וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון פרקינס מחכה למכבי תל אביב

22.2.2012 / 10:00

הוא לא היה אמור לחזור לאימונים לפני ינואר, אבל פחות משנה אחרי הפציעה האיומה דורון פרקינס השתלב בקאנטו, כשבדרך להשלמת תהליך השיקום והחזרה האפשרית למכבי תל אביב הוא עשוי להדיח את הצהובים מהטופ 16 אם יעצור את נבארו וברצלונה

דורון פרקינס לא שיחק כדורסל תחרותי מאז חודש מרץ 2011 ואותה פציעה איומה מול קאחה לבוראל בשלב ההצלבה של היורוליג. כמעט שנה עברה עד ששותף שוב במשחק פעיל, במשחקיה של קבוצתו החדשה קאנטו השבוע בגביע האיטלקי. בניגוד לפתיחות הנהדרות שרשם בשתי הקבוצות האחרונות שלו, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, פרקינס לא בלט, כמצופה משחק שעבר פציעה כל כך קשה - במשחק הראשון לא קלע, בשני קלע 4 נקודות ובשלישי 6 נקודות.

"יחסית למה ששמענו מרופאים לפני שהבאנו אותו, אני מרוצה מאוד, קראו לנו משוגעים שאנחנו מכניסים שחקן דומיננטי כזה אחרי פציעה כזאת לתוך קבוצה שעובדת", התייחס אנדראה טרינקיירי לרכש החדש שלו לאחר ההפסד בגמר הגביע לסיינה. השחקן עצמו אמר השבוע למקורביו: "זאת הייתה הקלה כל כך גדולה לחזור לשחק כדורסל, אני שמח לשים את הפציעה הזאת מאחוריי ולהתחיל מחדש". אז מה בדיוק עבר על המנוע של מכבי תל אביב משנה שעברה בשנה האחרונה, והאם יש לו תקווה לחזור לעצמו, ואולי למדים הצהובים?

שחקן מכבי תל אביב דורון פרקינס בבגדים אזרחיים. ברני ארדוב
"זאת הייתה הקלה כל כך גדולה לחזור לשחק כדורסל". פרקינס/ברני ארדוב

משוקם, בריא, חלוד

השמועות סביב עתידו המעורפל של פרקינס, שבעת הפציעה היה בשלבים של מגעים מתקדמים עם מכבי תל אביב לעונה הבאה, החלו מיד לאחר הניתוח שעבר. "אין ספק שאם דורון לא היה נפצע, הוא היה מאריך את חוזהו במכבי, הוא מאוד אהב את המערכת כאן", מספר אחד מחבריו של פרקינס במכבי תל אביב. "ברגע הפציעה הוא לא חשב יותר מדי קדימה, אבל אחרי חודש בערך, כשכולם דיברו על החוזה של ג'רמי פארגו, הוא הבין שאת הרכבת שלו הוא פספס".

אלא שפרקינס לא עסק בשום דבר אחר מאז הפציעה חוץ משיקום וניסיון לחזור לכושר מלא, "ברור שלא אחזור לשחק לפני שאהיה כשיר ב-110 אחוזים", אמר בשיחה עם וואלה! ספורט בחודש נובמבר בשעה שביקר בישראל. "כשדיברנו עם הרופא שמטפל בו ולפי כל הבדיקות הוא עמד בקצב ההתקדמות שציפו ממנו ואפילו קצת יותר", מספר גורם במכבי תל אביב, "צריך להבין שאף אחד לא באמת חשב שפרקינס יכול לחזור לאימונים מלאים לפני ינואר, כך שכל הפנטזיות שהוא יחליף את ג'ורדן פארמר לא היו במקום".

אחרי שעבר את הבדיקות הרפואיות בקאנטו, אפשר להכריז שדורון פרקינס בריא, אבל הדרך שלו ממש לא הסתיימה. "בקאנטו יודעים ששחקן אחרי פציעה כזאת לא חוזר בבת אחת להיות אותו הדבר, ולא רק מבחינה גופנית למרות שהוא בסדר גמור", מסביר העיתונאי האיטלקי מרקו טמפרינצי. "גארד אחרי פציעה בצולבת מפחד עדיין לחדור וליצור מגע. יש פה נושא פסיכולוגי שלוקח זמן גם אחרי טיפולים ושיחות ששחקנים עוברים. רק הזמן ירפא את פרקינס לגמרי, וראו שההתחלה שלו עדיין חלודה מאוד".

שחקן מכבי תל אביב דורון פרקינס. קובי אליהו
"אחרי פציעה כזאת לא חוזר בבת אחת להיות אותו הדבר". פרקינס/קובי אליהו

סרביה? ספרד? איטליה

מאז הפציעה שוחחו עם סוכניו של פרקינס לא מעט קבוצות כדי לקבל תמונת מצב על חזרתו. הסוכנים הדגישו כי לא יחלו שיחות עד שהשחקן לא יחלים לגמרי, וכך הוא פספס כמה הזדמנויות מבטיחות מקבוצות אירופיות שהיו נואשות להתחזק ברכז אחרי סיום השביתה ב-NBA. בסופו של דבר נותרו לו שלוש הצעות רציניות על השולחן - פרטיזן בלגרד, מלאגה וקאנטו.

"ההצעה של פרטיזן הייתה מצויינת ודורון כבר החל לעשות את הבדיקות לפני ההגעה לשם", מספר מקורב לשחקן. "אלא שבשלבי סגירת העסקה דורון הבין פתאום שסגנון המשחק שלה לא מתאים לו, וזה לא נסגר. בניגוד לפרטיזן, קאנטו היא קבוצה שעוד שואפת למשהו גדול, לעשות היסטוריה ולהגיע להצלבה ביורוליג, והדברים הללו קנו את פרקינס, יחד עם ההבטחה לדקות משחק".

טמפרינצי מספר על המגעים מהצד האיטלקי, "כשקאנטו ניצחה את ז'לגיריס שמו של פרקינס עלה כאחד שיכול לעשות את ההבדל בקבוצה, ואולי לרוץ איתה קדימה, היה חשש מהעננה סביב הפציעה שלו. טרינקיירי שוחח עם פרקינס, שוחח עם הסוכנים שלו ושוחח עם הרופאים עוד לפני שהביא אותו. זה מהלך שגרר קצת ביקורת, להכניס שחקן דומיננטי פצוע לקבוצה רצה, אבל רק ימים יגידו אם זה היה מהלך מנצח".

מאמן קאנטו אנדראה טרינקיירי. ברני ארדוב
מהלך שגרר קצת ביקורת. טרינקיירי/ברני ארדוב

מגיע בשביל המאני טיים

אז למה באמת הייתה צריכה קאנטו, אחת הקבוצות הקבוצתיות ביותר ביורוליג, תוספת כמו פרקינס? "אנחנו מביאים שחקן שיעזור לנו להיות יותר טובים, לא שחקן שישנה את הקבוצה", אמר טריניקיירי לאחר שפרקינס עבר את הבדיקות הרפואיות, "שאף אחד לא יצפה ממנו לקחת את הקבוצה ולשנות אותה מקצה אל הקצה. הוא יעזור לנו בדברים הקטנים שהיו עוד חסרים לנו, והוא צריך לדעת להכנס בתוך השיטה שכבר רצה במועדון".

באיטליה מספרים במהלך השבועיים האחרונים שקאנטו רוצה לנצל את היתרונות הברורים שיש לפרקינס כדי לעשות את קפיצת המדרגה. "הוא רכז גבוה עם שליטה מדהימה בכדור, אתלט נדיר, מהיר מאוד, בדיוק מה שקאנטו צריכה כדי לעצור את השחקן הכי טוב של סיינה, בו מקאלב". התוצאות היו מצויינות, ב-27 דקות על המגרש קלע מקאלב רק 9 נקודות, וכשפרקינס מולו הוא לא הצליח להנהיג את המשחק השוטף המוכר של סיינה.

שחקן סיינה בו מקאלב מול שחקני סיינה דאביס ברטאנס (24), אלכסנדר צ'פין (6). רויטרס
נעצר על ידי פרקינס המשוקם. מקאלב/רויטרס

העתיד כולל גם את מכבי?

עם כל הכבוד לקאנטו, השאלה הגדולה היא האם נראה את דורון פרקינס חוזר למכבי תל אביב, ואם כן האם זה יהיה כבר בעונה הבאה. "הסיכויים שהוא יהיה במכבי בעונה הבאה קיימים, אבל הוא לא המועמד המוביל ובכלל לא התחילו לחשוב על זה בצורה רצינית", אומר מקורב לדיוויד בלאט, "צריך לזכור שפרקינס היה חלק מצמד מצויין, ביחד עם ג'רמי פארגו, וכעת החלק השני בצמד לא נמצא. ביחד עם אנדרו וויז'נייבסקי ואיתו מכבי לא הגיעה רחוק מדי. זה לא רק תלוי בו, זה תלוי גם באיזה קבוצה תיבנה במכבי בעונה הבאה, ואם בכלל דיוויד ימשיך".

פרקינס עצמו לא הסתיר בכל תקופת הפציעה שלו את רצונו לחזור לשחק במכבי תל אביב, "אני אוהב מאוד את מכבי תל אביב, אבל עדיין לא יודע מתי אוכל לחזור לשחק. מכבי התייחסה אלי מצוין בזמן שלי כאן. אני עוקב אחרי מכבי, יודע שהולך להם טוב וזה משמח אותי. אני עוד לא יודע מה התכניות שלי, אבל אשמח לבוא ליד אליהו ולפגוש את כולם", אמר בנובמבר.

מקורביו מספרים על כך שלא נפגע מכך שמכבי לא פנתה אליו כשחזר מהפציעה. "הוא הבין שזה עסק מקצועני. מכבי לא הייתה מביאה אותו באמצע העונה כשהיא לא צריכה אותו. גם דורון הבין שהוא צריך לשחק, ובמכבי בסיטואציה שנוצרה הוא לא היה זוכה לצ'אנס הוגן לחזור מהפציעה כמו שצריך. מה יקרה בעתיד? יש עכשיו תקופה ארוכה בה הוא יעבוד ואז יראו אם הוא מתאים. אף אחד לא פוסל את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף אחד לא פוסל את החזרה שלו למכבי". פרקינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובינתיים - נבארו

במכבי תל אביב יעקבו אחרי פרקינס מקרוב כבר מחר (חמישי) כשקאנטו תפגוש את ברצלונה בידיעה שניצחון עשוי להציב אותה במקום השני בבית על חשבון האלופה הישראלית. "אנחנו רוצים בהצלחתו, אחרי יום חמישי", אמרו השבוע בקבוצה. בקבוצה האיטלקית יודעים שלא יהיה לגארד האמריקאי קל לשחק ארבעה משחקים בפחות משבוע, ובמיוחד כשמדובר במשחק הקובע ביותר של המועדון בשנים האחרונות.

"יש פה הרבה על הכף", מסכם טמפרינצי, "ניצחון של קאנטו יכול לעשות היסטוריה עבור המועדון. אחד משחקני המפתח של ברצלונה הוא חואן קרלוס נבארו, שלא שיחק בסיבוב הראשון מול קאנטו. אם פרקינס יוכל לעצור אותו אחרי שקלע 20.5 נקודות למשחק מול מכבי תל אביב של פרקינס בעונה שעברה, אז הרכישה שלו כבר הוכיחה את עצמו".

בלאט: "חושש מהמשחק של קאנטו יותר מז'לגיריס"

למה בלאט סירב לותר על הקרב מול ירושלים?

במכבי ת"א התלהבו מההצגה של אוחיון במלחה

צ'אק אידסון הפצוע יחמיץ את קאנטו וגם את מכבי ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully