וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרמן: "החוק הרוסי קשה למאמנים? שיחליפו עבודה"

4.5.2012 / 13:03

מכבי ת"א נגד העולם בכנס המנהלת: "המוניטין לא יגיע מחולון נגד ראשל"צ". המאמנים נגד החוק הרוסי, רובם בעד פיינל פור

מאמני ובכירי קבוצות ליגת העל מתכנסים הבוקר (שישי) בתל אביב על מנת לדון בנושאים מקצועיים וניהוליים לקראת עונת המשחקים 2012/3. הפאנל הנרחב עורר סערה בימים האחרונים לאחר התבטאויות מצידם של אנשי מכבי תל אביב, ובראשם המאמן דיוויד בלאט, על כך שהקבוצה שוקלת לעזוב את ליגת העל, וגררה תגובות מצד מנהלת הליגה והקבוצות השונות. אגב, בלאט עצמו אמור היה לנאום במהלך הפאנל, אך במקום זאת לא הופיע והנציג היחיד של מכבי תל אביב שנשא דברים הוא היו"ר, שמעון מזרחי. יש לציין כי הפאנל אינו מחייב, אלא נועד על מנת לשמוע את דעות המשתתפים, ומי שיכריע על הסוגיות השונות הוא דירקטוריון מנהלת ליגת העל.

"התכנסנו כדי להשמיע ולשמוע את הדברים שאנחנו חושבים בנושא הכדורסל", אמר אבנר קופל בפתח הפאנל. "אנחנו עוסקים בספורט, יש מנצחים ויש מפסידים, וכשהמנצחים חוגגים המפסידים לא רואים את זה בעין טובה, ולכן האינטרסים שלנו ושל הקבוצות לא תמיד עולות בקנה אחד. יש קבוצות שהאג'נדות שלהם לא כמו כולן, וצריך להביא להביא את הרצונות למכנה משותף. כולנו רוצים הישגים. אין מקום לשתי אלופות, ולכן אנחנו צריכים למצוא פתרונות בתוך עצמנו. אני יכול להיות גאה מאוד שאני עומד בראש מערכת של אנשים מופלאים. עד ה-10 ביוני נשב ונקבל החלטה על שיטת המשחקים ועניין הזרים לכל כיוון שיהיה".

דייויד פדרמן: "זה ממש לא חשוב מה נוח לכם, המאמנים"

שמעון מזרחי, הנציג של מכבי תל אביב שנשא דברים, אמר: "בשנות ה-70 המאבק העיקרי היה שילוב ישראל באירופה, שיחקנו במשחקי הים התיכון בטהרן ונלחמנו ונאבקנו קשות עד שהצטרפנו לאירופה. בסופו של דבר הותר שיתופם של שני זרים. המאבקים באירופה הם גם נותנים לכדורסל הישראלי ציביון חשוב מאוד. נאבקנו, תקענו יתד חזק באירופה, ואנחנו חייבים לשמור על זה גם במסגרת הנבחרות וגם במסגרת הקבוצות. במתכונת הנוכחית, קבוצות כמו הפועל ירושלים ומכבי תל אביב מובילות במספר הדקות הישראלים. אין היגיון בלגרום שקבוצות שמשחקות במפעלים האירופיים יחזיקו שתי קבוצות, אנחנו רוצים שקבוצות ישתתפו במפעלים האירופיים".

"לגבי עניין השיטה, זה לא סוד שאין מדינה באירופה שקובעת את האלופה על פי שיטת הפיינל פור", הוסיף מזרחי. "פיינל פור היא שיטה שטובה לגביע ולא משחקים פעמיים בשיטת הגביע. חייבים לחשוב על שיטה שתהיה הרבה יותר אטרקטיבית ותכניס כסף לקבוצות. יש אפשרות אחרת, לערוך ליגה בין ארבע האחרונות וגם לחשוב על סדרות. אני חושב שיש כאן אלמנט בלתי ספורטיבי, בשיטה הזו אתה יכול להוביל ליגה שלושה סיבובים בפער של 8 נקודות מהקבוצה במקום השני, ובגלל פציעת שחקנים למעוד ולא לקחת אליפות". לאחר חלק מהדברים של בעלי הקבוצות אמר מזרחי: "אני לא יושב פה כדי להתנצל על תקציב המועדון שלנו. כדאי שהנוכחים יזכרו שההסכם שלנו עם ארגון השחקנים, ואני מתייחס להסכם בפועל שאומר מפורשות שאנחנו בקיץ הזה רשאים לשנות אותו, בדרך שתאפשר את החוק הרוסי. בכדורגל, אם מציעים לשחקן שכר גבוה יותר בחו"ל, הוא לא יעזוב? בטח שהוא יעזוב".

דיוויד פדרמן נשמע קצת יותר נחרץ ותקף את המאמנים: "אם אתם חושבים שהקהל יבוא לראות ילד בן 17 אתם טועים, הקהל בא לראות נצחונות. אנחנו צריכים למצוא את נקודת האיזון בין הקבוצות שמשחקות באירופה, וצריך 5-6 קבוצות כאלה. מכבי תל-אביב יכולה להסתגל להכל, אם אתם רוצים מוניטין לכדורסל הישראלי, המוניטין לא מגיע ממשחק בין מכבי ראשון להפועל חולון, עם כל הכבוד. זה ממש לא חשוב מה נוח לכם המאמנים, עבורי זה הכי פחות חשוב. מה שנוח זה מה שמביא את הקהל למגרשים. אם החוק הרוסי קשה לכם, תמצאו עבודה אחרת. אני חושב שהנכון הוא ליגה עם שני ישראלים ואחרי זה באה השאלה כמה זרים בטופס, וכאן מגיעה השאלה עד כמה אתם רוצים להגביל קבוצה באירופה, וזה גם נגזרת של מספר הקבוצות שישחקו באירופה".

לני רקנאטי: "העונה הזו לא עשתה חשק לעסוק בענף"

הבעלים של עירוני אשקלון, יוסי דהאן, אמר דברים חריפים למדי: "לשחקנים הישראלים יש תקרת זכוכית. הם יכולים להיות מצוינים בליגה לאומית וכשהם צריכים לעלות לליגת העל אז אין להם מקום. יש יותר מדי זרים. אם רואים את הזרים שמגיעים לפה, הם רובם מקררים, אתה לא תמצא ישראלי במבנה הזה, ואנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו מקדמים את הישראלים על חשבון הזרים". דהאן אף המשיך והציע תקציב מקסימום לליגה: "אני מוכן שיבטלו את הפיינל פור בתנאי שיגבילו את תקציב הקבוצות. לא יכול להיות שלקבוצה אחת יהיה תקציב כמו כל הליגה, והקבוצות האחרות רצות אחריה. אם מבטלים את הפיינל פור, אז כמו שיש תקציב מינימום אז שיהיה תקציב מקסימום, כי אחרת אין סיכוי בעולם שמכבי תל אביב לא תיקח אליפות. תקנו להם סרוויס של 12 צלחות ובזה יגמר הסיפור".

הבעלים של גלבוע/גליל, חיים אוחיון: "אני יכול להיות פופוליסט ולהגיד רק ליגה ישראלית, אבל צריך לקחת בחשבון את המפעלים האירופיים. צריך למצוא את האיזונים בין מה שהליגה הישראלית צריכה למה שהקבוצות שמשחקות באירופה צריכות. שלושה זרים זה מספיק לליגה הישראלית, האיזונים יכולים להיות ברמה של חוק רוסי, חמישה זרים בטופס, שלושה על המגרש. השחקנים הבכירים שנמצאים בליגה הישראלית שיחקו בגיל 18 בחמישיה: ליאור אליהו, אלישי כדיר, יוגב אוחיון, גל מקל וגם עומרי כספי. לא רואים את זה יותר, וצריך לחשוב למה. יש בעיה בנבחרות ואין לנו מספיק אומץ לתת לשחקן בגיל 18 לשחק. בלי ששחקן ישחק הוא לא יהיה שחקן".

עוד מאוחיון: "לא צריך להאשים אותנו בעצם זה שלא מגיע קהל. אנחנו כשיטה אשמים, הקהל לא מגיע כי אין עניין. גם יוסי דהאן ואשדוד שסיימו 6-7 חולמים לקחת אליפות. אני גם חולם על זה, אז בואו לא ניקח את החלום. זה לא חלום פרטי, אלא מה שאנחנו מייצגים. אנחנו מאוד קשובים לצרכים של מכבי תל אביב, זה אפיין אותנו כל השנים, אבל מכבי תל אביב צריכה להבין מה המטרות של הליגה".

הבעלים של הקבוצה המאוחדת, בני השרון/הרצליה, לני רקנאטי: "אין ספק שעונה כזאת לא מוסיפה חשק לעסוק בענף הזה. אני לא חושב שהליגה התקדמה, הליגה פחות אטרקטיבית ממה שהייתה לפני 10 שנים, התחרותיות לא עלתה, אין יותר קהל, אין יותר אולמות ראויים. האטרקטיביות של הליגה צריכה להשתפר, צריך יותר כסף. מי שצריך לתת את הטון הם הישראלים ולא הזרים, אף אחד לא זוכר איך קוראים לזרים האלה שמתחלפים. בחלק קטן מהקבוצות יש ישראלים טובים, הם צריכים להתפזר על יותר קבוצות, וצריך יותר ישראלים על המגרש. הפיינל פור היא שיטה לא ספורטיבית, קבוצות יכולות להתחזק בסוף העונה ולקחת אליפות. אני בעד סדרות. אם יהיו קבוצות יותר חזקות, או פחות קבוצות בליגה עם תקציבי מינימום יותר ראויים, אז הפערים בין מכבי לקבוצות האחרות יצטמצמו ואז יהיו סדרות יותר ראויות".

הבעלים של מ.כ. הבקעה, דורון הרציקוביץ': "לא צריכים להיות יותר מארבעה זרים. אני גם בעד החוק הרוסי, אמנם יש לנו בעיה של ישראלים מבחינת כמות ושכר, אבל זאת הזדמנות להעלות ישראלים מהליגה הלאומית ולתת להם צ'אנס. אני בעד שני ישראלים על המגרש, ארבעה זרים בטופס ולא יותר מזה. אם יש קבוצות שמשחקות באירופה, שירשמו כמה שהם רוצים בסגל. יש לנו קבוצה בארץ שהתקציב שלה יותר גדול מכל הליגה, ואין ברירה אלא ללכת לפיינל פור. אף קבוצה בארץ לא יכולה לנצח את מכבי בשיטת הטוב מ-5, ולכן בלית ברירה צריך להמשיך עם הפיינל פור, זה לא שיוויוני אבל לפחות מנסים לעשות דרמה".

יהוא אורלנד: "מוכרים לילדים חלום שהם לא יגיעו אליו"

מאמן מכבי ראשון לציון, אפי בירנבוים: "צריך לעזור לקבוצות שמגיעות לאירופה, ולשים לב טוב טוב, שבגלל שקבוצה רוצה להשתתף באירופה, היא לא תקרוס מבחינה כלכלית שנה או שנתיים לאחר מכן". על שיטת הזרים אמר בירנבוים: "בכל פעם יש את התנודות האלה שקובעים ומשחקים משהו 3 שנים ואז חוזרים שוב כמו בטנגו לחוק הקודם. בסקופיה, מקדוניה, נערכה ישיבה על שנת 2019, ואיך יעבירו את העונה ההיא. אנחנו מסתכלים קדימה חודש, ואחרי שלושה חודשים רוקדים טנגו והולכים אחורה. לגבי שיטת המשחקים, הקהל לא הבין מה קרה העונה. אני חושב שצריך לעשות 4 סיבובים, וש-4 הראשונות ילכו לפיינל פור. אם יהיו מספיק קבוצות עם תקציב גדול, שילכו לסדרות".

מאמן הפועל ירושלים, שרון דרוקר: "אנחנו בין המדינות הבודדות ששומרות על מעמד השחקן המקומי. בכל אירופה הזרים משחקים והאולמות מפוצצים בכדורסל. לא ראיתי שום חוק שעוצר שחקן ישראלי מלהתקדם, שחקן שמנהל את הקריירה שלו נכון, יגיע. לא ראיתי שחקן אחד שפספסנו בגלל החוק הרוסי. נושא החוק הרוסי לא ספורטיבי". על שיטת המשחקים אמר דרוקר: "12 קבוצות, שני סיבובים, רבע גמר הטוב מ-5, חצי גמר הטוב מ-5, וגמר משחק אחד. ואם נשארים כמו השנה, להוסיף לבית העליון עוד סיבוב, ואז פיינל פור, אבל לדעתי הכיוון צריך להיות סדרות".

מאמן עירוני אשקלון אריק אלפסי: "אי אפשר לעשות את הצעד התימני הזה כל הזמן, צעד קדימה שניים אחורה. החוק הרוסי הוא חוק לא טוב, אי אפשר כל הזמן לחשב מי על המגרש. צריך להמשיך עם ארבעה זרים לעוד שנתיים לפחות, ואי אפשר להסתכל על הסטטיסטיקות של מכבי וירושלים, כי שם הישראלים הבכירים. צריך להכריח שיהיו שחקנים צעירים בסגל, להוריד את מספר הזרים בליגה השנייה. לגבי השיטה, הבית העליון לא קידם אף אחד. רוב הדמויות רוצות פיינל פור, כי בסדרות אין סיכוי לקחת למכבי תואר, אבל אפשר לעשות את זה קצת יותר תחרותי".

מאמן מכבי אשדוד, עופר ברקוביץ': "איפה שמכבי, ירושלים או חולון לא משחקות זה נראה כמו משחקי רדיוס. לתת לשחקנים ישראלים לשחק, ככה מקרבים את הקהל לקבוצות. צריך להגביל את מספר הזרים לארבעה. בעיני אפשר לשחק פעמיים בשבוע בליגה הישראלית, אין סיבה שהליגה תהיה 22 משחקים, יש לפעמים שבועיים הפסקה בין משחק למשחק. בשנה הבאה יהיו 12 קבוצות, שיהיו 33 או 44 משחקים בעונה. הליגה צריכה להיות מוכרעת במשחק אחד. אף אחד לא מסתכל על מה טוב לכדורסל הישראלי, אלא רק מה טוב לקבוצה שלו".

דני פרנקו: "השיטה שהיתה השנה היא הגרועה אי פעם. הפיינל פור הוא כורח המציאות. השלב הבא אחרי התקדמות ברמת אולמות ותקציבים אז גם פלייאוף חצי גמר ואז הגמר בשיטה של שני משחקים, ובעתיד הגמר גם בשיטה של הטוב משבעה. לחזור לחוק הרוסי? לא עלינו, זה רע מאוד. במכבי רמת גן עבדתי כעוזר עם מאמן סרבי. החתמנו את רביב לימונד והיתה מטרה לקדם אותו. המאמן הסרבי אמר לי שאנחנו סוגדים לאמריקאים, הוא אמר - "את הזרים שלכם אתם מטפחים, ואת הילדים שלכם הורגים". אנחנו צריכים לראות מה אנחנו עושים עם טיפוח השחקנים הישראלים".

עוד לפני תחילת הפאנל, הופיעו מספר אוהדים מכבי תל אביב מחוץ למלון דייויד אינטרקונטיננטל והפגינו כנגד מנהלת הליגה. כמו כן, הניפו האוהדים שלטים כנגד קיומו של פיינל פור, דבר אותו עשו לא פעם בשנים האחרונות.

לכבוד הכנס של המנהלת, בדקנו מה קורה באירופה

דיוויד בלאט: "המנהלת מסיטה את הויכוח מהעניין המרכזי"

דן שמיר לא מאמין שחוקים יחלישו את מכבי תל אביב

חיים אוחיון: "התחרות לא מקפחת את מכבי תל אביב"

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully