וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "המשחק הזה מוכיח שצריכות להיות סדרות"

מאמן מכבי ת"א הביע את מורת רוחו מהשיטה ואת דאגתו לפני הגמר. אוחיון: "הקהל חסר". שמיר: "לא אוהב את השיטה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב מתקרבת לתואר האליפות ה-50 שלה. הצהובים הביסו בקלות 73:102 את הפועל חולון של האקסים דן שמיר ופיני גרשון בדרך לגמר הפיינל פור, ודיוויד בלאט רחוק רק משחק אחד משמירה על המאזן המושלם שלו בזירה המקומית והשלמת טרבל עונתי, אחרי שהוביל את הקבוצה לזכיות בליגה האדריאטית ובגביע המדינה. מי שתנסה למנוע ממכבי את חגיגות היובל ולהדהים את כולם עם אליפות היסטורית היא מכבי אשדוד, שהעפילה לגמר ראשון בתולדותיה עם 68:75 על מכבי ראשון לציון בחצי הגמר המוקדם.

ליאור אליהו: "מה שהיה ב-2008 מהדהד במשחק כזה"

"הייתה פה שאלה איך נגיב ל-12 ימי האימון בלי משחק, ואמרתי שעבדנו קשה, ניסינו לעשות אימונים", הסביר בסיום דיוויד בלאט. "בצורה שבה עבדנו וביכולת שלנו לתרגם את כל 82 המשחקים ששיחקנו לפני היום, הביא אותנו לכך שברגע שהמשחק התחיל, שיחקנו כפי שאנחנו רגילים. עשיתי בהתחלה הרבה חילופים כי לשחקנים לא היה את הנשימה של משחק. זה עזר ומאמצע הרבע הראשון ברחנו ורצנו עד הסוף. היכולת של אוחיון לא חדשה. הוא נתן עונה יוצאת מגדר הרגיל, אבל בואו נראה אותו במשחק האליפות הרביעי שלנו השנה. אשדוד ניצחה אותנו כאן השנה, זה היה אחרי בק-טו-בק, אבל יש לנו מה לחשוש. אני מקווה שהקהל יחזור לפה, אבל למרות שהיו לנו פה פחות צופים היום, זה לא פגע בנו".

בלאט, שחוגג יום הולדת 53, לא שכח להביע את מחאתו על השיטה: "המשחק הזה מוכיח שצריכה להיות סדרה. לשחק בחולון פעמיים זה סיפור אחר. כמו שדן אמר, במשחק אחד, אם אנחנו ביום טוב, אז אין סיבה שאנחנו לא ננצח, אבל בסדרה עם הדינמיקה שיש בה, ובאולם של חולון זה יכול להיות להראות אחרת. לשתי הקבוצות היו עונות מיוחדות, והמשחק הזה לא משנה את זה. חולון עשתה כמה שיותר קרוב למקסימום עם קבוצה חדשה ועם שחקנים לא מנוסים בכלל. קהל נהדר, שבא בצורה פנטסטית ועם המון כדורסל ונחישות ואטרקטיביות, והוסיפה הרבה לליגה שלנו ולכדורסל בכלל. אני יושב פה כבעל כמה תארים, ודן שמיר הוא מאמן השנה בשבילי. אני בעד סדרות בפיינל פור של היורוליג. בשבילי הליגה זה הדבר מספר אחת, לליגה כזאת מגיע סדרות. אף אחד לא צריך לטוס אלפי קילומטרים ולא צריך לשלם על השהות ועל הזמן. אף אחד לא צריך את הריכוז של משחק אחד".

יוגב אוחיון סיכם את הניצחון הקליל של קבוצתו:"אני שמח שבאנו חדים למשחק ומההתחלה שיחקנו בקצב שלנו. זה רק חצי הדרך ואנחנו צריכים להישאר מפוקסים ביומיים הקרובים. למרות הקאדר הקצר, כולם שחקנים ברמות הכי גבוהות, ואני שמח שגם לצעירים יצא להשתתף בחצי הגמר. היה חסר לי חלק מהקהל. אנחנו תומכים במה שהאוהדים עושים ואנחנו נשמח יחד איתם איפה שצריך. נפגוש את מאיר טפירו בגמר, הוא שחקן ענק".

ליאור אליהו הוסיף: "לא הופתענו. התכוננו הרבה זמן למשחק, ואני שמח שניצלנו את ההכנה כמו שצריך. דיוויד אמר שמה שהחזיק אותנו זה האימונים הטובים בתקופה הזו. לא הורדנו הילוך בתקופה שבה לא שיחקנו. מה שהיה ב-2008 מהדהד לנצח במשחק הזה, אבל שוכחים ועוברים דברים. מאז היו הרבה דברים בכדורסל, ואנחנו פה כדי לקחת את התואר. האוהדים מאוד חשובים לנו, את רובם אנחנו מכירים אישית. אנחנו רגילים לראות אותם מאחורי הסלים. ברורה לנו הסיבה של המחאה, ואני מקווה שבחמישי נחגוג איתם את האליפות".

מורן רוט: "לך תרדוף אחרי מכבי. זה קשה"

מן העבר השני, דן שמיר התייחס לעוד תבוסה של קבוצתו מול מכבי תל אביב: "יש במשחקים כאלה את הקטע של השתחררות בתחילת משחק. הם רגילים לזה, ואנחנו ברבע הראשון איבדנו כדורים. קיבלנו 30 נקודות ברבע הראשון. ברגע הזה כבר שיחקנו במינוס 15, וזה הבדל גדול. מגיע להם מברוק, הם היו מכבי. כמובן שבמשחק כזה זה לא נעים, אבל מצד השני אני מאוד גאה שאנחנו פה. כל שחקן עם הסיפור שלו בא להפועל חולון, ומהסיבות הנכונות ובדרך הנכונה. הם התקדמו, שיחקו נכון ומההתחלה היינו בסדר. הופענו לכל משחק והיו משחקים שנתנו הצגות. יש לנו משחק ביום חמישי ואני לא מסכם עכשיו. חשוב לי להתאושש מהמשחק הזה, זה לא קל. זו אחת הקבוצות המיוחדות ביותר שאימנתי. זו הייתה אחת הקבוצות עם מינימום משברים ומהבחינה הזו זה היה נהדר. מברוק למכבי ולדיוויד. אני לא צריך לתאר אותם, הם עשו את אחת העונות המדהימות שעשו באירופה. כל הכבוד להם, ובראש ובראשונה לחבר שלי דיוויד שהתעלל בי".

גם שמיר לא שכח את הנושא הבוער של שיטת הפיינל פור: "אימנתי בירושלים, במכבי ובבני השרון, והדבר שהכי מעצבן אותי זה שאנשים מביעים דעה שמשרת רק את האינטרסים שלהם. בעולם מושלם הייתי רוצה לראות סדרות, אמרתי את זה המון פעמים - זאת הדרך להכריע אליפות. אנחנו מבינים וזוכרים למה עברו לפיינל פור, אני לא אוהב את השיטה הזאת בשום מקום, מהרבה סיבות. בפיינל פור הכדורסל לא טוב, הרבה לחץ, מגרש חוץ, אין אווירה כל כך, כי יש הרבה אנשים מהרבה מקומות. בעולם מושלם זה צריך להיות ככה. אני מבין את הרעיון הזה למה עברו לפיינל פור, יש אפשרויות לעשות את זה בצורה אחרת, אבל תהיו מוכנים שאם יש סדרות ברוב המקרים זה יראה ככה. אני הייתי בסדרה שאימנתי עם בני השרון והפסדנו 3:2. אני אהיה מרוצה גם מהפסד 3:0 בסדרה ובכל משחק 30 הפרש. מגיע עוד משחק בחולון".

מורן רוט אמר בסיום: "פתחנו לדעתי בסדר. במצב של 14:14, הם לקחו התקפה אחרי התקפה ריבאונדים, למרות ששמרנו טוב. זה שבר אותנו והם עשו נקודות מזה וברחו. לך תרדוף אחרי מכבי, זה מאוד קשה. זאת הייתה עונה משוגעת ונתנו את הכל, אבל הם עדיפים בצורה משמעותית ואי אפשר לשקר. לא הצלחנו לצמצם את הפערים".

רון לואיס הוסיף: "לא השגנו את העצירות שהיינו צריכים. הם השיגו סלים ותקפו את הריבאונד ההתקפה. כשאנחנו לא משיגים את הריבאונד בהגנה, אין לנו משחק מעבר ואין לנו סיכוי. זה מאוד מתסכל, אבל מנסים להסתכל על הצד החיובי על מה שעשינו כל העונה. פשוט עוברים הלאה. אני לא יודע מה העתיד שלי, אולי אמשיך כאן".

שון דניאל, הטוב בשורות חולון: "לא היה לנו צ'אנס מההתחלה, הם הרגו אותנו בריבאונד ההתקפה. אלילת המזל לא ביקרה בנוקיה, וכשמסתמכים על המזל זה מה שקורה. היינו צריכים לסגור יותר חזק לריבאונד. במחצית השנייה רדפנו אחריהם וזה לא תענוג גדול לעשות את זה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully