וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב אוחיון: "זו רק ההתחלה"

23.4.2012 / 14:30

במשאל בין שחקני הליגה נבחר יוגב אוחיון לשחקן העונה, ודיוויד בלאט ואפי בירנבוים למאמנים המצטיינים. ראיון עם הזוכים

שבוע לפני פתיחת סדרות רבע גמר הפלייאוף בעונת 2011/12, וואלה! ספורט מסכמת עונה. בבחירות שנערכו בין 28 משחקני ומאמני הליגה, נבחרו אפי בירנבוים ודיוויד בלאט בצוותא לתואר מאמן העונה בליגה, ויוגב אוחיון ממכבי תל אביב נבחר לתואר שחקן העונה. תפסנו אותם לשיחה קצרה על הבחירה המחמיאה.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד יוגב אוחיון. ברני ארדוב
אחד תרם לבחירה של השני. בלאט ואוחיון/ברני ארדוב

אפי בירנבוים: "לא החלפנו אף אחד"

הנבחרים: אפי בירנבוים קיבל תשעה קולות וזכה בתואר מאמן העונה

"זו גאווה גדולה. אני חושב שבעידן החדש של הכדורסל, עם כל החיתוכים והמחשבים והדברים האחרים, זה ענף שמבוסס יותר על עבודת צוות", מפרגן מאמן מכבי ראשון לציון כהרגלו. "זה מתחיל מראש הפירמידה העונה, יושב הראש היוצא שלנו משה קליסקי, ומגיע לכולם. כי אם מישהו לא מקצוען, זה פוגע בכל המערכת. בכדורסל המודרני לא מספיק המאמן. המאמן מוביל פירמידה כלשהי, אבל אם לא כולם טיפ טופ, המצב שלו לא טוב. אני מאוד גאה בזה, וזה מעיד על עבודה נכונה וטובה בראשון. להוביל מועדון כזה וקבוצה כזאת, זו גאווה גדולה בשבילי".

בהסבר לבחירה אמר יהוא אורלנד כי אחד הדברים הגדולים אצלך זה שאתה מתייחס לכל השחקנים באותה צורה, מהראשון עד האחרון.

"השנה הייתה גאווה גדולה, כי לא החלפנו אף אחד. יש לנו שחקנים צעירים מוכשרים מאוד. אור סולומון פתח נהדר, הלך לצבא, חזר, ירד קצת בכושר וחזר עכשיו. יש לנו את שון דאוסן, שאני מחכה לרגע שהוא יוכל לשחק, כי בנוער הוא עושה פלאים והעונה הוא התקדם וגבה ב-6 סנטימטר. אני מתייחס לכולם באופן שווה, כי ככה אני רואה את החיים. כולם בשבילי שווים, לכולם יש זמן קצר, ואם לא כולם שווים, אז הכל לא שווה".

אחרי למעלה מ-25 שנה במשחק, אפי עדיין מאמין שהוא חווה דברים חדשים. "עם השנים אני לומד הרבה, ואני חושב שהיום אני מתנהל אחרת לגמרי. אני צריך להגיב לכל מיני דברים ורואה את הכדורסל מהרבה מאוד זוויות זה לאו דווקא בשרטוטים על הלוח. כשאתה מתעסק בכדורסל ואוהב כדורסל, אז אתה לפעמים רואה באמצע הלילה פסק זמן ב-NBA של אחד המאמנים הגדולים, וזה מוביל אותך למחרת לרצות לעשות משהו חדש. אני קודח בכדורסל כמו שאנשים דתיים חופרים בתורה ומוצאים משהו חדש".

לסיום, חושף בירנבוים את המטרה שנותרה לו העונה: "יש לי מטרה, עוד לא אמרתי אותה לשחקנים, ואני אומר אותה פה לראשונה: לנצח את גליל, להם הפסדנו 3 פעמים העונה. אני לא שוכח שיש לנו סדרה מול אשקלון, אבל זה יהיה מבחן גדול לפגוש את גליל בפיינל פור וזה יהיה הישג גדול לנצח אותם".

מאמן מכבי ראשון לציון אפי בירנבוים. קובי אליהו
גם אחרי 25 שנה התשוקה עדיין שם והוא חווה דברים חדשים. אפי בירנבוים/קובי אליהו

בלאט: "שמח לקבל הכרה"

הנבחרים: תשעה קולות גם לדיוויד בלאט, שזכה יחד עם בירנבוים בתואר מאמן העונה

אי אפשר היה לבחור מאמן עונה רק מהליגה שמתחת למכבי תל אביב. את מה שדייויד בלאט השיג בעונה הסדירה אסור לקחת כמובן מאליו. כשמאמן מכבי תל אביב הבין שמי שבחר בו לא היו העיתונאים אלא השחקנים עצמם, הוא לקח לעצמו כמה שניות כדי לנסות לסדר את המילים. "זה מאוד נחמד להיות מוערך ולקבל הכרה מקולגות ושחקנים. מזל טוב גם לאפי וגם ליוגב על הזכיות שלהם. שניהם, כל אחד בדרך שלו, תרמו רבות לקבוצות שלהם והוכיחו את הערך שלהם בליגה שלנו. אישית, אני מאוד שמח על הבחירה הזאת. זה דבר מאוד מרגש. אני לא לוקח את זה כמובן מאליו".

כמעט כל מי שבחר אותך, והרוב היו דווקא המאמנים, דיברו על כמה קשה היה להצליח בעונה כה מורכבת כמו שעברה עליכם.

"אין ספק שעשינו עונה מאוד מיוחדת. שיחקנו כל כך הרבה משחקים ובכל כך הרבה מסגרות, ואני חושב שאני אישית בר מזל שאני עובד עם צוות כזה מחויב ועם שחקנים כאלה מחויבים. כי בלי זה אי אפשר היה להתמודד עם שנה מהסוג הזה. מה שעשינו השנה בהחלט יוצא דופן ולא רגיל".

בלאט סיכם לפני סדרת ההצלבה מול פנאתנייקוס על המשך דרכו במכבי תל אביב לשנתיים נוספות, ולא פשוט להבין מה מניע אותו בסביבה כל כך אינטנסיבית: "הכרה לחוד ורצון פנימי לחוד נותנים לי את הכוח ואת החיוך והמחויבות להמשיך לעשות את מה שאני עושה. עם ההכרה או בלעדיה הייתי רוצה להמשיך לעשות את מה שאני עושה, אבל זה מאוד נחמד ושמח לקבל את ההכרה הזאת".

בשבוע הבא תפגוש מכבי את בודצ'נוסט בחצי גמר הפיינל פור של הליגה האדריאטית ולאחר מכן תחל את סדרת הפלייאוף בליגה: "היינו כבר כמה פעמים העונה במאני טיים וזה מקנה לנו את ההרגשה ואת הביטחון של הניסיון ושל ההתמצאות בדבר. הפיינל פורים הם אירועים מאוד מיוחדים, אירועים מאוד אינטנסיביים שדורשים הרבה מהקבוצות, ולנו היה לא מעט ניסיון עם זה השנה. אני מקווה שזה יעזור לנו במשחקים הקרובים בליגה האדריאטית ובהמשך בליגת העל".

עם יד על הלב, אתה חושב שיכולתם לעשות העונה יותר ממה שעשיתם?

"בוא נסיים את העונה ונראה איפה הדברים נופלים. אבל אנחנו באמת שואפים לעשות את המקסימום בכל משחק שאנחנו נמצאים בו. במפעל אחד היינו יכולים לעשות עוד יותר, אבל בוודאי שאנחנו עושים עונה יפה בכל המסגרות שהשתתפנו בהן, ואנחנו רק רוצים להמשיך".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מרגיש בר מזל לעבוד עם צוות כזה. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

יוגב אוחיון: "זו רק ההתחלה"

יוגב אוחיון מככב לצד מורן רוט בחמישיית העונה

הבחירה ברכז מכבי תל אביב כשחקן העונה לא הייתה דבר ברור כל כך. אוחיון זכה בפער די משכנע מהמקום השני, כשלא מעט שחקנים ומאמנים מוקירים את ההישגים שלו העונה והערך שהוא הכניס במעמד של השחקן הישראלי במכבי תל אביב בפרט ובכדורסל הישראלי בכלל. "זה מאוד מחמיא וכיף", אומר אוחיון. "זה מעניק לי הרבה מוטיבציה להמשך. אני שמח שאנשים חושבים מהצד שהצלחת הקבוצה נבעה ממני וגם תרמה במקביל לי בפן האישי".

אם היו אומרים לך בתחילת העונה שתצליח להשתלב כל כך טוב בקבוצה, ולהגיע למעמד שבוחרים אותך כשחקן העונה, היית מאמין?

"לא ציפיתי שיהיו לי כל כך הרבה צ'אנסים להראות את עצמי. אני חייב לומר שוב תודה לצוות האימון ולחברים שתרמו לקליטתי המהירה. כשאני אומר תמיכה של שחקנים, זה קודם כל תיאו פפאלוקאס. וגם כל החברה האחרים שקלטו אותי די מהר. עשינו את הכל כשטף של קבוצה ולא של אינדיבידואל. יש כאן אווירה מיוחדת, אנרגיות טובות. אני כרגע פשוט חושב להמשיך ולא להסתכל לא ימינה ושמאלה, פשוט להמשיך".

כאמור אוחיון זכה לתמיכה גדולה מצד השחקנים הישראלים, אותם אלו שנכוו במהלך השנים בהגעה למכבי תל אביב ובישיבה על הספסל. אוחיון שינה עבורם את החשיבה: "קודם כל אני חושב שיש לנו הרבה שחקנים ישראלים טובים בליגה וכולם יכולים להצליח. הבחירה הזאת ומה שאני עושה כן מראים שיש לנו כדורסל טוב בליגה וחברה ישראלים טובים, בניגוד למה שהרבה אומרים".

אפילו בלאט הודה שבמקום מסוים הוא הופתע ממך.

"אני באמת מגיע כל ערב ומנסה לעבוד קשה. אני שמח שהשנה הצלחתי קצת יותר, אבל לדעתי זו רק ההתחלה וסממן שאני צריך לעבוד עוד יותר קשה ולהיות יותר טוב".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. קובי אליהו
מרגיש שגריר טוב של הישראלים בליגה. יוגב אוחיון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully