וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: מריחים את וומבלי

30.4.2012 / 15:15

רגע לפני העימות ביניהם בגמר הגביע האנגלי, לואיס סוארס ופרננדו טורס חזרו לחורר רשתות וכבשו את נבחרת המחזור, כשהם משאירים מאחור את קסאנו, הונטלאר, בנזמה וגם את מסי

כמדי שנה, מחזורי סוף העונה מספקים מלבד דרמות גדולות וסיפורים מרגשים, גם שערים למכביר. ולא סתם שערים, כל אחד בצבע: שער מחצי מגרש באנגליה, עקב וירטואוזי באיטליה, בישול עם תרגיל רבונה בצרפת, שער עם הגב בספרד והפצצות בגרמניה. סוף השבוע האחרון בליגות הבכירות באירופה הניב גם אינפלציה של שחקני התקפה מצטיינים, מתוכם רבים וטובים נותרו בחוץ, כולל ליאונל מסי. רק השלושה שחגגו שלושער נדיר אחרי תקופות קשות ובצורת ארוכה קיבלו את המקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, יחד עם השחקן הצעיר של העונה בפרמיירליג ומי שצריך להיות שחקן העונה בליגה הצרפתית.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. Jamie McDonald, GettyImages
שלושער של פרננדו טורס במדי צ'לסי, מי היה מאמין?/GettyImages, Jamie McDonald

שוער

אנדראה קונסילי - אטאלנטה

אחד השוערים הטובים בסריה A קופץ לביקור נוסף בנבחרת המחזור, אחרי שהבטיח עם קבוצתו הישארות בליגה. אטאלנטה החלה את העונה במינוס שש נקודות, אבל לא נתנה לעניין לפגוע בה ולו לרגע, והשבוע הבטיחה את ההישארות עם 0:2 על פיורנטינה. הקבוצה מברגמו מציגה את אחת ההגנות הטובות בליגה כשספגה 36 שערים בלבד. רק ליובנטוס, מילאן ואודינזה מאזן טוב יותר. לאנדראה קונסילי חלק משמעותי בכך. השוער נעל את השער מול הוויולה ובעיקר סגר חשבון אישי עם סטבן יובטיץ', שחגג את שערו הראשון בסריה A מהנקודה הלבנה מול קונסילי באפריל 2009. שלוש שנים לאחר מכן, שוב קיבל יובטיץ' פנדל בברגמו, אך הפעם השוער עצר והוסיף עוד שתי הצלות נהדרות מול המונטנגרי. אל תתפלאו אם בעונה הבאה תראו אותו בקבוצה גדולה יותר.

אנדראה קונסילי שוער אטאלנטה. Claudio Villa, GettyImages
עונה גדולה שתקפיץ אותו לקבוצה בכירה יותר. אנדראה קונסילי/GettyImages, Claudio Villa

הגנה

מגן ימני: קייל ווקר - טוטנהאם

הארי רדנאפ כנראה כבר לא יקבל את תפקיד מאמן הנבחרת בו חשק, אבל אולי השחקנים שלו ינחמו אותנו עם כרטיס לליגת האלופות. אחרי שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות, טוטנהאם ניצחה 0:2 את בלקבורן החלשה וקיבלה עוד משחק נהדר מקייל ווקר. המגן האנרגטי הוכיח כי פרס השחקן הצעיר של העונה לא הוענק לו במקרה והצדיק את כל המחמאות שקיבל מחבריו למקצוע. ווקר דהר באגף הימני, הגנת בלקבורן לא מצאה מענה למהירות שלו וגם פול רובינסון נותר חסר אונים כשהכישרון האנגלי סובב כדור חופשי מבריק לחיבורים. שער שני העונה לווקר, שככל הנראה גם מבטיח לעצמו מקום ביורו 2012.

בלם: מאוריציו דומיצי - אודינזה

מאבק האליפות באיטליה בין יובנטוס למילאן עדיין פתוח, אבל שימו לב מה קורה בקרב על הכרטיס השלישי והאחרון לליגת האלופות. נאפולי, אודינזה, אינטר ולאציו - כולן צמודות כתף אל כתף עם 55 נקודות. אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, אודינזה אספה שלוש נקודות קריטיות מבחינתה וחזרה לעניינים עם 0:2 על היריבה הישירה לאציו. ספק רב היה אצל המארחים באשר לשיתופו של מאוריציו דומיצי, אך הבלם התגבר על פציעה ותפס את מקומו הקבוע בצד שמאל של שלישיית הבלמים. דומיצי הוותיק היה הדומיננטי בחוליה האחורית של אודינזה וגם הרשה לעצמו לתקוף. באחד המקרים הוא אף בישל בכדור מדוד מצד שמאל לאנטוניו די נטאלה את שערו ה-21 העונה. עכשיו אף אחד כבר לא מדבר על בעיות המשמעת.

קייל ווקר שחקן טוטנהאם. Richard Heathcote, GettyImages
פרס השחקן הצעיר של העונה לא הוענק לו במקרה. קייל ווקר/GettyImages, Richard Heathcote

בלם: הולגר באדשטובר - באיירן מינכן

רק שלושה שחקנים מבין ה-11 שפתחו בסנטיאגו ברנבאו, נותרו בהרכב של באיירן מינכן למשחק הליגה חסר החשיבת מבחינתה מול שטוטגרט - מריו גמז הנאבק על תואר מלך השערים, לואיז גוסטבו הנמרץ והולגר באדשטובר. ההיערכות של יופ היינקס לגמר הגביע וגמר ליגת האלופות בעיצומה, אבל על הגרמני הצעיר במרכז ההגנה הוא לא מוותר, בלי כל קשר לעובדה כי לא יוכל לשחק בגמר האלופות בגלל צהובים. חלקו בהעפלה לשם היה משמעותי למדי, במיוחד בעונה בה שיחק בעיקר כבלם ובקושי קיבל מנוחה. גם מול ההתקפה המאיימת של שטוטגרט באדשטובר סיפק את הסחורה, ניצח ב-95 אחוזים מהמאבקים על הכדור, לא איבד והעניק להאנס יורג בוט את הביטחון בדרך לשמירה על שער נקי. באיירן תחסר אותו נגד צ'לסי.

מגן שמאלי: סדריק הנז'באר - אוקזר

הדרבי הישראלי בצרפת, בין אוקזר של בן שהר לברסט של עדן בן בסט, היה כל כולו של המארחת שמחצה את יריבתה 0:4. אוקזר אמנם נותרה במקום האחרון בטבלה, אך חזרה לחיים וכעת רק שלוש נקודות מפרידות בינה לבין חוף מבטחים. הניצחון הנדיר הושג בזכות בליץ במחצית הראשונה והודות להופעה קבוצתית איכותית, דווקא כמה ימים אחרי שמספר שחקנים הצהירו כי ירידת הליגה בלתי נמנעת. סדריק הנז'באר הוותיק היה היחיד שדיבר על סיכוי להינצל, וגם דחף את חבריו קדימה במשחק בו תופקד בעמדת המגן השמאלי, למרות היותו מגן ימני במקור. השקט וקור הרוח של הנז'באר החזיקו את ההגנה של אוקזר ברגעי הלחץ, הוא ביצע גיחות מתוזמנות קדימה וסייע לשחקני ההתקפה למצות סוף כל סוף שמץ מהפוטנציאל. אוקזר לא תוותר ללא מאבק.

מרקו רויס שחקן מנשנגלדבאך (שמאל) מול הולגר באדשטובר שחקן באיירן מינכן. רויטרס
באיירן מינכן תחסר אותו בגמר ליגת האלופות. הולגר באדשטובר/רויטרס

קישור

אנטואן גריזמן - ריאל סוסיאדד

לפני חמש שנים הייתה זו ראסינג סנטאנדר שסיימה ב-0:0 עם ריאל סוסיאדד ושלחה אותה לליגה השנייה. הנקמה של הבאסקים הגיעה בשבת, עם 0:3 שקבע כי ראסינג היא היורדת הראשונה בלה ליגה. נועלת הטבלה לא ניצחה יותר משלושה חודשים ותחגוג את שנת ה-100 להיווסדו של המועדון בליגת המשנה, לאחר שלא מצאה תשובה ליכולת הנפלאה של אנטואן גריזמן. הכישרון הצרפתי בן ה-21 הכעיס את אוהדי קבוצתו כאשר נצפה ביום חמישי בסן מאמס, שם היריבה המושבעת אתלטיק בילבאו חגגה העפלה לגמר הליגה האירופית. גריזמן ספג שריקות בוז בפתיחה, אולם זה לא מנע ממנו לגזור את דינה של ראסינג. הקשר עשה ככל העולה על רוחו בכנף השמאלית, היה מעורב בכל ההתקפות וכבש צמד שני בקריירה הספרדית שלו. גריזמן יכול היה להשלים שלושער, אך העדיף לפרגן למרות שהיה לבד מול השוער ובישל לאימנול אגירצ'ה את השלישי.

אדן הזארד - ליל

בשבוע שעבר הוכרזו ארבעת המועמדים לתואר שחקן העונה בצרפת. יונס בלהאנדה ואוליבייה ז'ירו ממונפלייה נמצאים שם, גם ננה מפריס סן ז'רמן, אבל כולם יופתעו אם התואר לא יילך פעם נוספת לאדן הזארד. העילוי הבלגי של ליל מוכיח מדי שבוע כי הליגה הצרפתית קטנה למידותיו, וביום ראשון ניצח עם חבריו את פ.ס.ז' וכנראה סידר בכך אליפות היסטורית למונפלייה. רגעי הקסם של הזארד החלו עוד במחצית הראשונה, עם כדור לקורה וכמה מבצעים נהדרים. בדקה ה-71 הוא השווה מהנקודה הלבנה עם שערו ה-17 העונה, ו-10 דקות לסיום קינח עם תרגיל רבונה מרהיב שהוביל לשער הניצחון. חאבייר פסטורה כבש אף הוא, אך העימות המדובר בין שני הפליימייקרים הסתיים בנוקאאוט של הזארד. אחרי שיסתיים מאבק האליפות באנגליה, זה האיש עליו תיאבקנה מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי.

פדרו - ברצלונה

שבוע לא פשוט עבר על הבלאוגרנה. זה החל עוד בשבת שעברה עם ההפסד לקלאסיקו ואובדן האליפות, נמשך עם ההדחה בידי צ'לסי בליגת האלופות והסתיים ביום שישי עם הודעתו הרשמית של פפ גווארדיולה על עזיבה לאחר ארבע שנים מוצלחות. רגע לפני הפרידה מהמאמן ומהתואר בו החזיקה בשלוש השנים האחרונות, ברצלונה סיפקה שואו אמיתי עם שביעייה במגרשה של ראיו וייקאנו. ליאונל מסי כיכב כהרגלו והשתווה לכריסטיאנו רונאלדו בטבלת המקביעים, אבל האיש המרכזי במשחק היה פדרו. אחרי עונה לא קלה וירידה דרמטית בכיבושים (שלושה שערים עד המשחק האחרון), השחקן בן ה-24 השתחרר עם צמד ראשון העונה והוסיף גם עבודה נהדרת באגפים שכללה שני אסיסטים. טיטו וילאנובה יכול לסמוך עליו לקראת העונה הבאה.

אדן הזארד שחקן ליל מול סלבטורה סיריגו שוער פריס סן ז'רמן. רויטרס
הליגה הצרפתית כבר קטנה למידותיו. אדן הזארד/רויטרס

התקפה

לואיס סוארס – ליברפול

אם לא מספיקות הצרות בעקבות פרשיית הגזענות וההרחקה הממושכת, לא מעט ביקורת הופנתה לעברו של החלוץ האורוגוואי בטענה כי אינו כובש מספיק שערים עבור ליברפול. אז רגע לפני סיום העונה, לואיס סוארס בחר להראות לכולם שגם באנגליה הוא מסוגל לעשות את הדברים שהלכו לו כל כך בקלות בהולנד. למרות המחסור בשערים, סוארס הוא השחקן הטוב ביותר של ליברפול העונה. כדי לסיים עם טעם מתוק וזכייה בגביע, קני דלגליש ישמח לראות אותו מספק הופעה דומה לזו הפנטסטית בנוריץ'. סוארס כבש את כל שלושת השערים בניצחון החוץ של ליברפול, כולל אחד מרהיב מכמעט חצי מגרש, והוציא את המרסיסיידרס מהבוץ אחרי שבעה הפסדים ב-10 משחקי הליגה האחרונים. ב'סקיי ספורטס' העניקו לו את הציון 10 וסטיבן ג'רארד סיכם: "הוא שחקן מיוחד, אחד הטובים בעולם".

לוקאס באריוס - דורטמונד

עונה שלמה חסה הסקורר המוביל של דורטמונד מהשנתיים הקודמות בצילו של רוברט לבנדובסקי. לאחר השמירה על תואר האליפות, הרשה לעצמו יורגן קלופ לבצע שישה שינויים בהרכב, כאשר אחד מהם היה הצבתו של לוקאס באריוס בהתקפה. חלוץ נבחרת פרגוואי הסיר את החלודה שצבר על הספסל במהלך העונה והבקיע שלושער מצוין תוך 37 דקות ב-2:5 על קייזרסלאוטרן האחרונה, כאשר לפני כן היה במאזנו שער ליגה אחד בלבד. החדות של באריוס מול השער חיפתה על משחק ההגנה החלש של האלופה, ובכך התאפשר לדורטמונד להפוך לקבוצת החוץ הטובה בתולדות הבונדסליגה ולסכם את הסיבוב השני כמוצלח בליגה אי פעם. בשבוע הבא, במשחק האחרון מול פרייבורג, ינסו באריוס וחבריו לנצח שוב ולנפץ את שיא הנקודות של באיירן מינכן מ-1971/2 (79 נקודות).

פרננדו טורס - צ'לסי

לפני יותר מחודש שבר פרננדו טורס את הבצורת הארוכה שידע בקריירה בעזרת צמד מול לסטר בגביע. כמה שהשערים האלה עשו לו טוב. ביום שלישי האחרון הוא נעץ את המסמר האחרון בחלום האירופי הנגוז של ברצלונה, צבר עוד יותר ביטחון ונתן לכל הזעם העצור בתוכו להתפרץ עם שלושער ב-1:6 של צ'לסי על ק.פ.ר - שנתיים וחצי אחרי השלושער הקודם שלו (עוד במדי ליברפול). 'אל ניניו' חיקה את הביצוע מהקאמפ נואו בשער הראשון, ניצל טעות בהגנת היריבה בשער השני וחתם עם בעיטה חדה לפינה שגרמה אפילו לרומן אברמוביץ' האדיש לקפוץ מאושר במרומי היציע. אולי איש 50 מיליון הליש"ט שלו מתחיל לפרוע שטרות. אולי הוא גם יתגלה כג'וקר של רוברטו די מתאו לקראת גמר הגביע וגמר ליגת האלופות.

לואיס סוארס שחקן ליברפול (ימין) מול בראדלי ג'ונסון שחקן נוריץ' סיטי. Jamie McDonald, GettyImages
שמר תחמושת למפגש מול פרננדו טורס בגמר הגביע? לואיס סוארס כובש בנוריץ'/GettyImages, Jamie McDonald

שווים אזכור

ויסנטה גואיטה (ולנסיה) - מנע תבוסה במלאגה

סטיבן פינאר (אברטון) - מאסטר שף

דניאל קליג'ורי (פרייבורג) - פרויקט תגלית

אנטוניו קסאנו (מילאן) - לב אמיץ

קארים בנזמה (ריאל מדריד) - האליפות מונחת בכיס

מירקו ווצ'יניץ' (יובנטוס) - גם פלאטיני הריע

קלאס יאן הונטלאר (שאלקה) - השאיר את גומז מאחור

אנטוניו קסאנו שחקן מילאן. Paolo Lazzeroni, AP
בכל שבוע אחר היה לו מקום בהרכב הראשון. אנטוניו קסאנו/AP, Paolo Lazzeroni

כוכב אורח

סילבן ווילטור - נאנט

לא רק תיירי הנרי ודויד טרזגה ממשיכים לשחק ולחורר רשתות. סילבן ווילטור, חבר נוסף מדור הזהב של נבחרת צרפת, שכבר הודיע על פרישה וחזר בו בקיץ שעבר כדי לחתום בשורות נאנט מהליגה השנייה, הבקיע שלושער בניצחון קבוצתו 0:5 על אמיין. החלוץ שכיכב בעברו בין היתר בבורדו, ארסנל וליון, היה חתום על שלושת השערים הראשונים במשחק ולמעשה הוריד את אמיין באופן סופי לליגה השלישית. היה זה שלושער חמישי בקריירה של החלוץ בן ה-38, וראשון מאז ה-4 בינואר 2006, אז עשה זאת במדי ליון שהביסה 0:4 את שטרסבורג. שמונה שערים יש לווילטור העונה, אך נאנט זקוקה לנס כדי להשיג את אחד הכרטיסים לליג 1. האם ווילטור יהיה שם כדי לנסות שוב בעונה הבאה? אולי התצוגה האחרונה שהזכירה נשכחות תשכנע אותו לדחות את הפרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully