וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: רק נשים וילדים מול קרית שמונה

15.3.2012 / 17:45

בצעד תקדימי, בית הדין העליון נענה לבקשת יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לגבי המשחק ביום ראשון. ההחלטה בערעור נדחתה

בית הדין של התאחדות לכדורגל דן היום (חמישי) בערעור שהגישה הפועל תל אביב על העונש שספגה בשל התפרעות האוהדים בדרבי, אך לא קיבל החלטה בנושא. למרות זאת, בהחלטה שלא קשורה לקביעתם הסופית בנוגע לערעור, אישרו הדיינים שהמשחק ביום ראשון בין הפועל תל אביב לקרית שמונה יקוים על פי הצעת ההתאחדות והעומד בראשה, אבי לוזון, קרי כניסת נשים וילדים עד גיל 13 ב-10 שקלים בלבד, לכל השערים בבלומפילד מלבד שערים 4-5 ו-10-11. כידוע, מדובר בתקדים בכדורגל הישראלי, לאחר שהדבר כבר נוסה בהצלחה בטורקיה עם קבוצת פנרבחצ'ה וכן עם אוהדי אייאקס ואלקמאר בהולנד.

במהלך הדיון, תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא הציג מכתב לדיינים מרדכי גלוסקא, בן ציון פרחי ואב בית הדין העליון בן ציון כהן, ובו בקשה מיוחדת חתומה על ידי יו"ר ההתאחדות להתיר כניסת ילדים ונשים במחיר 10 שקלים. הבקשה כוללת את יציעים 1 ,2, 6, 7, 8, 9 ו-13 בלבד, כאשר הפועל תל אביב תיקח על עצמה את האחריות לטפל ולוודא כי רק לנשים וילדים בלבד יותר להיכנס לתחומי המגרש. הבקשה הייתה באישורו ובהסכמתו של אלי טביב.

"זה לא דבר שבשגרה שיו"ר ההתאחדות פונה לבית הדין", כתב לוזון, "אך אני סבור שמדובר במשחק בעל חשיבות ציבורית רבה והשלכות ספורטיביות החורגות מעבר לנושא המונח בפניכם. המשחק הנ"ל הינו בבחינת משחק אליפות לקבוצת עירוני קרית שמונה העשויה למצוא את עצמה במרחק של נקודה אחת מאליפות היסטורית לה, לתושבי ולמדינת ישראל. אני משוכנע כי ציבור אוהדי הספורט במדינה לא היה רוצה שמשחק זה יתקיים באצטדיון ריק".

בהמשך מפרט לוזון את בקשתו וכותב: "בקשתי היחידה היא לאפשר את קיום המשחק כאשר תתאפשר כניסה רק לנשים וילדים (עד גיל 13) במחיר כרטיס של 10 שקלים. הכניסה לא תתאפשר ליציעים 4-5. הפועל תל אביב תתחייב לקחת את האחריות לוודא כי רק נשים וילדים יוכלו להיכנס. הצעתי זו קיבלה את הסכמת הבעלים של הפועל תל אביב. משחק כל כך חשוב ללא קהל כלל יהווה מכה תדמיתית אנושה לענף הכדורגל כולו, אשר עובר לאחרונה תקופה לא קלה".

מהלך הדיון

"אני כבר נשמע כמו תקליט שחוק כשאני אומר שאני מבקש לא להרשיע קבוצות על מעשי אוהדים, כאן זה חשוב במיוחד", פתח את דבריו עו"ד אפרים ברק, נציגה של הפועל תל אביב יחד עם יעקב הלל. "אותם פורעים אינם אוהדים במובן התקנוני המשפטי. אנחנו יודעים שבוצעו מעצרים על ידי המשטרה וזו הדרך למגר את האלימות ולא באמצעות ענישת הקבוצה. אי אפשר להתעלם משני דברים חשובים: ההקשר הכולל של המעשה והנסיבות הכוללות של מה שקורה במועדון בימים אלה, וכן ההתעלמות הבלתי ברורה של בית הדין המשמעתי מהעובדה שהמועדון עשה כל מה שביכולתו בהיערכות למשחק".

ברק המשיך: "הענישה לא פרופורציונלית וחסרת תקדים לעומת מקרים שקרו מראש. הבאנו פסקי דין בהם היו פגיעות בנפש ועדיין העונשים היו קלים יותר. קבעו מראש שלושה דיינים בבית הדין המשמעתי. למה? כי ידעו מראש שזה מקרה חמור? כשהמשקיף מדבר על פוגרום, אולי עדיף שידקדק בדבריו. נו באמת, פוגרום? היו פרסומים בתקשורת, כולם ראו את זה, שהאוהדים שמחו על כך שהקבוצה נפגעה ומכך גם טביב נפגע בעצמו. אני מבקש פרופורציה וכמובן זיכוי מוחלט".

הדיין גלוסקא השיב לו: "אני מוכן לקבל את העובדה שמדובר באוהדים שרוצים לפגוע באופן אישי בבעלים אלי טביב ולא נתחמק מזה. אנחנו חושבים שצריך להגן על מר טביב ולא רק על הקבוצה".

עו"ד ברק הוסיף: "האם יתכן מצב שהייתה מתקבלת החלטה מבצעית להכניס משטרה ליציע והאירוע היה מסתיים מהר יותר? ראוי לשאול את השאלה". הדיין גלוסקא השיב: או שאולי זה היה מחמיר את המצב כי כבר ראינו גם מקרים כאלה". ברק אמר לו: "תזכו אותנו כאמירה ברורה למתפרעים. ואם הבקשה הזו תידחה, אי אפשר שלא להשתמש בתקנון על מנת להקל בעונש. אם פעם אחת לא יטילו אחריות על הקבוצות, אז אולי סוף סוף הגורמים הרלוונטיים, קרי המשטרה וההתאחדות, יעשו משהו. כי אם יענישו את הקבוצות זה שוב יתמסמס ולא יקרה כלום".

התובע אבן עזרא הביע את עמדת ההתאחדות: "מי שחושב שאנחנו בהתאחדות שמחים על העונשים הכבדים הללו, טועה בהחלט. מצד שני, לא מצאנו דרך יותר טובה ואחרת. צריך לשבת על המדוכה ולבדוק, אבל צריך לתת לדברים ביטוי תקנוני. אני יושב כאן בשקט כי מעולם לא היה לי כזה תיק קל".

על הקשר בין התנהגות האוהדים ליחסיהם עם טביב, אמר אבן עזרא: "אין דבר יותר לא נכון מזה. לו התוצאה במשחק הייתה הפוכה, כלומר לזכות הפועל תל אביב, אף אחד לא ישכנע אותי שהיו קורות כאלה התפרעויות. חד משמעית. התנהגות האוהדים כוונה אך ורק כנגד השופט משיח שלטענתם קיפח אותם, דוגמת אותה אוהדת שהתפרצה למגרש. היא רצה לשופט משיח, ונבלמה. היא לא רצה לטביב למחות. בזמן התפרעות האוהדים לא היו קריאות לטביב. היו קריאות רק לכיוון השופט משיח וגם השחקנים בהתנהגותם סייעו לליבוי היצרים. השחקנים רצו לשופט ועזרו ללבות את היצרים. אין היום ספק לאף אחד שמחאת האוהדים הייתה כלפי השופט משיח! מי שמנסה לתעל אותנו לטענה של היחסים עם טביב, מסיט אותנו מהטיעון המרכזי. יש כאן התפרעות אוהדים לשמה. תעברו על הראיות ותראו בעצמכם".

אב בית הדין העליון, בן ציון כהן, יצא נגד פסיקת בית הדין המשמעתי בעניין עונשי רדיוס ללא קהל ואמר: "להעניש את אוהדי היריבה זה פסול ואין בזה הגיון. העונש של משחקים ללא קהל לא נראה לי בכלל. חייבים למצוא לזה פתרון יצירתי".

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully