וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי היט עלתה לגמר ה-NBA

31 נקודות של לברון הובילו את ההיט ל-88:101 על בוסטון במשחק 7. טריפל דאבל של רייג'ון רונדו לא הספיק לירוקים

כמעט בכל שנה לאורך העונות האחרונות, פלייאוף המזרח מספק סדרה בלתי נשכחת. השנה, התמזל מזלנו והסדרה הזו הגיעה במעמד המחייב של גמר המזרח, בין מיאמי האימתנית לבוסטון הקשוחה. הלילה (בין שבת לראשון), הסתיימה הסדרה הזו, עם ניצחון ענק של מיאמי, 88:101 במשחק מספר 7 הביתי והם ייצגו את המזרח בגמר ה-NBA מול אוקלהומה סיטי לקרב על האליפות.

לברון ג'יימס כבר ביקר פעמיים בגמר הליגה, אך בשני המקרים הוא נותר ללא טבעת האליפות. הפעם, אחרי שההיט הפסידו את משחק מספר 5 בבית ונקלעו לפיגור 3:2 בסדרה, ג'יימס ידע שהוא חייב לעשות הכל כדי לפחות לחזור למעמד ולקבל עוד צ'אנס לדבר הזה שכל כך חסר לו, שבגללו הוא סופג כל כך הרבה ביקורת. ידע, ועשה. אחרי 45 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק הקודם, הפעם הוא סיפק 31 נקודות ו-12 ריבאונדים, כשהוא יורד מהפרקט לראשונה חצי דקה לסיום, כשהמשחק היה גמור. האקס פקטור של ההיט היה כריס בוש, שסופסוף חזר מהפציעה כמו שצריך ותרם 19 נקודות ב-31 דקות מהספסל.

מהעבר השני, מה נגיד על הסלטיקס? אומנם החבורה המזדקנת בירוק כנראה תסיים את התקופה הנהדרת שלה עם אליפות אחת בלבד, אבל הלילה הם שוב הציגו מלחמה נהדרת והסתכלו ללבנים ישר בלבן של העיניים. לצערה של בוסטון, הרגליים שוב התקשו לעמוד במעמסה, למרות יתרון ברבע הרביעי ולמרות עוד טריפל דאבל של רייג'ון רונדו הפנטסטי, שסיים עם 22 נקודות, 14 ריבאונדים ו-10 אסיסטים.

מהלך המשחק

מכל השחקנים שפתחו את המשחק, דווקא שיין באטייה היה זה שיצא ראשון מההלם ושתי שלשות שלו תוך חצי דקה הובילו את מיאמי. מהצד השני, בוסטון קיבלה צמד צליפות מחוץ לקשת מריי אלן ויחד עם נקודות מהצלעות האחרות של הטריו, קווין גארנט ופול פירס וחמישה אסיסטים של רונדו, היתרון של הירוקים עמד על 14:23, לפני שג'יימס התעורר והחזיר את ההיט למשחק עד לסיום הרבע.

פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לבוש, שקבר שבע מהירות, אבל היתרון נשאר כל הזמן של הסלטיקס, בעיקר בזכות ברנדון באס, שהגיע להפסקה עם 14 נקודות. רונדו השיג את האסיסט העשירי שלו עוד לפני הירידה למנוחה וריי אלן הפך אותו ל-46:53 לבוסטון אחרי 24 דקות של כדורסל, כשמיאמי נראית חסרת פתרונות בשלב זה.

כמו בלא מעט משחקים בפלייאוף הנוכחי, החזרה מההפסקה הייתה קשה עבור הירוקים ושני ג'אמפ שוטים של וויד המתעורר קבעו 62:63 למארחת, 5:45 לסיום הרבע השלישי. נדנדת הסלים נמשכה, רונדו צבר שש מהירות משלו ובוש הוריד את הקבוצות ל-12 הדקות המכריעות של הסדרה במצב של שוויון מוחלט, 73:73.

הפינג פונג נמשך גם בתחילת הרבע, כשריי אלן תופר עוד שלשה וקובע 81:82 לבוסטון, קצת פחות מתשע דקות לסיום, אבל בנקודה זו הסלטיקס נעצרו ומיאמי הזכירה לפתע למה היא נחשבת למפחידה כל כך. הטריו שלה נכנס לעניינים, בעיקר בוש, שצלף שלשה גדולה, שנייה ברבע ולברון. ה-MVP של הליגה הוביל את הבריחה הגדולה ושלשה שלו קבע יתרון שבע למיאמי, ממנו בוסטון כבר לא הצליחה לחזור. עד לסיום, וויד המשיך לקלוע ולהגדיל את הפער ולמעשה, כל 28 הנקודות של מיאמי ברבע האחרון נקלעו על ידי לברון, וויד ובוש. בסיום, 88:101 להיט והם כאמור, בגמר ה-NBA.

ג'יימס הוביל עם 31 נקודות ו-12 ריבאונדים, וויד תרם 23 משלו, לצד שישה ריבאונדים ושישה אסיסטים ובוש הוסיף 19 נקודות ו-8 כדורים חוזרים. את הערך המוסף נתן שיין באטייה, עם 12 נקודות מארבע שלשות. בוסטון לא הסתדרה למרות חמישה שחקנים בדאבל פיגרס. רונדו סיים עם 22 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, פול פירס הוסיף 19 נקודות, ברנדון באס 16, ריי אלן 15 וגארנט הסתפק ב-14. הבעיה של הסלטיקס הייתה שמלבד החמישייה הזו, כל שאר השחקנים תרמו ביחד שתי נקודות, של ריאן הולינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully