וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל גארד: על העלייה של יוגב אוחיון

26.3.2012 / 11:44

המאמן שלו אומר ש"יש לו יכולות מנטאליות של נדאל", טפירו מהלל את האומץ שלו, וביוון יודעים ש"עכשיו גם אוברדוביץ' ישנה תוכניות". סיפורו של יוגב אוחיון מעורר השראה

לפעמים כל מה שיוגב אוחיון צריך זה מוטיבציה. לפני שנתיים הפועל ירושלים אירחה את קאזאן בטופ 16 של היורוקאפ, שבוע אחרי שהפסידה ברוסיה, וידעה שהיא חייבת לנצח כדי לשמור על סיכוי להעפיל להצלבה. ירושלים ניצחה 73:82, כשאוחיון בלט עם 19 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. כוכב קאזאן מרקו פופוביץ' הובך פעם אחרי פעם מול הגארד הישראלי, שבסיום אמר ש"ישנתי וחלמתי על מרקו פופוביץ'. המאמנים והחברים שלי לקבוצה כל הזמן אמרו לי שאני לא אוכל לשמור עליו, אז באתי במוטיבציה גבוהה".

כנראה שזה מה שקרה לאוחיון אחרי המשחק הראשון מול פנאתינייקוס. הרגיזו אותו, העליבו אותו, הציבו בפניו אתגר, והוא עמד בו. "כשמכבי הובסה במשחק הראשון ישר חשבתי על יוגב, איך הוא יבוא למשחק השני, פגוע ועצבני, איך הוא יבוא להחזיר את הכבוד, ממש במושגים האלה, וזה בדיוק מה שהוא עשה", מספר מאמנו של אוחיון בנוער, נתי כהן, "הוא אמר אחרי המשחק שהם הקריבו כל איבר ואיבר, זה בדיוק המשפטים שלו. בקטע המנטאלי הוא זן נדיר בספורט, יש לו יכולות מנטאליות של נדאל ושל כל הספורטאים שלא נשברים מכל דבר ומניעים את עצמם כל הזמן. בהיבט הזה הוא באמת נדיר".

רגע אחרי תצוגת השיא שלו ביום חמישי, בה הוביל את מכבי תל אביב לאחד מניצחונות החוץ הגדולים שלה בשנים האחרונות עם 15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ורגע לפני שהסדרה המרתקת מול פנאתנייקוס ממשיכה, רצינו לבדוק עד כמה מפתיעה הפריצה של אוחיון, האם יש לו את מה שדרוש כדי להמשיך ברמה הזאת, ומה זה נותן לכדורסלן הישראלי. מה שבטוח, ביוון כבר לא יזלזלו בו. "אומנם אוחיון היה בתוכנית המשחק של אוברדוביץ'", מספר איש התקשורת היווני אנטוניוס גרטניס, "אבל בטוח לא מרכזי כמו שהוא יהיה בהמשך הסדרה. הוא הביך את פנאתנייקוס".

היכולת להביא את עצמך במאני טיים

השם תיאו פפאלוקאס הוזכר אין ספור פעמים בין המשחק הראשון לשני בסדרה בין מכבי לפאו. כולם דיברו על ההשפלה של פפאלוקאס ועל כך שהרכז היווני חייב לקבל עוד דקות, אבל התעלמו מהעובדה שיוגב אוחיון, בעל הבית האמיתי של מכבי החל מעזיבתו של ג'ורדן פארמר, שיחק רק 17 דקות, כשלא מעט דקות היו במחצית השנייה כשכבר הייתה גארבג' טיים. "יוגב לא נותן לדיבורים מסביב להשפיע עליו. הוא ידע שהוא צריך להוכיח רק דרך הפרקט שהמקום שלו זה שם בין השחקנים הגדולים", אמר אחרי נחיתת הצהובים אחד המקורבים לשחקן.

מאיר טפירו מספק הסבר מפתיע להתעלות של אוחיון. "צריך לתת הרבה כבוד לדיוויד בלאט שמריץ את יוגב מפתיחת השנה, ויוגב ידע להחזיר לו במשחק הכי חשוב", אומר טפירו, "לפעמים זה מה שצריך: שחקן שמקבל את כל הביטחון מהמאמן, ובא למשחק כשכל הלחץ על השחקנים האחרים, וממנו לא מצפים להתעלות. יוגב אתלט ויכול לשבור להם את ההגנה. ברגע שהיה לו את הביטחון, והוא עשה את הפעולות הנכונות, ופנאתנייקוס נכנסה ללחץ. מגיע לו את כל הכבוד על זה, כי הוא עשה עבודה גדולה".

עמית גל, שהיה בין אלה שדחפו את יוגב אוחיון לבוגרים של גליל עליון עוד כשהיה בתיכון, בכלל לא מופתע. "יוגב הוא חיית משחק בלתי רגילה, אין לי ספק שהוא הרכז הכי טוב בארץ, הוא רק צריך את הביטחון ואת המפתחות" אומר גל, "זה היתרון שלו, שהוא נחוש במה שהוא עושה. את זה הוא למד בגליל תחת הקטיושות והמלחמות. הוא קשוח מאוד מצד אחד, ונחמד מאוד מהצד השני. ידבר איתך בגובה העיניים ולא יפחד. הוא ניחן בפיזיות ובקשיחות ובחוסן מנטאלי חזק מאוד, הוא לא מתרגש אף פעם. הוא עוד לא הפך לבעל בית במכבי כמו שהיה בגליל, אבל לדעתי המשחק הזה בפנאתנייקוס יעזור לו להפוך לבעל בית".

נתי כהן מספק זווית משלו על המתרחש. "לקבוצה גדולה כמו מכבי חסר רכז אמיתי, וזה יוגב. היום המצב הוא שמכבי בלעדיו זו לא אותה מכבי. בכל פעם שהם מנסים לבדוק אופציות אחרות, הם פשוט הפסידו. בכל פעם צוות המאמנים מבין מחדש שבלעדיו הם פחות טובים. כי הוא מסדר את המשחק, הוא מניע את האנשים. דיוויד בלו, למשל, לא מסוגל לייצר לעצמו, הוא חייב שמישהו ייצר לו. ברוב הפעמים זה בא מחדירה, ואחד השחקנים הטובים בחדירה זה יוגב. כך גם עם המסירות פנימה. הוא פשוט יודע גם לחדור ולתת לגארדים וגם לגבוהים, היכולת שלו במגרש הפתוח מדהימה. יוגב הוא סוס פלא, הוא תמיד מסתכל קדימה, הוא תמיד חושב מהלך אחד קדימה, הוא רואה מצבים שאף אחד לא רואה. הפעם הוא גם חדר וקלע, אבל היכולת שלו היא לייצר דברים בשביל האחרים. בגלל זה שחקנים אוהבים לשחק איתו, כי הוא עושה אותם טובים יותר".

הקליעה לא משהו, הביטחון קובע

אחד הרגעים המכוננים במשחק של מכבי ושל אוחיון היה השלשה שקלע במחצית השנייה על הראש של דיאמנטידיס, מגדולי השומרים באירופה. דווקא אוחיון, מי שנחשב לקלע לא טוב, קלע סל כה חשוב, על שומר כה גדול. "לא היה פקפוק ביכולות של יוגב, כל הפקפוק של המומחים זה היה העניין של הקליעה", מסכים עמית גל, "כל הנתונים האחרים של יוגב הם בסדר ומעלה גם לרמה של מכבי תל אביב, יש לו תכונות של רכז ברמה אדירה. היכולות האתלטיות שלו הן ברמה של פארגו".

כשמספרים לעיתונאי היווני גרנטיס על הנתונים הלא מרשימים של אוחיון לאורך הקריירה כקלע שלשות הוא לא מופתע. "אנשים בפנאתנייקוס אמרו שבדוחות לקראת המשחקים צוין שאפשר לעזור מהשחקן של אוחיון", הוא מספר, "כולם בנו על זה שהוא פשוט לא מסוגל לקלוע, ובטח שלא במעמד כזה, וטעו".

האם אוחיון שיפר את הקליעה שלו? "במכבי תל אביב אין ליוגב את האופציה לעבוד יותר מדי על הקליעה שלו, הם כל הזמן בנסיעות ומשחקים, ככה שאין סיכוי שיצא שהוא עבד על זה", קובע נתי כהן, ועובר להסביר את ההבדל: "אצלי בנוער הוא היה קולע שלוש או ארבע שלשות למשחק, אבל תמיד בראש הוא ידע שכדי לנצח את המשחק הוא יכול להגיע לטבעת. אז בראש הוא חשב על קליעה רק כאופציה שניה. הכישרון בקליעה שלו ביחס לכישורים האחרים שלו הוא נמוך יותר, ומזה נוצר הפער שכולם מדברים עליו, אבל אם יש לו ביטחון, והיום במכבי תל אביב דיוויד בלאט נותן לו את הביטחון, אז הוא זורק. הוא לא יהיה אף פעם קלע גדול, אבל הוא לא כמו שחושבים. הכדורים שנכנסו לא היו סתם פוקס. אי אפשר לעזוב אותו, יש לו את היכולת שלו לזרוק מבחוץ, אבל לפעמים הוא לא רוצה לחשוב על זה".

לאחד ממקורביו של יוגב אין ספק שעל מנת לעשות את קפיצת המדרגה הוא יהיה חייב באמת לשפר את הקליעה. "יש לא מעט אנשים שאומרים שאם הייתה לו קליעה טובה, הוא יכול היה להגיע ל-NBA. אז נכון שהוא לא יהיה עודד קטש בקליעה שלו, אבל הוא יעבוד וישתפר ורוצה לשפר את זה. באימונים של הנבחרת בקיץ האחרון הוא נהג להישאר אחרון בכל אימון יחד עם עומרי כספי ולזרוק עשרות זריקות מחוץ לקשת. הוא ימשיך לעבוד קשה".

יוגב הוכיח, אפשר להצליח במכבי

לא הרבה אנשים האמינו ששחקן ישראלי יוכל להוביל את מכבי תל אביב, בטח לא בעונתו הראשונה במקום הקשה ביותר בכדורסל הישראלי, בטח לא אחרי ששחקנים כמו דרור חג'ג' ואלישי כדיר נכשלו במשימה הזאת בצורה גסה. "כל שחקן ישראלי טוב יכול להצליח ברמה של מכבי תל אביב", אומר מאיר טפירו, "כך גם חג'ג' וכדיר. פשוט המאמן צריך להאמין בהם כמו שדיוויד בלאט האמין ביוגב".

נתי כהן, שמאמן באקדמיה בשנים האחרונות, לוקח את הנקודה של אוחיון ומפתח אותה כלפי כדורסל הנוער בארץ. "הצעירים בארץ חייבים לקחת את יוגב כהשראה שאפשר להגיע רחוק, אבל חשוב שהם ילמדו משהו מזה", אומר כהן, "זה לא בא בקלות, וזה לא ילד שהיה כוכב. אני עובד עם בני נוער 22 שנה, אני רואה מה זה בני נוער, הדור של היום הוא לא הדור של פעם בהיבט של היכולות המנטליות, הערכים שלו, המשמעת. היום הילדים הרבה יותר רכים, ותרנים, חושבים שמגיע להם, וכך גם ההורים שלהם. היום אם קצת קשה לילד, הוא או פורש או עובר קבוצה. שחקן צעיר שעולה לליגה לאומית ויושב על הספסל שלושה משחקים, פשוט רוצה לפרוש. לא מאמינים כמה חלשים מנטאלית הילדים היום, זה פשוט דבר שהוא הזוי. אם הילדים ילמדו שיוגב ומורן רוט עברו והתמידו כל הזמן, אז יהיה טוב. יוגב פעם אחת לא זייף אימון, פעם אחת לא כעסתי עליו ברצינות. גם אחרי תצוגות של 40 נקודות, ואליפות נוער שלקחנו כשהוא היה בכיתה י"א, הוא בא צנוע ועבד קשה".

כהן ממשיך ואומר כי "לעלות למכבי תל אביב זה קשה, ובכלל לעלות לבוגרים זה לא פשוט. יש כישרונות למטה אבל הם חלשים בהיבטים שציינתי, וברגע שהם לא מצליחים הם מתחילים לזפזפ ולהאשים את כולם. יוגב לא חיכה שיתנו לו במכבי, יוגב לקח והיה גבר ונלחם ועשה פעולות וזאת התוצאה. דרך יוגב אנשים צריכים להבין שאנשים צריכים להשתנות בכדורסל הישראלי, נגמרו המתנות, כולם איבדו את הדרך והערכים, ויוגב הוא מסמל את הדור הזה שהיה עם אותם ערכים ומשמעת. אם רוצים ללמוד משהו, שכולם ילמדו מה זה יוגב, שגם היום הוא נשאר צנוע".

בסופו של יום ייתכן כי עוד שחקנים בעתיד שיגיעו לסיטואציה כמו אוחיון, ילמדו שניתן להצליח גם במערכת לחוצה כמו מכבי תל אביב. "יוגב לקח את הצ'אנס, וצריך לדעת לקחת את הצ'אנס. צריך שיהיה לך את האופי לקחת את זה. היו הרבה שחקנים במכבי שלא לקחו את הדחיפה שיוגב מקבל. צריך שיהיה לך את האופי לדעת להיות שם ולקחת את הצ'אנס שאתה מקבל", מסכם מאיר טפירו. עמית גל חותם: "אם מסתכלים על הגארדים והרכזים, אנחנו בין עשר המדינות הטובות באירופה. הבעיה שלנו שאין לנו שחקנים בצבע. ברמת הגארדים יש לנו כל כך הרבה שחקנים שיכולים לשחק שם, והעובדה שיוגב עשה את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully