וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון 10 בחיבור

1.8.2012 / 22:03

הניצחון הגדול של קרית שמונה לא הושג דרך יכולת, אלא בזכות תלכיד חזק שמרים אותה למעלה. שלום תקווה מחמיא ומזהיר

אי אפשר שלא להחמיא לעירוני קרית שמונה על ה-0:4 הגדול על נפטצ'י באקו הערב בקרית אליעזר. עם התוצאה הזו עשתה האלופה צעד ענק לשלב הפלייאוף במוקדמות ליגת האלופות, כשגם במקרה שתודח בו תמשיך לשלב הבתים של הליגה האירופית. נראה שגם האלופה הישראלית הפתיעה את עצמה עם הניצחון המוחץ והמשכנע הזה, שנותן לה מקדמה עצומה לקראת הגומלין.

ובכל זאת, לא כדאי עדיין להיכנס לאופוריה. אמנם, אם מנתחים את המשחק, ניכר שלא רק רצף הניצחונות נמשך בקרית שמונה, אלא גם הדרך החיובית שהותוותה שם בשנים האחרונות, אבל חייבים לומר שקריית שמונה לא עשתה זאת במשחק גדול או מדויק, וגם תוצאה של 0:4, שבה שלושה שערים מובקעים במצבים נייחים, יכולה לרמות קצת. דווקא אחרי ניצחון כל כך משכנע ומכיוון שהיא שואפת לנצח ולהתקדם, קרית שמונה צריכה לראות את הנקודות הפחות טובות שלה במשחק, והיו לא מעט כאלה. נכון שיש לה סגנון, הגנה טובה והתקפה משתפרת, אבל לדעתי חסר לקרית שמונה עוד כוח במרכז השדה, שחקן או שניים בעלי יכולת פיזית והתקפית, שיכתיבו את הקצב ויעזרו לקבוצה להיות טובה יותר.

במחצית הראשונה, עד הפנדל שהעלה את האלופה ליתרון, ראינו שנפטצ'י למדה את קרית שמונה. האזרים חסמו את הקווים ולא אפשרו לגבאי ולמיאטוביץ' לטייל. כשהמגנים הטובים, שניים מהיתרונות הגדולים שלך, נסגרים ושחקני ההתקפה מתקשים, הקו השני צריך להיות בעל יכולות לפריצת ההגנה של היריב, ואת זה לא כל כך ראינו קורה. חרסיסיץ', שחקן קישור, אמנם כבש צמד, אבל הוא נרשם ממצבים נייחים, שמלבדם כמעט לא ראינו את קריית שמונה מאיימת. מרבית השערים של הקבוצה מובקעים על ידי החלוצים, והיא תצטרך תפוקה מהעמדות האחרות במגרש אם ברצונה להתקדם במאבקים עם קבוצות טובות יותר.

אלא שבערב כזה גם ההערות הללו מפנות את מקומן למחמאות, במיוחד כשמסתכלים על הרקע שממנו באה קרית שמונה לקמפיין, אחרי אליפות היסטורית למועדון ולכל אחד מהשחקנים ברמה האישית. רובם לא חוו אליפויות ולא היו במעמדים האלו, ופתאום הם שם, במרכז הבמה. גם חילופי המאמנים הציבו סימן שאלה גדול מאוד על היכולת של המועדון לשמר את ההישג. פתיחה כזו של קמפיין אירופי ראשון אינה דבר טריוויאלי.

אנחנו רק בתחילת הדרך. קריית שמונה עוד תעבור משברים ותצטרך לרענן את הסגל ולהתחזק – אבל אי אפשר שלא להתפעל מהנחיתה הרכה של המאמן גילי לנדאו לתוך סיטואציה מאוד לא פשוטה, וכרגע זה נראה טוב. יהיה מאוד מעניין לראות איך התלכיד הזה יתגבר לאחר המשבר הראשון וימשוך את הקבוצה קדימה. בסך הכל, צריך לזכור שאנחנו מנתחים השתתפות ראשונה של מועדון עם כלים לא גדולים וללא מסורת, ואי אפשר שלא להתגאות ולהעריך את מה שעשו לנדאו ושחקניו, גם אם לא מדובר ביריבות ברמה גבוהה. זהו ניצחון משכנע, ואין לי ספק שהסגנון, הדרך והחיבור המשמעותי בין השחקנים יעזרו לקרית שמונה להמשיך להיאבק בצמרת הכדורגל הישראלי. יש לה את היכולת להיות שם.

קרית שמונה הביסה 0:4 את נפטצ'י באקו, בדרך לשלב הבא

איזי שרצקי מבטיח בונוסים לשחקנים אם יעלו לשלב הבתים

האם אדריאן רוצ'ט מסוגל להנהיג את קרית שמונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully