וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייב לקום משהו חדש ללא אבי לוזון בראש"

תהל אלון

18.4.2012 / 7:00

איזי שרצקי זועם על אירועי השבוע האחרון, תומך במהלך של אלונה ברקת ומצדד בהקמת גוף שינהל את הכדורגל: "גם אבי נמצא היום בעמדה שהוא מבין שמתחייב שינוי". ראיון

לא מעט ביקורת נשמעה בשבוע האחרון על ראשי קבוצות בליגת העל, שלא משמיעים את דעותיהם סביב החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להקל בעונשה של מכבי פתח תקוה ולהחזיר לה את שלוש הנקודות שהופחתו בעקבות אירועי המושבה. מי שבחר כעת לשבור שתיקה בנושא הוא הבעלים של עירוני קרית שמונה איזי שרצקי, שמשמיע ביקורת חריפה כנגד התנהלותה של ההתאחדות והעומד בראשה, אבי לוזון.

איזי שירצקי בעלי עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"כל בעלי הקבוצות צריכים להצטרף לאלונה". איזי שרצקי/אדריאן הרבשטיין

- מה אתה חושב על ההתנהלות של דייני בית הדין מתחילת הפרשה ועד סופה עם ההחלטה להעביר את העונש של מכבי פתח תקוה לעונה הבאה?

"אין ספק שדייני בית הדין טעו בהחלטה שלהם. אני חושב שהדיינים אנשים הגונים. אני מכיר את הדיינים ומאמין שהם ישרים לגבי ההחלטה להקפיא את העונש, אבל ברור שההחלטה שגויה".

- אתה חושב שהייתה השפעה חיצונית על הדיינים?

"דיברתי עם הדיינים והם אמרו לי שאבי לוזון לא דיבר איתם. אני לא מתייחס לעניין כי אין לי מספיק מידע ואני לא יכול לומר דברים רק בגלל ספקולציות והשערות. אני לא יודע אם הייתה השפעה, אבל אני מדגיש שהדיינים טעו וקיבלו החלטה שגויה. אני לא יודע ממה היא נבעה, אבל לא ייתכן שתהיה השפעה על ירידת ליגה של קבוצה".

- אתה מסכים עם הצעד של אלונה ברקת שהתפטרה מתפקידיה בהתאחדות? זה היה צעד מתבקש?

"בהחלט. אין לי ספק שאלונה עשתה את הצעד הנכון והיא גם שמעה את דעתי. ברור לי שכל בעלי הקבוצות צריכים להצטרף אליה, הרי ידוע שרק שני אנשים מנהלים את ההתאחדות לכדורגל: אבי לוזון ושטרן חלובה. כל השאר לא מעורבים בכלום. רק נמצאים בישיבות ואוכלים עוגיות".

- למה קולכם כבעלי הקבוצות לא נשמע בפרשה הזו?

"אני את דעתי אומר כבר חמש שנים, גם לאבי לוזון בעצמו. לפני שנתיים דיברתי על הכסף השחור בכדורגל והיה רעש גדול בעקבות הדברים שלי, ואולי הצעקות שלי גרמו לכך שדברים השתנו. לכן אני לא מוכן להיות חבר בהתאחדות למרות שביקשו ממני. אמרתי את זה גם לאבי על כך שהדברים מתנהלים כך".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. נמרוד סונדרס
"אני לא נגד אבי, אבל הוא צריך להבין שחייב לקום משהו חדש". אבי לוזון/נמרוד סונדרס

- אתה חושב שההתאחדות לכדורגל צריכה להמשיך ולהתקיים כפי שהיא פועלת כיום?

"בהחלט לא. זה לא רק הסיפור של מכבי פתח תקוה. הגענו לתחתית הבור וצריך להתרומם ממנה. אולי מהסיפור הזה ייצא משהו טוב. צריך לקום גוף חדש. מה שחשבתי שיקרה אכן קורה, וכולם מתעוררים. כל בעלי הקבוצות צריכים להתאחד ולהקים משהו חדש וטוב. גם אבי לוזון נמצא היום בעמדה שהוא מבין שמתחייב שינוי. אני לא נגד אבי אבל הוא צריך להבין שחייב לקום משהו חדש וברור שאבי לוזון לא צריך לעמוד בראש. חייבים להביא מישהו חיצוני".

- כשאתה אומר גוף חדש שינהל את הכדורגל, מהי לדעתך המתכונת הראויה לגוף כזה?

"זה לא פשוט להקים גוף כזה. צריך לחשוב טוב ולשבת כולם יחד. קודם כל חשוב שאף אחד מבעלי הקבוצות או מישהו עם סימפטיה לקבוצה כזו או אחרת לא יעמוד בראש. צריך שיעמוד בראש איש חינוך, ספורט, איש שמבין בשיווק שניהל חברות גדולות בעבר, למשל אפי רוזנבאום. בגוף יהיו חברים כל בעלי הקבוצות, נתאחד ונקים משהו חדש ויותר טוב שאבי גם יכול להיות שותף לו, עמוס לוזון יהיה חבר בו בדיוק כמו כל שאר בעלי הקבוצות. זה צריך להיות כמו מנהלת הליגה ב-NBA. אנחנו צריכים להקים מנהלת ליגה משלנו".

- אתה חושב שלשרת הספורט לימור ליבנת צריך להיות פיקוח על גוף חדש במידה ויוקם?

"לא. אנחנו לא צריכים פיקוח של שרת הספורט. אנחנו ילדים גדולים ויודעים להסתדר לבד. בזה היא לא יכולה לעזור".

כדורגלן העבר איל ברקוביץ' בהפגנה מחוץ להתאחדות לכדורגל. יותם רונן
"לא צריך לחמם את האוהדים על בעלי הקבוצות". איל ברקוביץ'/יותם רונן

- אתה משקיע כל כך הרבה זמן וכסף בכדורגל ובקרית שמונה. כל ההתרחשויות האחרונות, כולל האלימות במגרשים, לא מוציאות לך את החשק? אתה לא חושב שזה גורם גם לאנשים שרוצים להשקיע בכדורגל לקחת צעד אחורה?

"ברור שזה פוגע. אני יכול לומר שאם הייתי למשל במכבי תל אביב, זה היה מפריע לי הרבה יותר. מכיוון שאני בעלים של קרית שמונה אז יש לי הרבה יותר כיף והנאה כי זה פרויקט אחר לגמרי. נכון שהדברים האלה מוציאים את החשק, אבל אם מהסיפור הזה ייצא דבר טוב ואנשים יתעוררו, זה אומר שהצלחנו במשהו".

- מה דעתך על המחאה של אייל ברקוביץ וניסיונו לגייס את האוהדים לכך?

"אני לא אוהב את המחאה הזאת כי אייל מבקש מאוהדים לעשות חרם מנויים ולא להגיע למגרשים. לפי דעתי לא צריך לחמם את האוהדים על בעלי הקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully