וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ניוקאסל-מנ' סיטי 2:0, מנ' יונייטד-סוונסי 0:2

יאיא טורה הוביל את הסיטיזנס לניצחון חוץ מרשים, שהשאיר אותם בפסגה עם הפרש שערים עדיף על פני היריבה העירונית

כנראה שזאת העונה של מנצ'סטר סיטי. אחרי שמחקה פיגור בן שמונה נקודות בפסגה, ניצחה בדרבי את מנצ'סטר יונייטד וחזרה להיות תלויה בעצמה, סיטי התגברה גם על המכשול הקשה ביותר שניצב בפניה וניצחה 0:2 את ניוקאסל כדי לשמור על ראשות הטבלה ולהתקרב לאליפות ראשונה מאז 1968. יאיא טורה התגלה כגיבור הגדול של המשחק, עם צמד שערים (70 ו-89) שככל הנראה שווה אליפות. כעת מוליכים הסיטיזנס בזכות הפרש שערים עדיף (+8) על פני מנצ'סטר יונייטד, שהחמיצה ללא הפסקה וניצחה בבית רק 0:2 את סוונסי כדי להשתוות ליריבתה העירונית בפסגה עם 86 נקודות.

במחזור הסיום ביום ראשון הבא:

מנצ'סטר סיטי - ק.פ.ר

סנדרלנד - מנצ'סטר יונייטד

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
הווינר הגדול מוביל את מנצ'סטר סיטי לאליפות. יאיא טורה חוגג/GettyImages

ניוקאסל - מנצ'סטר סיטי 2:0

אפשר להגיד הרבה דברים על מאבק האליפות באנגליה, אבל מה שבטוח - לחבורה של רוברטו מאנצ'יני יש הרבה אופי. אחרי הניצחון בדרבי התייצבה מנצ'סטר סיטי למשחק מול יריבה שניצחה שבעה משמונת משחקיה האחרונים בבית, אבל שוב הצליחה להתגבר על ניוקאסל, לה לא הפסידה ב-10 המפגשים הקודמים. כמו ארבעת העימותים האחרונים עם המגפייז, גם הפעם ניצחה סיטי, ושוב עשתה זאת הודות לשערים שהובקעו במחצית השנייה. הגיבור השבועי: יאיא טורה שכבש צמד מצוין.

ניוקאסל המפתיעה הגיעה במטרה להשיג נקודות ולחזור למקומות המוליכים לליגת האלופות, אך הפעם פאפיס סיסה הלוהט שבת מהבקעה וגם חאתם בן ארפה לא הצליח במצב הטוב ביותר של קבוצתו להכניע את ג'ו הארט. מנצ'סטר סיטי החמיצה במשך 70 דקות ללא הפסקה, עד שטורה הנפלא מצא את הרשת עם בעיטה חכמה מחוץ לרחבה. ההחמצות המשיכו להיות מנת חלקה של מוליכת הטבלה, אבל אותו טורה היה שם שוב כדי לסגור עניין דקה לסיום. אחרי 44 שנים, מנצ'סטר סיטי כפסע מאליפות שלישית בהיסטוריה.

מהלך המשחק

דקה 11: התקפה יפה של מנצ'סטר סיטי הסתיימה עם כניסה של סילבה מצד שמאל, אבל הבעיטה השטוחה שלו נהדפה על ידי קרול.

דקה 20: יציאה רעה של קרלו לא נוצלה על ידי התקפת מנצ'סטר סיטי, שדווקא כבשה לפחות שני שערים בכל אחד משבעת משחקי הליגה האחרונים שלה מול ניוקאסל.

דקה 27: טבס סובב כדור חופשי מ-20 מטרים, השוער ההולנדי לא התקשה הפעם.

דקה 29: איבוד כדור של סיטי הוביל להתקפה טובה של המארחים, אבל בה בעט מ-25 מטרים מעל השער.

דקה 34: ניוקאסל מתעוררת. בעיטה ראשונה של בה נבלמה אצל קלישי, והניסיון השני של בן ארפה נהדף בצורה נהדרת על ידי הארט.

דקה 41: מטווח של מנצ'סטר סיטי. בארי הגיע מאחור למסירה של סילבה ובעט כדור חזק שנבלם אצל קולוצ'יני. הריבאונד חזר לבארי, שהפעם ראה את סנטון מרחיק את הבעיטה שלו מקו השער. איזו הזדמנות. נגיעת היד שהייתה לא שווה פנדל.

דקה 45: מחצית קצבית עם לא מעט מצבים וגם חמישה צהובים הגיעה לסיומה. מנצ'סטר יונייטד יכולה להיות מרוצה בינתיים מהתוצאה של יריבתה העירונית, אך צריכה לזכור כי הסיטיזנס כבשו 67 אחוזים מהשערים שלהם במחציות השניות - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

דקה 52: איום ראשון עם השער במחצית השנייה. טורה סובב כדור חופשי בימין מ-22 מטרים, גבוה מעל המשקוף.

דקה 55: טבס ניסה את כוחו מרחוק, קרול קלט ללא בעיות.

דקה 65: בן ארפה השתחרר יפה ברחבה, אבל בעט כדור שחלף מעל השער.

דקה 70: גול! איזה ביצוע של טורה. הקשר המחונן ביצע דאבל פס עם אגוארו ובנגיעה סובב כדור ברגל ימין מ-22 מטרים לפינה של קרול. 0:1 גדול של מנצ'סטר סיטי, ששוב פותחת פער של שלוש נקודות בפסגה.

דקה 75: סילבה הכניס כדור עומק מבריק לאגוארו, שבעט לבד מול קרול החוצה בנגיעה אחת. עוד החמצה מסמרת שיער.

דקה 78: אמאובי הגביה מצד ימין לעבר סיסה, שנגח לא מדויק והחוצה.

דקה 82: סילבה הגביה כדור חופשי, טורה זינק לעבר הכדור ונגח החוצה מחמישה מטרים.

דקה 84: אגוארו שלח את טורה, שניצב לבד מול קרול ומעד. הריבאונד של אגוארו נבלם לקרן. עוד החמצה לאוסף.

דקה 89: גול! אגוארו הוציא התקפה מתפרצת קטלנית אחרי איבוד כדור של קבאיי. קלישי קיבל בצד שמאל והכניס לטורה, שמקרוב ירה לרשת העליונה. צמד לקשר מחוף השנהב, 0:2 למנצ'סטר סיטי.

הרכב ניוקאסל: טים קרול, ג'יימס פרץ' (שיין פרגוסון, 74), מייקל וויליאמסון, פבריסיו קולוצ'יני, דוידה סנטון, שייק טיוטה (ריאן טיילור, 83), חונאס גוטיירס, חאתם בן ארפה (שולה אמאובי, 74), יוהאן קבאיי, דמבה בה, פאפיס סיסה.

הרכב מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט, פאבלו סבאלטה, וינסנט קומפני, ג'וליאן לסקוט, גאל קלישי, גארת' בארי, יאיא טורה, סמיר נאסרי (נייג'ל דה יונג, 62), דויד סילבה (מיקה ריצ'רדס, 86), סרחיו אגוארו, קרלוס טבס (אדין דז'קו, 70).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מנצ'סטר יונייטד - סוונסי 0:2

אחרי שלא קיבלו את הבשורה המיוחלת מניוקאסל, השדים האדומים רצו ניצחון ביתי רב שערים על סוונסי כדי להגיע למחזור האחרון עם תקווה שאולי דווקא בו תמעד מנצ'סטר סיטי נגד ק.פ.ר. אז ניצחון הושג ואיתו חזר גם השוויון בפסגת הליגה, אך מנצ'סטר יונייטד הסתפקה ב-0:2 בלבד ותצא במחזור הסיום לסנדרלנד עם פיגור בן שמונה שערים מיריבתה העירונית. משמעות הדבר: יונייטד חייבת לנצח ולקוות למעידה של סיטי, או לנצח בתוצאה אסטרונומית שתהיה גבוהה בשמונה שערים מניצחון של הסיטיזנס. פול סקולס עם שער בעקב (28) ואשלי יאנג (41) סידרו ליונייטד ניצחון, אבל האוהדים באולד טראפורד ראו בעיקר החמצות גדולות של ווין רוני וחאבייר הרננדס.

המשחק נפתח בשליטה של מנצ'סטר יונייטד, אבל ללא הזדמנויות מיוחדות. בדקה ה-21 מישל וורם עמד בפני סכנה ממשית ראשונה, והצליח לעצור פעמיים. הניסיון הראשון היה של פטריס אברה והשני של אשלי יאנג. בדקה ה-28 הגיע השער הראשון, כמובל אחרי פריצה של ולנסיה בימין. הקשר מאקוודור העביר מסירה למייקל קאריק שבעט שטוח, ופול סקולס הוותיק הסיט עם העקב לרשת משלושה מטרים. ארבע דקות לאחר מכן יונייטד הרגישה זכאית לפנדל, אבל השופט לא קנה את הנפילה של יאנג. מגע אכן היה, אך התיאטרליות של הקיצוני עבדה לרעתו, במיוחד אם השם שעשה לעצמו בתקופה האחרונה. יאנג לא היה צריך טובות, ובדקה ה-41 כבש בבעיטה מצוינת בימין, אחרי טעות בהגנת סוונסי ומסירה של סקולס לרוני שנבלם. 0:2 למנצ'סטר יונייטד.

המרדף של יונייטד אחר השערים נמשך, אבל צ'יצ'אריטו המשיך להחמיץ. בדקה ה-59 דווקא סוונסי כמעט צימקה, אבל הבעיטה של דני גרהאם שכבר חמקה מתחת לרגליו של דויד דה חאה, נעצרה אצל השוער לפני שסקוט סינקלייר הגיע. הספרדי הדף גם ניסיון של סיגורדסון בכדור חופשי בדקה ה-70, כשמנגד רוני שוב תפס את הראש אחרי בעיטה החוצה בדקה ה-75. וורם רשם עוד שתי הצלות עד לסיום המשחק, כדי לשמור על שער נקי במחצית השנייה.

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד. AP
יותר מדי החמצות. ווין רוני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully