וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי חדד: "שחקנים ישנים ברכב בין אימונים, התרגלנו לחוסר ודאות"

22.7.2012 / 7:15

שי חדד עובר עוד קיץ סוער עם בית”ר ירושלים, אבל מיזם האוהדים ממלא אותו אופטימיות. בראיון ערב יציאת הקבוצה למחנה האימונים הוא מספר על ההתמודדות עם המצב, על השיחה הבלתי נשכחת עם אלי כהן, ועל החששות מכך שחוזהו טרם נחתם

קובי אליהו

צפו בהמראת הקבוצה למחנה האימונים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

קיץ לא פשוט עובר על שחקני בית"ר ירושלים. זו השנה הרביעית בה הקבוצה עוברת קיץ תחת אי ודאות לגבי עתידה, כאשר לא מעט שחקנים אותם רוצה המאמן אלי כהן בקבוצה, ממשיכים להתאמן ויצאו הלילה (בין שבת לראשון) למחנה האימונים בקובלנץ, גרמניה, למרות שהם לא קיבלו חודשיים משכורות ופרמיות עבור 24 נקודות.

בנוסף, מהשחקנים נלקחו הרכבים המושכרים ולחלקם כלל אין חוזים לעונה הקרובה. אחד מאותם שחקנים שלא מחזיק בחוזה הוא שי חדד. המגן-קשר ידע יחסים של עליות ומורדות עם אלי כהן, אבל במחזורים האחרונים של העונה מצא מקום של קבע בהרכב כמגן ימני וזכה להרבה מחמאות מהמאמן.

שי חדד שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
המריא לגרמניה בלי חוזה חתום. שי חדד/קובי אליהו

איך מצליחים לשמור על המסגרת במצב הנוכחי?

"האמת היא שמה שתורם הכי הרבה זאת העובדה שאנחנו מחושלים מהשנים האחרונות. גם בעונה שעברה היינו במצב דומה. לא יצאנו למחנה אימונים ולא עשינו הכנה כפי שרצינו, וזה פגע בנו. השנה כבר די התרגלנו לחוסר ודאות. זה קשה, אנשים רוצים לדעת מה קורה איתם, אבל אנחנו מאוד חזקים ויודעים להתמודד עם המצב. זה לא פשוט, יש פה שחקנים בלי מכוניות, בלי משכורות וחלק גם בלי חוזים. בימים בהם יש שני אימונים, שחקנים ישנים ברכב בין האימונים, אבל למרות המצב יש מחויבות למועדון ולאוהדים, וגם לקריירות שלנו. בכל סיטואציה שלא תהיה, נצטרך להיות בכושר הכי טוב שנוכל להיות כי זה המקצוע שלנו".

אתם כל הזמן מדברים על החשיבות של מחנה אימונים. מה כל כך משמעותי בו?

"כל קבוצה חייבת מחנה אימונים לפני העונה. זה צירוף של מספר דברים. קודם כל השהייה ביחד בחו"ל גורמת לגיבוש חברתי חזק מאוד ואווירה משפחתית - משהו שלא ניתן להשיג בארץ. מזג האוויר שם טוב יותר ואפשר לעבוד יותר, עם מספר אימונים אינטנסיביים ביום ולא פחות חשוב, אתה מתנתק מהארץ ומכל הרעש סביב המועדון, מנקה את הראש במקום שקט ומתרכז אך ורק בכדורגל. המשמעות של מחנה אימון היא בלתי רגילה עבור שחקן וקבוצה בקיץ. חשוב מאוד שיצליחו לארגן מספר משחקי אימון למחנה כי זה גם אמור להוסיף לנו המון" (עד עתה נסגר משחק אימון אחד בלבד - א.ס).

פתחת ברגל שמאל עם אלי כהן. חששת לשחק כמגן ימני?

"אני לא אשקר - אני מעדיף לשחק כקשר - אבל אני אחד שמקבל כל מה שאומרים לו. כשאלי הגיע הוא שוחח איתי ואמר לי שהוא רוצה שאחליף את אלי דסה הפצוע בעמדת המגן הימני ומבחינתי זה משהו שקיבלתי. כנראה שאמרו לו משהו, או שהוא חשב שאני לא מתלהב לעשות את התפקיד והוא ערך איתי לאחר מכן שיחה. משם הכל השתבש. יכול להיות שחששתי לעשות את התפקיד הזה בגלל הסיטואציה שהקבוצה הייתה במצב קשה מאוד וכולנו היינו עם הביטחון ברצפה, אבל זה לא היה משהו מכוון. אני תמיד עושה מה שאומרים לי וחבל שזה הגיע למצב כזה".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
חדד: "כנראה שאמרו לו משהו, או שהוא חשב שאני לא מתלהב לעשות את התפקיד". כהן/ברני ארדוב

איך הכל השתנה?

"הייתה לי שיחה עם אלי שאני לא אשכח בחיים. לפני המשחק הראשון בפלייאוף, נגד מכבי פתח תקוה ברמת גן, הוא לקח אותי לשיחה לא פשוטה, אמר לי שהוא מצפה ממני להרבה, דורש ממני לתת הכל ושבמידה שאני אעשה זאת, מבחינתו מה שהיה נשכח. הרגשתי שהוא רוצה לתת לי את הבמה ושהוא מאמין בי כמי שיכול לתרום. זה עשה אצלי שינוי גדול ומאז אותו משחק לא יצאתי מההרכב".

ברגע שיישרת קו הפכת לשחקן מאוד מוערך עליו

"באותה שיחה אמרתי לאלי שלא משנה מה הוא חושב עליי או איך הוא מתייחס אליי, הוא מאמן שאני מאוד מעריך ואני לומד המון מהדרך שלו ומההתנהלות שלו ומאוד רוצה להוכיח את עצמי ולשחק אצלו. הוא עשה שינוי גדול בבית"ר. הוא קיבל את השחקנים במצב קשה ובלי ביטחון ובתקופה קצרה הצליח לגעת בכל אחד גם מקצועית וגם מנטאלית, להחזיר לנו את הביטחון וגם למצוא לכל אחד את המקום המתאים במגרש. מעבר לזה, כל אחד היה צריך לתת יותר מעצמו כדי להיות חלק מהקבוצה שלו".

יובל נעים, מאמן שעברת איתו הרבה , ספג הרבה ביקורות השנה בבית"ר

"יובל נתן את כל מה שיש לו עם הלב והנשמה. לי באופן אישי הייתה הרגשה רעה מאוד כשהוא הלך כי הוא מאמן שהביא אותי בגיל צעיר להפועל רמת גן וגם כשעלינו לליגת העל הוא נתן לי לשחק 35 משחקים בהרכב. הוא האמין בי ועזר מאוד להתפתחות של הקריירה שלי. ליובל יש הרבה כדורגל, אבל אחרי שני ההפסדים לסכנין ובני לוד הוא כבר לא היה יכול להמשיך. אף מאמן אחר לא היה יכול להמשיך אחרי שני המשחקים האלה".

שי חדד שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. אדריאן הרבשטיין
קנה מניה. חדד/אדריאן הרבשטיין

שי חדד קנה מניה במיזם של אוהדי בית"ר?

"ברור. לפני שהפכנו לשחקנים, קודם כל היינו אוהדים של הקבוצה. כילדים היינו מגיעים ליציע, מעודדים ותומכים, וגם היום כולם כאן אוהדים ואוהבים את הקבוצה. המיזם עושה רעש גדול בירושלים, האוהדים שמגיעים לאימונים מדברים על זה, בכל התקשורת זה בכותרות ואפילו ברדיו מקדישים לזה תכניות ועושים התרמות. רואים את ההיענות של האוהדים ואת הטירוף ומעבר לזה, אני חושב שזה הדבר הכי נכון עבור העתיד של בית"ר ירושלים - שהקהל יהיה שותף בניהול המועדון ובהחלטות שמתקבלות בו כי הקבוצה קודם כל שייכת להם. אנחנו השחקנים מדברים על זה ורואים את כל התהליכים - ניר ברקת מגייס כסף, האוהדים מגייסים כסף וזה מעודד ונותן תחושה של אופטימיות ואמונה".

אתה שייך לרשימת השחקנים שאין להם חוזה. כמה זמן אפשר להחזיק במצב הזה?

"ברור שלא עוד הרבה זמן. לכן אמרתי שכל המיזם והתהליכים מסביב נותנים לנו קצת אופטימיות כי זה ממש לא קל להיות במצב הזה. צריך לזכור שיומיים אחרי שאנחנו חוזרים ממחנה האימונים כבר מתחיל גביע הטוטו וזה מצב לא נעים בכלל. אין יותר מדי זמן וזה משהו שצריך לקרות כמה שיותר מהר. אני מקווה שכבר במהלך מחנה האימונים נקבל בשורות טובות מהארץ. אנחנו יוצאים בהרגשה שקורים דברים ומקווים לשמוע בשורות טובות יותר בשביל המועדון וגם בשביל הקריירות שלנו. עד עכשיו התמודדנו יפה עם המצב, אבל הזמן אוזל".

אתה מוכן לסיטואציה בה דברים לא יסתדרו ותיאלץ למצוא קבוצה אחרת

"אם נשארתי עד היום בלי חוזה ובלי שמדברים איתי, זה מוכיח כמה אני אופטימי ומאמין שאני אשאר בבית"ר. ברור שתמיד מוכנים לכל סיטואציה, אבל בראש אני חושב רק על איך דברים מסתדרים ועל זה שאני נשאר בבית"ר כי זה הבית שלי. אני מאוד מקווה שהכל יסתדר ושאני לא אצטרך לחפש קבוצה אחרת. אנחנו מחושלים מהשנים האחרונים ויודעים להתמודד עם זה ולהאמין שהדברים יסתדרו בסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully