וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלום מצא טבעת

3.2.2012 / 14:02

אחרי שסוכנו ליהק לו קבוצה רעה בגרמניה, גילי ורמוט ימצא בדה חראפשחאפ את העמדה הנוחה לפריצה האירופית המיוחלת. שגריר על הסכין

ינואר 2009. בערב יום שישי, יממה לאחר פתיחת חלון ההעברות, הושאל בן שהר מצ'לסי לדה חראפשחאפ שנעלה אז את הטבלה בליגה ההולנדית. שהר פתח את אותה עונה כמושאל בפורטסמות, אבל סבל מפציעות ולא רשם אפילו הופעה אחת במדי הקבוצה. בהמשך חזר לשיקום בצ'לסי וחיפש קבוצה שתיתן לו הזדמנות לשחק. הקדנציה בהולנד הייתה מוצלחת בסך הכל. החלוץ כבש חמישה שערים ולמרות שלא עזר לקבוצה להישאר בליגה, קיבל בסיום אותה עונה חוזה באספניול. שלוש שנים מאוחר יותר, בנסיבות כמעט דומות, מגיע לדה חראפשחאפ שחקן ישראלי נוסף, גילי ורמוט.

בתקופה האחרונה ורמוט התלבט לא מעט לגבי עתידו. ברור היה לו שבנסיבות הקיימות אין לו מה להישאר בקייזרלסאוטרן והסיפור של שהר בהחלט סיפק לו השראה למעבר להולנד. דה חראפשחאפ הייתה ונשארה קבוצת נדנדה קטנה שנלחמת על חייה בליגה, אבל היא מציעה לקשר הישראלי פלטפורמה מצוינת לשקם את הקריירה האירופית שלו. ורמוט משווע לדקות משחק ולהזדמנות אמיתית להוכיח את יכולתו. הוא לא בחר באופציה הקלה של חזרה לארץ וכעת יש לו בעיקר מה להרוויח. תנו לוורמוט סוף דומה לזה הקדנציה של שהר והוא לוקח את זה בשתי ידיים.

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Thomas Wieck, AP
צעד לא קל, אבל נכון. ורמוט/AP, Thomas Wieck

לזכותו של ורמוט ייאמר שהוא לא באמת קיבל צ'אנס בקייזרסלאוטרן. הקשר בן ה-26 רשם שתי הופעות כמחליף (44 דקות במצטבר) וברוב המשחקים אפילו לא ישב על הספסל. ההחלטה נראתה מהצד תמוהה. ייתכן שסוכנו יכול היה למצוא לו קבוצה יותר מתאימה מלכתחילה. לאוטרן היא קבוצת תחתית שמשחקת כדורגל הגנתי וכמעט ואין לה שחקני קישור יצירתיים. למרות זאת, מרקו קורץ התעלם מוורמוט באופן גורף. "לא היה קליק בין ורמוט למאמן קייזרסלאוטרן", אמר השבוע רולנד ורומאנס, המנהל הטכני החדש של דה חראפשחאפ בהתייחסו לרכש הישראלי. מבחינת ורמוט, עזיבה הייתה צעד הכרחי. גם הבחירה בליגה ההולנדית יכולה להתברר כמוצלחת.

במהותה, הליגה הראשונה בהולנד היא ליגה של שחקנים התקפיים והרבה שערים (3.27 בממוצע למשחק). ליגה של הגנות חלשות שמעדיפה שחקנים טכניים ויצירתיים כמו ורמוט על פני שחקנים אתלטיים וקשוחים שנמצאים בשפע בצרפת או בלגיה, למשל. הליגה ההולנדית הרבה פחות פיזית מהבונדסליגה ולכן לשחקן מסוגו של ורמוט היא אמורה להתאים. דה חראפשחאפ היא קבוצת ההתקפה השנייה הכי גרועה בליגה (כבשה 17 שערים ב-19 משחקים) והציפייה הראשונה מהישראלי תהיה להכניס יצירתיות למרכז השדה.

"דה חראפשחאפ זקוקה נואשות לשחקן יצירתי", טוען כתב הולנדי המסקר את הקבוצה עבור אחד מעיתוני האזור. "יש להם בעיה קשה של איכות בסגל כי בקיץ עזבו מספר שחקני מפתח ולא הובאו מחליפים ראויים. הם העלו שחקנים מקבוצת הנוער שלא מספיק טובים להתמודד בליגה בשלב זה. ורמוט הוא שחקן עם רזומה בנבחרת ישראל והופעות במפעלים האירופיים והביאו אותו כדי שיוסיף ניסיון".

זה בעצם ההבדל המרכזי בין הצירוף של שהר לזה של ורמוט. החלוץ הגיע להולנד כשחקן בן 19 ובסך הכל סיפק את הסחורה מבחינת כיבושים. ורמוט בן 26. הוא אמנם לא שיחק בצ'לסי, אבל בסגל של דה חראפשחאפ אין כמעט שום שחקן עם ניסיון בינלאומי כמו שלו. זאת ועוד. רק שישה שחקנים בסגל הקבוצה מבוגרים ממנו. לפיכך, ורמוט אמור יהיה להיכנס מהר מאוד למשבצת השחקן המוביל.

בן סהר שחקן דה חראפשחאפ. אתר רשמי
הוא הגיע בגיל 19, מ-ורמוט מצפים להפוך במהרה לשחקן מוביל. שהר/אתר רשמי

דה חראפשחאפ היא קבוצה קטנה וענייה, המייצגת את העיר דוטינכם. מדובר בקבוצת נדנדה קלאסית. מעונת 2002/3 המועדון חווה שלוש ירידות ושלוש עליות ליגה. אשתקד הצליחה הקבוצה לשרוד בליגה הבכירה כשסיימה במקום ה-14, אבל אז הגיע קיץ מסויט. דה חראפשחאפ איבדה את כל שחקני המפתח שלה: הקשר הבלגי סטיב דה רידר, שחקן העונה של המועדון, נמכר לסאות'המפטון, הבלם ג'ורדי בויס עזב לברדה, הקשר הוגו ברחאס חזר לארגנטינה והשוער בוי ווטרמן סיים עונת השאלה ועזב. אם לא די בכך, גם המאמן הבוסני המוערך דארייה קלזיץ' עזב לאחר שבע שנים במועדון (שחקן, מאמן נוער, עוזר מאמן ומאמן ראשי).

מי שמונה למחליפו של הבוסני הוא אנדריס אולדרינק בן ה-41. אולדרינק לא היה כדורגלן ושימש בעיקר כמאמן קבוצות חובבים עד שב-2008 קיבל במפתיע הזדמנות להדריך את גו אהד איגלס בליגת המשנה ובשיא תקופתו הייתה הקבוצה כפסע מעלייה, אך הפסידה בשערי חוץ במשחקי הפלייאוף. העונה קיבל אולדרינק לראשונה את המושכות בליגה הבכירה, אבל הקבוצה שלו לא מצליחה להתרומם. הרכש בקיץ היה כושל. דה חראפשחאפ הימרה על צעירים ושחקני רכש זולים כולל שם מוכר בישראל, דולי ג'ונסון. הליברי הבעייתי נזרק כבר בנובמבר בגלל ששוב נתפס נוהג בשכרות ובמקביל, הקבוצה החלה לשקוע.

ורמוט הוא שחקן הרכש הרביעי שהגיע לקבוצה בינואר. קדמו לו צמד הבלגים בני ה-19: זיגי בדיבנגה וג'ורדן גרסיה-קלבטה שהושאלו מאנדרלכט והקשר אנקו יאנסן (22) שהצטרף מווינדאם שבליגה השנייה. בדיבנגה תפס מיד את מקומו בהרכב והוא משחק במשבצת הקשר הימני. השניים האחרים שיחקו דקות ספורות בלבד בשני המשחקים מאז פגרת החורף. על קלבטה, שאפילו לא התלבש למשחק האחרון (1:1 מול ברדה), אמר המאמן: "אין אצלי שחקנים בטוחים בהרכב ולא בספסל. הימים הקרובים יכריעו אם הוא יהיה בסגל למשחק נגד טוונטה. הוא צריך להוכיח את עצמו".

אולדרינק משחק בדרך כלל עם חלוץ מרכזי אחד, רידל פואפון (24), שכבש אשתקד 12 שערי ליגה, ומאחוריו קישור מעובה של חמישה שחקנים. על פי ההערכות, ורמוט אמור לקבל את תפקיד הקשר במרכז המגרש ולהחליף את קשר נבחרת פינלנד יוסי קויאלה שנפצע בברכו וככל הנראה גמר את העונה. בניגוד לשאר שחקני הרכש הצעירים, הציפיות מוורמוט גדולות יותר. "אחרי הפציעה של קויאלה, היינו צריכים חיזוק לקישור. ורמוט יוסיף לנו ניסיון ויצירתיות", אמר אולדרינק לאחר החתמת הישראלי.

שחקן דה חראפשחאפ רידל פואפון. EuroFootball, GettyImages
מחכה לאסיסטים של ורמוט. פואפון/GettyImages, EuroFootball

אחרי 19 מחזורי ליגה מדורגת הקבוצה במקום ה-16. בסיום העונה הסדירה (34 מחזורים), יורדת נועלת הטבלה אוטומטית לליגה השנייה ואילו שתי הקבוצות שמעליה ימשיכו למסע מייגע של משחקי מבחן. דה חראפשחאפ מקדימה בשתי נקודות את אקלסיור שבמקום האחרון ובהפרש שערים את ונלו שמתחתיה. "אני מעריך שהם לא ירדו מהמקום האחרון, אבל זה יהיה אתגר גדול עבורם להישאר לפני המבחנים. הם במרחק חמש נקודות מהמקום ה-15 ואם הם יצליחו לשרוד, זו תהיה הצלחה עצומה. ברור שלא הביאו את ורמוט לשבת על הספסל והמטרה האמיתית שלו היא לעזור לקבוצה לשרוד", הוסיף הכתב.

במובן מסוים, האתגר העומד בפני ורמוט גדול יותר מההישרדות של דה חראפשחאפ. הוא נלחם על הקריירה האירופית. כשהקשר שיחק בגנט בעונת 2007/8, המאמן דאז טרונד סולייד אמר עליו ש"הוא הולך עם הראש בקיר". ורמוט היה אז שחקן צעיר ואחרי עונה קשה העדיף לחזור להפועל תל אביב. אז הקריירה נתקעה, התרוממה שוב לגבהים חדשים ושוב נעצרה בגלל הספסול בגרמניה. הפעם ורמוט בחר באופציה הנכונה והבוגרת יותר. הוא הבין היטב שהמשמעות של חזרה לישראל לחצי שנה משמע להיעלם מהמפה וזה משהו שהוא לא יכול להרשות לעצמו.

המעבר להולנד משמעו להישאר בתודעה ולשחק בליגה מוערכת ונצפית. אם הקשר ייתן חצי עונה טובה ודומיננטית מגובה במספרים יפים, הוא יחזור לקייזרסלאוטרן בקיץ במעמד אחר וגם אם הקבוצה הגרמנית לא תמצא לו מקום, הוא יוכל למצוא לעצמו בקלות יתרה קבוצה אירופית אחרת. בדיוק כמו שקרה לבן שהר לפני שלוש שנים. ביום ראשון תארח דה חראפשחאפ את טוונטה במה שעשויה להיות הבכורה של ורמוט. לפני שלוש שנים, שהר כבש שער ניצחון בבכורה שלו. ורמוט בהחלט קונה את אותו התסריט.

גילי ורמוט חתם בדה חראפשחאפ

גם משה אוחיון מחכה לבכורה בלוצרן

ליאור רפאלוב התעורר לחיים בברוז'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully