וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שמשגע את אמריקה

המוצא שלו חצי סיני, אבל הוא בכלל גדל בקליפורניה ולא הצליח להיבחר בדראפט. צפו בג'רמי לין, האיש שכבש את יוטיוב

אין ספק שהסיפור הגדול ביותר של השבועות האחרונים ב-NBA הוא ג'רמי לין. מי שבמקרה התגורר לאחרונה במערה ולא התוודע לכוכב החדש בשמי ניו יורק, מדובר ברכז (23, 1.91 מ') סיני-אמריקאי שנולד בקליפורניה, סיים בהצטיינות תקופת קולג' באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, והיה לשחקן הראשון שמגיע מהמכללה הנכספת לליגת הכדורסל הטובה בעולם מאז אד סמית', ב-1953.

לאחר שלא נבחר בדראפט 2010 זכה הילד הצנוע לחוזה בלתי מובטח מגולדן סטייט, אך לא קיבל קרדיט של ממש בקבוצתם של מונטה אליס וסטפן קרי. לקראת סוף 2011 הוא שוחרר מהווריירס, נלקח על ידי יוסטון, ושוחרר גם מהרוקטס - בצעד עליו התחרט בשבוע שעבר הג'נרל מנג'ר דריל מורי. לאחר ששמר על כושר בדי-ליג הגיעה הקריאה ממאמן הניקס, מייק ד'אנטוני.

שחקן ניו יורק ניקס ג'רמי לין. Bill Kostroun, AP
המושיע החדש של כדורסל בניו יורק. ג'רמי לין/AP, Bill Kostroun

ניו יורק חיפשה למשך כל העונה רכז שעה שבארון דייויס מנסה להחלים מפציעה, אך אף אחד לא האמין שהפתרון יגיע דווקא מכיוונו של לין. אפילו ד'אנטוני עצמו, שדוגל בשיטת משחק שמתאימה כמו כפפה לרכז המחונן, שקל לשחררו מהחוזה הבלתי-מובטח לטובת מייק ג'יימס הוותיק והבינוני. אלא שאז, ב-4 בפברואר, החליט מאמן הניקס המאכזבים לתת לילד הפיקח הזדמנות, וככל הנראה הציל גם את המשרה שלו עצמו.

מאז שנכנס ג'רמי לין לחמישיה הוא קלע 25, 28, 23, 38 ו-20 נקודות, סיפק מספרי אסיסטים לא פחות מרשימים, ולא פחות חשוב - הוליך את הניקס לחמישה נצחונות רצופים, דבר שלא עשו זמן רב. על הדרך הוא הפך לאטרקציה הגדולה ביותר של העיר, למושיע, לסמל של הקהילה האסייתית-אמריקאית, ולסנסציית יו-טיוב מהלכת. ואם ביו-טיוב עסקינן, אז הנה מספר קטעי וידאו שיסייעו לכם לעשות הכרה מעט יותר מעמיקה עם הילד הצנום שמשגע, פשוט משגע את ליגת הכדורסל הטובה בתבל. צפו והתאהבו.

כתבה של אתר NBA.COM על המסע הארוך של ג'רמי לין

קובי בריאנט לא ממש התלהב מהילד אחרי המשחקים הראשונים שלו

ונענש בהתאם, כשלין הפציץ שיא קריירה של 38 נקודות על הלייקרס

למרות ההצגה המדהימה בגארדן, הרכז נשאר צנוע. ונרגש

ספייק לי מנסה לבחור את הכינוי המוצלח ביותר למושיע

הנה מה שיש לבחור בשם מג'יק ג'ונסון להגיד על הרכז

ולבסוף, השיר הרשמי (טוב, לא ממש) של ג'רמי לין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully