וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוק ריברס: "אמרתי ללברון שיילך לגמר ויעשה את זה"

האיחולים של ריברס, הדריכות של לברון, החשיבות של בוש והמספרים המטורפים של רונדו. סיכום משחק 7 בגמר המזרח

AP

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

בפעמיים הקודמות בהן ניצב לברון ג'יימס בפני משחק מספר 7 בקריירת ה-NBA שלו, הוא לא הצליח לעמוד במשימה, ירד מנוצח והודח מהפלייאוף. אחת מאותן פעמים הייתה אפילו מול בוסטון סלטיקס, אותה קבוצה שהתייצבה מולו הלילה (בין שבת לראשון) באמריקן אירליינס ארינה במיאמי, בניסיון לנצח אותו שוב ולעלות לגמר NBA שלישי בחמש שנים. אלא שלברון החליט הפעם שהוא לא ייתן לכל השדים לחזור ולכל המבקרים לעמוד ולצעוק שוב ומול הקבוצה שהקשתה עליו יותר מכל קבוצה אחרת בקריירה, הוא סיפק צמד משחקים אדיר והחזיר את ההיט מפיגור 3:2 בסדרה לניצחון ענק 3:4, עם 88:101 מכריע במשחק מספר 7, בו קלע ג'יימס 31 נקודות.

מיאמי, שחוזרת שנה שנייה ברציפות לגמר ה-NBA, תקווה לסיום מוצלח יותר ממפח הנפש בשנה שעברה מול דאלאס. בשביל זה, היא צריכה את לברון חד כמו הלילה ואת כריס בוש, שחוזר מהפציעה לאיטו והפעם כבר היה אפקטיבי, עם 19 נקודות ב-31 דקות מהספסל, כולל כמה סלי מפתח ברבע האחרון, אליו נכנסו הקבוצות בשוויון 73:73. ג'יימס אמר עליו בסיום: "בוש היה גדול. כל זריקה, כל מהלך, כל ריבאונד. התגעגענו אליו וטוב שהוא חזר ברגע הנכון. הוא עושה מהלכים גדולים ואני לא יודע אם בלעדיו היינו מנצחים. כדי לקחת באליפות, צריך להיות קבוצה. כולנו נתנו הכל בשביל הניצחון הזה. אני מאמין בעצמי ובחבריי לקבוצה ואני במקום נהדר. רצינו לתת לאוהדים ניצחון גדול ואנחנו מחכים לאתגר הבא".

הרבע האחרון היה שייך כולו לשלישייה הגדולה של מיאמי, ממש כמו שחלמו כשהנחיתו אותם בפלורידה. מלבד ג'יימס ובוש, גם דווין וויד לקח אחריות ומיאמי ניצחה את 12 הדקות האחרונות 15:28, כשהשלישייה שלה מספקת לה את כל הנקודות. וויד אמר על כך: "יש סיבה לכך שהחלטנו לשחק שלושתנו ביחד".

בצד המאוכזב, רייג'ון רונדו שוב הוכיח שהוא אחד משחקני הפלייאוף הגדולים של כל הזמנים, עם טריפל דאבל נוסף במאני טיים. 22 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים של הרכז לא הספיקו ובסיום הוא אמר: "תנו למיאמי קרדיט. הם קיבלו נקודות מכל הקבוצה במשחק. הם שיחקו נהדר כקבוצה ואנחנו היינו קצרים מדי". רונדו הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שקובע שני טריפל דאבלים במשחק 7 בפלייאוף, אחרי שעשה זאת גם מול פילדלפיה בסיבוב הקודם. הוא גם עקף את ווילט צ'מברליין והשתווה ללארי בירד, עם 10 טריפל דאבלים בפלייאוף לאורך הקריירה. לג'ייסון קיד יש 11 ומג'יק ג'ונסון אי שם עם 30, אבל בקצב הזה של רונדו, שום דבר לא בטוח.

המאמן דוק ריברס היה מתוסכל, אך גאה: "נשארנו בלי יכולת להגיב בסיום. ככה הרגשתי בתור מאמן, אבל בשורה התחתונה, אני לא חושב שאי פעם הייתה לי קבוצה כזו. מרחק ניצחון אחד מהגמר, אני לא יודע אם יכולנו לעשות יותר מזה. אמרתי ללברון אחרי המשחק שיילך ויעשה את זה בגמר".

ולברון אכן ינסה לעשות זאת, כאשר סדרת גמר ה-NBA תצא לדרך באוקלהומה בלילה שבין שלישי לרביעי (4:00 שעון ישראל). משחק מספר 2 ייערך בין חמישי לשישי באותה שעה ולאחר מכן הסדרה תעבור לצמד משחקים במיאמי, בין ראשון לשני (3:00) ובין שלישי לרביעי הבא (4:00).

מיאמי ניצחה 88:101 את בוסטון ועלתה לגמר ה-NBA

NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully