וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצרת בית

1.8.2012 / 13:21

אדריאן רוצ'ט, הכוכב המקומי של קרית שמונה, לא הפך כמצופה בעונת האליפות לכוכב המרכזי בגלל תוצרת מעטה. באירופה זה חייב להשתפר

בסיבוב השני של העונה שעברה התכוננה בית"ר ירושלים לקראת משחק בית נגד קרית שמונה (ניצחה 0:1, ערן לוי בפנדל בדקה ה-90). לפני המשחק הכין אלי כהן את שחקניו ואמר להם: "אם תעמדו נכון, הם לא ייצרו מצבים. קשה לנו להבקיע, אבל זה יבוא. תמשיכו לעמוד ולעשות תנועה ולחץ בחלק שלנו כמו שעשינו בשבועיים האחרונים, וקרית שמונה לא תצליח לייצר הזדמנויות".

לאחר מכן כהן החל לעבור על רשימת השחקנים של קרית שמונה, מהקישור האחורי להתקפה, עד שאחד השחקנים עצר אותו ואמר: "יש גם את רוצ'ט". המאמן ענה לו: "הוא לא ינצח אותך. אם נעמוד נכון, הוא לא השחקן שיעשה דברים יוצאי דופן ויכריע את המשחק".

הדברים הללו של כהן אינם מביעים זלזול ברוצ'ט, אלא פשוט מביאים את הדעה הרווחת שמדובר בקשר טוב, שעושה הרבה תנועה ומניע כדור היטב, אך עדיין רחוק מלהיות השחקן היצירתי והבולט שחשבו שיהיה. בעונת האליפות של קרית שמונה הוא סיפק יכולת לא רעה בכלל, לעתים טובה, אבל מי שהתגלה בתור היהלום שגדל בצפון, לא צמח להיות אחת הדמויות הדומיננטיות באותו תואר. בורג טוב במכונה שהבליטה קודם את החלוצים, הבלמים, הזרים והמאמן. אחר כך רק בן הבית. החלק של רוצ'ט לא היה מספיק גדול. העונה קרית שמונה הגיבה לחיסרון הזה בבניית הסגל, אבל עדיין רוצ'ט יכול וצריך להביא עוד קצת מעצמו כדי לספק לאלופת ישראל את הערך המוסף במוקדמות ליגת האלופות, בואך הליגה האירופית.

אדריאן רוצ'ט שחקן עירוני קרית שמונה (ימין) מול אדי גוטליב שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
הדעה הרווחת היא שהוא שחקן טוב, אבל לא כזה שמנצח משחקים. אדריאן רוצ'ט/אדריאן הרבשטיין

"תוצרת, לא פחות ולא יותר"

כשאיזי שרצקי וגילי לנדאו החלו לדון ולהבין איזו קרית שמונה הם רוצים לראות השנה, השניים הסכימו על כך שהקבוצה צריכה לשחק כדורגל הרבה יותר התקפי ולא יכולה לחיות רק על משחק ההגנה שלה. אחת ההחלטות החשובות היתה להביא קשר יצירתי לפני אדריאן רוצ'ט. סטיבן כהן היה אופציה מאוד רצינית, אך דרישותיו הכספיות הגבוהות הורידו אותו מהפרק. מספר זרים נוספים נפלו, עד שדרקו טאסבסקי הגיע למשבצת.

טאסבסקי אמור להביא את מה שכביכול לא קיבלו מספיק מרוצ'ט - שחקן מאחורי החלוץ שמביא יצירתיות, טכניקה ומעז לנסות ולייצר מצבים בכל רגע אפשרי. זה גם משהו שגרם לקרית שמונה לשנות את השיטה - אמנם היא שמרה כביכול על ה-4-3-3, אך למעשה היא משחקת עם קשר אחורי אחד שזהו גרזיצ'יץ. גזל ירד בינתיים לספסל ורוצ'ט משחק קצת לפניו, מה שגורם לסולארי ואבו חצירה לשחק יותר קדימה, קרוב לבדש. כחשיבה התקפית יותר, זהו מהלך נכון, למרות שלא בטוח שזה מתאים לקרית שמונה לאורך זמן האם זו בכלל המשבצת הראויה לאדריאן רוצ'ט שצריך להתמודד עכשיו עם מוביל כדור נוסף.

איציק זוהר מגדיר את מה שקורה בקרית שמונה כ"כורח המציאות. בתפקידים הקדמיים בקבוצות גדולות, שחקן חייב להביא מספרים אחרת הוא בחוץ. תוצרת, לא פחות ולא יותר. רוצ'ט עושה הרבה תנועה, מניע כדור היטב, אולי הדינמו של קרית שמונה, אבל עדיין אם הוא הפליי-מייקר זה צריך לבוא לידי ביטוי במספרים ובהזדמנויות שהוא מייצר. זה משהו שגילי לנדאו ראה שלא קורה והביא עוד שחקן על המשבצת הקדמית. אם רוצ'ט רוצה לעבור לקבוצות הגדולות באמת של הכדורגל הישראלי, עם כל הלחץ, אז אלה הציפיות וזה כרטיס הביקור. אחרת אתה בחוץ".

קשר עירוני קרית שמונה דרקו טאסבסקי. ברני ארדוב
עכשיו רוצ'ט צריך להתמודד עם מוביל כדור נוסף. טאסבקי/ברני ארדוב

"הוא בתהליך מסויים, כל שנה הוא מתקדם"

הרבה מאוד פעמים דיברו על אדריאן רוצ'ט כקפטן וכמנהיג של קרית שמונה. בפועל, בקרית שמונה מגדירים זאת קצת אחרת, וטוענים: "צריך לדעת מה להפיל עליו. חברתית, הוא מנהיג. הוא המצחיק וכולם תמיד סביבו, אך על המגרש המנהיג האמיתי הוא סלאח חסארמה שתמיד דוחף, צועק ומוביל, בעיקר במצבי לחץ וכאשר הקבוצה תקועה. אדריאן בתהליך. לפני שלוש שנים הוא בכלל הושאל לנצרת עילית, חזר לקבוצה בלאומית, עלה איתה לליגת העל, שנתיים טובות ואליפות. קצת סבלנות, הוא יעשה עוד קפיצה קדימה. אם הוא ימשיך להתקדם כמו בשנים האחרונות גם העונה, אז הוא יגיע גם לנקודה שאתם מדברים עליה. הוא עדיין צעיר מאוד".

צריך לעצור ולהתייחס לדברים האלה. אמנם הביקורת על רוצ'ט נכונה וכדי להגיע למקומות שהוא מדבר עליהם ישנו שלב אחד נוסף לפניו. כשמישל דיין מונה למאמן קרית שמונה, הוא אמר לאיזי שרצקי: "אין לו גוף להיות קשר אחורי והוא עדיין רחוק מלהיות קשר קדמי שיזכה לדקות משחק משמעותיות", ושלח אותו לשנת השאלה. רוצ'ט חזר אחרי שנה לקרית שמונה שירדה לליגה הלאומית, והיה אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בעונה העלייה עם 15 שערים ובישולים. אלא שדווקא בעונת האליפות, בה רוצ'ט בלט אבל לא הצטיין, עלתה שאלה חדשה לגביו: האם זה הכל?

אחד מסוכני השחקנים הבכירים בארץ, אמר על רוצ'ט: "הוא לא שחקן שאפשר להוציא לקבוצה בחו"ל שמחפשת שחקן ספציפי. הוא כרגע יותר בעמדה שאם הוא יהיה שחקן חופשי, קבוצה תצרף אותו כעוד קשר בסגל. אין לו את המשהו המיוחד הזה שיגרום למאמן להרגיש שהוא זה שיביא את השינוי. הוא ועוד כמה שחקנים בקרית שמונה נהנו מהתלכיד, כמו רביד גזל שבקושי הצליח למצוא קבוצה לפני שנה בליגת העל. בסיטואציה אחרת, יכול להיות שהוא היה מתקשה למצוא קבוצה בליגת העל. כרגע קרית שמונה עשתה את השחקנים ופחות השחקנים את קרית שמונה".

שמעון אבוחצירא, עירוני קרית שמונה, קופץ על סלאח חסארמה. ברני ארדוב
המדרבן הגדול על המגרש. חסארמה/ברני ארדוב

"יש לו תפקיד טקטי"

אדריאן רוצ'ט סיים את העונה האחרונה עם 7 שערים ובישולים - מספרים מאוד נמוכים לשחקן שאמור להניע את החלק הקדמי של הקבוצה, והעובדה היא שלמרות הזכייה בתואר קרית שמונה הייתה אחת האלופות בעלת כמות השערים הנמוכה ביותר. בגיל 25, עם חלומות ודיבורים על מעבר עתידי למועדון גדול יותר בארץ ואפילו לאירופה, רוצ'ט עדיין צריך לעבור עוד שלב. באירופה, קרית שמונה צריכה לקבל ממנו עוד קצת.

משה סיני מסתכל על רוצ'ט ואומר: "הוא שחקן שונה מהסוג שאתם רוצים לצייר. הפליי-מייקרים שאתה מדבר עליהם גם קיבלו הרבה יותר חופש התקפי, והוא יש לו משבצת מאוד ברורה. הוא שחקן הדינמו שבין הקישור האחורי להתקפה. אמנם הוא צריך להניע את ההתקפה, אבל לא בטוח שזה צריך רק להימדד במספרים כי זה תפקיד שכולל אלמנט טאקטי גדול מאוד מבחינתו של המאמן. למרות שדבר אחד ברור - כדי להגיע למקומות שדיברת עליהם, הוא חייב להביא עוד משהו ויכול להיות שנראה את זה השנה. על פניו, קרית שמונה נראית קבוצה שעתידה לשחק כדורגל התקפי יותר".

איך זה ייגמר? אחד מחבריו לקבוצה של רוצ'ט אומר: "אדריאן הוא מסוג השחקנים שרק כשייצא מקרית שמונה אל עבר הלחץ והבאלגן של קבוצות אחרות, אפשר יהיה לראות איך הוא מתמודד עם זה. הוא לא פראייר ויילחם עם כל מה שיש לו גם במצבים קשים, אבל זה עדיין מבחן גדול מאוד מבחינה מקצועית והוא גם מאוד רוצה בזה. אני מעריך שזאת העונה האחרונה שלו בקרית שמונה, לא משנה מה היא תעשה. הוא יעשה את כל המאמצים להתקדם לקבוצה אחרת בארץ בשנה הבאה, או לצאת לאירופה, אפילו בינואר. הוא מרגיש שזה הזמן שלו לשינוי והתפתחות, ומי שרואה את התהליך שעובר עליו אז יכול להיות שהשינוי הזה גם יביא לו את הקפיצה, את התעוזה ואת כל מה שצריך בכדי להוכיח שהוא קשר ברמה של נבחרת. כי לדעתי הוא כזה".

19:30, ספורט1: קרית שמונה - נפטצ'י באקו

עירוני קרית שמונה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully