וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי אשדוד עלתה לגמר הפיינל פור

הקבוצה של עופר ברקוביץ', ללא דרור חג'ג' החולה, ניצחה 68:75 את מכבי ראשון לציון ועלתה לגמר היסטורי. בוסטיין הצטיין

מי היה מאמין? מכבי אשדוד, היא ולא אחרת, הצליחה לעלות הערב (שלישי) לגמר הפיינל פור הישראלי לאחר 68:75 על מכבי ראשון לציון בחצי הגמר. הקבוצה של עופר ברקוביץ', שאיבדה בתחילת העונה את ג'וש דאנקן שנפצע לתקופה ארוכה ואת ראמל בראדלי שעזב להפועל ירושלים במהלך העונה, שמרה על צניעות לאורך כל העונה ושיחקה עם שלושה זרים בלבד, אך גם כך הצליחה לעבור בסדרה נהדרת את סגנית האלופה גלבוע/גליל עליון והיום רשמה את ההישג הגדול ביותר בתולדות המועדון הקטן עם עלייה לגמר.

מאיר טפירו שחקן מכבי אשדוד. קובי אליהו
בדרך לאליפות היסטורית בקריירה שלו? טפירו/קובי אליהו

אשדוד, בסך הכל בעונתה השנייה בליגה הבכירה, נאלצה להסתדר ללא דרור חג'ג' שנמצא לאחרונה בכושר מצוין, אך סבל מקלקול קיבה ולא הצליח לעמוד על הרגליים. אך גם כך ולמרות מחצית ראשונה איומה ומלאה באיבודי כדור (טפירו 5, בוסטייין 4), הצליחה החבורה הצנועה והלוחמת הזו של ברקוביץ' לנצח בצדק מוחלט ועם מחצית שנייה פשוט נהדרת ושליטה מוחלטת בריבאונד עם 24:43 (טיוס עם 15 מהם). אפילו יום לא מוצלח של טפירו, שסיים עם תשעה איבודים, לא מנע מאשדוד את ההיסטוריה.

מנגד, הקבוצה של אפי בירנבוים צריכה ויכולה להרגיש רע מאוד עם עצמה היום. מכבי ראשון לציון סגרה את המחצית הראשונה ביתרון 2 נקודות בלבד, על אף שיכלה להוביל בהפרש הרבה יותר גדול. היא שילמה על כך ביוקר בפתיחת הרבע השלישי, כשקיבלה את אשדוד מרוכזת וחדה בהרבה. עם אחוזי קליעה כל כך רעים (17 מ-42 לשתיים ו-9 מ-31 לשלוש) אי אפשר לנצח בפיינל פור. אפילו כשדרווין קיצ'ן רושם ערב נהדר עם 26 נקודות, כיוון שהוא פחות או יותר השחקן היחיד שהופיע למשחק. כשבאומן קולע 4 מ-17 מהשדה, בן דוד מסיים עם 2 מ-10 ויוטר לא נכנס למשחק ראשון לא מסוגלת לנצח.

מהלך המשחק

ראשון עלתה בחמישייה עם ניצן חנוכי, אייל שולמן, דרווין קיצ'ן, ברנדון באומן, דרווין קיצ'ן.

אשדוד עלתה בחמישייה עם מאיר טפירו, דניאל גור אריה, רובי בוסטיין, ג'וש קארטר, ג'וש דאנקן.

הקבוצה של אפי בירנבוים פתחה מצוין עם 0:4 עם נקודות של באומן ושולמן, אשדוד הגיבה עם חמש משלה ועלתה ל-4:5 עד ששלשה של קיצ'ן קבעה 5:7 לראשון. הכתומים המשיכו למרר את החיים לטפירו והפגיזו מחוץ לקשת בדרך ל-9:15 אחרי הטבעה של באומן. הקבוצה של בירנבוים המשיכה להיות דומיננטית כשנקודות של קיצ'ן קבעו 11:19. דאנקן צימק ל-19:13 בסוף הרבע.

ראשון המשיכה במומנטום ברבע השני ועלתה ל-18:26 אחרי שלשה של ניצן חנוכי. בשלב הזה נכנסה אשדוד למשחק כשטיוס ובוסטיין הובילו אותה לריצת 0:7 ולפיגור 25:26. אבל הקבוצה של ברקוביץ' המשיכה לאבד כדורים בסיטונות וראשון ברחה ל-27:34. ריצת 0:5 של אשדוד צימקה את ההפרש ל-34:32 עד המחצית ונותרה במשחק למרות 20 דקות רעות של כדורסל מבחינתה, בה מאיר טפירו איבד חמישה כדורים בעוד בוסטיין איבד ארבעה.

אשדוד פתחה את הרבע השלישי מצוין ועלתה ל-40:45 אחרי נקודות של טפירו. שתי שלשות של אשדוד (בוסטיין וקארטר) כבר קבעו 45:52 כשמהצד השני היחיד שנמצא בעניינים היה קיצ'ן. קרני, בוסטיין וטפירו שמרו את ההפרש של אשדוד ובסיום הרבע זה 51:60 לקבוצה של עופר ברקוביץ', שנראית מצוין.

הרבע האחרון נפתח עם התקפה ארוכה של ראשון, שלא נגמרה בנקודות. טפירו תפר שלשה מהצד השני וקבע 51:63. ריצת 0:4 של ראשון צימקה ל-63:55. דקה לסיום, ראשון לציון צימקה כבר ל-71:65 אחרי נקודות של קיצ'ן, שהיה הכי טוב אצל הכתומים. אך אשדוד ממש לא נלחצה, שמרה מצוין ונהנתה ממאיר טפירו ששמר על קור רוח מהקו ונקודות של דאנקן שקבעו 65:75. הקבוצה של בירנבוים לא הצליחה להתאושש מזה כבר כששלשה של קיצ'ן על הבאזר רק המתיקה מעט את הגלולה וקבעה 68:75 בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סטטיסטיקה

קלעו למכבי אשדוד: רובי בוסטיין (6 מ-11 מהשדה, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) וג'וש קרטר (6 ריבאונדים) 16 נקודות כל אחד, ג'וש דאנקן 15 ו-6 ריבאונדים, מאיר טפירו 10, 9 איבודים ו-5 ריבאונדים, אלכס טיוס 8 ו-15 ריבאונדים, גלעד קרני 5, אנטון שוטבין 3, דניאל גור אריה 2.

קלעו למכבי ראשון לציון: דרווין קיצ'ן 26 (10 מ-14 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ניצן חנוכי 13 (3 מ-9 לשלוש), ברנדון באומן 9 (4 מ-17 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, אדריאן יוטר 6 ו-7 חטיפות, אור סולומון (1 מ-6 מהשדה) ואייל שולמן 5 כל אחד, עמית בן דוד 4 (2 מ-10 מהשדה), איגור נסטרנקו שיחק ולא קלע.

שלטי מחאה כנגד אירוע הפיינל פור. קובי אליהו
המחאה נגד פיינל פור התנהלה מחוץ למגרש/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully