וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן העונה: יוגב אוחיון. מאמני העונה: בלאט ובירנבוים

23.4.2012 / 13:54

המאמנים שהוציאו את המקסימום, הישראלי שפרץ נגד הסיכויים. כוכבי הליגה הצביעו ובחרו את מצטייני העונה, ההסברים בפנים

אחרי 27 מחזורים בעונת 2011/12 של ליגת העל, וואלה! ספורט מסכמת עונה. השנה לראשונה החלטנו לתת לשחקני ומאמני ליגת העל לבחור את שני התארים האישיים המרכזיים: מאמן העונה ושחקן העונה. כל אחד מ-11 מאמני ליגת העל ולפחות שחקן אחד מכל קבוצה בחר עבור וואלה! ספורט במהלך השבוע האחרון את אנשי העונה שלו, כשבסך הכל נאספו 28 קולות. כל אחד מהמאמנים והשחקנים לא יכלו לבחור שחקנים מהקבוצה שלהם.

בנוסף ל-11 מאמני ליגת העל, השתתפו במשאל השחקנים הבאים: יוגב אוחיון ממכבי תל אביב, עידו קוז'יקרו, דגן יבזורי ורומיאו טראוויס מגלבוע/גליל, ניצן חנוכי ודרווין קיצ'ן ממכבי ראשון לציון, יובל נעימי ודי ג'יי סטרוברי מהפועל ירושלים, מורן רוט ובראיינט דאנסטון מהפועל חולון, יוני ניר מעירוני אשקלון, מאיר טפירו וג'וש קארטר ממכבי אשדוד, גור פורת ממ.כ הבקעה, יהוא אורלנד מברק נתניה, גיא לביא מבני השרון/הרצליה ואבי בן שימול ממכבי חיפה.

מאמן העונה (1): אפי בירנבוים (9 קולות)

מאמן מכבי ראשון לציון זוכה בתואר מאמן העונה בפעם השנייה בלבד בקריירה הארוכה שלו, אחרי שהפעם הראשונה הייתה בעונת 1998/99. בעונתו השלישית במועדון, בירנבוים הוביל את ראשון לציון למקום השלישי בליגת העל ולגמר גביע המדינה בפעם השנייה בתולדותיה, וזאת לאחר שבעונה שעברה הוליך את הקבוצה לפיינל פור בפעם השנייה בתולדותיה. אפי, 57, ניצח עד היום 317 משחקים בליגת העל ב-581 משחקים בהם אימן, לאחר שעבר בלא פחות מ-11 קבוצות.

"ראשון עשתה השנה עונה נפלאה, ורואים שהיד המכוונת בקבוצה משפיעה", הסביר יהוא אורלנד, ששיחק שנתיים תחת אפי בראשון לציון, את הבחירה במאמנו לשעבר, "יש שם קבוצה קשוחה כמו שאפי אוהב ומכוון בכל שנה. לא תמיד זה מצליח לו, והשנה זה הצליח בגדול. אני חושב שהוא עשה עבודה נפלאה, המשך ישיר של העונה שעברה. אפי מנסה להתייחס לכולם שווה בשווה, גם לשחקן השביעי והשמיני הוא מתייחס בכבוד והערכה, ועובדה שזה מצליח. אם מסתכלים על ראשון וגליל העונה, אלו שתי קבוצות שהצליחו בלי כוכב גדול. זאת הוכחה שהשיטה של אפי כן מצליחה".

במהלך רוב העונה הייתה ראשון לציון ברביעייה הראשונה, כשרק גלבוע/גליל ומכבי תל אביב מנצחות אותה. כדי להבין עד כמה הקבוצה של בירנבוים מאוזנת, מספיק לציין שכל אחד משחקני החמישייה שלו זכו לקולות בקרב על תואר שחקן העונה. בירנבוים זכה ל-45 אחוז מקולות השחקנים שיכלו לבחור בו, וב-20 אחוז מקולות המאמנים.

מאמן העונה (2): דייויד בלאט (9 קולות)

מאמן מכבי תל אביב זוכה בתואר מאמן העונה בכדורסל הישראלי בפעם הרביעית, והשנייה ברציפות, לאחר שגם בעונה שעברה חלק את התואר, אשתקד עם ליאור ליובין. בלאט זכה בתואר בפעם הראשונה כבר בעונת 1995/96, כשאימן את גליל עליון, ופעמיים נוספות עם מכבי תל אביב. כמאמן ראשי זכה בלאט עד היום בארבעה גביעי מדינה ושלוש אליפויות, כשטרם איבד תואר מקומי כמאמן מכבי תל אביב. העונה הוא הוביל את הצהובים לזכייה בגביע, לשלב ההצלבה ביורוליג, לפיינל פור הליגה האדריאטית ולמקום ראשון בליגת העל, עם שני הפסדים בלבד. מאזן הקריירה של בלאט עומד על 156 ניצחונות ב-217 משחקים.

הזכייה של בלאט בולטת, במיוחד לאור העובדה ששחקן העונה מגיע גם כן מהקבוצה שלו, וזאת לאחר שבלאט היה זה שדרש להביא אותו לקבוצה ונתן לו את המפתחות. מכבי תל אביב בשנתיים תחת בלאט, ללא כוכבים בולטים, הפכה יותר מכל לקבוצת כדורסל שמשחקת כדורסל קבוצתי, ורוב הקרדיט מגיע למאמנה. בלאט זכה ל-60 אחוז מקולות המאמנים ו-20 אחוז מקולות השחקנים שיכלו לבחור בו.

"דייויד עשה בקריירה שלו הרבה דברים יוצא דופן, אבל לדעתי העונה הזאת היא היוצאת דופן מכולם", החמיא לבלאט חברו דן שמיר, "מה שמייחד את העונה הזאת היא ריבוי המשחקים. הוא ניהל בערך 100 משחקים העונה, כולל הקיץ ללא הפסקה, ובהצלחה גדולה מאוד. אני לא יודע אם אנשים יכולים להתקרב להבין את גודל ההישג שלו".

עוד קיבלו קולות לתואר מאמן העונה: ליאור ליובין (7 קולות) ודן שמיר (3 קולות).

שחקן העונה: יוגב אוחיון (7 קולות)

על פניו הבחירה ביוגב אוחיון לתואר שחקן העונה בליגת העל היא מפתיעה. המספרים של אוחיון הם לא הטובים בליגה: 8.2 נקודות, 4.8 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בממוצע למשחק. אומנם מדובר במספרים לא רעים לליגה ולמכבי תל אביב, אבל הם בוודאי לא מדהימים. העובדה שכל כך הרבה בוחרים סימנו את אוחיון כשחקן העונה שלהם מגיעה גם בגלל הקושי של ההשתלבות במכבי תל אביב, ובעיקר בזכות ההצלחה שלו להתבלט ברגעים החשובים של העונה.

"מאז שפיני גרשון לקח את טל בורשטיין בשנת 2000 מהרצליה, לא היה סיפור כזה במכבי תל אביב", מסביר דן שמיר את הבחירה שלו ביוגב אוחיון לשחקן העונה, "בסך הכל כולנו מכירים את הבמה שנקראת מכבי תל אביב. 11 אלף איש, הרבה לחץ, הרבה אנשים עברו במקום הזה והיה להם קשה לבוא לידי ביטוי".

אוחיון, שחוגג מחר יום הולדת 25, פתח את עונתו השמינית בליגת העל בקבוצתו הרביעית. את הקריירה החל כשהיה בכיתה י"ב בגליל עליון אצל עודד קטש, לאחר שהוביל את עמק החולה לזכייה באליפות בתי הספר התיכונים. אחרי ארבע עונות בגליל עבר לעירוני נהריה בה שיחק עונה אחת, ועבר לאחר מכן לשנתיים בהפועל ירושלים, לפני שהגיע העונה למדים הצהובים. אוחיון עבר בכל נבחרות ישראל הצעירות, ובשנתיים האחרונות אף רשם את הופעותיו הראשונות כשחקן בסגל נבחרת ישראל הבוגרת.

דן שמיר אמר ש"יוגב הגיע לסיטואציה שהרבה אנשים אמרו לו לא ללכת אליה ולא להתקרב אליה. הפחידו אותו עם כל הסיפור עם פארמר, שאייר ופפאלוקאס, כולל אנשים בנבחרת שבתהליך החתימה לגלגו על ההחלטה שלו. אבל היום הוא במקום אחר לחלוטין ממה שהוא היה בתחילת העונה בבחינה קיצונית. הוא עשה את זה בסביבה טובה עם מאמן מצוין, וכמובן שמגיע הרבה קרדיט למערכת, אבל בראש ובראשונה לו".

נבחרים נוספים לשחקן העונה: מקום שני: דרווין קיצ'ן, מורן רוט, רומיאו טראוויס (שלושה קולות כל אחד). מקום שלישי: ג'ו קרופורד, דגן יבזורי, דווין מיטשל (שני קולות כל אחד). מקום רביעי: דיוויד בלו, ג'וזף ג'ונס, אדריאן יוטר, ברנדון באומן, ניצן חנוכי (קול אחד כל אחד).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully