וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "הקרב מול דוראנט הוא אתגר עצום בשבילי"

מאז 1998 לא התחרו בגמר ה-NBA המועמדים הבכירים לתואר ה-MVP, ג'יימס מוכן למאבק. סוכנויות ההימורים בחרו פייבוריטית

הנה זה מתחיל. גמר ה-NBA בין מיאמי לאוקלהומה סיטי ת'אנדר ייצא מחר בלילה (בין שלישי לרביעי) לדרך, ולפחות על פי סוכנויות ההימורים, יש פייבוריטית.

אתרי ההימורים בלאס וגאס נתנו לת'אנדר בהימורים יתרון של 4.5 נקודות, עם אחוזים של 39:61 לטובתה. מי שיהמר 100 דולר על מיאמי, ירוויח במקרה של ניצחון שלה 145 דולר (בנוסף להשקעה). מנגד, מי שיהמר 165 דולר על אוקלהומה סיטי, ירוויח 100 דולר בלבד.

סקוט ברוקס, מאמן הת'אנדר, לא בטוח שהקבוצה שלו פייבוריטית. "למיאמי יש בכמה עמדות את השחקנים הכי טובים בליגה", אמר ברוקס, "ג'יימס, וויד ובוש הם שחקנים מדהימים, שיכולים לקלוע מול ההגנה, עם או בלי חסימות, ולעזור לחברים שלהם להצטיין. הולכות להיות פה שתי קבוצות תחרותיות שיתמודדו זו מול זו".

אריק ספולסטרה, מאמן מיאמי, מרגיש שהקבוצה שלו מגיעה במומנטום חיובי. "יש לנו פה חבורה מאוד חזקה, ומלאת ביטחון", אומר ספוסלטרה, "בגלל זה לא נכנסנו לפאניקה בשתי הסדרות האחרונות, גם כשנקלענו לפיגור. אולי בשנים קודמות זה היה אחרת, אבל השנה הקבוצה הזאת מגיעה רגועה לרגעי ההכרעה ברבע האחרון".

התקשורת בארה"ב מתייחסת בעיקר למאצ'-אפ בין קווין דוראנט ללברון ג'יימס, שניים מהשחקנים הכי טובים בליגה, שייאבקו על הכתר בקרב ראש בראש. זו הפעם הראשונה מאז 1998 ששני המדורגים ראשונים לתואר ה-MVP נפגשים בגמר (אז זה היה מייקל ג'ורדן וקרל מלון).

לברון הזכיר איך שניהם התאמנו יחדיו בזמן השביתה, במה שהואה מכנה "שבוע הגיהינום". "דחפנו אחד את השני לקצה", נזכר לברון על האמונים המשותפים, "כבר אז דמיינתי את שנינו מגיעים לנקודה הזאת. אני מצפה בקוצר רוח לאתגר הזה". לברון מספר ש"הבנתי את התשוקה שלו, והוא את שלי. הוא היה מתוסכל מזה שהם הודחו על ידי דאלאס. גם אני".

באוקלהומה סיטי יש טירוף מערכות, וכל העיר נסערת ונרגשת לקראת המשחקים. כמובן שאין אפשרות להשיג כרטיסים לאולם הביתי שיארח את שני המשחקים הראשונים בסדרה, אבל אלפים גם הולכים לגדוש את המקומות הציבוריים שבהם יוקרנו המשחקים. גם שחקני הת'אנדר נרגשים, ועבור רובם זו הופעה ראשונה בגמר NBA, אך יש בקבוצה כאלה שכבר זכו בטבעת: המאמן סקוט ברוקס זכה כמחליף ביוסטון בשנות ה-90, קנדריק פרקינס זכה בתואר עם הסלטיקס, וכמובן דרק פישר, שכבר מחזיק בכיס חמש טבעות עם הלייקרס.

"ברור שהתחלה נהיה עצבניים", יודע ברוקס, "אבל כשיתחיל המשחק, נשחק באגרסיביות, נרוץ על כל המגרש ונציג כדורסל טוב". פישר אומר ש"מהניסיון שלי, אני חושב שעדיף לאפשר לשחקנים הצעירים ללמוד את החוויה על בשרם. אי אפשר להגיד להם מה הם מרגישים או מה הם צריכים להרגיש ברגע הגדול בחייהם".

אלמנט נוסף שעשוי להיות מעניין הוא הקרב בצבע. מדובר בשתי קבוצות בלי משחק צבע דומיננטי מדי, ואודוניס האסלם מחכה לסרג' איבקה. "איבקה קולע כמו הגבוהים הכי טובים בפלייאוף הזה", יודע האסלם, "צריך לגרום לו לשים את הכדור על הרצפה. גם פרקינס הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. הם משחקים בצבע יותר מאשר הסלטיקס".

כמו כן, מעניין יהיה לראות אם כריס בוש ימשיך גם בגמר את היכולת הנהדרת שלו ממשחק מספר 7 מול בוסטון, אז קלע 19 נקודות באחוזים מצוינים, אחרי שמיאמי כבר חשבה שהיא איבדה אותו. "החזרה שלי למגרש הייתה האתגר הכי גדול שהיה לי אי פעם בחיים", מספר בוש, שכבר מוכן לאתגר הבא: "מדובר בקבוצה טובה, טובה מאוד. הם כישרוניים, הם ממשחקים ביחד, הם מוציאים לפועל את התוכנית שלהם, אבל גם אנחנו".

* המשחק השביעי בין בוסטון למיאמי גרר שיאים של נתוני צפייה. מ-ESPN נמסר ש-9.1 אחוזי רייטינג זה הנתון הכי גבוה של רשת כבלים מאז שהחלו לתעד נתונים ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully