וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: ג'רי סנדאסקי הורשע באינוס קטינים

23.6.2012 / 13:00

חבר מושבעים בפנסילבניה מצא את מאמן ההגנה לשעבר של פן סטייט אשם ב-45 סעיפים והוא צפוי להיכנס לכלא לשארית חייו

סופה העצוב של פרשת ג'רי סנדאסקי מתקרב, לאחר שמאמן ההגנה לשעבר של אוניברסיטת פן סטייט הורשע הלילה (בין שישי לשבת) בידי חבר מושבעים בבית המשפט בבלפונט, פנסילבניה, ב-45 מבין 48 הסעיפים בהם הואשם, שכללו הטרדה מינית ואינוס של עשרה נערים קטינים לאורך 15 שנים. סנדאסקי בן ה-68, צפוי לבלות את המשך חייו בבית הסוהר, לאחר שהעונש המינימלי על העבירות בהן נמצא אשם עומד על 60 שנות מאסר ואילו העונש המקסימלי מגיע ל-442 שנים.

חבר המושבעים, שכלל שבע נשים וחמישה גברים, תשעה מבין כולם קשורים לאוניברסיטה, נתן הצהרה בת 20 שעות, שארכה יומיים שלמים ובסיומה כאמור, הכריע את המשפט והרשיע את סנדאסקי בביצוע המעשים החמורים. סנדאסקי עצמו, שהכחיש את הדברים לאורך כל הדרך, לא נראה נרגש במיוחד בזמן הקראת פסק הדין והשופט ג'ון קלילנד סירב לשחררו בערבות זמנית והורה לשלוח אותו לבית הכלא המחוזי, שם הוא יהיה בבידוד, עד שיינתן גזר הדין, בעוד כשלושה חודשים.

כזכור, בנובמבר האחרון התפוצצה בפן סטייט פרשת האינוס, במהלכה הואשם סנדאסקי, שאימן בתפקידים שונים בקבוצת הפוטבול של המכללה בין 1969 ל-1999, כי הוא הטריד מינית שורה ארוכה של קטינים לאורך השנים, עד 2009, אז הורחק משטח האוניברסיטה. כאשר התפוצצה הפרשה, מלבד סנדאסקי הואשמו מספר גורמים נוספים בפן סטייט באי דיווח הולם לרשויות ובהחבאת הפרשה. אחד מאותם גורמים היה המאמן האגדי ג'ו פטרנו, שפוטר כעבור מספר ימים אחרי 46 שנים כמאמן ראשי ולמעלה משישה עשורים באוניברסיטה והלך לעולמו לאחר חודשיים, בדיוק חמישה חודשים לפני שסנדאסקי הורשע. פטרנו אמר בזמנו: "בדיעבד, הלוואי שהייתי עושה יותר".

משפחתו של פטרנו מסרה הלילה: "אנחנו יודעים שהליך הריפוי רק החל, אבל פסק הדין הזה הוא נקודת ציון חשובה מאוד. הקהילה שלנו חייבת רבות לחבר המושבעים, על עבודתם הנאמנה. מחשבותינו ותפילותינו ממשיכות להיות עם הקורבנות ומשפחותיהם". פן סטייט מסרה הצהרה רשמית אף היא ובה היללה את המתלוננים שהעידו והודיע כי תזמין את קורבנותיו של סנדאסקי להשתתף בתוכנית פרטית בה יוכלו להביע את דעותיהם על בעיות הקשורות לאוניברסיטה.

ג'ו פטרנו לא הצליח להתגבר על השערורייה

פורום ספורט אמריקאי בוואלה! ספורט

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully