וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחתמות שאולי ישנו את העונה: מדור 'החמישייה'

4.2.2012 / 7:00

פאסוס בטירוף, אנטבי בבעיה, אוחיון בסכנה, אביסדריס במצוקה וסבע בסימן שאלה. מדור 'החמישייה' בוחן כמה העברות מעניינות

לאונרדו פאסוס

לאונרדו פאסוס שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
בית"ר חיכתה לו בטירוף, רק שהראש יישאר נקי. לאונרדו פאסוס/קובי אליהו

לאונרדו פאסוס הגיע לבית"ר ירושלים מספר שבועות לפני שהסתיים מועד ההעברות הראשון בחודש ספטמבר. לצערו, העברתו בבקרה והשחרור הבינלאומי לא התבצעו בזמן, בעוד בית"ר לא נתנה לו לנצל הצעות להן זכה והתעקשה להשאיר את החלוץ המוכשר אצלה עד למועד ההעברות בינואר.

בבית"ר חיכו לו בטירוף. שחקנים בקבוצה הגדירו אותו כ"חלוץ שעולה בדרגה אחת לפחות על כל חלוץ בארץ" והתלהבו מאוד, יובל נעים דיבר על כך ש"עם פאסוס היינו עם עוד שש-שבע נקודות", וכל מה שנותר הוא רק לראות את הכישרון הברזילאי על הדשא. ברמת התוצרת, פאסוס כבר שותף לתשע נקודות של בית"ר, עם בישול בניצחון על מכבי נתניה בטדי ושני שערי ניצחון נגד הפועל פתח תקוה במושבה ו-מ.ס אשדוד. היכולת? פאסוס עדיין לא מדגים על המגרש את כל הסופרלטיבים שהורעפו עליו ברמת הטכניקה, צעד ראשון, בעיטה, משחק חזק עם הגוף. הוא מבקיע שערים, אך נראה שמחסור במחנה אימונים וחמישה חודשים ללא משחק עושים את שלהם. השאלה הגדולה היא מה בית"ר הולכת לקבל ממנו בהמשך העונה ואולי בשנים הבאות.

כשפאסוס הגיע אמרו שחקנים בחדר ההלבשה כי "מעניין יהיה לראות איך הוא יתנהג כשיתחיל לפרוע את השטרות", והאמת היא שפאסוס כבר החל לשדר ניצוצות לא בריאים בשבוע האחרון. זה לא רק העימות עם נעים באימון בו זרק את האימונית וירד לחדר ההלבשה, אלא גם ההתנהגות הכוללת שלא נראתה לאנשי המועדון והחשש של איציק קורנפיין שהחלוץ ייאבד את הראש. זה גם מה שהביא לשיחה משותפת שלו עם השחקן והמאמן כדי להבהיר את העניינים. פאסוס העלה טענות על אופן הטיפול בו, רמז שיש לו הצעות מקבוצות אחרות והדליק נורה אדומה אצל ראשי המועדון.

תבינו, פאסוס הוא עדיין ילד. אמנם לא מדובר בבחור טיפש, אלא באינטליגנט שיודע היטב איפה הוא נמצא ומה הוא רוצה מעצמו. יחד עם זאת, הברזילאי קיבל כאן מהר מאוד תהילה והורעף עליו חום שיכול להיות שהוא לא יודע איך לאכול אותו. בראיון מסוף שבוע האחרון אמר יובל נעים על החלוץ כי "כולם בישראל אומרים טוטו תמוז, אבל פאסוס בשתי דרגות יותר טוב ממנו. יש לו יותר איכויות והוא יגיע רחוק". אך כדי שזה יקרה, פאסוס צריך לרדת לקרקע, לגלות יציבות ולהבין שהמטרות של בית"ר להישאר בליגה מתחילות קודם כל דרך עבודה קשה והשקעה על הדשא, ולא בלנסות ולהיות להטוטן. במידה שיעשה זאת, בית"ר תרוויח חלוץ מצוין לשנים הבאות או שתמכור אותו הלאה ותגזור קופון לא רע בכלל, עבור שחקן שהגיע לכאן בעלות של 150 אלף שקל עד לתום העונה.

יגאל אנטבי

יגאל אנטבי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עבור אוהדי הפועל תל אביב, הוא סמל שמהווה זיכרון נעים לחוויות הגדולות באירופה. יגאל אנטבי/ברני ארדוב

לפני קצת יותר מחודש מדור 'החמישייה' התמקד בשחקנים וותיקים שעברו את גיל 35 ועדיין לא נס ליחם. יגאל אנטבי היה אחד מהם. אנטבי, שרשם מעל 400 הופעות בליגת העל, זכה גם למחמאות מעמית לתפקיד מאותו הדור, דוד אמסלם, שהוסיף ואמר כי "יגאל זה באמת תופעה. רק מי ששיחק כמגן יודע מה זה. להמשיך לרוץ ככה כמו ילד? אני רואה אותו ומקנא כי הוא מהדור הישן שקודם כל אוהב את המשחק, את האימונים ואת היותו ספורטאי אמיתי. פיזית זה שונה לגמרי משחקנים כמו באדיר וחסארמה שמשחקים כבלמים. גם היום, הוא אחד משלושת המגנים הטובים בליגה".

כנראה שגם ניצן שירזי ראה את מה שדוד אמסלם הילל. גל שיש עדיין לא התייצב העונה לגמרי, האלתורים האחרים בקו שמאל נראים הרבה יותר גרוע, ואנטבי אמור להיות פתרון לכך – מקצועית ותדמיתית. אולי דרכו, טביב יקנה כמה אוהדים. אסף לייסר, אוהד הפועל תל אביב: "לאוהדים אנטבי זה הרבה. מעבר לכדורגל, אנטבי ושביט הם שחקנים מהמסע האירופי הכי גדול שהיה לנו ומהחוויה הכי גדולה שלנו שאי אפשר אף פעם לשכוח אותה. הוא יבוא להילחם ולשחק עם נשמה וזה חשוב לאוהדים, שבאמת לא מוצאים את עצמם בימים אלה".

כמה הוא יעזור להפועל? אנטבי תמיד היה שחקן שתלוי ביכולת של הקבוצה וכשהיא לא דומיננטית, הוא נעלם והופך אדיש יחד איתה. לפני חודש הוא אמר כי הסוד על סף גיל 38 הוא ש"יש לי את אותה התרגשות מהמשחק כמו שהייתי צעיר. אני שומר על הגוף, נהנה לבוא לכל אימון. לפעמים נראה לי שאני מעריך הרבה יותר מאחרים את הזכות לשחק כדורגל". האם הפועל תל אביב מסוגלת לנפק לו את ההנאה שתעזור לו לפרוח? זו כבר שאלה אחרת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מתן אוחיון

שחקן מ.ס אשדוד מתן אוחיון. יותם רונן
מקווה שישימו לב אליו לפני שהוא חוזר לעוד ניסיון באירופה. מתן אוחיון/יותם רונן

מתן אוחיון הוא שגריר שלא כל כך שמים לב אליו. בסך הכל, בקצת פחות משנה מאז עזב את מ.ס. אשדוד לשרלרואה, הבלם ירד ליגה בבלגיה, רשם 18 הופעות וחזר לישראל. אוחיון נתן חצי שנה לא רעה בכלל בעונה שעברה על אף ירידת הליגה וכתוצאה מכך הוא עשוי דווקא להרוויח את החוויה האירופית לטובתו, הן מבחינת הרמה הפיזית, ההתנסות ואולי גם האופציה הטובה לחזור בעתיד. כשהגיע לארץ לפני שבוע אמר כי "המטרה שלי היא לחזור לאירופה בתום העונה". האם מכבי פתח תקווה היא הפלטפורמה הנכונה לכך? ספק רב.

אז איזה מתן אוחיון מקבלת מכבי פתח תקוה? מאמנו באשדוד, יוסי מזרחי, אומר כי "בגדול הוא לא נופל מהדרגה הכי גבוהה של הבלמים בישראל, פרט לטל בן חיים שהוא רמה מעל כולם. יש לו הרבה ביטחון ואמונה בעצמו, ולכן אין לי ספק שהוא יצליח בכל קבוצה שהוא ישחק בה. מה שכן, הבנתי שבחודשים האחרונים הוא לא שיחק יותר מדי וזה מאוד משמעותי לבלם. הוא יצטרך זמן כדי לחזור לעצמו".

זמן? לא בטוח שיש לו את המצרך הזה. מכבי פתח תקוה חייבת להשתפר משמעותית במשחק ההגנה בכדי לצבור נקודות וצריכה אותו יציב מתמיד. אוחיון היה מועמד לקבוצות גדולות לפני מכבי פתח תקוה, הרבה בזכות העובדה שהוא ליגיונר. פשלה בממלכה של לוזון תמחק לו את כל הקרדיט ותפגע בו מאוד לקראת העתיד.

דיא סבע

דיא סבע שחקן הפועל באר שבע. רוני לבנה
ההתחלה הטובה סייע לו להתגבר על הגל השלילי כלפי הרכש. דיא סבע/רוני לבנה

בן דודו של אחמד סבע סיפק לא מעט כותרות, יחסית לגילו. סבע נרכש ע"י מכבי תל אביב מנס טוברוק בסכום של 195 אלף דולר, כאשר האיש שלחץ על השחקן ועל מכבי תל אביב להחתימו היה עוזרו של מוטי איוניר, גדי כרמלי, שעקב אחריו במשך תקופה ארוכה. סבע לא הצליח לבוא לידי ביטוי וכבר בתחילת חודש דצמבר הוחלט כי יושאל עם פתיחת מועד ההעברות. במכבי לא חסכו ביקורת מגדי כרמלי ואמרו כי "הוא חשב שהכסף של גולדהאר זורם חופשי, 200 אלף דולר נזרקו על שחקן שיש חמישה כמוהו בנוער ועוד חמישה בנערים".

סבע אכן הושאל בינואר להפועל באר שבע, אך גם שם זכה לקבלת פנים צוננת כאשר כבר יום לאחר החתמתו אמרו השחקנים לכלי התקשורת: "איפה האמונה בשחקנים הצעירים שלנו? מה משדרים להם במהלך כזה? זה מובן שרוצים לצרף זרים שאמורים לשדרג את הקבוצה, אבל להביא שחקן שיתפוס משבצת של מקומי, ועוד אחד שבקושי שיחק העונה? יוסף אבו לאבן לא פחות טוב ממנו והוא יבוא על חשבונו. שחקן מבחוץ לא יילחם על המגרש כמו שחקן בית. סבע יחזור בתום העונה למכבי, ולא משנה באיזה ליגה נהיה".

סבע שמע ושתק, למרות שמקורביו מספרים שנלחץ מאוד מהסיטואציה. את התשובה הוא נתן כבר בהופעת הבכורה בווסרמיל, כאשר כבש את צמד שערי הניצחון בקרב התחתית החשוב נגד הפועל חיפה (0:2) וסתם כמה פיות. אחד משחקני באר שבע אמר על סבע כי "היה לו מזל. היה גל שלילי של הצעירים ואם הוא היה מתחיל לא טוב, האווירה בבאר שבע לא הייתה מאפשרת לגיא לוי להמשיך לתת לו קרדיט".

ומה יהיה הלאה? סבע צריך קודם כל לקנות את מקומו בליגת העל עד לתום העונה ולא ברור האם יהיה נכון מבחינתו לחזור למכבי תל אביב, גם אם ישלים חצי עונה מצוינת. כי מבחינה מנטאלית, עדיף לעבור התנסות של עוד שנה אחת לפחות במועדון קטן עם הרבה יותר קרדיט בכדי להגיע למכבי תל אביב מוכן. "אנשים עוד יאכלו את הכובע", אמר גדי כרמלי על סבע. "יסתכלו על המחיר שלו בעתיד ויבינו שזאת הייתה מציאה".

שלומי אביסדריס

שלומי אביסדריס, עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
האם בני יהודה היא המקום הנכון עבורו? שלומי אביסדריס/ברני ארדוב

שלומי אביסדריס גדל במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, במחזור בו שיחקו גם תומר סוויסה ואלרואי כהן. הוא נחשב לכישרון גדול במחזור שלו וצפו לו עתיד גדול. הבעיה עם אביסדריס הייתה מספר אירועים שאינם קשורים לכדורגל, שאיימו על המשך הקריירה שלו ככדורגלן מקצוען.

בתחילת 2008 נעצר אביסדריס בחשד להשתייכות לחבורה בצפון שעסקה בסחר בסמים. הוא נשפט לחצי שנת עבודות שירות, אותן לא ביצע ובעקבות זאת נשלח למאסר. לאחר מכן החזירה אותו קרית שמונה ונראה היה כי הוא שב למוטב כשסייע למועדון לעלות לליגת העל. בספטמבר 2010 הוא נעצר שוב בחשד לסחר בסמים, אך שוחרר ולקראת סיום אותה עונה הסתבך פעם נוספת כשנעצר בחשד לתקיפת עיתונאי מקומי בקרית שמונה.

בתום אותה עונה החליט הבעלים איזי שרצקי, יחד עם השחקן, כי ייצא להתאוורר במרכז הארץ ואולי יחזור בעתיד בשל יותר. המחמאות לאביסדריס נשמעות מכל מקום ומכל שחקן בקרית שמונה, כאשר אלעד גבאי אומר כי "נטו כדורגל, הוא עושה דברים גדולים ומדהימים באימונים שאין הרבה כאלה בארץ. אם הוא יתרכז אך ורק בכדורגל, אז הוא בשורה הראשונה כאן מבחינת הכישרון".

יחד עם זאת, לא בטוח כמה בני יהודה היא המקום הנכון עבור השחקן. בני יהודה הוכיחה בעבר עם אלירן עטר כי היא מסוגלת לטפל בשחקן כפרויקט ולהרים אותו ממצב קשה, ועשתה זאת עם לא מעט כישרונות שגדלו במחלקת הנוער לאורך השנים. אולם לא בטוח שאביסידריס שייך לקטגוריה הזאת. אביסדריס הוא שחקן רכש שמצפים ממנו לתוצרת ולא ברור כמה תמיכה והבנה הוא יקבל מהמועדון ומהקהל, בניגוד לשחקן בית מקומי כמו אלירן עטר שהיה מחובר מאוד לאוהדים. טיפוסים כמו אביסדריס - אם לא יקבל בבני יהודה את היחס הראוי - עשויים להיתקל בהרבה יותר מכשולים בדרך אל הגאולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully