וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעריץ החדש של ג'רמי לין: ברק אובמה

כן, מסתבר שנשיא ארה"ב, לא פחות, הצטרף לטירוף סביב הלהיט של הניקס: "זה סיפור ענק, אובמה מאוד התרשם ממנו"

ג'רמי לין, ג'רמי לין, ג'רמי לין. אלו הן שתי המילים הכי שגורות בפיו של כל חובב ספורט אמריקאי בימים האחרונים, ואפשר להבין למה. בכל פעם שנדמה שההייפ מוגזם, בכל פעם שחושבים שהוא הגיע לשיא ופה הוא ייעצר, בכל פעם שפרשן מעריך שזה רק מזל ושבקרוב הוא ייפסק - לין עונה על המגרש.

כמה רחוק הגיע הטירוף, או ה'לינסניטי' כפי שקוראים לו בארצות הברית? ובכן, הערב (רביעי) מדווחת התקשורת האמריקאית כי ברק אובמה, לא פחות ולא יותר, הפך למעריץ החדש של הרכז הסנסציוני. במהלך טיסה במטוס האייר פורס 1 סיפר יועץ התקשורת של הבית הלבן, ג'יי קרני, כי הנשיא צפה בביצועיו של לין במשחק הדרמטי מול טורונטו אמש: "זה היה די עוצר נשימה, מדובר בסיפור מדהים וגם הנשיא אמר זאת. הוא מאוד התרשם ומעודכן ממה שקרה, אני יודע שהוא כבר צפה בו בעבר".

קרני עצמו הוסיף: "ברור שזה סיפור גדול עבור ניו יורק, אבל זה סיפור ספורט שממש גדול יותר מהספורט עצמו. אשתי ראתה את התקציר של המשחק הבוקר, והיא אפילו לא אוהבת כדורסל".

ג'רמי לין, ניו יורק ניקס, מול ארון גריי, טורונטו רפטורס. רויטרס
החידוש האחרון: הניקס מצאו לו דירה, הוא כבר לא צריך לישון על הספה של אחיו. לין/רויטרס

הבוקר (רביעי) כל קנדה הגיעה לטורונטו כדי לראות אותו על הפרקט מול הרפטורס, ולמרות משחק בינוני במשך דקות ארוכות, הוא שוב סיפק סיום מהאגדות, כשקלע 6 נקודות בדקה האחרונה, כולל שלשה מנצחת כשנותרו 0.5 שניות לסיום. את הלילה הוא סיים עם 27 נקודות (12 מהן ברבע האחרון) ו-11 אסיסטים. בששת המשחקים האחרונים בהם נטל חלק (בחמישה מהם פתח בחמישייה), הוא מעמיד ממוצעים של 26.8 נקודות ו-8.5 אסיסטים. זה כמובן שיא NBA לשחקן חמישייה טרי.

אז קודם כל, תשמחו לשמוע שהוא מצא דירה. הסדר המגורים של לין היה נושא חם בשבוע האחרון בניו יורק, וכמובן חלק מהאגדה סביבו. לין סיפר כיצד בעבר ישן אצל אחיו בדירה, ושבלילה לפני שהוא פתח לראשונה בחמישייה של הניקס (וקלע 25 נקודות ולמעשה שינה את גורלו) הוא ישן על הספה של חברו לקבוצה לנדרי פילדס. עכשיו הנהלת הניקס סידרה לו דירת שני חדרים בפרברי ניו יורק, לא רחוק ממתקן האימונים של הקבוצה, והרגיעה את התקשורת החוקרת.

אוהדי ניו יורק ניקס עם שלטי עידוד ל ג'רמי לין. רויטרס
כל קנדה חיכתה לו. לין/רויטרס

בינתיים הטירוף נמשך ומתגבר בכל רחבי הליגה, ומייק דאנטוני התלוצץ בסיום: "אני רק שמח שככה נגמר המשחק, כדי שנוכל להרגיע את טירוף ה-Linsanity". כמו כן, 75 עיתונאים ו-16 צלמים נגיעו למשחק, כשהגעתם של 25 עיתונאים נוספים נמנעה בגלל מגבלת מקום. כשדאנטוני נכנס לחדר הראיונות בסיום וראה את ההמולה, הוא שאל: "מה, הגענו כבר לפלייאוף?".

חברו לקבוצה ג'ארד ג'פריס סבור ש"בכל משחק הוא רק משחק טוב יותר ומשתפר מבחינה מקצועית, אי אפשר לבקש ממנו יותר". לין עצמו ניסה לשמור על צניעות וטען ש"זה לא בגללי, אלא בגלל הקבוצה. אני אסיר תודה למאמן ולחבריי לקבוצה שממשיכים לסמוך עליי בסיום המשחק".

הטוויטר המשיך לסעור, כשסטיב נאש, מקור ההשוואה החדש של לין (פרטים בהמשך), כתב ש"זה טירוף, אני רואה את ה-Linsanity ומקווה שכל זריקה שלו תיכנס. אני מקווה שלא לא אתבגר". ספייק לי, אוהד הניקס, שלח עקיצה למספידיו של לין: "פלויד מייוות'ר, אני מקווה שראית את השלשה הזאת, הילד פשוט יודע לקלוע". פירס מורגן, אחד מביכירי המגישים ב-CNN, כתב בטוויטר ש"הלוואי שהייתי ג'רמי לין". הקומיקאי והמגיש ביל מאהר כתב ש"הוותיקן חיפש את הנס השני שיהפוך את האפיפיור לקדוש? יכול להיות שזה ה-Linsanity".

ג'רמי לין, ניו יורק ניקס. רויטרס
"שמח שהחבר'ה נתנו לי את הכדור האחרון". לין/רויטרס

אחת הסוגיות המסקרנות ביותר היא המעמד החדש שלו בניקס. אתמול אמר כרמלו אנתוני משפט בלתי נתפס, כשטען ש"יש לי מקום לשחק ליד לין", כאילו הוא הרוקי האלמוני ולין הוא הכוכב שישאיר לו מעט פירורים. היום היה זה אמארה סטודמאייר שחזר לעניינים (אחרי שהחמיץ ארבעה משחקים בגלל מות אחיו בתאונת דרכים), וגם הוא מתרגל למצב החדש בקבוצה.

"הוא מאוד מזכיר לי את סטיב נאש בדרך שבה הוא משחק", אמר אמארה, שהפיק אנד רול שלו עם המנהיג החדש של הקבוצה סיקרן מאוד את האוהדים והפרשנים, "כיף להסתכל עליו, וכיף להיות חלק מזה".

שיתוף הפעולה של אמארה עם לין הניב תפוקה רק לקראת הסיום, ולין ידע להחמיא לאיש גדול. "ייקח קצת זמן עד שתהיה בינינו התאמה", אמר לין על אמארה, "אבל הוא שחקן פיק אנד רול נהדר, והוא אדיר באחד על אחד, כך שהתפקיד שלי הוא לתת לו את הכדור איפה שהוא אוהב אותו. היו לנו קצת מהמורות הערב, אבל אני חושב שהשתפרנו ככל שהמשחק התקדם". גם מייק דאנטוני יודע שאם התיאום בין הגארד לפורוורד ישתפר, יחד עם אווירת הנסים שאופפת את הקבוצה, יהיה קשה להתמודד עם הניקס.

(עדכון ראשון: 11:00)

אוהדי ג'רמי לין מקבלים אותו בברכה. רויטרס
אוהדי ג'רמי לין מקבלים אותו בברכה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully