וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למהפכה

ג’ורדי, המנהיג השקט, שולט מבחוץ. אוסקר, הבוס הדומיננטי, זועם על כל איבוד כדור. אלברמן וגרסיה המנהיגים על הדשא, עטר מסתדר בלי יצחקי, צוות מיומן שולט בכל פרט. מכבי תל אביב פותחת עוד עונה אופטימית, הפעם בצורה שקטה ושפויה. מעניין איך זה ייגמר

ברני ארדוב

צילום אימון הפתיחה: דניאל בוק. עריכת וידאו: טל רזניק

ג'ורדי קרויף יושב על הספסל בבגדים אזרחיים. הוא משקיף מהצד, מסתכל, בוחן, מתרשם. גם מבלי להגיד הרבה, ברור מי עומד בראש הפירמידה. המנהל הספורטיבי ההולנדי, לבוש בבגדים אזרחיים, קיבל לידיו את כל הסמכויות המקצועיות. הוא נוכח בכל אימון ואימון, אבל מקפיד מאוד שלא ליטול בהם שום חלק פעיל. הוא לא עולה כמעט על כר הדשא, בטח שאינו מדבר עם השחקנים במהלך האימונים עצמם, לפחות לא בחמשת האימונים מפתיחת העונה. ועדיין, מספיק המבט השקט שלו מהצד כדי להבין מי מקבל את ההחלטות.

על כר הדשא, לעומת זאת, יש בוס מובהק אחר: המאמן אוסקר גרסיה. כבר מהאימון הראשון, כבר מהתרגול הראשון, אין בכך ספק: אוסקר שולט. קולו נשמע היטב, ואת מבנה גופו החסון אי אפשר לפספס. הוא דומיננטי מאוד בכל מהלך האימון, בכל תרגיל הוא מסביר, שוב ושוב מדגים לשחקנים ומראה להם בדיוק מה הוא רוצה, לא מוותר על שום דבר. פה ושם יש מעט קשיי הבנה בשל השפות, אבל תמיד יש מי שמתרגם.

ג'ורדי קרויף, אבנר טוויטו על הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שולט בכל פרט, מנהיגות שקטה ודומיננטית. ג'ורדי/ברני ארדוב

ככה נראית המהפכה במכבי תל אביב: שקטה ושפויה, זרה אך מקצועית. בדיוק עשור חלף מאז האליפות האחרונה של הצהובים, עשרות שחקנים ומאמנים באו והלכו, ארבעה בעלים התחלפו, אבל שום דבר לא עזר למצוא את נוסחת הקסם שתחזיר את האליפות לקרית שלום. מאז הגעתו של הבעלים הנוכחי מיטש גולדהאר, בוצעו שינויים רבים במועדון. גולדהאר הבטיח להפוך את האדמה, מילולית וגם מעשית. נראה שבקיץ הנוכחי, המהפכה שרוצה הבוס הקנדי לבצע עלתה מדרגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אוסקר מלמד כדורגל

"אני מעדיף שתקראו לי אוסקר", ביקש המאמן אוסקר גרסיה במסיבת העיתונאים בה הוצג. האיש מספר שתיים בהיררכיה המקצועית בקרית שלום, שהובא ממחלקת הנוער של ברצלונה, בית הספר לכדורגל הכי יוקרתי בעולם, נוחת למציאות שבה הוא נאלץ לעבוד עם שחקנים בוגרים, שלוקים לעתים ברמה הטכנית הבסיסית ביותר. מי שהקשיב להסבריו של המאמן בשלושת האימונים הראשונים, הרגיש כי אלו הסברים שנותנים בקבוצות הילדים והנוער. "תנו פס לרגל המרוחקת מהמגן", הוא אומר, "2 שניות זה המון זמן, ב-2 שניות מיותרות שאתם מבזבזים על השתלטות על הכדור, המגן מצמצם פערים וטווחים וזה מוביל לאיבוד כדור". לעתים זה נראה מגוחך, אך זה מחדד את המשקל שנותן המאמן לנושא החזקת הכדור.

בזמן הנעת הכדור הוא צועק. באנגלית כמובן. מי שמתרגם עבורו הם פעם עוזר המאמן קובי אלפסי ובעיקר פטריסיו סייג. בינתיים נראה שכולם מבינים, ושאכן שפת הכדורגל היא בינלאומית. אוסקר כבר הספיק ללמוד מספר מילים בעברית. "מהר, קדימה", הוא צועק, "אחורה, ימינה ושמאלה".
הדרישות שלו ברורות. "לא לעמוד", הוא מתעקש, "כל הזמן להיות בתנועה, תבואו לקבל כדור, אני רוצה שלשחקן עם הכדור תמיד יהיה למי למסור". הדברים שמוציאים אותו מדעתו זה איבוד כדור או מסירה גרועה. "תתרכזו לפני כל מסירה, תנו פס מדויק שיגיע לחבר שלכם", הוא מבהיר את העקרונות שלו, "זה בלתי אפשרי למסור פס אחד טוב ואחר כך לאבד שלושה כדורים. שלושה איבודים זה עוד שלוש אופציות ליריב, ואנחנו לא יכולים לאפשר את זה".

יחד עם אוסקר נמצאים על הדשא עוד שבעה אנשי צוות וכולם נוטלים חלק פעיל באימון. צמד עוזרי המאמן ג'רארד אוטט וקובי אלפסי, וכמו כן נמצא שם חואן חוזה טוריסו, שישמש כפיזיולוג ומאמן העל בתחום הכושר, ואיתו בצוות עובדים גם הצמד יוסי קקון ויוסי זיגדון שנשארו מהעונה שעברה. שורה אובארוב הוותיק ממשיך בעמדת מאמן השוערים, כאשר שניים נוספים שנוכחים באופן קבע על כר הדשא הם דומינגו מארין, שישמש כסקאוט וכעוזרו האישי של קרויף, וכן פטריסיו סייג, שחקן עבר בבני יהודה ומכבי חיפה, שישמש על תקן מתורגמן.

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה מוקף באוהדי הקבוצה. ברני ארדוב
עובד על הדברים הבסיסיים ביותר, כאילו מדובר בשחקני נוער. אוסקר/ברני ארדוב

ההיררכיה ברורה

כרגע, כמו תמיד, האווירה באימונים טובה מאוד. שלוש שפות נשמעות כל הזמן על הדשא, ספרדית, אנגלית ועברית. לפחות על פי חמשת האימונים הראשונים, נראה כי צוות הזרים הכין שיעורי בית במהלך הקיץ. כל גורם בצוות מכיר כל שחקן ושחקן בשמו הפרטי, כולל את הצעירים שרק הצטרפו מקבוצת הנוער. בסיום מבדקי הריצה, אוסקר ואוטט עוברים שחקן שחקן, טופחים על הכתף, או לוחצים יד ואומרים "וול דאן" ו"בראבו". הכל נעשה עם חיוכים, כאשר בכל מקום על כר הדשא נראה אחד מאנשי הצוות לצד שחקן כזה או אחר, מסביר או סתם זורק הערה או בדיחה.

למרות ריבוי בעלי התפקידים אפשר להבחין שכבר בשלב זה יש היררכיה ברורה, וחלוקת התפקידים מוגדרת ומובנת לכולם. אוסקר בחלק עם הכדור, טוריסו בחלק של הכושר. בדברים החיצוניים שולט קרויף. פעמיים, בשני אימונים שונים, הוא מתלווה למנהל הקבוצה אבנר טוויטו וערך עמו סיור במתקן האימונים. קרויף מסמן מה דרוש תיקון, שיפוץ או שינוי: פעם זו הגדר מאחורי השער, ופעם שלטי הפרסומת. זה כבר הפך לעניין שבשגרה. "קרויף מעורב בכל מה שקורה כאן במתחם, עד רמת הבורג האחרון, גם במתחם הבוגרים וגם במתחם האימונים של קבוצת הנוער", אומר גורם במועדון בסיום אחד האימונים.

כמו כן, נרשמו העונה מספר חידושים. בניגוד לשנים קודמות בהן החלו אימוני הבוקר בסביבות השעה 10:30, העונה אימוני הבוקר נקבעו לשעה 8:30 בבוקר, כאשר השחקנים מגיעים עד שעה 8:00 למועדון. בנוסף, נערכות בדיקות דם תוך כדי מבדקי הכושר על הדשא. דגימות דם נלקחו מכל שחקן למכשיר מיוחד, שמודד חומצת חלב בדם ונותן נתונים בזמן אמת על כושרו הגופני של כל אחד מהם.

שחקני מכבי תל אביב גונסאלו גרסיה, מהראן ראדי, קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
בצוות המקצועי בונים הרבה על הבלם קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

המנהיגים החדשים: אלברמן והבלם קרלוס

למרות שחלפו רק חמישה ימים מפתיחת מבדקי הכושר והאימונים, ניתן לראות כבר עתה מספר שחקנים דומיננטיים שצפויים להוות את השלד המרכזי של הצהובים העונה. הבלם קרלוס גרסיה שהגיע מאלמריה, בעל מבנה גוף חסון, צפוי להיות הציר המרכזי בחולייה האחורית. בצוות המקצועי בונים הרבה על גרסיה, שהציג כושר גופני מצוין במבדקים שנערכו, בטח יחסית לשלב המוקדם של העונה ועוד בטרם יצאה הקבוצה למחנה האימון בספרד.

הקשר גל אלברמן, היחיד מבין השחקנים שסיימו חוזה וקיבלו מקרויף ואוסקר חוזה לשנתיים נוספות, תופס מנהיגות. הוא דובר ספרדית שוטפת, ומהיום הראשון בו בוצעו מבדקי הריצה והסיבולת, הוא נצמד לגונסאלו גרסיה האורוגוואי ונראה שהשניים כבר מכירים שנים. העובדה שאלברמן מדבר ספרדית הופכת אותו לגורם המקשר בין השחקנים לצוות המקצועי. הוא פעיל מאוד, קולו נשמע לאורך כל תרגול הנעת הכדור, תמיד מעודד, מסביר ומדרבן. בין אם יקבל את סרט הקפטן או לא, מסתמן שהוא יהיה סוג של "עוזר מאמן" נוסף על הדשא.

החלוץ אלירן עטר נראה טוב מאוד במבדקי הכושר, שנערכו בשני האימונים הראשונים. עטר ניצל את פגרת הקיץ לאימוני כושר אישיים והעדיף לוותר על ימי מנוחה, בכדי להגיע חד לפתיחת העונה. מעניין יהיה לראות כיצד יתפקד כעת עטר בהיעדרו של חברו הטוב ברק יצחקי שנופה מהקבוצה. היו כאלה שאמרו על החלוץ המוכשר שהוא לא אוהב להתאמן ולעבוד קשה, אבל לפחות על פי מבדקי הכושר ואימוני השבוע שחלף, מסתמן שהעונה נראה עטר אחר. בוגר יותר וכזה שמתעסק רק בכדורגל ודואג גם לחבריו לקבוצה. באחד התרגילים שנערכו במסגרת מבדקי הכושר, התבקשו השחקנים לרוץ עד שלא יוכלו עוד. עטר היה צמוד למובילים ועל הדרך גם סחב איתו את משה לוגסי, שביקש להישבר ולהפסיק את הריצה. "תיצמד אליי מושיקו, אתה לא מפסיק, אנחנו תכף מסיימים יחד", דירבן עטר את חברו, שפרש לאחר מספר שניות, בעוד החלוץ עצמו הגיע למקום השלישי במקצה. רפי דהן וקרלוס גרסיה עוד המשיכו לרוץ אחריו.

חלוץ מכבי תל אביב אלירן עטר מצולם על ידי אוהד הקבוצה. ברני ארדוב
היה חשש שהוא יהיה שבור בלי יצחקי, בינתיים הוא נראה נחוש ומלא מוטיבציה. עטר/ברני ארדוב

שחקן נוסף שמשך תשומת לב הוא מהראן ראדי, שחקן הרכש היחידי שאינו זר. קרויף וגרסיה, כך מספרים, התרשמו מאוד מהיכולות של ראדי במרכז הקישור ובעיקר בעובדה שהוא שחקן מגוון, בעל שתי רגליים חזקות מאוד, כזה שעושה עבודה הגנתית במרכז המגרש אך גם יודע להפוך לקשר יצירתי כשהוא מתבקש לכך. ראדי צפוי להפוך לשחקן מפתח בקישור הצהוב ומעניין יהיה לראות כיצד יצליח לתפקד תחת הלחץ הגדול בקבוצה, לראשונה מאז עזב את קבוצת הנוער של המועדון.

באימון הפתיחה הרישמי אתמול הגיעו כמעט 2,000 אוהדים צהובים לקרית שלום. בארבעת הימים הקודמים, הנוכחות במתקן האימונים היתה דלילה ביותר, עד כדי אפסית. אולי אלה השעות המקודמות של האימונים, כי קרויף קבע שאימון בוקר יחל בשעה 8:30 ואולי זו העובדה שנימאס להם לאוהדים, לפתח ציפיות בכל פעם מחדש. הפעם הם מעדיפים לחגוג בסיום העונה ולא רק בתחילתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאמן על המגרש, לא במקרה היחיד שחוזהו הוארך. אלברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully