וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "לא שמעתי שצ'לסי ומנצ'סטר סיטי לקחו סיכון עם צוות מקצועי זר"

לג'ורדי קרויף יש לא מעט תובנות לגבי הכדורגל הישראלי. זרים? "מי שלא רואה שהכדורגל מתקדם, נשאר מאחור. אולי בגלל זה קפריסין מקדימה אתכם בדירוג אופ"א". רכש? "מעדיף לתת לשחקנים להוכיח עצמם". אוסקר? "יודע מה מתבשל בחדר ההלבשה". המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א יורה

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ג'ורדי קרויף לא נמצא זמן רב בישראל, אבל כבר יש לו לא מעט תובנות על הכדורגל שלנו. מכבי תל אביב תפתח הערב (שני, 18:30, חי באתר) את אימוניה ובראיון לוואלה! ספורט, המנהל הספורטיבי החדש מדבר על המטרות, הלחץ, הדרישות, על הצוות המקצועי החדש בראשות אוסקר גרסיה, על הסגל הנבנה וגם על צורת החשיבה של אנשי הכדורגל והעיתונאים שמעט מטרידה אותו. צפו בו מדבר.

"בישראל יש צורת עבודה וצורת חשיבה קבועה", מסביר ההולנדי. "יש דברים טובים ואנחנו מנסים להוסיף. דברים ממדינות מובילות כדי לקבל את התמהיל הנכון ולהשאיר מורשת, מבנה שגם בעוד חמש שנים יוכלו להסתמך עליו".

קרויף עסק כמובן בקבוצה איתה מזוהה הצוות המקצועי החדש יותר מכל: "כולם מדברים על ברצלונה כעל המועדון הכי טוב בעולם, עם הקבוצה הכי טובה ומחלקת הנוער המצוינת. אבל זה תהליך של שנים רבות, זה לא משהו שקרה מאתמול להיום. כיום המצב הוא שברצלונה לא תיקח מאמן שלא ישחק לפי השיטה של המועדון, או לפי הפילוסופיה של המועדון הזה. זהו תהליך ארוך של שנים רבות, ולכן גם כאן במכבי תל אביב, אנחנו חושבים באופן סימולטני, על הטווח הקצר, אבל עם ראייה לטווח הארוך יותר".

כשנשאל על העובדה שכל צוות האימון, כמו גם ההנהלה של מכבי מורכב מזרים, הוא מתגונן: "כדורגל הוא משחק בינלאומי והחוקים שווים לכל אחד. סיכון בצוות מקצועי זר? אני לא חושב שמנצ'סטר סיטי או צ'לסי לקחו סיכון. הכדורגל מתקדם ומי שלא רואה את זה, נשאר מאחור. אולי זו הסיבה שמדינה קטנה כמו קפריסין מקדימה את ישראל בדירוג הקבוצות של אופ"א. הסטטיסטיקה מאוד הפתיעה אותי. לגבי הבעלים, אני חושב שהטענה פשוט מגוחכת. אפשר לראות שלא קל למועדונים אחרים בישראל למצוא בעלים, שיושב אומנם מאחורי הקלעים, אבל יש לו כזה דחף, תשוקה ואמביציה להשקיע במועדון כדורגל. אני מכבד ומעריך את זה שיש לנו בעלים שמשקיע, זה משמח אותי וחשוב למועדון מאוד. צריך להשאיר את נושא הבעלים מחוץ לדיון על הזרים".

על סוגיית המאמנים הזרים שלא הצליחו בישראל אומר קרויף: "אני לא רואה כמעט שום הבדל בין ישראל ומדינות אחרות, בעצם אני רואה הבדל אחד וזה בכמות השחקנים הזרים שאפשר להחתים בקבוצה. מאמן בישראל עובד עם חמישה זרים ו-20 שחקנים מקומיים, באירופה זה הפוך, ורוני לוי למשל, הצליח בקפריסין עם חמישה מקומיים והשאר זרים. שוחחתי עם הרבה מאוד אנשי כדורגל על הכדורגל הישראלי, התייעצתי עם אנשים כאלה ואחרים ואני מעדיף לשמור את זהותם לעצמי. צפיתי בהרבה מאוד דיסקים ממשחקי מכבי מהעונה שעברה, ניתחתי ולמדתי את הנתונים. הסגל עדין לא סופי, נקבל החלטות בשיתוף כמובן עם המאמן לגבי העמדות שנחזק".

"לא אשב על הספסל בזמן משחקים"

על הסגל ההולך ונבנה באיטיות אמר: "אני מעדיף לתת לשחקנים שמתאמנים איתנו הזדמנות להוכיח את עצמם בפני המאמן ולהראות לו שהם מספיק טובים כדי להיות בקבוצה. במקום לעשות מהפכה, צריך לתת לשחקנים הזדמנות להצליח וגם הזדמנות להיכשל. זו הדרך היחידה להתקדם".

המנהל הספורטיבי של הצהובים נשאל, האם האריס מדוניאנין יהיה חלק מהסגל והשיב: "שוחחתי עם כל השחקנים, גם עם האריס. נחכה ונראה מה יקרה בשבועות הקרובים. היו לו פחות ימי חופש בגלל המשחקים עם הנבחרת, אז לקחנו גם את זה בחשבון. יש בינינו קשר טוב. אני כבר יודע את התשובה לשאלה אם האריס ישאר כאן או לא, אבל אני לא רואה שום צורך לשתף בכך את כולם בשלב זה".

ומה תהיה עבורו הצלחה? "כמובן שהאוהדים רוצים לראות קבוצה מנצחת ואנחנו נעשה את הכל כדי שהם יהיו גאים בקבוצה ובשחקנים. הצלחה בשבילי תהיה לגרום לאוהדים להתגאות בקבוצה שלהם. אני לא אכנס להצהרות על תארים. אני כאן כדי לעבוד ולא כדי להצהיר הצהרות. אני כאן כדי לעשות את ההחלטות הנכונות, ההוגנות ולהביא את הקבוצה הכי גבוה שאפשר. אני יכול להבטיח שהצוות המקצועי מחויב לעבודה קשה. אני יודע ומכיר את האתגר שיש במכבי תל אביב ואת הלחץ שיש במועדון הזה".

על המאמן החדש של הצהובים, אוסקר גרסיה, אמר קרויף: "עבור אוסקר זו חוויה ראשונה כמאמן בקבוצה בוגרת והוא צריך להתחיל מתישהו, אבל החשוב ביותר הוא שיש לו ניסיון בחדרי הלבשה יותר גדולים וקשים מבכל מועדון בישראל. להיות בולנסיה, אספניול וברצלונה אלו חדרי הלבשה גדולים. ניסיון כזה נותן לו יתרון כמו כל מאמן שהיה שחקן עבר. הם יודעים מה קורה בחדר ההלבשה ומה מתבשל שם. היתרון של המאמן הוא שהוא לא מושפע מהתקשורת, מסוכנים או מהערות של אנשים. הוא נייטרלי. החסרון היחיד שהוא אולי צריך זמן לראות את השחקנים, אבל כולם יקבלו הזדמנות הוגנת להוכיח את עצמם".

על שיתוף הפעולה בינו ובין המאמן גרסיה עונה קרויף בפשטות: "באופן בסיסי, אוסקר יהיה אחראי על כל דבר שקורה על הדשא. אני לא אשב על ספסל הקבוצה בזמן המשחקים. אני לגמרי סומך על אוסקר, מערכת היחסים ביננו היא מצוינת, אני צופה לו עתיד גדול כמאמן. ההיכרות שלנו היא רבת שנים, עוד מאז ששיחקנו יחד כשחקנים צעירים בגילאים 17-16. אמנם לא נשארנו בקשר לאורך כל השנים, אבל אתה תמיד זוכר את חברייך לקבוצה".

לגבי חלוקת העבודה הוא הוסיף: "תפקידי כמנהל ספורטיבי יהיה למצוא את האנשים הנכונים ולשים אותם בתפקידים הנכונים. אני אצטרך לתת את הפתרונות לכל הבעיות ולחבר בין החלק של הכושר הגופני יחד עם הכדורגל, כי אלו שני תחומים חופפים שמאוד קרובים אחד אל השני. נצטרך לעבוד על כל זה, תוך כדי תקשורת טובה בין כל מי שבמערכת".

ומילה לעיתונאים לסיום: "אם לתקשורת אין סבלנות, זה לא ישפיע על שעות השינה שלי. אני לא קורא עיתונים וביקשתי מאנשים במועדון לא להגיד לי מה כתוב. זה לא ישפיע על המחשבות שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully