וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון, הדור הבא

27.2.2012 / 8:31

הדרבי הענק של ארסנל מול טוטנהאם רומז למאמן הלאומי החדש אלי גוטמן כיצד יש לטפל ולנהל את יוסי בניון החדש. מדור השגרירים באווירת נבחרת והמון חומר למחשבה לקמפיין הבא

15 שחקנים מתוך 22 השחקנים שזימן אלי גוטמן למשחק הידידות מול אוקראינה ביום רביעי לא משחקים בישראל ועל פי דקות המשחק שלהם בסוף השבוע, יש סיבה קלה לאופטימיות. אוואט, בן חיים, שפונגין, בן דיין ומליקסון שיחקו 90 דקות. בניון (88 דקות), רפאלוב (68) וחמד (58) פתחו בהרכב. אלמוג כהן (16), ברדה (10) ושהר (5) עלו מהספסל ואילו גרשון, קינן וזהבי לא שיחקו כלל, כמו גם נאתכו שיחזור מהפגרה לליגה רק בסוף השבוע הבא. ובכל זאת, רק שגריר אחד מהרשימה הזו נכנס לרשימת חמשת המצטיינים של וואלה! ספורט, בעוד השאר מספקים למאמן הלאומי חומר למחשבה להמשך.

1. יוסי בניון (ארסנל)

יוסי בניון שחקן ארסנל. Clive Mason, GettyImages
לא צריך להסתפק בשלוש הופעות בהרכב ב-26 מחזורים. בניון/GettyImages, Clive Mason

קפטן הנבחרת ספג לא מעט ביקורות העונה במדור הזה בגלל דקות המשחק המועטות, הירידה ברוטציה ועצם הבחירה בארסנל, קבוצה בה באופן טבעי סיכוייו להיות שחקן מוביל היו נמוכים מלכתחילה. ביום ראשון, רשם בניון את ההופעה הטובה ביותר שלו כשחקן התותחנים והיה שותף מרכזי ל-2:5 המדהים על טוטנהאם. אלא שדווקא נקודת השיא הזו, שמגיעה בשלב מתקדם יחסית של העונה, רק מחדדת את התהיה: האם אפשר היה לצפות ממנו ליותר העונה?

בששת משחקיה האחרונים של ארסנל בכל המסגרות, בניון שיחק רק 18 דקות כמחליף (ב-1:7 על בלקבורן). מעמדו ברוטציה נפגע בעקבות ההצטרפות הזמנית של תיירי הנרי והקרדיט שהחל לקבל הילד אלכס אוקסלייד צ'מברליין. רק בשבוע שעבר נראה שהעונה שלו הקשר מגיעה לשפל חדש כאשר זה נשלח לשחק עם המילואים במשחק החוץ בנוריץ'. בניון הבריק עם שער ושני בישולים בניצחון 0:5 ובינתיים, הנרי חזר לניו יורק, ארשבין לזניט, ראמזי נפצע ו-ונגר הפתיע את כולם והעניק לבניון את חולצת ההרכב בדרבי.

בניון נראה מהוסס בפתיחה, אבל הוא הלך והשתפר ככל שחבריו לקבוצה נכנסו לעניינים. הוא לא כבש, לא בישל וגם לא ניהל את ההצגה, אבל היה לו משחק טוב מאוד במיוחד במחצית השנייה. הוא הוסיף איזון למשחק הקישור של ארסנל, עזר בסגירת האגף. ארטטה, רוסיצקי ו-וולקוט היו אחראים על הברק והתחכום ובניון, עם הרבה עבודה קשה, ניידות ומסירות טובות, השלים אותם וזכה למחמאות.

דווקא הופעה כזו צריכה לתת הרבה חומר למחשבה לאלי גוטמן. בניון, הילד האולטימטיבי של הכדורגל הישראלי, זה שכולנו אוהבים לשמוח בהצלחותיו, בקרוב יחגוג 32. כמו שלא נכון היה לדרוש ממנו להוביל קבוצה בסדר גודל של ארסנל, לא נכון לדרוש ממנו לקסמים ולהטוטים בנבחרת. שלא יובן לא נכון, לבניון יש מקום בסגל, הוא ראוי לסרט הקפטן וגם למקום בהרכב. צריך לצפות ממנו לתמוך בחברים, להביא את הניסיון ולהשלים את נאתכו, רפאלוב ומליקסון שעליהם אמור להתבסס המשחק. כלומר בניון צריך למלא בנבחרת בדיוק את התפקיד שהוא ממלא בארסנל.

וכן, דווקא הופעה כזו מחדדת את התהייה לגבי הבחירה בארסנל. שחקן ברמתו לא צריך להסתפק בשלוש הופעות בהרכב ב-26 מחזורי ליגה. הקריירה שלו חיה ובועטת והוא מסוגל להיות שחקן משמעותי יותר גם בפרמיירליג אם רק יבחר בקיץ את הקבוצה הנכונה שתפורה למידותיו.

2. רועי דיין (בירסחוט)

רועי דיין חלוץ בירסחוט (ימין) מול תמאש היינאל שחקן שטוטגרט. Lars Baron, GettyImages
השגריר המשתפר של 2012. דיין/GettyImages, Lars Baron

תואר השגריר המשתפר והמתייצב של החלק השני של העונה הולך לחלוץ בירסחוט. מאז החזרה מפגרת החורף, דיין פתח בשבעה משמונת משחקי הליגה ובשבת כבש את השלישי שלו העונה בליגה ב-1:2 על לובן. דיין שם את הפציעה מאחוריו, המאמן ג'קי מאתייסן (שבעבר לא ידע יחסים טובים עם ישראלים בבלגיה) נותן בו אמון מלא והחלוץ פורע שטרות וקיבל תיאבון: "חבל שכבשתי רק שער אחד", אמר בסיום המשחק. בירסחוט היא אחת מהפתעות העונה בבלגיה מה שכנראה לא יספיק לה להגיע לפלייאוף העליון והיא תנסה להגיע לאירופה דרך הלייאוף האמצעי. עבור דיין מדובר בעוד משחקים נוחים לשפר את השורה הסטטיסטית ולחזק את מעמדו כחלוץ לגיטימי בליגה הבלגית.

3. גילי ורמוט (דה חראפשחאפ)

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
המעבר מצדיק את עצמו. ורמוט/AP, Thomas Wieck

שחקן העונה לשעבר מתעורר לחיים בהולנד. בהופעתו השלישית ברציפות בהרכב מאז המעבר מקייזרסלאוטרן, ורמוט סיפק בישול ועזר לסופר איכרים להשיג ניצחון חוץ סנסציוני 0:2 על רודה. הבישול מצטרף לשער שכבש בבכורה ובסך הכל, אפשר כבר לומר שהמטרה הראשונית של המעבר הושגה. ורמוט מקבל דקות משחק משמעותיות, צובר ביטחון ומראה מה הוא שווה. לשחקן עם יכולות כמו של ורמוט אסור היה לוותר על הקריירה האירופית כל כך מהר. אז נכון, דה חראפשחאפ היא קבוצה איומה ו-ורמוט לבד יתקשה להשאירה בליגה, אבל מדובר בפלטפורמה המושלמת עבורו לחזור לעניינים וגם לחזור לנבחרת. גוטמן תמיד היה ידוע כחובב נלהב של ורמוט ואם הוא יזהה שהניצוץ חזר, הזימון יהיה רק עניין של זמן.

4. עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
חביב הקהל. בן בסט/GettyImages

ההצלחה של בן בסט בברסט היא מהסיפורים הפחות מדוברים בכדורגל הישראלי ולא בצדק. תוך זמן קצר הפך החלוץ בן ה-25 לחביב הקהל, שחקן הרכב קבוע שמספק הופעות יוצאות מן הכלל בליגה פיזית וקשה. בינואר מכרה ברסט את החלוץ הבכיר שלה נולאן רו לליל ובן בסט, ששיחק עד כה באגף השמאלי, הוסט לעמדתו הטבעית בשפיץ, אבל גם משם הוא ממשיך לעבוד בלי הפסקה. בראשון, ברסט הדהימה את מארסיי עם 0:1 ובן בסט היה במיטבו. כל הזמן בתנועה, מהווה איום תמידי על הגנת היריב, סוחט עבירות ולא שוכח לעזור בהגנה. הצלה שלו מקו השער מנעה שוויון בדקה ה-90 וכשהוחלף בתוספת הזמן, הקהל המקומי קם על הרגליו כאות הערכה על העבודה הקשה. בן בסט אמנם כבש רק שלושה שערים עד כה, אבל הגיע הזמן שגם הוא יילקח בחשבון גם על חשבון שמות קצת יותר גדולים.

5. גיא אסולין (ברייטון)

גיא אסולין שחקן נבחרת ישראל הצעירה. ברני ארדוב
לשכוח את ברצלונה. אסולין/ברני ארדוב

לא להאמין, אבל בזמן שחבריו לנבחרת הצעירה משחקים מדי שבת בקביעות בקבוצותיהם בליגת העל, אסולין רשם בשבוע האחרון הופעת ליגה ראשונה בקריירה! בברצלונה הייתה לו הופעה אחת במשחק רשמי, במנצ'סטר סיטי אפילו לא אחת ועכשיו, חודש וחצי לפני יום הולדתו ה-21, הקשר מתחיל באמת את הקריירה. מאמן ברייטון גאס פוייט העניק לו 13 דקות ב-0:0 מול האל ברביעי ועוד 12 ב-0:3 על איפסוויץ' בשבת, אבל זו התחלה טובה. בכלל, ההרגשה היא שהמהלך של אסולין הגיע מעט באיחור. לשחק במילואים של ברצלונה זה כבוד גדול, אבל אי אפשר לבנות על זה קריירה. גם מנצ'סטר סיטי לא יכולה לתת לו צ'אנס ריאלי. לכן, כדי לממש את הפוטנציאל, אסולין חייב לשחק כמה שיותר ולא להתרפק על זיכרונות העבר או להסתפק באימונים לצד הכוכבים.

נורה אדומה: לירוי צעירי (מכלן)

לירוי צעירי שחקן מכלן. קובי אליהו
פתח רק פעם אחת בשמונת המשחקים האחרונים. צעירי/קובי אליהו

לפני מספר שבועות הבענו דאגה ממעמדו המתערער של קשר בני יהודה לשעבר, והמצב לא משתפר בצורה משמעותית. החורף המקפיא בבלגיה לא עושה טוב לצעירי. מאז החזרה מהפגרה, הוא פתח רק פעמיים ובשני המחזורים האחרונים נכנס רק במהלך תוספת הזמן. צעירי כבר הוכיח השנה סבלנות ראויה להערכה. הוא נכנס להרכב רק במחזור ה-11 אחרי ששיחק עד אז 19 דקות בלבד. כעת, כשהמצב שוב לרעתו, הוא צריך לגייס את אותם כוחות ולהיאבק על מחדש על מקומו.

אליניב ברדה החמיץ פנדל בניצחון גנק

שער לרועי דיין, בישול לגילי ורמוט

מדוע זומן דדי בן דיין לסגל הנבחרת?

סמואל שיימן חולם לשחק בנבחרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully