וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן התארים של מנצ'סטר סיטי

7.5.2012 / 10:30

אחרי שהביא אשתקד גביע, יאיא טורה מצעיד את סיטי לאליפות נדירה. איתו בנבחרת המחזור: מסי, שהעניק מתנת פרידה לפפ

שבוע נותר לסיום העונה בליגות הבכירות באירופה, ורק שתי ליגות נותרו פתוחות: אנגליה וצרפת. אחרי שריאל מדריד לקחה את האליפות מברצלונה בספרד, יובנטוס עשתה זאת למילאן באיטליה והשתיים חברו לדורטמונד, שתישאר היחידה בחמש הליגות המובילות שתצליח להגן על הכתר, אלמלא נס מכיוונה של מנצ'סטר יונייטד. האלופות ממשיכות לספק נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, אותה מוביל השחקן הטוב בעולם שממשיך ללעוג לכל השיאים. יחד איתו מככבים גם המושיע של צ'לסי, המגן הבא של ברצלונה, הווינר של מנצ'סטר סיטי והחלוץ החם באיטליה.

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
בעונה שעברה הביא גביע, הפעם יביא אליפות. יאיא טורה/GettyImages

שוער

פטר צ'ך - צ'לסי

עבר או לא עבר? זו הייתה השאלה הגדולה בסיום גמר הגביע האנגלי בו ניצחה צ'לסי 1:2 את ליברפול. בדקה ה-82 נגיחה אדירה של אנדי קארול נראתה חוצה את הקו, אבל פטר צ'ך בזינוק מרהיב שלח יד ארוכה והדף למשקוף והחוצה. גם אחרי עשרות הילוכים חוזרים לא ניתן לקבוע בוודאות כי הכדור עבר במלוא היקפו את קו השער. השוער הצ'כי, בעונה בינונית (במקרה הטוב) באופן אישי, מתעלה לכבוד רגעי ההכרעה. אחרי שהתגלה כגיבור הגדול במשחק הראשון מול ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות, הוא עשה זאת שוב בדרך לזכייה רביעית של צ'לסי בגביע האנגלי בשש השנים האחרונות. צ'ך המצוין הציל עוד לפני כן פעמיים מול לואיס סוארס, עמד בלחץ שהפעילה עליו ליברפול בדקות הסיום וכמובן הגיע לשיאו עם ההדיפה הדרמטית לנגיחה של קארול - עצירה שכבר נכללת מבחינת האנגלים בין הגדולות בתולדות הגביע.

שוער צ'לסי, פטר צ'ך. רויטרס
מתעלה במאני טיים. פטר צ'ך/רויטרס

הגנה

מגן ימני: גוטוקו סקאי - שטוטגרט

התגלית המפתיעה של הסיבוב השני קופץ לעוד הופעה בנבחרת המחזור. גם ההשוואות התכופות לפיליפ לאם לא גרמו לנסיגה ביכולת של הכישרון היפני, שהפך בחודשים האחרונים לאחד השחקנים המרכזיים במערך של שטוטגרט המלהיבה. הפעולות של סקאי באגף ימין השאירו את שחקני וולפסבורג חסרי אונים ביום שבת, כאשר שטוטגרט חזרה מפיגור 2:0 וניצחה 2:3 בעזרת בליץ בן שש דקות. סקאי בישל את שני השערים האחרונים במשחק, הוסיף עוד הופעה מרשימה לרזומה וכעת נחשב למועמד בולט להיות השפן של יואכים לב בסגל ליורו 2012. סקאי לא שיחק עדיין במדי יפן, וכבן לאם גרמניה יכול לקבל את הזימון למנשאפט. "תופתעו לראות את הרשימה המורחבת", אמר מאמן הנבחרת לקראת הזימונים השבוע. האם סקאי יהיה שם?

בלם: אנטון פרדיננד - ק.פ.ר

האח הצעיר של ריו קיבל העונה יותר כותרות על פרשיות מחוץ למגרש, והושפל בשבוע שעבר כשצ'לסי חגגה מול ק.פ.ר עם שישייה ואפילו האויב האישי ג'ון טרי כבש. אנטון פרדיננד הבטיח להתאושש, ועמד במילתו עם יכולת טובה מול פיטר קראוץ' וחבריו מסטוק סיטי. ק.פ.ר הגיעה עם הגב אל הקיר וכשהיא חייבת ניצחון כדי להישאר תלויה בעצמה לקראת מחזור הסיום. פרדיננד פיקד על ההגנה שהפעם החזיקה מעמד ונותרה יציבה, ולקראת הסיום עלה לעזרת ההתקפה על מנת לבשל את שער הניצחון לג'יבריל סיסה. בשבוע הבא הוא יפגוש את ההתקפה הקטלנית של מנצ'סטר סיטי, בידיעה ששמירה נוספת על שער נקי לא רק תבטיח לק.פ.ר הישארות, אלא גם עשויה לסדר לאח ריו את האליפות.

גוטוקו סקאיי שחקן שטוטגרט. Lars Baron, GettyImages
ההפתעה של נבחרת גרמניה לקראת יורו 2012? גוטוקו סקאי/GettyImages, Lars Baron

בלם: לאונרדו בונוצ'י - יובנטוס

אחרי תשע שנים ארוכות ומפרכות, שכללו בין היתר ירידת ליגה ונישול משני תארים, יובנטוס שוב אלופת איטליה. הגברת הזקנה נעזרה בניצחונה של אינטר בדרבי כדי להבטיח את האליפות ה-28 בתולדותיה, אך השיגה את הסקודטו בעיקר הודות ליכולת הגנתית קרובה למושלמת לאורך מרבית העונה. יובנטוס תגיע למחזור האחרון כשהיא בלתי מנוצחת ואחרי 21 משחקים בהם שמרה על שער נקי העונה. בחלקה השני של העונה, האיש הבולט בחלק האחורי שספג רק 19 שערים היה לאונרדו בונוצ'י. הבלם בן ה-25 היווה כתובת ללא מעט ביקורות בתחילת העונה, אך התייצב ככל שחלף הזמן, כבש שערים חשובים והפך לבורג חשוב במערך. גם מול קליארי הוא סיפק את הסחורה עם משחק שקט ואף הפתיע עם בישול פנטסטי למירקו ווצ'יניץ. שער מעמדת נבדל, אבל מי יזכור את זה. אלסנדרו דל פיירו קיבל מתנה מושלמת מהחברים, יובנטוס חזרה למשול בסריה A.

מגן שמאלי: ג'ורדי אלבה - ולנסיה

למרות נסיגה משמעותית ביכולת בסיבוב השני, העטלפים שמרו על מעמדם כקבוצה השלישית בטיבה בספרד והבטיחו שוב את המקום בליגת האלופות. אחרי הרביעייה מול אוסאסונה, ולנסיה אירחה לדרבי חם את ויאריאל והשיגה 0:1 דרמטי שגם השאיר את היריבה במאבקי התחתית לקראת מחזור הסיום. ג'ורדי אלבה, שבישל את השער הראשון מול אוסאסונה, שוב גילה יכולת טובה באגף השמאלי, ולא רק בכל הקשור לתמיכה בהתקפה. המגן השמאלי הראה כי הוא ממשיך לעבוד על הצד ההגנתי במשחק שלו, והשיפור הזה מבטיח לו גם מקום בסגל נבחרת ספרד. יכול מאוד להיות שליורו 2012 הוא כבר יגיע כשחקן ברצלונה, לאחר ששוב סירב להאריך את חוזהו בוולנסיה, למרות ההפצרות החוזרות ונשנות מצד האוהדים. 15 מיליון יורו יחזירו את בוגר 'לה מאסיה' לקטלוניה.

לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס חוגג עם מרקו בוריילו. Valerio Pennicino, GettyImages
האלוף מאחורי המסכה. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages, Valerio Pennicino

קישור

חסוס נבאס - סביליה

המחזור ה-37 בליגה הספרדית עמד בסימן פרידות נוספות, מלבד זו מפפ גווארדיולה. אוהדי ולנסיה נפרדו מאונאי אמרי, באתלטיקו הודו ללואיס פראה ואנטוניו לופס, שחקני אוסאסונה הניפו באוויר את ראול גרסיה ובסביליה אמרו שלום לפרדי קאנוטה, שמסיים שבע שנים נהדרות. החלוץ ממאלי נכנס כמחליף וגם התכבד בשער ביתי אחרון, כשחתם את ה-2:5 של סביליה על ראיו וייקאנו. מי שסידר לקאנוטה מפגש ראשון עם הרשת ב-2012 היה חסוס נבאס, שהציג משחק פשוט מושלם בצד ימין ובישל לא פחות מארבעה שערים. נבאס הכין צמד לבאבה דיאוורה, פרגן גם לחוסה אנטוניו רייס וקינח עם האסיסט לקאנוטה. אלמלא ההחמצות של חבריו, הקשר יכול היה לסיים עם כמות כפולה של בישולים. סביליה זקוקה לנס כדי להגיע בכל זאת לאירופה, אך אולי קיבלה משהו טוב יותר לקראת העונה הבאה - את השחקן המרכזי שלה בחזרה.

יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

ניוקאסל עשתה חיים קשים מאוד למנצ'סטר סיטי בשעה הראשונה של המשחק. אז רוברטו מאנצ'יני ביצע מהלך שהתברר כמבריק, כשהכניס את נייג'ל דה יונג על חשבון סמיר נאסרי ושחרר את יאיא טורה לתפקיד חופשי יותר. הקשר מחוף השנהב, שעשה עבודה אדירה בתחום ההגנתי במרכז השדה, עבר לעמדה קדמית והתגלה שוב כווינר הבלתי מעורער של מנצ'סטר סיטי. אחרי שהביא אשתקד את הגביע עם שער ניצחון בגמר מול סטוק סיטי, טורה קירב את קבוצתו לאליפות ראשונה מאז 1968 עם צמד נהדר שהתווסף לדינמיות ולאגרסיביות שהפגין לאורך המשחק כולו. האיש שהגיע מברצלונה ונחשב לאחד היחידים שכבר זכה באליפות לפני כן, מוכיח שוב את חשיבות הניסיון. טורה שומר את השערים שלו למעמדים הגדולים, יש לו עוד אחד כזה בשבוע הבא.

יאקוב בלאשצ'יקובסקי - דורטמונד

81 אלף צופים בסיגנל אידונה פארק ראו את האלופה הגרמנית שוברת שיא בונדסליגה ומגיעה ל-81 נקודות בעונה. דורטמונד מחצה את פרייבורג 0:4 כדי לרשום את ניצחונה ה-25 העונה ומשחק 28 ברציפות ללא הפסד, ונזקקה למחצית אחת בכיכובה של הארמיה הפולנית כדי לעשות זאת. לוקאש פישצ'ק דהר כהרגלו באגף ימין, רוברט לבנדובסקי הוסיף עוד צמד כדי להגיע ל-22 שערים וכמו במרבית המשחקים בסיבוב השני, הצטרף אליהם יאקוב בלאשצ'יקובסקי בהופעה מעולה. 'קובה' התעלל בהגנת פרייבורג עם פריצות סוחפות מצד ימין, כבש פעמיים והוביל את דורטמונד לחתום סיבוב שני בו צברה 47 מ-51 הנקודות האפשריות. גם זה, מיותר לציין, שיא ליגה חדש. עונה היסטורית שעוד יכולה להסתיים עם דאבל.

קובה בלאשצ'יקובסקי שחקן דורטמונד. GettyImages
עונה אדירה לדורטמונד, עונה אדירה לפולנים שלה. יאקוב בלאשצ'יקובסקי/GettyImages

התקפה

ליאונל מסי - ברצלונה

גם ערב הפרידה המרגש של ברצלונה מפפ גווארדיולה בקאמפ נואו, היה שייך לליאונל מסי. כולם באו להצדיע למאמן שהוביל את הקבוצה לארבע שנים מוצלחות, אך עוד קודם לכן חזו בעוד תצוגה אדירה של השחקן הטוב בעולם, שגזל מגווארדיולה את אור הזרקורים. "הוא עשה זאת לכל אורך העונה, אני לא יכול לקנא עכשיו", אמר פפ בחיוך לאחר המשחק. "ניסיתי לעזור לו ככל יכולתי, אבל אין ספק שהוא סייע לי רבות להשתפר בתור מאמן". מסי כבש את כל ארבעת השערים ב-0:4 בדרבי נגד אספניול, ובכך קבע שיא חדש שספק אם ישוחזר אי פעם - 50 שערי ליגה ו-72 שערים העונה בכל המסגרות. הוא היה מוותר על כל הארבעה כדי שהפנדל מול צ'לסי ייכנס פנימה. אז הארגנטינאי שנעדר ממסיבת העיתונאים של מאמנו מכיוון שהסיטואציה הייתה קשה לו מדי, אמר תודה בדרכו שלו ולאחר השער הרביעי העניק חיבוק אמיץ לגווארדיולה. האם הוא יעניק לו גם את גביע המלך?

פבריציו מיקולי - פאלרמו

עונה שהתחילה עם ציפיות גבוהות בסיציליה, מתקרבת לקיצה בקול ענות חלושה. פאלרמו שקועה במקום ה-15 ותסיים עונה מאכזבת מאוד אחרי כמה שנים בחלק העליון של הטבלה, אבל לפחות במשחק הבית האחרון סיפקו הוורודים הנאה לאוהדים עם 4:4 מרתק מול קייבו. כמו תמיד, האיש המרכזי של פאלרמו היה פבריציו מיקולי, שהבקיע שלושער וגם בישל את שער השוויון הדרמטי למתיאס סילבסטרה. זו הייתה השלישייה השנייה של מיקולי העונה, וגם הקודמת הגיעה במשחק שהסתיים ב-4:4 (מול אינטר). מיקולי הוותיק והטוב הוא נקודת האור היחידה של הסיציליאנים העונה, אך עדיין אין לו חוזה לעונה הבאה וכלל לא ברור אם ימשיך. "אני לא רוצה לעזוב אחרי עונה כזו, אבל נשב עם הנשיא ונדבר", אמר מיקולי לאחר המשחק. יכול להיות שזו הייתה ההופעה האחרונה של הקפטן ברנצו ברברה.

דייגו מיליטו - אינטר

העונה העגומה של הנראזורי תסתיים עם טעם מתוק בפה, אחרי שלא רק ניצחה בדרבי הגדול 2:4 את מילאן אלא גם מנעה מיריבתה העירונית סיכוי להגן על תואר האליפות. מי אם לא דייגו מיליטו היה במיטבו כדי לקבוע כי גם מילאן תסיים עונה ללא תואר. הסקורר הארגנטינאי כבש את שער הניצחון בדרבי בסיבוב הראשון והשלים את הדאבל האישי שלו, הפעם עם שלושער. מיליטו הטריד ללא הרף את הגנת הרוסונרי, כבש את הראשון, השווה בפנדל אחרי שהוכשל בעצמו והשלים מהפך עם עוד ביצוע מלוטש מהנקודה הלבנה. אחרי שכבש שלושה שערים בלבד בחציה הראשון של העונה, מיליטו עומד על מאזן נדיר של 20 שערי ליגה ב-2012 בלבד. אם הוא היה בכושר כזה בתחילת העונה, אולי אינטר לא הייתה צריכה להחליף שלושה מאמנים.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (שמאל) עם סרחיו בוקסטס. GettyImages
ספק אם מישהו יצליח אי פעם לשחזר את השיאים שהוא קובע העונה. ליאונל מסי/GettyImages

שווים אזכור

סטיב אלאנה (ברסט) - הראש מעל המים

וינסנט קומפני (מנצ'סטר סיטי) - מתכונן להנפה

מרקו ריגוני (נובארה) - ירידה לצורך עלייה?

אניס בן חטירה (הרטה ברלין) - תקופת מבחנים

פרנצ'סקו טוטי (רומא) - 500 משחקים לקיסר

קלאס יאן הונטלאר (שאלקה) - מלך הבונדס ליגה

שטפן קיסלינג (לברקוזן) - התעורר מאוחר

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה. AP
מלך שערי הבונדסליגה לעונת 2011/12. קלאס יאן הונטלאר/AP

כוכב אורח

ניקולה פוצי - סמפדוריה

מסע החזרה של סמפדוריה לסריה A התגלה כקשה יותר ממה שחשבו האוהדים במראסי. הקבוצה המפוארת התקשתה להסתגל לחיים בליגה השנייה, עברה חצי עונה מאכזבת למדי והצליחה להתאושש בסיבוב השני, רק כדי להשתחל למקום השישי המוליך לפלייאוף. סמפ תצטרך לשמור על המקום הזה במחזור הסיום, לפני קרבות ההכרעה על הכרטיס השלישי לליגה הבכירה. מי שקידם את הקבוצה לעבר המטרה הוא ניקולה פוצי. החלוץ ענד את סרט הקפטן וסחף את סמפדוריה עם שלושער מצוין ל-1:3 ביתי על רג'ינה, לפני שהשתולל משמחה יחד עם האוהדים בסיום. פוצי עשה שמות בהגנת האורחים ויכול היה לסיים גם עם שישייה, אבל הסתפק במחצית הכמות כדי להגיע ל-16 שערים העונה. כנראה שמר חלק מהתחמושת לפלייאוף.

ניקולה פוצי שחקן סמפדוריה. Gabriele Maltinti, GettyImages
האיש שמסוגל להצעיד את סמפדוריה בחזרה לליגה הבכירה. ניקולה פוצי/GettyImages, Gabriele Maltinti

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully