וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב - מכבי חיפה: מי תציל את העונה?

גמר הגביע (ג', 20:00 5): קטן חולה, שחר: "מי שלא יכול לתת 200 אחוז, שלא ישחק". אוהדי האדומים זרקו בובות באימון

עונת המשחקים 2011/12 תסתיים מחר (שלישי, 20:00, שידור חי בספורט5 ו-5HD) באופן רשמי במעמד גמר גביע המדינה. הפועל תל אביב ומכבי חיפה, שתי קבוצות שסבלו מעונה מאכזבת מאוד בליגה, ינסו להציל את העונה ולזכות בתואר הנכסף בשחזור מדויק של גמר 2011. עבור הירוקים מדובר גם בהזדמנות אחרונה לזכות בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית במשחקו האחרון של אלישע לוי על הקווים.

הפועל תל אביב שואפת לזכות בגביע ה-16 בתולדותיה והעשירי מאז קום המדינה. האדומים מכירים את המעמד הזה היטב ומחר זה יהיה הגמר השישי שלהם בשבע השנים האחרונות. ניצחון על מכבי חיפה יהפוך את הקבוצה שנמצאת במשבר ניהולי עמוק, לראשונה שזוכה בגביע שלוש פעמים ברציפות מאז קום המדינה.

מכבי חיפה זכתה בגביע חמש פעמים, אבל למרות שהפכה לקבוצה הבולטת בישראל ב-20 השנים האחרונות, הגביע האחרון אותו הניפו שחקניה היה אי שם בשנת 1998. הירוקים הגיעו לגמר פעמיים בשלוש השנים האחרונות, אבל נכנעו לבית"ר ירושלים ב-2009 ולהפועל תל אביב בשנה שעברה. זה יהיה המשחק האחרון של אלישע לוי על הקווים של הקבוצה הירוקה ואחרי שני הפסדים, הוא רוצה את התואר.

מכבי חיפה לא ניצחה את הפועל תל אביב מאז משחק העונה בפלייאוף העליון אשתקד (0:2) ובסך הכל פעם אחת בתשעת המפגשים הישירים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות.

יניב קטן נטש את האימון, אך יהיה כשיר

מכבי חיפה ממשיכה בהכנות שלה לקראת גמר גביע המדינה וערכה הערב (שני) את האימון המסכם שלה סמוך לאצטדיון רמת גן. הסוגיה שהעסיקה את כולם במועדון מאז המשחק מול הפועל תל אביב בשבת הייתה כמובן הפציעה של יניב קטן.

היום הודיע המועדון על כך שהקפטן יוכל לשחק בגמר מול הפועל תל אביב. קטן נטש את האימון המסכם של מכבי חיפה אחרי חמש דקות בלבד, אך יחד עם זאת הבהיר כי יעשה הכל על מנת לשחק בגמר, גם אם זה אומר שייאלץ לקבל זריקות לפני העלייה אל כר הדשא. כששבה הקבוצה לבית המלון התברר כי בנוסף לפציעה, קטן גם סובל מחום.

אלישע לוי תרגל הרכב שכולל את אייל משומר כמגן ימני ו-ויאם עמאשה בחוד לצידו של מוחמד גדיר. רק אם עמאשה לא יהיה כשיר, לוי ישקול לעלות בהרכב עם אלון תורג'מן. רק סמוך לשעת המשחק תתקבל החלטה בנושא. בנוסף, לוי שוקל לפתוח בהרכב עם דלה ימפולסקי, במקום עמאשה או תורג'מן.

הירוקים הוציאו הודעה לפיה הם מבקשים מאוהדי הקבוצה להגיע עם חולצות ירוקות בלבד על מנת לצבוע את אצטדיון רמת גן בירוק. "אסור לתת לאלישע לעזוב בלי תואר ואסור שנפתח את הקדנציה של עטר בלי כרטיס לאירופה", אמר שחקן בקבוצה, "מאז 1998 לא זכינו בגביע וזה הזמן לשמח את האוהדים אחרי עונה קשה ובמיוחד את יניב קטן שלא זכה בתואר הזה".

בחיפה יודעים שהפסד שני ברציפות בגמר בתוך שנתיים להפועל תל אביב, עלול להוות מכה מוראלית גדולה למועדון. בעונה שעברה הפסידה חיפה להפועל תל אביב בזכות שער של סלים טועמה, אבל במועדון היו שמחים גם לשחזר את הדרמה מלפני שנתיים בשלב מוקדם יותר, בו ניצחו הירוקים בפנדלים.

במשחק הזה הוחמצו ששה פנדלים ברציפות, אבל תמבינקוסי פנטאני הכריע כששלח את הפנדל האחרון לרשת. חיפה החמיצה שלושה פנדלים וניצחה את המשחק. נתון מדהים נוסף עולה מהמפגשים בין הקבוצות בגביע. 12 מפגשים נערכו עד היום, חיפה ניצחה רק שניים בתוך 90 דקות. שש תוצאות תיקו נרשמו, וארבעה ניצחונות לאדומים.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אייל משומר, יוריצה בוליאט, אדין צוצאליץ', טאלב טוואטחה, סיידו יאיא, גוסטבו בוקולי, עידן ורד, יניב קטן, ויאם עמאשה (אלון תורג'מן), מוחמד גדיר.

שחקני הפועל תל אביב יתמכו בשי אבוטבול?

בהפועל תל אביב, כרגיל העונה, גם האימון האחרון והמסכם לקראת גמר הגביע סירב לעבור בשקט וקיים סיכוי גבוה שהבעלים אלי טביב יובך אם הפועל תזכה בגביע השלישי ברציפות שלה. האוהדים שזרקו באימון המסכם בובות לכר הדשא של מגרש האימון וצעקו למנהל הקבוצה יעקב הלל ולמאמן ניצן שירזי שהם הבובות של טביב, ביקשו מהשחקנים לא לעלות לטקס הגביע ללא שי אבוטבול שהושעה מהקבוצה. נראה כי השחקנים כבר החליטו כי אם תזכה הפועל בגביע, הם יקראו לקשר להצטרף אליהם, מהלך שאמור להראות לטביב שוב למי שייכת נאמנותם.

במסגרת ההכנות למשחק, ערך שירזי אסיפה ובה שם דגש על יניב קטן ועידן ורד. שירזי ביקש להיצמד לשניים בכל פעם שהכדור עובר דרכם ובכלל לשחק קרובים אחד לשני עם צפיפות באמצע המגרש. מבחינת הרכב, המאמן לא תרגל הרכב שונה לזה שפתח בחיפה רק לפני שלושה ימים. המשמעות היא שטוטו תמוז לא יפתח בהרכב הפותח ושירזי יעלה עם מערך של חמישה קשרים וחלוץ בודד. באימון הערב נפגע קל נוסא איגייבור ואם לא יהיה כשיר, יעלה תמוז במקומו.

בקבוצה מחכים להחלטת הקפטן וואליד באדיר אם הוא ממשיך עוד עונה או פורש. שירזי רוצה לראות את הקפטן ממשיך עוד עונה בקבוצה, אך הקפטן בינתיים דוחה את תשבתו עד לאחר המשחק ביום שלישי.

הרכב משוער: אפולה אדל, נאעל חוטבא, וואליד באדיר, מרקו שולר, יגאל אנטבי, אביחי ידין, רועי גורדנה, מירקו אורמוש, אלרואי כהן, נוסא איגייבור, עומר דמארי.

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

גביע המדינה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully