וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ורד: "בבית"ר שיחקתי עם בנאדו וטל. בחיפה ילדים בני 19 הפכו אותי למבוגר"

5.3.2012 / 12:01

"בחיפה מצפים שאהיה דמות, אבל אני צריך מספרים". "בלי לבלוט, כל חודש אני מקבל הצעות מאירופה". "הרכש הכי משמעותי העונה? בנאדו". עידן ורד מסביר למה לא הפך למנהיג בירוק

"אני מודע לזה שמצפים ממני להפוך לשחקן הטוב בארץ, זה נכון. תראה, בבית"ר שיחקתי ליד שחקנים כמו אריק בנאדו ועידן טל, הייתי ילד שמשחק בלי לחץ. תראה מה קרה העונה. במכבי חיפה יש ילדים בני 19 ופתאום הפכתי לשחקן מבוגר. זה סוג של לקיחת אחריות, אתה מבין? שוכחים רק שאני בעצמי צעיר. לא בן 26, בסך הכל בן 22".

עידן ורד לא שיחק אתמול (ראשון) בעכו, אבל הניצחון של מכבי חיפה הבליט במידה רבה את חסרונו: ניצחון שכולו סמל לעונה מפוספסת, עונה שבה מכבי חיפה היתה צריכה להוציא הרבה יותר מעצמה בליגה ובאירופה, כולל מי שאמור היה להפוך העונה לאחד המנהיגים שלה. אלא שזה לא קרה, בדיוק כמו שכל מכבי חיפה לא הוציאה מעצמה העונה את המרב: משהו שם התעכב, הסתבך יותר מדי עם משברים וטעויות. עכשיו עידן ורד מרשה לעצמו לדבר בכנות על המשימה שהוא לא הספיק עדיין להשלים, אבל לא מתכוון לעזוב עד שהוא יסגור את הסיפור.

"גם העונה, כשאני לא הכי בולט ולא הכי טוב, אני מקבל הצעות כל חודש מאירופה", הוא אומר. "אז יש מקום לאופטימיות. מצד שני, אני עוד לא מוכן לצאת בסוף העונה, עדיין לא. קודם אני צריך להשלים את התהליך שדיברתי עליו, מאזן דו ספרתי בבישולים ושערים. קודם אהיה שחקן מוביל ורק אז אלך. כל שבוע אני קורא שבאו לראות אותי, אבל אין לי שום סוכן. כל מני אנשים ומקורבים מקשקשים בשמי, אבל אין להם קשר אליי. אם ארצה ללכת היום, אבוא ואגיד את זה. זה טוב שאני מקבל הצעות, אבל אני לא הולך לשום מקום. גנואה? היה סקאוט שבא לראות אותי, לא יודע מה קרה מאז".

עידן ורד שחקן מכבי חיפה. Dennis Grombkowski, GettyImages
"גם העונה, כשאני לא הכי בולט ולא הכי טוב, אני מקבל הצעות מאירופה". עידן ורד שומר על אופטימיות/GettyImages, Dennis Grombkowski

צריך לומר את האמת, עדיין לא מיצית את הפוטנציאל במכבי חיפה.

"בעונה הראשונה שלי הייתי בסדר גמור, זה לא שלא מיצית את עצמי כי לקחנו אליפות והייתי חלק מהסיסטם. לא הייתי הכי טוב, אבל הייתי חלק מליאור רפאלוב, תומר חמד ויניב קטן. זאת לא יכולה להיות עונה לא טובה. את העונה הזאת התחלתי טוב, גם באירופה נגד בוראץ, מאריבור וגנק, אבל אחר כך הכושר ירד, כמו אצל שאר השחקנים בקבוצה. זאת הייתה תקופה קשה. הפנו אליי הרבה אש כי ציפו שאהיה יותר טוב, שאהיה השחקן שמוביל את הקבוצה. רציתי להגדיל את המספרים שלי, אבל זה לא קרה. יש לי סוג של חלום, למצות את עצמי כאן".

מה זה אומר עליך? אתה מסוגל להפוך לשחקן מוביל?

"שמצפים ממני ליותר, וזה תהליך שהוא לא קל לי. אני צריך להביא עוד דברים למגרש, להיות סוג של דמות. זה לוקח לי זמן. כל העונה הזאת היא עונה מחשלת מאוד. פתאום אני לא הכי צעיר. אז הגעתי לקבוצה שיש בה את דוידוביץ', בנאדו וקטן, היום השדרוג של פלאח, טואטחה ותורג'מן הפך אותי לשחקן אחר, אני צריך להתנהג אחרת, לשמש דוגמא. במכבי חיפה סומכים עליי. האם אני יכול להיות השחקן המוביל של מכבי חיפה? מבחינת יכולות כן, אבל קודם אני צריך להתבגר קצת".

ומה צריך לעשות כדי להתבגר?

"לא להיות טוב משחק או שניים ואז שבועיים להיות חלש. אני צריך לשמור על דומיננטיות, לייצר המשכיות. אחרי ההרחקה חזרתי לשחק, ואז זה שוב נעצר. אני לא יכול להיות פעם טוב ופעם לא טוב. אני צריך מספרים".

כמה?

"עשרה שערים ועשרה בישולים, זה המספרים. אחר כך נחשוב הלאה. אני חייב לשדרג את עצמי עם מאזן דו ספרתי, ואז ידברו על הפריצה הגדולה שבאמת שכולם חיכו לה. אני חושב שאני בדרך הנכונה".

שחקני מכבי חיפה ליאור רפאלוב (ימין), יניב קטן, עידן ורד חוגגים אליפות. ברני ארדוב
"הייתי חלק מליאור רפאלוב, תומר חמד ויניב קטן. זאת לא יכולה להיות עונה לא טובה". ורד/ברני ארדוב

ההחלטה לשלב את הצעירים העונה הייתה נכונה?

"תורג'מן, פלאח, טואטחה, זגורי שאולי יחזור בעונה הבאה, הם צעירים שאפשר לבנות עליהם. מכבי חיפה ידעה לעשות איזון עם השחקנים. לגדיר ותורג'מן לא באו ואמרו שהם באנקרים בהרכב, לא דיווחו על מהפכה, הם לקחו את המקום בהרכב תוך כדי תנועה. בהתחלה התהליך עם הצעירים לא הצליח, אחר כך כן. מה שחשוב זה שידעו לאזן אותה. קטן, בוקולי ודוידוביץ' נותנים כל אימון מאה אחוז ושחקנים לוקחים מהם השראה. כל עונה יש שחקנים אחרים שמשדרגים, פעם זה מוחה וגולסה, פעם זה טואטחה ופלאח, פעם זה תורג'מן וגוזלן. זה תהליך נכון. אני לא חושב שצריך לשחק לפי הגיל, אם אתה טוב תשחק, ואם לא אז לא. אריק בנאדו היה בן 37 והיה הכי טוב בקבוצה".

עם משחק ההגנה המשתפר, מכבי חיפה מסוגלת לסיים במקום שני?

"כן. מכבי חיפה לא סתם מועדון, כל עונה שבה לא מסיימים בלי תואר זה כישלון. אין פה שאלה בכלל. עוד חודש וחצי נראה מה יהיה. מקום שני וגביע זה אומר שעשינו עונה טובה פלוס. אם נסיים בלי תואר נכשלנו".

מה עוד חסר לך?

"אני אומר לעצמי 'הגנה אני עושה, דריבלים אני יודע לעשות, אבל מה עם כדור לרשת? מה עם תכל'ס?'. אני צריך רצף, בלי לפשל. למשחק נגד בני יהודה עליתי פצוע, אבל זה, טפו טפו, הפעם הראשונה שבה אני נפצע בכל המסגרות. כשאני חוזר, אסור לי להיות בינוני יותר".

וגם לא להיות מעורב בתקריות. העונה אלישע לוי נזף בך פעמיים, פעם אחת סילק אותך מהאימון. כל חילוף הפך להיות מתוקשר.

"אחרי שהוא הוציא אותי מהמשחק נגד סטיאווה, חזרתי לספסל בליגה. עמדתי להיכנס בדקה ה-75, בוא נגיד שלא ראיתי את זה הכי טוב. עשיתי טעות. בכל מקום, מהנוער, הייתי שחקן של מאמן, אז שאלתי את עצמי מה קרה פתאום. אני לא מכיר אף אחד שאוהב לשבת על הספסל. זה מאחוריי ואני מצטער. על זה ועל תקרית היריקה. עשיתי משהו שעד היום אני בז לו. בחיים זה לא יקרה יותר".

היה שלב שאלישע לוי ביקש שתגיעו לבד לאימונים. אתה מודע לכך שבפועל זה היה מכוון אליך, לגולסה ותמיר כהן. רק אתם, גדיר ועוסמאן התבקשתם לא להגיע יחד.

"אתה צודק. אני יודע גם למה. כי במקום להגיע בעשר, היינו מגיעים דקה לפני, לא פחות ולא יותר. זה לא נראה טוב, אולי בחיפה רצו שנגיע לפני לעבוד קצת בחדר הכושר. מאז אני בא כל אימון שעה לפני, עושה כושר וטיפולים".

אתה יודע מה השמועות אומרות? שהיו דיבורים מיותרים בנסיעה.

"שמעתי על כל מיני שטויות, אף אחד מאיתנו לא 'הרעיל' אף אחד על המועדון. לא עשינו שום דבר רע. אנשים הוציאו שמועה כזאת".

יוריצה בוליאט, אייל גולסה שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"הוא עוד יגיע למועדון גדול". גולסה/אדריאן הרבשטיין

תמיר כהן ואייל גולסה, המצטיין מול עכו, חברים טובים שלך. מה אתה חושב על מה שעובר עליהם העונה?

"תמיר כהן הוא אחד השחקנים הבכירים בארץ בעמדה שלו. אני בטוח שהוא אחרי הפציעה הוא יהיה טוב, יחזור להיות תמיר כהן שדיברו עליו. גולסה? הגיע הזמן לומר את האמת. שחקנים כמו חמד ורפאלוב עשו את הפיק שלהם כשהם בני 25, 26. תגיד לי אתה, מה רוצים מאייל? כולה ילד בן 20. אנשים הולכים ואומרים שהוא לא בכושר שיא, זה שטויות. הוא עדיין ילד, כולה ילד. תוך שנה או שנתיים נראה אותו בחו"ל, ובקבוצה טובה. אתה תראה. אין היום בארץ הרבה שחקנים כאלה. זה שחקן של פעם בדור, אבל באמת. הוא עשה החלטה טובה שהוא חזר מלאציו. הוא היה אז ילד מבולבל, והכל היה כמו כדור שלג. הוא עוד יגיע למועדון גדול".

קטן עושה עונה טובה?

"כשהוא טוב, אז כולם טובים. הוא וניר דוידוביץ' הם המנהיגים שלנו. כשקטן לא משחק, ברור שיש שחקנים שייקחו את ההובלה יחד. מצפים שאני וגולסה ניקח את זה".

זה קורה?

"אנחנו עובדים יותר קשה כשהוא לא משחק".

מה הרכש הכי טוב שעשתה מכבי חיפה העונה?

"אריק בנאדו הוא הרכש הכי משמעותי בשבילו, הוא תומך ועוזר לי מגיל 17".

בוא נעבור לזרים, שחלק מהכישלון העונה מופנה אליהם. חיפה הגדולה התבססה על שחקנים כמו ז'וטאוטאס ויעקובו, היום הזרים בינוניים מאוד.

"שחקן זר צריך להיות בשתי רמות מעל ישראלי, אם לא, אז יש לך פה שחקני נוער. בשביל מה להביא? כל שחקן צריך להביא לך שדרוג, לעשות דברים טובים בקבוצה. אם זה לא קורה, יש לנו כאן צעירים".

מכבי חיפה צריכה שני זרים תותחים בעונה הבאה כדי לעלות על דרך המלך?

"קודם כל, יש ההנהלה והמאמן שהם קובעים, אבל ברור שאם תהיה עזרה של שניים גדולים הקבוצה יכולה להצליח. אני לא רוצה לדבר על שחקן ספציפי, אבל אם מביאים זר, עדיף שיהיה כמו ז'וטה או יעקובו".

אריק בנאדו, עוזר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
תומך ועוזר מגיל 17. בנאדו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully