וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ו פטרנו ידע על ההטרדות, ולא מנע אותן"

מהחקירה עולה שהמאמן האגדי טייח את המידע המפליל על ההטרדות המיניות של עוזרו: "אילו רצה ההתעללויות היו נפסקות"

גילויים חדשים בפרשת ג'ו פטרנו משאירים כתם נוסף על המורשת של המאמן האגדי. פטרנו, שאימן את קבוצת הפוטבול המצליחה של אוניברסיטת פן סטייט, היה אחד מאנשי המקצוע המפורסמים בארצות הברית, אך הדיווחים האחרונים טוענים שהוא ידע על ההתעללות המינית של עוזרו ג'רי סנדאסקי בתלמידים, ולא עשה מאום.

המסקנות של לואי פרי, לשעבר ראש ה-FBI, שנשכר על ידי נאמני האוניברסיטה לחקור את הפרשה, הגיעו אחרי חקירה שנמשכה שמונה חודשים וכללה למעלה מ-400 נחקרים וקריאה של 3 מיליון דפי עדויות. פטרנו, המאמן עם הכי הרבה ניצחונות בתולדות ליגת המכללות, טייח את כל מה שידע והעלים את הדברים על מנת למנוע פרסום רע לאוניברסיטה, כך על פי פרי.

החוקר טוען ש"פטרנו יכול היה להפסיק את ההתעללויות האלה אילו רק היה רוצה, הוא היה חלק חשוב מטיוח האמת". פטרנו מת בינואר האחרון בגיל 85, אחרי שישה עשורים של הצלחה כמאמן והערכה גדולה בכל ארה"ב.

כמה שעות לאחר פרסום הדו"ח, חברת נייק הורידה את שמו של פטרנו מ"המרכז לפיתוח הילד" בקמפוס, שנקרא על שמו. שחקני עבר מודים ש"זה לא מוחק את ההצלחות שלו, אבל מותיר כתם גדול מאוד על העבר שלו, זה פוגע לו קשות במוניטין". כמו כן, קולות באוניברסיטה דורשים להוריד את הפסל שלו שמוצב בקמפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully