וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: מנצ'סטר סיטי ניצחה 0:2 את וולבס, 4:4 ליונייטד

שערים של סרחיו אגוארו וסמיר נאסרי הקטינו את הפער בצמרת לשלוש נקודות, שבוע לפני משחק האליפות והדרבי. וולבס ירדה

הכל, הכל יש לנו העונה בליגה האנגלית. הערב (ראשון) סיפקה לנו הפרמיירליג טוויסט נוסף בעלילה המרתקת שלה, כשמאבק האליפות נפתח לרווחה בצורה הכי מפתיעה שיכולה להיות. מנצ'סטר יונייטד שמטה יתרון 2:4 וסיימה ב-4:4 ביתי ומאכזב מאוד מול אברטון, כשהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי ניצלה את המעידה הזו כדי לנצח 0:2 את וולבס (שירדה לליגת המשנה) ולצמק את הפער לשלוש נקודות בלבד. בשבוע הבא, ביום שני ליתר דיוק, מחכה לנו דרבי. מרתק כבר אמרנו?

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד לאחר שכבש מול אברטון. AP
האקסית עשתה לו צרות. ווין רוני/AP

מנצ'סטר יונייטד - אברטון 4:4

השדים האדומים לא השכילו לנצח העונה משחק בו ספגו ראשונים, ולא שינו את המאזן גם מול אברטון, שבקאמבק מזהיר השיגה 4:4 מהמם באולד טראפורד והוסיפה מתח למאבק האליפות, שבוע לפני הדרבי הגדול בסיטי אוף מנצ'סטר. כבר במחצית הראשונה אוהדי מנצ'סטר יונייטד החלו לדאוג, כשההגנה שלהם חשפה בקיעים ונכנעה לנגיחה קשתית של ניקיצה ילאביץ' בדקה ה-33. ווין רוני התעורר והשווה עוד לפני המחצית, לפני שדני וולבק ונאני החלו לככב עם התקפות קטלניות שאיפשרו לאלכס פרגוסון להתרווח בכסאו עם יתרון 2:4 מבטיח כשהשעון הורה על הדקה ה-83. אלא שהאקסית של רוני לא הרימה ידיים לרגע. אברטון ידועה כקבוצה שעושה צרות ליונייטד, וצמד השערים של ילאביץ' וסטיבן פינאר לקראת הסיום הוכיחו זאת פעם נוספת. האלופה שוב שומטת שתי נקודות חשובות ומאפשרת לסיטי לחזור לתמונה. עם יכולת הגנתית כזו בדרבי, יש גם סיבות לחשוש משחזור ה-1:6.

הטופיז פתחו בצורה טובה יותר, כשלאון אוסמן וילאביץ' פירקו את ההגנה האדומה פעמיים בתוך חמש הדקות הראשונות, אך לא היו מספיק מדויקים כשהגיעו מול דויד דה חאה. בדקה ה-33 השוער הספרדי של יונייטד שגה ביציאה להגבהה של טוני היברט מימין, ניסה לחזור לשער, אך ראה את הנגיחה הקשתית של ילאביץ' חולפת מעליו ונעצר ברשת. יתרון מפתיע לאברטון, שדווקא עורר את האלופה. שתי דקות לאחר מכן בעיטה של פול סקולס פגעה בוולבק, אבל טים הווארד הגיב טוב ועצר. בדקה ה-41 גם השוער האמריקאי לא יכול היה להושיע, כשנאני הגביה מצד שמאל ורוני המשיך בנגיחה חזקה לרשת של האקסית, אבל כמובן לא חגג. 1:1.

מנצ'סטר יונייטד השתלטה על המשחק במחצית השנייה, ובאה על שכרה בדקה ה-57. הגנת אברטון כשלה פעמיים בהרחקה, ונגיחה של נאני שלחה את הכדור לוולבק, שסובב באומנות מ-16 מטרים לחיבורים. המהפך שחרר את השדים האדומים, ובדקה ה-61 מהלך משולב של מייקל קאריק, וולבק ונאני, הסתיים בשער אלגנטי של הקיצוני הפורטוגלי, כוכב המשחק עם שני בישולים ועכשיו גם שער. אלא שאברטון לא ויתרה. בדקה ה-67 שוב היברט הגביה מימין, הגנת יונייטד נרדמה ופלאיני הקדים את פרדיננד וירה מהאוויר לרשת. רוני נדרש שוב להעביר הילוך, ובדקה ה-69 חתם עוד מבצע קבוצתי והשלים צמד מבישול של וולבק. שער 26 של רוני העונה בליגה, רק אחד פחות מרובין ואן פרסי.

בדקה ה-81 גם וולבק צריך היה לחגוג צמד משלו, אך הוא נגח משני מטרים לקורה אחרי עוד כדור רוחב נהדר. יונייטד שילמה על כך מן העבר השני שתי דקות לאחר מכן, כשילאביץ' שוב ניצל חור בהגנה כדי לכבוש מתוך הרחבה. עוד שתי דקות חלפו, ובדקה ה-85 האוהדים המקומיים תפסו את הראש. התקפה יפה בניצוחו של פלאיני הסתיימה עם בישול לסטיבן פינאר, שהכניע את דה חאה בפעם הרביעית. 4:4 מדהים. חמש דקות בתוך תוספת הזמן דווקא פרדיננד יכול היה להכריע את המותחן, אך הווארד הדף לקרן ושמר על הנקודה של אברטון.

ריו פרדיננד שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
לא נותר אלא לתפוס את הראש. ריו פרדיננד/רויטרס

וולבס - מנצ'סטר סיטי 2:0

לפני שבועיים בלבד הפער בין שתי המוליכות עמד על שמונה נקודות, לאחר שמנצ'סטר סיטי הפסידה לארסנל 1:0 משער של מיקל ארטטה בדקה ה-87. באותו ערב מאבק האליפות היה נראה גמור, חתום ונעול. לא כשמדובר בליגה האנגלית, לפחות לא בכל מה שנוגע לעונת המשחקים המטורפת 2011/12. מנצ'סטר סיטי הצליחה לקום מההריסות ורשמה היום את הניצחון השלישי שלה ברציפות עם 0:2 על וולבס במוליניו.

רוברטו מאנצ'יני ושחקניו צימקו את הפער בפסגה לשלוש נקודות בלבד, כשביום שני הבא הם יארחו דרבי לוהט שיהיה קרב ישיר על האליפות. מנגד, וולבס נפרדה מהליגה אחרי שלוש שנים ותשחק בצ'מפיונשיפ בעונה הבאה. סרחיו אגוארו וסמיר נאסרי כבשו את השערים לתכולים, שפתאום נראים כקבוצה אחרת לחלוטין מהאקסופה הנדרסת שהופיעה באצטדיון האמירויות לפני 14 ימים בלבד.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי עם קרלוס טבס. רויטרס
מחפשים ניצחון וצימוק הפער בפסגה לשלוש. אגוארו וטבס/רויטרס

בדקה ה-12 הגיעה וולבס למצב לא רע לאחר שסטיבן פלטשר השאיר את הכדור לדייויד דייויס, שבעט חזק מ-18 מטר, אך ג'ו הארט הצליח להדוף. סיטי הייתה קרובה לכבוש בדקה ה-16 כשפאבלו סבאלטה הכניס מסירת עומק נהדרת לסמיר נאסרי, שנותר לבד מול דורוס דה פריס, אך בעט החוצה. בדקה ה-27 הצליחה סיטי לכבוש את השער המיוחל כשגאל קלישי עבר את מאט ג'ארביס והכניס כדור עומק נהדר לסרחיו אגוארו, שלא התקשה מול דה פריס ובעט פנימה את ה-0:1.

ג'ו הארט הציל את סיטי פעם נוספת בדקה ה-56 כשסטיבן פלטשר נגח מ-10 מטר מצוין לפינה, אך השוער האנגלי הדף. רוברטו מאנצ'יני הפתיע בדקה ה-59 כשדויד סילבה הוחלף על ידי נייג'ל דה יונג. בדקה ה-74 הצליחה האורחת להכפיל את היתרון כשטבס הכניס מסירת עומק נהדרת לנאסרי, שנותר לבד מול דה פריס, וגילגל נהדר לפינה הרחוקה ופנימה את ה-0:2.

ליברפול - ווסט ברומיץ' 1:0

המייטי רדס שוב אכזבו, בפעם המי יודע כמה, ונראה שכל מה שנשאר לאוהדים שלהם זה רק לחכות לגמר הגביע כי מהליגה לא תצמח הרבה טובה. ליברפול הפסידה 1:0 לווסט ברומיץ' ורשמה הפסד שביעי ב-10 המחזורים האחרונים. פטר אודומווינגי כבש את השער בדקה ה-75 והותיר את ליברפול במקום השמיני עם 46 נקודות. הקבוצה של מארק הודג'סון במקום ה-10 עם 45 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully