וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר: "בכל חוק שיחוקקו, מכבי תשמור על הפער האיכותי"

2.5.2012 / 13:28

מאמן חולון מגיב לנושא כמות הזרים ומציע שיטה משלו. מסתמן פתרון של חוק רוסי עם 5 זרים והשארת שיטת המשחקים הקיימת

האש שהצית דיוויד בלאט בסיום גמר הליגה האדריאטית ממשיכה לבעור. אחרי שאמש (שלישי) הגיבו בחריפות בעלי גלבוע/גליל חיים אוחיון וסמנכ"ל התקשורת של מנהלת ליגת העל חגי סגל לדברי בלאט, היום מסתבר שקבוצות הליגה מיישרות ביניהן קו לקראת ישיבת הפאנל מקצועי-ניהולי שתיערך ביום שישי הקרוב, על מנת להציג חזית אחידה מול מכבי תל אביב.

הצהובים דורשים חוק רוסי ללא הגבלת זרים באיגוד הכדורסל אך עם שישה זרים בטופס, כעת מסתמן כי בקבוצות יסכימו ככל הנראה לרישום של שישה זרים באיגוד וחמישה בלבד בטופס במסגרת של החוק הרוסי. בנוסף מכבי תל אביב הציעה רעיון שלאחר סדרות הפלייאוף ייערך בית בין ארבע המנצחות והמנצחת בו תוכרז כאלופה, הרעיון הזה נשלל על ידי כלל הקבוצות. מסתמן כי שיטת הפלייאוף והפיינל פור תימשך, כאשר הסוגיה היחידה שעוד עומדת על הפרק האם לקיים סיבוב שלישי מלא, או לחלק את הליגה כפי שעשו העונה, לבית עליון ותחתון.

"כל הדיון כאן הוא סביב מכבי תל אביב, אבל מכבי תל אביב בכלל לא מושפעת מהחוק הזה בליגה הישראלית", אומר לוואלה! ספורט מאמן הפועל חולון דן שמיר, שעבד במכבי תל אביב והפועל ירושלים ומתייחס לכל הדיון סביב סוגיית הזרים, "העונה עם כל העומס של מכבי הם דרסו את הליגה כמו כל שנה. מכבי טובה בחוק רוסי, בחוק שלושה וארבעה זרים, יש לה את העליונות שלה והחוק הזה פוגע רק בקבוצות באירופה. אם הייתי מאמן את הפועל ירושלים והייתי משחק ביורוקאפ זה היה מפריע לי כי הייתי רוצה יותר מ-4 זרים בקבוצה כי כדי להתחרות אתה צריך שיהיה לך לפחות את האופציה להחתים יותר מארבעה זרים. זה פשוט מציק למכבי מאוד במסגרת הכללית שלה ואני יכול להבין אותה. איזה חוק שלא יחוקקו למכבי יש את היכולת לשמור על הפער האיכותי שלה".

עם זאת שמיר תומך בחוק הרוסי, "במצב שיש ריבוי זרים באירופה צריך לחפש את החוק שמתאים לכולם, לקבוצות שמשחקות באירופה ולאלה שלא. לדעתי החוק הרוסי, שאני כמאמן לא במיוחד אהבתי להתמודד איתו, יוצר די שיוויון בין קבוצות שונות. קבוצות שרוצות להחתים שלושה זרים ושני ישראלים טובים וקבוצות שרוצות להחתים יותר זרים, יש את אותם התנאים על המגרש, ומשם החוק נולד. יש הגיון מסוים בחוק וככה תמיד חשבתי. החוק הרוסי הוא לא מושלם אבל נכון לכולם, לשחקן הישראלי, לציביון המקומי של הליגה, נותן 80 דקות לישראלים לפחות, ומאפשר לקבוצות להחתים כמה זרים שהם רוצים. החוק הזה עונה פחות או יותר לרצונות של כולם".

לסיום שמיר מציע גם שיטת משחקים משלו לליגה, "בעולם מושלם אני לא בעד הפיינל פור, אלא בעד סדרות. אני נגד מוחלט כל הרעיונות של ההכלאות ביניים, כל מיני סיבובים שלישיים, בית עליון ובית תחתון, זה תמיד יוצר דברים רעים. לדעתי צריך שניים או שלושה סיבובים של כל הליגה. לאחר מכן רבע גמר וחצי גמר פלייאוף בסדרות ומשחק גמר אחד, כמו שיש בצרפת. לסדרות פלייאוף אין תחליף בכדורסל, ובעתיד סדרות פלייאוף בין הפועל תל אביב, גליל עליון, הפועל חולון והפועל ירושלים אלה סדרות איכותיות עם הרבה קהל ואמוציות וצריך לתת את זה לקהלים, ואני מבין שלא רוצים לראות שנה אחרי שנה 0:3 חלק למכבי תל אביב בגמר ובכל משחק 20 הפרש".

דייויד בלאט מאיים: ”בשנה הבאה נשחק רק בשתי ליגות"

חיים אוחיון מזהיר: "מי שמתכחש לבית שלו, סופו להיכחד"

חגי סגל מצטרף: "לבלאט ומעסיקיו יש מה להגיד בכל נושא"

  • עוד באותו נושא:
  • דן שמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully