וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו את פפה הוא הצליח להרגיע

23.4.2012 / 7:00

סרחיו ראמוס שלט על ההגנה הרגועה של ריאל מדריד בברצלונה, ונבחר להוביל את נבחרת המחזור לצד כל כוכבי הדרמה באנגליה

קצת פחות מחודש לפני שריקת הסיום בליגות האירופיות הבכירות, ויש לנו אלופה אחת מוכתרת ועוד אחת שכבר יכולה לצנן את השמפניות. דורטמונד הצליחה לזכות בתואר הגרמני בפעם השנייה ברציפות ולהשאיר את באיירן מינכן מתוסכלת, ובספרד ריאל מדריד פתחה פער של שבע נקודות בפסגה, בזכות 1:2 יוקרתי על ברצלונה בקלאסיקו בקאמפ נואו. באנגליה המאבק נפתח לחלוטין שבוע לפני הדרבי של מנצ'סטר, וגם באיטליה ובצרפת עדיין רחוקים מהכרעה. הדרמות המותחות והחגיגות הגדולות סיפקו את מצטייני סוף השבוע לנבחרת המחזור, ביניהם הגיבור הגדול של ריאל, איש הברזל של דורטמונד, הדינמו של יובנטוס והחלוץ שהתנקש בהגנת מנצ'סטר יונייטד.

מאטס הומלס שחקן דורטמונד. GettyImages
יש אלופה ראשונה בליגות הבכירות. מאטס הומלס עם צלחת דמה בחגיגות של דורטמונד/GettyImages

שוער

גוסטבו מונואה - לבנטה

הצ'ילבה של דודו אוואט חוזר לביקור נוסף בנבחרת המחזור, בזכות משחק פנטסטי ב-1:1 של לבנטה בסביליה, בין שתי קבוצות שחולמות על מקום המוליך לליגת האלופות. סביליה שכחה מהחמישייה שספגה מחטאפה והגיעה למצבים רבים, אבל שחקניה ראו את גוסטבו מונואה מציל לפחות שלושה שערים בטוחים ומשאיר את קבוצתו בעניינים. בדקה ה-87 נראה היה כי הגאולה של סביליה הגיעה, אך השוער האורוגוואי הדף גם את הפנדל של אלברו נגרדו וחילץ עבור קבוצתו נקודה ראשונה ברמון סאנצ'ס פיחואן מאז 1998. "הוא היה גיבור המשחק, אין ספק בכלל", החמיא חברו חואנלו בסיום. "החלום האירופי עדיין בהישג יד, זו הייתה הופעה סנסציונית".

גוסטבו מונואה שוער מלאגה. רויטרס
שמר את לבנטה במאבק על ליגת האלופות. גוסטבו מונואה/רויטרס

הגנה

מגן ימני: דניאל ואס - אוויאן

מבין שלוש העולות החדשות בצרפת, רק אחת הבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה הבכירה. מדובר באוויאן, שעברה שינוי גדול מאז מינויו של פאבלו קוריאה לתפקיד המאמן ואף עקפה את מארסיי בטבלה בעונתה הראשונה אי פעם בליג 1. בסוף השבוע הפתיעה הקבוצה הצנועה גם את טולוז מהצמרת, כשניצחה אותה 1:2. ארבעה דנים פתחו בהרכב של אוויאן במשחק, ודווקא הצעיר והפחות מוכר מכולם היה הבולט. לא מעט ביקורות הופנו כלפי דניאל ואס בימיו הראשונים בצרפת, אבל השחקן הצעיר שהגיע כמושאל מבנפיקה ידע להתמודד ובסיבוב השני הפך לאחת התגליות הגדולות בליגה. גם בתפקידו המקורי כמגן ימני וגם כמגן שמאלי, ואס דוהר על הקווים, מפגין את הקשיחות הדנית המוכרת ומוסיף טכניקה מלוטשת. נגד טולוז הוא גם בישל את שער הניצחון והביא עוד שלוש נקודות.

בלם: סרחיו ראמוס - ריאל מדריד

תשע פעמים ביקר ז'וזה מוריניו בקאמפ נואו עם שלוש קבוצות שונות ומעולם לא ניצח. הוא חילץ תיקו עם בונקרים מפוארים, הדיח את ברצלונה עם אינטר, אבל מעולם לא ניצח. גם בשבת, למרות היותה מוליכת הטבלה, ריאל מדריד הגיעה כאנדרוג לקטלוניה, אך במקרה הזה יצאה כשידה על העליונה. הניסיון ה-10 האיר פניו למאמן הפורטוגלי. "מגיע לכולם ציון 10", טען איקר קסיאס בסיום ודיבר על התצוגה הקולקטיבית, אבל היה אחד שהתעלה מעל היתר וזהו סרחיו ראמוס. כבר בצילומים מהמנהרה לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות שהבלם הספרדי הגיע ממוקד לקלאסיקו הזה, בדרך להופעה מעוררת השראה. הוא פיקד על ההגנה, ידע להרגיע את פפה, בלם בגופו ניסיונות של שחקני ברצלונה ובעיקר הוציא את ליאונל מסי מהמשחק. בלי בונקר, בלי שערוריות, בלי פרובקציות. כדורגל נטו. על הניצחון הזה אף אחד לא יכול לערער.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
לא נתן לאף אחד לעבור. סרחיו ראמוס/רויטרס

בלם: מאטס הומלס - דורטמונד

לראשונה מאז 1996, יש בבונדסליגה אלופה שמצליחה להגן על התואר ולא קוראים לה באיירן מינכן. כמו לפני 16 שנה, גם הפעם מדובר בדורטמונד, שחתמה עונה אדירה עם ניצחון 0:2 על מנשנגלדבאך שנתן את האות לפתיחת השמפניות. הקבוצה המיומנת של יורגן קלופ עשתה זאת בסטייל, עם משחק מספר 26 ברציפות ללא הפסד ו-14 העונה ללא ספיגת שער. לכל אחד מהמשחקים הללו היה שותף רק שחקן אחד - מאטס הומלס. הבלם הנפלא של דורטמונד פתח בכל 32 המחזורים, החמיץ רק 20 דקות העונה ושדרג את יכולתו בשתי רמות נוספות. מול גלדבאך הוא ניצח בכל מאבק על הכדור, סיכן פעמיים את השער ודייק ב-84 אחוזים מהמסירות שלו. איש הברזל של דורטמונד חוגג אליפות נוספת, באיירן רק יכולה להצטער על כך שוויתרה עליו.

מגן שמאלי: גאל קלישי - מנצ'סטר סיטי

התיקו הדרמטי של מנצ'סטר יונייטד מול אברטון העניק תקוות מחודשות למנצ'סטר סיטי, שעלתה נחושה לכר הדשא במוליניו וצימקה את הפער מהפסגה לשלוש נקודות בלבד, תוך כדי הורדת וולבס לליגת המשנה. רוברטו מאנצ'יני שלח חמישייה קדמית התקפית ומגוונת, אבל את השער הראשון בניצחון 0:2 בנה דווקא גאל קלישי, שבכדור רוחב נפלא בישל לסרחיו אגוארו. מעבר להכנה המצוינת, המגן השמאלי הציג יכולת טובה בחלק האחורי ועשה כאב ראש למייקל קייטלי בכל פעם שעלה לעזרת ההתקפה. אחרי שהוספדה ונקברה, מנצ'סטר סיטי שוב מרימה ראש. ניצחון בדרבי בשבוע הבא יקפיץ אותה בחזרה לפסגה ויעניק למאנצ'יני נוקאאוט במלחמה הפסיכולוגית מול אלכס פרגוסון.

שחקן מנצ'סטר סיטי גאל קלישי. Michael Regan, GettyImages
מנצ'סטר סיטי שוב יכולה להרים ראש. גאל קלישי/GettyImages, Michael Regan

קישור

יוהאן קבאיי - ניוקאסל

תשע שנים אחרי שכשלה במוקדמות ליגת האלופות מול פרטיזן בלגרד, ניוקאסל נמצאת על סף חזרה לבמה המרכזית של היבשת. שישה ניצחונות רצופים בהם ספגו שער אחד בלבד, הציבו את המגפייז במקום הרביעי ולפני קבוצות מנוסות ועשירות יותר כמו טוטנהאם וצ'לסי. איך זה קרה? באמצעות "גניבות" כמו דמבה בה, פאפיס סיסה ויוהאן קבאיי. רק 4.5 מיליון ליש"ט שילמה ניוקאסל עבור הקשר הצרפתי שהיה דמות מפתח בדאבל הנדיר של ליל, והעונה הופך לבורג מרכזי בהצלחה של ניוקאסל. בניצחון 0:3 על סטוק, קבאיי הזכיר את הדברים שעשה בליל, כשמצא עצמו בעמדות קדמיות יותר, כבש פעמיים ואף בישל לסיסה. גם דויד ז'ינולה, כוכב הקבוצה לשעבר, יודע: "קבאיי הוא ווינר מלידה. הוא שחקן מוכשר ומנוסה, איתו ניוקאסל ראויה לליגת האלופות".

ארתורו וידאל - יובנטוס

האם זה המחזור שחרץ את גורל האליפות באיטליה? על הנייר, איבוד נקודות של יובנטוס מול רומא התקבל על הדעת הרבה יותר מתיקו של מילאן בבית מול בולוניה, אך הרוסונרי מעדו ורק הגבירו את הביטחון של הגברת הזקנה. יובה הבלתי מנוצחת פתחה בסערה את המשחק המרכזי, ונהנתה מקונצרט של שלישיית הקישור המרכזי שלה בדרך ל-0:4 מרשים על הג'אלורוסי ופתיחת פער של שלוש נקודות. כבר אחרי שמונה דקות שני כדורים כבר נעצרו ברשת הרומאית. על שניהם היה חתום ארתורו וידאל. הדינמו של יובנטוס כבש את הראשון בשמאל, את השני בימין ולאחר מכן השקיע ללא הפסקה, כמו בכל החודשיים האחרונים בהם הציג יכולת מזהירה. וידאל התבגר ביובנטוס ועשוי לחזור בקרוב לנבחרת צ'ילה לאחר שקיבל חנינה. הוא ישמח לעשות זאת כאלוף איטליה.

ארתורו וידאל שחקן יובנטוס. רויטרס
יחזור לנבחרת צ'ילה כאלוף איטליה? ארתורו וידאל/רויטרס

ארדה טוראן - אתלטיקו מדריד

האם הקבוצה הכי בלתי צפויה באירופה מתחילה לפתח סוג של יציבות תחת הדרכתו של דייגו סימאונה? אחרי ההצגה בחצי גמר הליגה האירופית מול ולנסיה, אתלטיקו מדריד סיפקה עוד משחק ביתי משובח עם 1:3 על אספניול. את שער הליגה היחיד שלו במדי הקולצ'ונרוס הבקיע ארדה טוראן לרשת אספניול, בהפסד 4:2 בסיבוב הקודם. המפגש החוזר עם כריסטיאן אלברס כנראה עשה טוב לטורקי, שלא הסתפק הפעם רק בפריצות על הקווים ובפרגונים לחברים, אלא הבקיע שני שערים נהדרים. בדקה ה-59 הוא מצא את הרשת במספרת אקרובטית, ושתי דקות לאחר מכן השלים צמד ראשון על אדמת ספרד עם מבצע אישי נהדר. בוויסנטה קלדרון סוף כל סוף התמוגגו מנחת מהביצועים של הטורקי, עליו בנו הרים וגבהות בתחילת העונה.

ננה - פריס סן ז'רמן

ב-2009/10 פתח ננה את העונה בסערה במדי מונאקו, אך נרגע לאחר מכן עם ארבעה כיבושים נוספים בחציה השני של העונה ונעצר על 14 שערים. אשתקד, לאחר המעבר לפריס סן ז'רמן, דהר ננה לעבר תואר שחקן העונה עם 13 שערי ליגה עד פגרת החורף, אך הוסיף רק אחד נוסף בהמשך ושוב נתקע על 14. העונה המנחוס נשבר. עד הגעתו של קרלו אנצ'לוטי ניצב ננה על שבעה שערים ונע בין ההרכב לספסל. המאמן העניק לו את הביטחון, תמך בו למרות שתי החמצות בשבוע שעבר נגד אוקזר ("ננה לא שחקן אגואיסט", הבהיר במסיבת העיתונאים), והברזילאי הוכיח כי הוא מסוגל לפרוח גם לקראת רגעי ההכרעה. פ.ס.ז' התעללה בסושו עם 1:6 מוחץ כדי להישאר בתמונת האליפות, כשננה כיכב עם בישול ושני שערים שהעלו את מאזנו בליגה ל-16 והפכו את 2011/12 לעונת השיא שלו בקריירה.

ננה שחקן פאריס סן ז'רמן. רויטרס
מחסום 14 השערים סוף כל סוף נפרץ. ננה/רויטרס

התקפה

פרנקו בריינצה - סיינה

מסע ההיחלצות המרשים של סיינה מהתחתית הגיע לשיאו השבוע, עם 1:4 מהדהד במראסי על גנואה. סיינה השיגה ניצחון שמיני מאז הפגרה, ועברה את מחסום 40 הנקודות שבימים כתיקונם מבטיח הישארות. העונה לא בטוח שזה יספיק, אך מי שצריכה להיות מודאגת מכך היא גנואה. המארחת הגיעה לנקודת השפל שלה העונה, כשהובכה במגרשה הביתי וגרמה לאוהדיה לצאת מדעתם. הקהל התפרע, דרש מהשחקנים להוריד את החולצות ורק לאחר 45 דקות הפסקה המשחק חודש. התוצאה אז כבר הייתה 0:4, הודות למשחק יוצא מן הכלל של פרנקו בריינצה. החלוץ שסייע לסיינה להעפיל לסריה A בעונה שעברה, הכפיל את מאזן שעריו בעזרת צמד מצוין, בישל שער נוסף ונבחר למצטיין. את הצמד הקודם שלו בליגה הבכירה, הבקיע בריינצה במדי רג'ינה במרץ 2008. אז סיינה הייתה הקורבן. החוב נסגר.

ניקיצה ילאביץ' - אברטון

כאשר גלזגו ריינג'רס הסתבכה כלכלית ונזקקה בדחיפות למזומנים, ניקיצה ילאביץ' הוצע למכירה. ווסטהאם הייתה בתמונה, גם כמה קבוצות מרוסיה, אבל סלאבן ביליץ' המליץ לאברטון על השחקן שלו בנבחרת קרואטיה וכל הצדדים הרוויחו. הטופיז שיוועו לסקורר אמיתי וקיבלו את הקרואטי הגבוה, שתוך שלושה חודשים מאז העברתו הפך לכובש המצטיין של הקבוצה עם שמונה שערים (שבעה בחודש האחרון). המפגש מול ההגנה הרעועה של מנצ'סטר יונייטד הגיע בהזמנה עבור ילאביץ', שפשוט התעלל בריו פרדיננד, הציג יכולת טכנית גבוהה וכבש שני שערים מצוינים ב-4:4 המטורף באולד טראפורד. המתנקש השקט של אברטון הימם את השדים האדומים ופתח מחדש את מאבק האליפות.

שחקני אברטון חוגגים עם ניקיצה ילאביץ' (מימין). Alex Livesey, GettyImages
קיבל הגנה בהזמנה. ניקיצה ילאביץ'/GettyImages, Alex Livesey

שווים אזכור

ברנד לנו (לברקוזן) – הפך את הנקודה הלבנה לשחורה

ניקולו קרובין (בולוניה) - שם רגל למילאן

סבסטיאן ג'ובינקו (פארמה) - ההפתעה האיטלקית לקראת היורו?

פרנק ריברי (באיירן מינכן) - ממשיך להכאיב לאריאן רובן

דני וולבק (מנצ'סטר יונייטד) - יכין משהו מיוחד לדרבי?

פייר אובמיאנג (סנט אטיין) – שכח את אליפות אפריקה

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – שער של אליפות

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
חבטה ללא מענה. פרנק ריברי/רויטרס

כוכב אורח

וולקן דמירל - פנרבחצ'ה

המשחק הכי טעון בטורקיה, הדרבי הגדול בין גלאטסראיי לפנרבחצ'ה, ייערך העונה לא פחות מארבע פעמים. בראשון ניצחה גלאטסראיי, השני הסתיים בתיקו והשלישי היה שייך כולו לפנרבחצ'ה, שהשיגה 1:2 יקר בעלי סמי ין (או בשמו המסחרי - טורק טלקום ארינה) וצימקה את הפער מהפסגה לשתי נקודות. את המשחק הרביעי והאחרון תארח פנר, וזה יקרה במחזור הנעילה של העונה. קלאסיקו על האליפות? וולקן דמירל הפך את האפשרות לריאלית. שוער נבחרת טורקיה, שנחשב לסמל הגדול של פנרבחצ'ה אך ידוע גם בשגיאות הפטאליות שלו, הציג משחק שיא נגד גלא ותסכל את חלוצי היריבה פעם אחר פעם עם סדרת הצלות. לאחר המשחק הוא גם הקניט את אוהדי היריבה: "פנרבחצ'ה אולי לא משחקת הכי טוב, אבל היא הקבוצה הגדולה בטורקיה". ב-12 במאי גלאטסראיי תנסה לנקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully