וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר מכחיש: "לא ידעתי על השוחד בפיפ"א"

נשיא פיפ"א הגיב להאשמות שניסה לטייח את פרשות השחיתות בארגון: "אלה אנשים שרוצים להוציא אותי מתפקידי"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר ממשיך להדוף את ההאשמות נגדו. בלאטר, שהואשם כי ידע על השחיתות בפיפ"א וניסה להעלים אותה, טוען כי הוא לא ידע על השוחד ומכחיש את הטענות.

בימים האחרונים פיפ"א המשיכה לגרור כותרות, גם הפעם בהקשרים שליליים. חשיפת הפרטים מהמשפט המתנהל בימים אלו בשוויץ, כנגד בכירי הארגון בעבר ז'ואאו הבאלאנש וריקרדו טשיירה, הסעירה את עולם הכדורגל והציתה חדש את הביקורות נגד בלאטר.

כזכור, במשפט נגד הבאלאנש וטשיירה, החשודים בלקיחת שוחד בזמן עבודתם בארגון, נחשף כי השניים שלשלו לכיסם מיליוני דולרים בניגוד לחוק, זאת במסגרת מכירת זכויות השידור של מונדיאל 2006 ו-2002 לחברת השיווק ISL. על פי מספר עדויות במשפט, פיפ"א וספ בלאטר השקיעו מאמצים רבים על מנת לטייח את המקרה ולמנוע בכך תביעה כנגדם. כמו כן, בשנת 2010 הגיעה התביעה, פיפ"א והחשודים עצמם להסכם כופר לפיו תהיה תביעה פלילית, אך שמותיהם של החשודים ייוותרו חסויים.

היום (ראשון) בלאטר המשיך להסיר מעליו אחריות כלשהי למקרה. בלאטר, ששמו נקשר לאחרונה בפרשייה מביכה נוספת, כאשר התבטא באומרו כי "אין גזענות בכדורגל", עומד בפני דרישות חוזרות ונשנות להתפטרותו המיידית מתפקיד נשיא פיפ"א. "ידעתי על השוחד רק לאחר שהמקרה התפוצץ וחברת ISL התפרקה מנכסיה. להזכירכם, פיפ"א עצמה הייתה זו שדרשה לחקור אז את העניין", ביקש בלאטר להזכיר.

"עבורי, מובן שקבלת שוחד זה דבר בלתי מתקבל על הדעת שמעולם לא הייתי סלחן כלפיו. האנשים שכל הזמן מאשימים אותי בעצמי בקבלת שוחד מנסים כעת לבקר אותי מזווית נוספת", הגיב בלאטר להאשמות האחרונות נגדו, כי ידע על מה שקרה אז במסדרונות פיפ"א אך העלים עין. "אותם אנשים מודעים לזה שאני הוא זה שביקשתי לחקור את המקרה, אבל מתעקשים להאשים אותי בכל דבר, משום שהם רוצים להוציא אותי מתפקידי", טען.

המשפט ימשיך להתנהל בימים הקרובים, כשהכרעת הדין עשויה לקחת עוד זמן מה. בינתיים, ימשיך בלאטר לנסות ולהדוף את הטענות הרבות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully