וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה עם תשובה: פרננדו טורס שוב בנבחרת המחזור

19.3.2012 / 11:00

פרננדו טורס חזר להפגיז בצ'לסי, מרקו ווצ'יניץ' שומר את יובה בתמונה, אריאן רובן מתגלה כשחקן החם באירופה. נבחרת המחזור של אירופה חוגגת את הקאמבק של המושמצים

הכדורגל האירופי עצר בשבת את נשימתו בעקבות ההתמוטטות המדאיגה של פבריס מואמבה במהלך רבע גמר הגביע האנגלי. מכל רחבי היבשת נשמעו קריאות עידוד ותמיכה לקשרה של בולטון, וחלק מהשחקנים אף הקדישו לו את השערים אותם כבשו בסוף השבוע. בן רגע הכדורגל הפך שולי וכל מאבקי האליפות נראו כל כך זניחים. ובכל זאת, יום לאחר מכן אף אחד כבר לא יכול היה להתעלם מהקאמבק הגדול של פרננדו טורס, שנזכר לכבוש וסיים את הבצורת הארוכה בקריירה שלו. ההופעה המרנינה של טורס זיכתה אותו במקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, לצד אחד המתחרים שלו על המקום בנבחרת ספרד, הכוכב הלוהט של באיירן מינכן, שחקן המריבה של הקבוצות ממנצ'סטר והחלוץ המתעורר של יובנטוס.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. רויטרס
הבלתי ייאמן קרה - פרננדו טורס בנבחרת המחזור/רויטרס

שוער

אנדראה קונסילי - אטאלנטה

מלכת התיקו של הליגה קפצה לביקור בסן סירו, שם אינטר עדיין אוספת את השברים מההדחה המרגיזה מליגת האלופות ומהמשבר הקשה שפקד את הקבוצה. לנראזורי היו את כל הסיבות וגם את ההזדמנויות להתפוצץ על אטאלנטה, אבל הם נבלמו פעם אחר פעם בחומה העונה לשם אנדראה קונסילי. השוער המוכשר, יליד מילאנו, הרגיש בבית מהרגע הראשון וכבר בדקה ה-23 עצר פנדל של דייגו מיליטו (החמצה שנייה ברציפות של הארגנטינאי). אינטר המשיכה לנסות בכל כוחה, אולם קונסילי היה שם כדי להדוף נגיחה מסוכנת של וולטר סמואל, הזדמנות נוספת של מיליטו וגם כדור אדיר מרחוק של אנדראה פולי. קלאודיו ראניירי עדיין תופס את הראש.

אנדראה קונסילי שוער אטאלנטה. Claudio Villa, GettyImages
תפס יום. אנדראה קונסילי/GettyImages, Claudio Villa

הגנה

מגן ימני: חאליד בולחרוז - שטוטגרט

מספר ימים אחרי שנפוצו שמועות באיטליה לפיהן מילאן תנסה להחתימו בקיץ, חאליד בולחרוז נתן עוד סיבה להתעניינות הרבה סביבו עם הופעה נהדרת נגד הופנהיים. את הכותרות לאחר ה-1:2 של שטוטגרט תפס כמובן ודאד איבישביץ', שהבקיע צמד לרשת קבוצתו לשעבר, אך הוא לא היה עושה זאת ללא העזרה הגדולה של בולחרוז. ההולנדי סיפק עוד משחק מצוין בעמדת המגן הימני, היה יציב בחלק האחורי והוסיף למאזנו שני בישולים נהדרים שבוודאי לא נעלמו מעיניהם של אנשי מילאן. בולחרוז בן ה-31 מסיים חוזה בקיץ וצפוי לעניין לא מעט קבוצות בכירות שמחפשות שחקן הגנה מנוסה ומגוון. לפני החזרה לבמות המרכזיות, בולחרוז ישמח להיפרד משטוטגרט עם כרטיס לאירופה.

בלם: ניקולה לגרוטלייה - קטאניה

מאוריציו זמפאריני, נשיאה השערורייתי של פאלרמו, מביט לעבר טבלת הסריה A ומזדעזע. איך יכול להיות שהיריבה המושבעת קטאניה מקדימה אותו בטבלה ומעיזה לחלום על כרטיס לאירופה? אז בזמן שפאלרמו מחליפה מאמנים בסיטונות ולא מסוגלת לנצח מחוץ לסיציליה, קטאניה מעבירה עוד עונה יפה בליגה הבכירה ובין שלל הארגנטינאים מבליטה את ניקולה לגרוטלייה הוותיק. הבלם בן ה-35 מפקד על ההגנה בצורה מעוררת הערכה לאורך העונה כולה, ובעיקר ברצף האחרון של שישה משחקים ללא הפסד. נגד לאציו הוא לא הסתפק רק בעצירת מירוסלב קלוזה, אלא גם הבקיע את שער הניצחון לקראת הסיום והשווה את השיא האישי שלו עם ארבעה כיבושים - הישג שרשם רק בקייבו בעונת 2002/3. אחרי תקופה לא ברורה ביובנטוס והרפתקה קצרה במילאן, לגרוטלייה מצא את השלווה בקטאניה.

שחקן קטאניה ניקולה לגרוטלייה מול שחקן לאציו אנטוניו קנדרבה. Maurizio Lagana, GettyImages
מציב את קטאניה לפני היריבה המושבעת פאלרמו. ניקולה לגרוטלייה, מימין/GettyImages, Maurizio Lagana

בלם: נבן סובוטיץ' - דורטמונד

לפני כשבועיים נשאל נבן סובוטיץ' על הכשלים שהתגלו בהגנה בניצחון 1:2 על מיינץ, והבטיח: "אל דאגה, בקרוב ההגנה שלנו תהיה הכי טובה בליגה ולא זו של מנשנגלדבאך. בשני המשחקים הבאים דורטמונד שמרה על שער נקי וכעת במאזנה 16 שערי חובה בלבד, בדיוק כמו גלדבאך. סובוטיץ' עמד במילה. בשבת פגשה הגנת האלופה את ורדר ברמן השאפתנית, אבל סובוטיץ' וחבריו לא נתנו לאורחים להגיע למצב ממשי אחד במשחק. בלם נבחרת סרביה סיפק שלושה חילוצי כדור נפלאים שמנעו מבוכה בעורף, ודורטמונד צעדה לעבר שיא מועדון של 20 משחקים רצופים ללא הפסד, הפעם עם 0:1 קטן של שינג'י קגאווה. ההתקפה של באיירן ללא ספק לוהטת לקראת משחק העונה שייערך ב-11 באפריל, אבל גם ההגנה של דורטמונד רק הולכת ומשתפרת.

מגן שמאלי: אורבי עמנואלסון - מילאן

סילביו ברלוסקוני החליט באופן די מפתיע להגיע למשחק החוץ של מילאן באניו טארדיני, ואורבי עמנואלסון דאג לא לאכזב אותו. מילאן הייתה רחוקה מלהבריק מול פארמה המאכזבת, אבל ההולנדי המשיך במגמת השיפור שלו עם משחק אישי מצוין בקישור, סחיטת פנדל וכמובן שער סולו נהדר בניצחון 0:2. רשימת הפצועים הבלתי נגמרת הפכה את עמנואלסון לאחרונה לשחקן הרכב קבוע. מסימיליאנו אלגרי השתמש בו כבר כמגן שמאלי ובכל עמדות הקישור, ובתקופה האחרונה הציב אותו כטרקוארטיסטה, מאחורי החלוצים. עמנואלסון שוחה שם כמו דג במים ומתגלה כיותר מעוד סותם חורים, אם כי בנבחרת שלנו הוא חזר לעמדה המוכרת לו יותר. "יש לו טכניקה נקייה, הוא יודע למסור בצורה חכמה והוא מסוגל לכסות כמה עמדות במגרש", החמיא אלגרי. "הוא עשה התקדמות אדירה".

שחקן מילאן אורבי עמנואלסון. Valerio Pennicino, GettyImages
יותר מעוד סותם חורים. אורבי עמנואלסון/GettyImages, Valerio Pennicino

קישור

אנטוניו ולנסיה - מנצ'סטר יונייטד

הליגה האירופית גרמה לא מעט נזק למנצ'סטר יונייטד עוד לפני ההדחה בידי בילבאו. במשחק נגד אייאקס איבדה האלופה האנגלית את אנטוניו ולנסיה לחודש ימים בגלל פציעה, אבל קשר נבחרת אקוודור חזר רעב, המשיך בדיוק מאותה נקודה בה הפסיק וסחף את השדים האדומים ל-0:5 דורסני במגרשה של וולבס האומללה. ולנסיה עשה ככל העולה על רוחו באגף הימני, הבקיע את השער השני במשחק ובישל שניים נוספים. 11 אסיסטים כבר יש לו העונה בליגה, כשרק דויד סילבה ממנצ'סטר סיטי מקדים אותו. זה יותר מהתשעה שהיו לו בכל 44 משחקי הליגה הקודמים שלו במדי יונייטד. אלכס פרגוסון יכול להיות מרוצה מההתאוששות המהירה, משיפור הפרש השערים ובעיקר מהכושר של ולנסיה.

אדן הזארד - ליל

בשבוע שעבר אלכס פרגוסון הגיע לחזות בעילוי הבלגי של ליל ונתפס מפהק במהלך ההפסד של הדאבליסטית 2:1 לליון. הפעם היריב רוברטו מאנצ'יני נצפה ביציע הכבוד בסטאד מטרופול, והוא דווקא זכה ליהנות מערב קסום של אדן הזארד, שהצעיד את ליל ל-0:4 קליל בדרבי על ולנסיין. "המאמן שלי אמר לי שמאנצ'יני נמצא ביציע, אבל לא חשבתי על זה. רק ניסיתי לשחק הכי טוב שאני יכול", אמר הזארד בסיום. אז הוא אכן עשה את מה שהוא יודע כל כך טוב, כשהוסט על ידי רודי גרסיה לעמדת הפליימייקר והגיב עם שער, שני בישולים מנקודת הקרן ומעורבות בשער העצמי. 12 שערים ותשעה בישולים יש להזארד, בעונת השיא שלו מבחינת מספרים, אחרי הדאבל המזהיר שבו זכה עם ליל בעונה שעברה. מנצ'סטר סיטי מכינה את הצ'ק?

אריאן רובן - באיירן מינכן

שבוע שני ברציפות שהקיצוני ההולנדי מככב בנבחרת המחזור. באיירן מינכן חתמה בשבת שבוע פנטסטי במהלכו כבשה לא פחות מ-20 שערים בשלושה משחקים, כאשר לשביעיות לרשת הופנהיים ובאזל הוסיפה גם 0:6 מהמם במגרשה של הרטה ברלין. פרנק ריברי, תומאס מולר ואריאן רובן השתעשעו מול הגנת הרטה וסידרו 0:3 כבר אחרי 19 דקות, בניצחון החוץ הראשון של הבווארים מאז דצמבר. רובן הוא האיש שהופך את באיירן מקבוצה על סף עונה מוחמצת למועמדת לגיטימית לתואר האירופי. מעבר לשלושער שכבש כדי לשפר את מאזנו לשבעה כיבושים תוך שבוע, רובן נהנה, השתתף במהלכים קבוצתיים ופרגן למריו גומז את הפנדל השני. "אנחנו בשלושה מפעלים וחייבים כל הזמן לנצח. אנחנו בתפקיד הציידים", הסביר רובן לאחר עוד יום צייד מוצלח. הוא כבר בדרך לקורבן הבא.

אדן הזארד שחקן ליל. רויטרס
פרגוסון פיהק ביציע, מאנצ'יני מחא כפיים. מי יזכה בו? אדן הזארד/רויטרס

התקפה

מירקו ווצ'יניץ' – יובנטוס

דיאן סאביצ'ביץ', בעברו קשר מילאן הגדולה וכיום נשיא ההתאחדות המונטנגרית, הרגיש ביום שישי שהוא צריך לצאת להגנתו של מירקו ווצ'יניץ'. "אם יובה עדיין נאבקת על הסקודטו, זה לא מעט בזכותו", הגיב סאביצ'ביץ' לביקורות הרבות שהופנו כלפי ווצ'יניץ' מצד האוהדים וכלי התקשורת. אז החלוץ שהגיע מרומא אכן רשם כמה החמצות נוראיות העונה ומיעט לכבוש, אך בשבת הוא הבהיר כי יש משהו בדבריו של סאביצ'ביץ'. ווצ'יניץ' קיבל את המקום בהרכב של הגברת הזקנה, בעט כדור אחד לקורה, כבש את השער הראשון לרשת פיורנטינה והכין שלושה נוספים ב-0:5 הגדול על פיורנטינה. הניצחון המרשים ביותר של יובה העונה, ההופעה הכי טובה של ווצ'יניץ' מאז המעבר. חלום האליפות עדיין חי.

פרננדו טורס - צ'לסי

האוהדים בסטמפורד ברידג' עודדו ללא הרף את פרננדו טורס במשחק הגומלין מול נאפולי וקיבלו ממנו הופעה מוצלחת כמחליף, אבל עדיין לא ראו כדור ברשת. בכל זאת, כולם שמו לב לשינוי במשחקו של החלוץ הספרדי. הוא רץ ללא הרף, השקיע וסוף כל סוף גם בא על שכרו ברבע גמר הגביע מול לסטר. כן, הבלתי ייאמן קרה. רוברטו די מתאו העניק לטורס את חלוצת ההרכב, והספרדי שבר בצורת ארוכה ומייגעת של 26 משחקים (25 שעות ו-41 דקות של כדורגל, במהלכן בעט בדיוק 50 בעיטות לעבר השער) עם צמד נהדר אליו הוסיף גם שני בישולים. איך אפשר שלא לשמוח בשבילו?

רוברטו סולדאדו - ולנסיה

אחד המתחרים הישירים של טורס על המקום בסגל נבחרת ספרד ליורו 2012, לא נותר אדיש לחזרתו של 'אל ניניו' לעניינים. ולנסיה יצאה להר הגעש בסן מאמס, שם האוהדים והשחקנים היו עדיין שיכורים מחגיגת הניצחון על מנצ'סטר יונייטד בליגה האירופית, ורוברטו סולדאדו ניצל זאת כדי לציין שלושער שני העונה בליגה, אחרי שעשה זאת במחזור הפתיחה מול ראסינג סנטאנדר. הסקורר המצוין של העטלפים עט על כל טעות בהגנת בילבאו, היה חד מתמיד ונתן לוויסנטה דל בוסקה עוד כמה סיבות לבטוח בו לקראת האתגר הגדול בקיץ. עם 15 שערי ליגה העונה, סולדאדו הוא המבקיע הטוב בליגה מבין השחקנים הספרדים. זה יספיק כדי לסדר לוולנסיה שוב את הכרטיס לליגת האלופות.

רוברטו סולדאדו שחקן ולנסיה. רויטרס
מוכן לאתגר הגדול בקיץ. רוברטו סולדאדו/רויטרס

שווים אזכור

בפטיסט ריינה (דיז'ון) - מארסיי סופרת עד חמש

מרטין שקרטל (ליברפול) - עוד גביע בדרך?

לואיס הולטבי (שאלקה) - נושא הדגל

גילפי סיגורדסון (סוונסי) - איש הקרח

סנטי קאסורלה (מלאגה) - הימם את איקר קסיאס

מאוריסיו פינייה (קליארי) - ממשיך לאסוף פרמיות

פטריק הלמס (וולפסבורג) - שרד את סדרת החינוך

פטריק הלמס שחקן וולפסבורג. Miguel Villagran, GettyImages
פליקס מגאת כבר התכוון לוותר עליו. פטריק הלמס/GettyImages, Miguel Villagran

כוכב אורח

דיטר ואן טורנאוט - קילמרנוק

גלזגו ריינג'רס טובעת כלכלית, האליפות מובטחת וכל קבוצות הליגה מתבטלות בפניה. על הנייר, הדרך של סלטיק לעבר עונת טרבל נראתה סלולה. אלא שבדקה ה-84 של גמר גביע הליגה, קם לו שחקן בלגי בשם דיטר ואן טורנהאוט ונגח את שער הניצחון הסנסציוני של קילמרנוק. אוהדי סלטיק נותרו בהלם, קילמרנוק הקטנה חגגה תואר די נדיר וראשון מאז הגביע ב-1997. כמה סמלי שהנגיחה הדרמטית של המחליף הבלגי הייתה גם שער הבכורה שלו במדי הקבוצה, ובדיוק ביום הולדתו ה-27. רק בינואר הגיע ואן טורנהאוט לקילמרנוק, אחרי שלוש שנים בליגה הקפריסאית. לעיני בני משפחתו והחברים שהגיעו לכבוד יום ההולדת, הוא גם זכה לשנות את הגורל שלו במשחקי גמר, אחרי שהפסיד עם קלאב ברוז' בגמר הגביע הבלגי ב-2005 וקרע את הרצועות בגמר הגביע ההולנדי במדי רודה ב-2008.

דיטר ואן טורנהאוט שחקן קילמרנוק מניף את גביע הליגה הסקוטי. רויטרס
מתנת יום הולדת מושלמת. דיטר ואן טורנהאוט, מימין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully