וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים על השולחן

ארמלי: "דוידוביץ' צריך להיות שוער שני בעונה הבאה". מזרחי: "תהיה טעות לשחרר את תמיר כהן". לאור יכולתם העונה, לראובן עטר מצפות כמה דילמות קשות לגבי מספר שחקנים בסגל ושיקומו אחרי העונה הקשה: הנה חמש כאלה. בחצי הגמר תהיה להם עוד הזדמנות להוכיח אחרת

ניר דוידוביץ'

ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"אני לא רואה שוער יותר טוב ממנו שחיפה יכולה להביא". ניר דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין

סטטוס: מסיים חוזה העונה

להשאיר: במשך 16 שנים, להוציא פציעות חמורות שהשביתו אותו, מעמדו של דוידוביץ' לא היה מוטל בספק במכבי חיפה. בקיץ האחרון החליטו ראשי הקבוצה להמר בפעם הראשונה וניסו להביא שוער זר שיתפוס את מקומו של התמנון הוותיק. אחרי מספר מחזורים הבינו בחיפה כי הניסיון של השוער הוותיק עולה על הפוטנציאל של בויאן שראנוב, ושוב הוכיח דוידוביץ' כי אין לו מתחרים ראויים בכפר גלים. "אני לא רואה שוער יותר טוב ממנו שחיפה יכולה להביא", אומר אלון מזרחי. "ניר צריך להיות עוד שנה לפחות השוער הראשון בקבוצה. ניסו העונה להביא שוער זר ושוב ניר הוכיח שהוא נכס הרבה יותר גדול למועדון".

לא להשאיר: דוידוביץ' ספג העונה לא מעט ביקורת על חדר ההלבשה הלא בריא של מכבי חיפה ועל כך שלא ידע להתנהג כמו שחקן ותיק כאשר נדרש לרדת לספסל. לא בטוח שאחרי זה מגיע לו פרס. מעבר לכך, הכישלון עם שראנוב לא אומר שמכבי חיפה לא צריכה לשאוף לשוער טוב יותר מדוידוביץ', ואולי אפילו לגדל את אמיר אדרי. "אי אפשר לקחת מהתרומה של ניר למכבי חיפה", טוען זאהי ארמלי. "אבל לדעתי מכבי חיפה חייבת לחפש שוער לעתיד, אולי זר נוסף. אני לא חושב שניר צריך לעזוב, אבל הוא צריך להיות השוער השני שבמידת הצורך ישחק".

גוסטבו בוקולי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רובן גומס, א.א.ק לרנקה, במאבק עם קשר מכבי חיפה גוסטבו בוקולי. AP
"הוא שחקן מצוין שצריך להחליט אם לתלות את הנעליים בקיץ או לחפש לעצמו קבוצה אחרת". גוסטבו בוקולי/AP

סטטוס: מסיים חוזה העונה, למכבי חיפה יש אופציה שכנראה תמומש.

להשאיר: מאז הגיע אלישע לוי למכבי חיפה, נראה כי מעמדו של בוקולי הלך והידרדר. בכל עונה לוי לא בנה על הברזילאי, אך הקשר הוכיח שוב ושוב על עד כמה העבודה הקשה שלו במגרש ומחוץ לו משתלמת, ואף המציא את עצמו מחדש במרכז המגרש. כל קבוצה צריכה עוגן כזה של שחקן ותיק: שילמד מהספסל, שידגים איך צריך להתנהל – דברים שהערך שלהם לא מכומת במספרים. מי כמו עטר, שתפקד באותה צורה כשחקן תחת אברהם גרנט, יודע זאת. אלון מזרחי: "גוסטבו הוכיח השנה כמה הוא חשוב לקבוצה. הוא שחקן שנותן דוגמא במגרש ולדעתי הוא צריך להישאר בחיפה בתור שחקן סגל לגיטימי".

לא להשאיר: העובדה שבוקולי עדיין חלק מהרוטציה של מכבי חיפה היא גם פועל יוצא של איכות הסגל והמצוקה במועדון. התרומה המקצועית שלו אינה מספקת וקשה לראות שינוי באופק. הגיע הזמן לוותר על אופציית החזרה לבוקולי הכמעט קבועה בזמן מצוקה, ולגדל מנהיגים חדשים ודמויות רעננות. זאהי ארמלי: "לדעתי בוקולי עשה את שלו. הוא שחקן מצוין שצריך להחליט אם לתלות את הנעליים בקיץ או לחפש לעצמו קבוצה אחרת, שם הוא יכול לשחק עוד כמה עונות".

סארי פלאח

סארי פלאח שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
"מכבי חיפה תעשה טעות אם תשחרר את פאלח בקיץ". סארי פלאח/קובי אליהו

סטטוס: מחזיק בחוזה לעוד ארבע שנים

להשאיר: די נדיר לראות בלם ישראלי בן 21 שמשלב כל כך הרבה איכויות שמעידות על הפוטנציאל הגדול שיש למכבי חיפה בידיים. בימים עברו, הירוקים היו שולחים בלם כמו פלאח להתחשל במועדון אחר לעונה או שתיים. פלאח הוכיח את עצמו בדרך הקשה יותר, ישר דרך מכבי חיפה. מעבר לכך, הרצון שלו לצאת לאירופה כבר עכשיו, מחייב את מכבי חיפה להעביר מסר לכישרונות מסוגו: לא עוזבים אותנו כל כך מהר, ויש דרך נכונה לעשות זאת. "מכבי חיפה תעשה טעות אם תשחרר את פאלח בקיץ", קובע ארמלי. "הוא בלם עם פוטנציאל עצום והקבוצה צריכה לבנות עליו לעוד הרבה שנים. גם אם הוא כרגע רוצה להתקדם לאירופה, לדעתי הוא צריך עוד עונה או שתיים בחיפה עד שיעשה את הצעד הזה".

לא להשאיר: לאוהדי הקבוצה יש עדיין סיוטים בלילה על החורים בהגנה הירוקה בתחילת העונה. למרות שפלאח סיפק כמה רגעים טובים, קשה לשכוח את הקלות בה שחקני היריבות כבשו לרשת הירוקה, גם קצת באשמתו. אם פלאח כל כך ממהר לאירופה ולא מבין שהוא זקוק לשנתיים כדי ללטש באמת את הכישרון שלו לעוגן אמיתי בהגנה הירוקה, מוטב לוותר עליו כבר עכשיו ולגדל עוגן כזה באמת. "לדעתי חיפה צריכה להביא לפחות שני בלמים חדשים אם לא יותר", אומר אלון מזרחי. "אם פלאח רוצה לנסות את מזלו באירופה, הקבוצה לא צריכה לעמוד בדרכו, לאור העובדה שהחלק הכי חלש שלה העונה היה ההגנה".

תמיר כהן

תמיר כהן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"הוא שחקן אדיר וחיפה תעשה טעות אם תשחרר אותו". תמיר כהן/אדריאן הרבשטיין

סטטוס: מחזיק בחוזה לעוד שלוש שנים

להשאיר: אין אוהד של הקבוצה או אפילו פרשן אחד שלא בירך את מכבי חיפה על החתמתו של כהן. למרות הטרגדיה המשפחתית שעבר, שחר חזר להכניס את היד עמוק לכיס והחתים את הקשר אחרי מספר עונות בליגה האנגלית, בכדי שזה ינהיג את הקבוצה בשנים הבאות. הרעיון של מנהיג בדמות כהן היה נכון, ובעונה הבאה, אחרי ההתחשלות הקשה, הוא יוכל אולי להראות זאת. תהיה לו מוטיבציה אדירה להוכיח לאלישע לוי, ולא שווה למכבי חיפה למהר ולוותר על הפרויקט הזה. בטח כשהמאמן יהיה ראובן עטר, שטיפח אותו במכבי נתניה וידע להחזיר אותו למסלול אחרי עזיבת הבית במכבי תל אביב. מזרחי: "לתמיר הייתה עונה מאוד קשה, אבל עדיין הוא שחקן אדיר וחיפה תעשה טעות אם תשחרר אותו. כי אם הוא יחזור לכושר, אין לנו הרבה קשרים כאלה".

לא להשאיר: קשה שלא לתהות האם תמיר כהן הנוכחי מסוגל לחזור להיות תמיר כהן הגדול שהכרנו. גם כשהוא שיחק, לא היתה זו החלודה שהפריעה לו, אלא הרבה מאוד בעיות מנטליות שקשורות בטרגדיה המשפחתית הנוראה שעברה עליו. כהן אפילו הודה בכך. האם בעונה הבאה הדברים ישתנו? זו שאלה לא קלה. ארמלי: "רואים שהשחקן סובל מהטרגדיה הנוראית שעברה עליו. הוא חייב לזכור שהחיים ממשיכים למרות האובדן הקשה. אם עטר יראה שהוא עדיין לא יכול לחזור מבחינה מנטלית, הוא צריך לשחרר אותו מהמועדון".

דלה ימפולסקי

דלה ימפולסקי שחקן מכבי חיפה בין עוז ראלי, ישראל זגורי שחקני בני יהודה. אדריאן הרבשטיין
"לא כל שחקן טוב בליגה יכול להצליח בקבוצה גדולה". דלה ימפולסקי/אדריאן הרבשטיין

סטטוס: מחזיק בחוזה לעוד שלוש שנים

להשאיר: קל לקטול את ימפולסקי של סוף העונה. יותר קשה לזכור כמה כישרון הוא חשף במשחקים הראשונים שלו במכבי חיפה ולחשוב לעומק מה נעלם שם בדרך. הנתונים הנדירים שלו נותרו כשהיו: המהירות, הפריצות, אלמנט ההפתעה שקיים במשחק שלו. ראובן עטר ידע איך ללטש את כל אלו במכבי נתניה לכדי שחקן שלם, ואין סיבה שלא יעשה זאת גם במכבי חיפה. "העונה ימפולסקי לא הוכיח שהוא ראוי למקום שלו בקבוצה", טוען מזרחי. "קשה לי לראות אותו משפיע על הקבוצה בעתיד, אבל אולי ראובן יכול להוציא ממנו דברים אחרים".

לא להשאיר: לדעת לא מעט פרשנים, ימפולסקי גילם העונה את הרכש הבעייתי של מכבי חיפה: רכש של שחקנים שלא מתאימים למועדון. עם כל הכבוד להתחלה המבטיחה שלו, שחקן שמגיע למכבי חיפה חייב לדעת לשמור על יציבות גם בהמשך, לא משנה מה קורה. מדובר בשחקן שקיבל מספיק הזדמנויות ולא מספיק הוכיח. "לא כל שחקן טוב בליגה יכול להצליח בקבוצה גדולה", אומר ארמלי. "לאור היכולת שלו העונה, עדיף לו לחפש קבוצה קטנה יותר ששם הוא יכול לבוא יותר לידי ביטוי".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully