמון. לגבי הפציעות של סולארי וחרסיסיץ', מטבע הדברים יש פציעות, אבל לפעמים כשחסרים שחקני מפתח הקבוצה מתאחדת ובסופו של דבר החיבור נותן יותר ממאה אחוז. כולם אומרים שבאטה זו הקבוצה הכי פחות סקסית בהגרלה וסימנו אותה כקבוצה הכי נוחה, אבל זו קבוצה חזקה. למרות זאת, אנחנו מאמינים שיש לנו מצרכים וייחודיות ושאנחנו מסוגלים לעבור את המשימה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully