וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האירועים: דיון נוסף בעונשה של מכבי פתח תקוה

21.4.2012 / 14:26

תובע ההתאחדות והיועץ המשפטי ביקשו מבית הדין לקיים דיון דחוף בנושא. הפחתת הנקודות עשויה להיכנס לתוקפה העונה

האם עונש הפחתת הנקודות של מכבי פתח תקוה ייכנס לתוקפו בסופו של דבר כבר העונה? ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (שבת) כי בעקבות האירועים החמורים בסיום המשחק שבין הפועל רמת גן לבין בני לוד ונוכח האפשרות כי בית הדין יידרש לדון ולהכריע פעם נוספת בסוגיית הפחתת נקודות, לרבות מועד יישום העונש, החליטו היועץ המשפטי עו"ד משה אביבי ותובע ההתאחדות עו"ד שלום אבן עזרא לפנות לנשיאות בית הדין העליון בבקשה לקיים בדחיפות דיון נוסף בהחלטה בעניין מכבי פתח תקוה.

הבקשה מוגשת על מנת שתקבע הלכה מנחה וברורה לגבי מועד יישום ענישה בתקופה רגישה של סיום עונת משחקים המשפיעה על עליות, ירידות, קביעת אלופה וכדומה. כל זאת עוד בטרם יידון בבית הדין עניינן של הפועל רמת גן ובני לוד. הבקשה לדיון נוסף מוגשת לפנים משורת הדין שכן לא התקיימו במלואם התנאים הקבועים בתקנון בית הדין העליון לקיום דיון נוסף, וזאת, כאמור, נוכח חומרת האירועים האחרונים. הנשיאות תתבקש לקיים את הדיון בהרכב מורחב.

כזכור, אתמול התרחשה מהומה רבתי במשחק העונה של הליגה הלאומית בין הפועל רמת גן לבני לוד, בסיומה 10 מהמעורבים הובאו לחקירה וחמישה נשלחו למעצר בית. האירוע האלים היווה המשך ישיר למהומה במושבה, שהובילה לעונש הפחתת שלוש הנקודות של מכבי פתח תקוה, שהגישה ערעור וקיבלה מבית הדין העליון דחייה לעונה הבאה, בהחלטה שנויה במחלוקת שעוררה סערה גדולה.

תנועת אומ"ץ, שפנתה לבית המשפט בעניין הפחתת הנקודות של מכבי פתח תקוה, בירכה על כוונת ההתאחדות להורות על דיון חוזר: "תנועת אומ"ץ סבורה שהאירוע החמור שאירע ביום שישי האחרון באצטדיון וינטר משקף את חומרת האלימות במשחקי הכדורגל ומחייב ענישה קשה ומידית. כל שנותר הוא שנשיאות בית הדין תענה לבקשתה של תנועת אומ"ץ הנתמכת כעת על ידי היועץ המשפטי והתובע של ההתאחדות לכדורגל, ותורה על קיומו של דיון נוסף בבית הדין העליון של ההתאחדות".

בנוסף, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון יקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת מחר (ראשון, 20:00) ובה יגיב על האירועים האחרונים שהובילו לדחיית מחזור המשחקים בסוף השבוע.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הודיעה כי היא תיוועד מחר עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו לדיון מיוחד בעקבות סדרת האירועים האלימים שאירעו בחודשים האחרונים במגרשי הכדורגל. בדיון מתכוונת לבנת לבקש מדנינו מסלול מהיר לענישת המתפרעים במגרשים, שמשמעו הליך מזורז יותר של חקירות, המלצות והגשת כתבי אישום, והליך שיפוט מהיר בבתי המשפט. השרה לבנת סיפרה שהיא מתכוונת לרתום לטובת הנושא גם את שר המשפטים, פרקליט המדינה ומנהל בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully