וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופ היינקס: "לא רוצים להיות כמו מנצ'סטר יונייטד"

מאמן באיירן מינכן מודאג לקראת המשחק מול באזל (ד', 21:45, ספ' 5+). פורלאן חוזר, אינטר מתארחת במארסיי (ספ' 5)

הסיבוב הראשון של משחקי שמינית גמר ליגת האלופות, לפני ההפוגה הקלה לטובת משחקי הנבחרות שיקדימו את קרבות הגומלין, יגיע לסיומו מחר (רביעי). שתי קבוצות בכירות שנמצאות בעיצומו של משבר, מי גדול יותר ומי פחות, תנסנה לחזור לעניינים באמצעות המפעל האירופי. אינטר, עם קלאודיו ראניירי הלחוץ שיודע שהחרב שוב מונחת על צווארו, תצא למשחק חוץ בסטאד ולודרום של מארסיי. במקביל, באיירן מינכן, המפנטזת על מקום בגמר שייערך באליאנץ ארינה הביתי, תעשה נסיעה קצרה לבאזל, שם תפגוש את אחת הקבוצות המפתיעות של שלב הבתים.

דייגו פורלאן במדי אינטר. Claudio Villa, GettyImages
חצי שנה חיכה לרגע הזה. דייגו פורלאן/GettyImages, Claudio Villa

מארסיי - אינטר (21:45, ספורט 5 ו-HD)

בעונת 2003/4 פגשה מונאקו של דידייה דשאן את צ'לסי של קלאודיו ראניירי, ועלתה על חשבונה לגמר ליגת האלופות עם ניצחון 3:5 בסיכום שני המשחקים. ההדחה המפתיעה הייתה אחת הסיבות לפיטוריו של ראניירי, אותו החליף ז'וזה מוריניו, שניצח בגמר עם פורטו את מונאקו. כעת ראניירי שוב ניצב עם הגב אל הקיר, הפעם כמאמן אינטר המאכזבת, והוא ישמח לנקום בקולגה הצרפתי, אותו החליף לאחר מכן ביובנטוס. "זה לא ראניירי נגד דשאן, אלא אינטר נגד מארסיי", ניסה דשאן לצנן את האווירה. "יש היסטוריה, קרה מה שקרה. עכשיו זה פרק חדש. כמובן שאינטר עדיפה, אבל אנחנו רוצים להמשיך הלאה".

אינטר תגיע לסטאד ולודרום בעיצומה של תקופה קטסטרופלית, כשהיא אחרי חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים שלה, בהם הוציאה לא פחות מ-15 כדורים מהרשת. מארסיי, לעומתה, לא הפסידה באף מסגרת מאז אולימפיאקוס ניצחה אותה ב-23 בנובמבר, והשיפור הניכר מתחילת העונה סייע לה להתקדם למקום הרביעי בליגה ולהעפיל לגמר גביע הליגה ורבע גמר הגביע. הצרפתים זוכרים היטב את המפגש הקודם מול אינטר בעונת 2003/4, אז הדיחו את הנראזורי עם 0:1 בבית ובחוץ ברבע גמר גביע אופ"א. מארסיי כבר הפסידה העונה פעמיים במגרשה בליגת האלופות, כך שהביתיות לא תשחק תפקיד מכריע. לעומת זאת, דשאן חובב הכדורגל האיטלקי לא הפסיד לאינטר בשמונת משחקי הליגה שלו כשחקן יובנטוס בשנות ה-90'.

ראניירי הלחוץ, שיודע כי הדחה בשמינית הגמר תעלה לו במשרה, עשוי להשאיר את ווסלי סניידר על הספסל. וולטר סמואל ודייגו מיליטו צפויים לחזור להרכב הראשון, כאשר דייגו פורלאן יזכה להופיע לראשונה במדי אינטר בליגת האלופות, לאחר שלא יכול היה לשחק בשלב הבתים. "התגעגעתי לליגת האלופות, זה המפעל החשוב בעולם", אמר פורלאן, שינסה לסייע לנראזורי להשיג את הניצחון ה-50 שלהם בליגת האלופות. מארסיי, מנגד, תחסר את הסקורר הפצוע לוק רמי. ססאר אספיליקואטה, ז'רמי מורל, בנואה שיירו וברנדאו מתוכננים לפתוח בהרכב מארסיי, אחרי שישבו על הספסל בתיקו מול ולנסיין בשבת.

באזל - באיירן מינכן (21:45, ספורט 5+)

לראשונה מאז שינה המפעל את שמו והפך לליגת האלופות, יש קבוצה שוויצרית בשמינית הגמר. באזל האלופה היא זו ששברה את הקרח, אחרי שהדהימה ועלתה על חשבון מנצ'סטר יונייטד, איתה סיימה בתיקו באולד טראפורד וניצחה במשחק הגומלין במחזור הסיום. ההישג הנהדר פתח לבאזל את התיאבון, אבל כעת היא ניצבת בפני משוכה אולי אפילו גבוהה יותר, בדמות באיירן מינכן השאפתנית, שנואשת להגיע לגמר שייערך באצטדיונה הביתי. האיש המרכזי במפגש הוא כמובן שרדאן שאקירי, כוכבה הגדול של באזל שכבר סיכם על הצטרפותו בקיץ הקרוב לבאיירן מינכן. איך הוא יתפקד מול קבוצתו העתידית?

באיירן נמצאת בתקופה עצבנית למדי. הקבוצה התרחקה בליגה עד כדי ארבע נקודות מדורטמונד המוליכה, לאחר 0:0 מאכזב נגד פרייבורג האחרונה. במקביל, יופ היינקס שוב מתקשה למצוא פתרונות להיעדרותו של בסטיאן שווינשטייגר הפצוע, וברקע קולות של פרנץ בקנבאואר ואחרים כנגד אריאן רובן האגואיסט. עם המטען הכבד הזה תגיע האימפריה הבווארית לסט. יאקוב, בניסיון להשתקם אחרי שניצחה רק פעמיים בחמישה משחקי ליגה מאז חג המולד. "יש להם ניסיון באירופה והם עברו בית קשה מאוד", הזכיר היינקס. "אסור לנו לשכוח את זה, במיוחד כשאנחנו משחקים מול קבוצה צעירה ורעבה עם קהל נלהב. הם שלחו את מנצ'סטר יונייטד לליגה האירופית - זו נורת אזהרה עבורינו. הגיע הזמן שנחזור לכדורגל השוטף שלנו".

באזל אמנם ספגה יותר מכל קבוצה אחרת שעלתה לשלבי הנוקאאוט, אך היא מסתמכת על ההתקפה בראשותו של אלכסנדר פריי הוותיק והטוב, שכבש בהפסד הביתי 2:1 לבאיירן בשלב הבתים אשתקד. את שער הניצחון לבווארים כבש אז שווינשטייגר, שכאמור יחמיץ את המשחק הפעם, והעימות השני בגרמניה הסתיים ב-0:3 חלק של באיירן. המאמן הצעיר הייקו פוגל, שעבד במחלקת הנוער של באיירן, מתרגש לקראת ההתמודדות: "זה מיוחד שקבוצה שוויצרית נוטלת חלק בטופ 16. העובדה שהתחלתי את קריירת האימון שלי בבאיירן רק עושה את זה מעניין יותר. יש לנו סיכוי קטן וננסה לעשות את מה שעשינו למנצ'סטר יונייטד". סקוט צ'יפרפילד ופיליפ דגן הפצועים ייעדרו משורות המארחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully