וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומרים שהיה כאן שמח

גוטמן הביט בבמות הירוקות, רפאלוב ניבא את האסון, דה סילבה לכלך על בני יהודה, מסיללה סימן דגל וכל הדברים הקטנים שעשו את ההבדל. שנתיים אחרי הדאבל המטורף ההוא, גמר הגביע בין מכבי חיפה להפועל תל אביב לא יכול היה להיות בתאריך סמלי יותר - 15.5. שחזור

ספורט 5

ב-13.5.2010 יצא מנהל הפועל תל אביב, מורדי דדון, למשימה חשאית: להכין חולצות אליפות למשחק בטדי שייערך במוצ"ש. לחשאיות המשימה היתה מטרה ברורה: כמעט אף אחד, תכף גם תראו, לא האמין שיומיים אחר כך הפועל תל אביב תזכה באליפות. דדון לא דיווח על כך לאיש במועדון ועשה זאת מבלי לדבר עם הממונים עליו. הוא דחס את החולצות לתוך קופסת קרטון והחביא אותה במעמקי האוטובוס האדום שיצא לאצטדיון טדי, למשחק האחרון של העונה מול בית"ר ירושלים. הוא לא תכנן לפתוח את הקופסה.

יומיים אחר כך, 15.5, כבר נכנס לעד לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. בימים בהם אנו חולמים על ספורטיביות בליגת העל, קשה להאמין שרק לפני שנתיים בדיוק הכדורגל הישראלי סיפק את אחד הימים הכי דרמטיים שלו, אפילו שמדובר בקיזוז נקודות. למי שרק שכח, במחזור האחרון מכבי חיפה שמטה את האליפות בעקבות תיקו בבלומפילד מול בני יהודה, ואילו הפועל תל אביב ניצחה בדקות הסיום בטדי העוין את בית"ר ירושלים וזכתה בדאבל תוך פחות משבוע. אותו יום דרמטי היה נקודת השיא בסיבוב החדש של היריבות בין המועדונים הכי מצליחים בישראל, סיבוב שיסתיים הערב (20.00, ערוץ 1) בגמר הגביע עם לכתו של אלישע לוי וגל הקיצוצים והמכירות שמכין אלי טביב, והכל בתאריך שהוא סמלי והיסטורי. לכבוד זאת – אנו מגישים לכם שחזור של אותו יום.

הבעלים של הפועל תל אביב, אלי טביב, חוגג אליפות. יותם רונן
ידע ימים יפים יותר בהפועל תל אביב. אלי טביב עם צלחת האליפות/יותם רונן

***

"התעוררתי בבוקר די רגוע ונינוח", מספר אלי גוטמן, מאמן הפועל תל אביב באותם ימים, "ויצאתי לקראת הצהריים מחיפה לכיוון תל אביב. בצד כבר ראיתי את הבמות שהוכנו בחוף דדו לאליפות של מכבי חיפה, אבל לא נתתי לזה למראות האלה לשבור אותי. זה היה בדיוק אחרי הזכייה בגביע ואחרי עונה ארוכה ומטורפת, וכולנו היינו עייפים. התייחסתי לזה כמו עוד משחק שקודם כל אנחנו צריכים לנצח. היו כאלה שהאמינו שאפשר לעשות את זה, אבל ידענו שזה לא ממש תלוי בנו".

בצד הירוק הדברים נראו לגמרי אחרת. "ההרגשה הייתה מצוינת באותו יום", נזכר אלישע לוי. "לא חשבתי על תסריט אחר. ההרגשה שלי עוד יותר התחזקה כשראיתי את השחקנים בבוקר לפני היציאה למלון, הם נראו דרוכים מאוד לקראת המשחק, דבר שחיזק אצלי את הביטחון".

מכבי חיפה נפגשה כבר בבוקר ולקראת שעות הצהריים הגיעה לבית המלון כדי לאכול ולנוח. באוטובוס, בדרך לתל אביב, אף אחד לא התעסק במשחק באותו ערב ובהשלכות למה יקרה אם הם לא ינצחו. סביב השעה שלוש אחר הצהריים ליאור רפאלוב היה הראשון לפתוח פה לקראת הערב. עשרות אוהדים ירוקים הגיעו לעודד את השחקנים במשחק, והחניכים של לוי לא התאפקו וניגשו לחלונות של בית המלון כדי להציץ. אחרי המחזה המעודד, הסתכל רפאלוב על חבריו ואמר: "תארו לכם שאנחנו מפסידים היום?".

בערך באותו זמן נפגשו שחקני הפועל תל אביב במתחם האימונים בוולפסון. גם שם חיכועשרות אוהדים שביקשו דבר אחד: "תאמינו ואנחנו לוקחים את האליפות היום". השקט באוטובוס הירוק היה שונה לגמרי מהדיבורים בנסיעה לטדי, שם שחקני הפועל לא הפסיקו לדבר על הסיכויים לזכייה בתואר. מהראן לאלה, איתי שכטר, גילי ורמוט ואחרים, דיברו על כך שאין סיכוי שמכבי חיפה תפסיד ומצב הרוח האדום לא היה אופטימי. מה שלא ידעו השחקנים האדומים זה שיומיים קודם לכן, מבלי לשאול או לדווח לאף אחד, הלך מנהל הקבוצה והכין חלוצות אליפות. רק נהג האוטובוס ידע עליהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן מכבי חיפה, ליאור רפאלוב, יורד מהדשא. ברני ארדוב
"תארו לכם שאנחנו מפסידים היום". רפאלוב/ברני ארדוב

***

בצד השני, יצאה בשעות אחר הצהריים משלחת קטנה של אנשי מכבי חיפה לערוך את ההכנות בבלומפילד, ואנשיה אף דאגו לקרר את השמפניות והבירות באוטובוס הירוק. הנסיעה הקצרה לבלומפילד עברה בשקט מתוח. גם בכניסה לאצטדיון, שחקני מכבי חיפה נראו דרוכים מאוד. המתח הזה, שבדיעבד פגע בהם, נשבר מעט כשהם פגשו את שחקני בני יהודה והחלו לדבר ביניהם. במקביל האדומים הגיעו לירושלים קצת אחרי השעה 18:00 בערב, שם חיכו להם ניידות משטרה שליוו אותם עד לכניסה לטדי.

למרות שיחות שנעשו במהלך השבוע עם אנשי בני יהודה בבקשה להראות ספורטיביות במשחק, ועל אף שמנכ"ל הזהובים, משה דמאיו, הבטיח שמי שלא יתאמץ יספוג עונש כבד, במנהרה בטדי האדומים עדיין נראו שפופים. הגדיל לומר דגלאס דה סילבה שטען בפני חבריו ש"אין מצב שבני יהודה לא נותנים את המשחק לחיפה". מנהל הקבוצה דדון עבר שחקן- שחקן וביקש אמונה. "לי לא הייתה תחושה טובה לקראת המשחק", הודה יוסי אבוקסיס. "הייתי בטוח שמכבי חיפה ינצחו את בני יהודה ובכלל לא דמיינתי שאנחנו נזכה בדאבל, אבל ניסנו להעביר תחושה אחרת לשחקנים".

בתל אביב ההרגשה הייתה שאין משהו שיכול לקחת את האליפות ממכבי חיפה. בשלב ההכנות חזי שירזי, עוזר מאמן בני יהודה, בירך את השחקנים הירוקים, הצוות המקצועי וההנהלה על זכייה נוספת באליפות. שחקני מכבי חיפה לא חשבו על המשחק עצמו, הם פנטזו את הקפת האליפות. המגן פיטר מסלילה אפילו קלט דגל של דרום אפריקה ביציעים, ואמר: "איך שהמשחק נגמר אני רץ לקחת אותו".

את המוטיבציה החדירו בהפועל תל אביב דווקא בדקות שקדמו לשריקת הפתיחה בטדי. הפיזיוטרפיסט, רונן צפריר, סירב לקבל את רוע הגזרה וכמו בכל השבוע שלפני אמר לכולם: "אנחנו לוקחים היום את האליפות". בעלייה לחימום קיבלו שחקני הפועל עידוד נוסף ממאמן הכושר רון ציבלין שאמר להם: "אם אנחנו מנצחים היום, האליפות שלנו". למרות זאת, שחקני הפועל לא ממש התרגשו מהדברים ורובם נראו חסרי חשק לקראת המשחק. "ראו כמה הם משוחררים", נזכר תומר בן יוסף מהצד הבית"רי, "זה היה היתרון הכי גדול של הפועל באותו המשחק. הם באו בלי לחץ מתוך ידיעה שחיפה ב-99% תנצח את בני יהודה ותזכה באליפות. הם בסך הכל שיחקו משוחרר ורצו לנצח כדי לסיים את העונה עם טעם טוב".

רגע לפני העלייה למגרש, למאמנים לא היה הרבה מה לומר. "אנחנו יודעים איזו משימה מוטלת לנו על הכתפיים", אמר אלישע לוי לשחקנים שלא פצו פה בגלל המתח. "אנחנו צריכים את הניצחון ואני סומך עליכם שתשיגו אותו". גוטמן היה חד במסר שלו לחניכיו: "לא נוכל לישון בלילה אם מכבי חיפה לא תנצח ואנחנו לא נעשה את העבודה שלנו על המגרש".

גם זה, אגב, לא ממש הספיק להעיר את השחקנים, אבל ממש לפני העלייה לדשא הצליח את איתי שכטר - כמו שרק הוא יודע - להטריף את החברים שהסתודדו מסביבו ומסביב דה סילבה. כולם הצמידו ידיים בתקווה שהתפילות שנשאו בחדר ההלבשה יצאו לפועל.

מה שקרה אחר כך הוא כבר היסטוריה.

***

"עד היום קשה לי להאמין שהפסדנו את אליפות", אומר אלישע לוי. "בכלל לא דמיינתי מצב שאנחנו לא מנצחים את אותו משחק. האמנתי בשחקנים שלי, אבל זה הכדורגל, הוא יכול להיות כל כך אכזרי. אני חושב שהאליפות שבאה אחרי העונה הזו, העידה עד כמה מועדון הזה חזק, כי הטראומה הייתה מאוד קשה".

"גם כשעלינו על המגרש לא ממש הייתה לי הרגשה לכאן או לכאן", משחזר גוטמן. "ניסיתי עדיין להתייחס לזה כמו לכל משחק וזה מה שניסיתי לשדר לשחקנים. במחצית, אחרי שהבנתי שתיקו בבלומפילד, פתאום עטפה אותי הרגשה שעד היום אני לא יודע להסביר - הרגשה שאנחנו עושים את זה ולוקחים אליפות. בסוף זו הייתה אחת החוויות הכי עוצמתיות שהרגשתי בחיים. המשחק הזה ייזכר לעוד הרבה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully