וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי אשדוד הדהימה את מכבי תל אביב 73:78

הקבוצה של ברקוביץ' חוללה סנסציה ביד אליהו עם ערב ענק של דאנקן (30 נק') וטפירו (11 אס'). הצהובים בצרות לפני קאנטו

ביום חמישי תעלה מכבי תל אביב לאחד המשחקים החשובים ביותר שלה העונה, וכרגע היא ממש, אבל ממש לא נראית מוכנה אליו. הקבוצה של דיוויד בלאט נחלה הערב (שני) את הפסד הליגה השני שלה העונה, כשנכנעה 78:73 למכבי אשדוד. הצהובים נראו רע מאוד, בעיקר במחצית השניה, ואם מוסיפים לכך כי המשחק התנהל ביד אליהו, והיריבה הגיעה למשחק שנעל את המחזור ה-15 מהמקום האחרון בטבלה, ניתן להבין את גודל המבוכה.

שחקני מכבי תל אביב ריצ'רד הנדריקס (ימין), דמונד מאלט, ליאור אליהו, טל בורשטיין, יוגב אוחיון. קובי אליהו
מה ההפסד הזה אומר? שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים/קובי אליהו

יתרה מזאת, לראשונה העונה שיחקה מכבי אשדוד ללא ראמל בראדלי, ששוחרר בשבוע שעבר להפועל ירושלים, והתייצבה ביד אליהו עם שלושה זרים בלבד. אלא שמשחק לחימה נפלא ויכולת מדהימה של ג'וש דאנקן ומאיר טפירו השאירו אותה קרובה ואפילו העניקו לה את היתרון במחצית הראשונה, וברבע השלישי ההפרש האשדודי רק צמח וצמח, וכבר הגיע ל-11 נקודות. דיוויד בלאט אמנם העניק הערב מנוחה לשון ג'יימס, תיאו פפאלוקאס, דווין סמית' וקית' לנגפורד החולה, אך קיבל בחזרה את גיא פניני ששב לשחק אחרי היעדרות בת שבועיים, ושיתף גם את סופוקליס שחורציאניטיס (4 נקודות ב-15 דקות). אלא שערב רע מאוד מחוץ לקשת (8 מ-27 כקבוצה, מאלט הפציץ 2 מ-9) והיעדר גו-טו-גאי של ממש בדקות ההכרעה לא אפשר לצהובים לסגור את הפער, בדרך להפסד ביתי שני תוך שבוע.

אז נכון, העומס על מכבי תל אביב גדול ורק מתגבר, אך היכולת החלשה צריכה להדאיג מאוד את בלאט - בטח כאשר הקבוצה שלו נכנסת לשלבים המכריעים ביותר של העונה שלה. אגב, הפעם האחרונה שהצהובים הפסידו יותר ממשחק ליגה ביתי בעונה אחת - ב-2007/08, אז הפסידו שלוש פעמים - הם גם שמטו את האליפות להפועל חולון.

לאשדוד היה זה ניצחון ראשון בתולדותיה על האימפריה הצהובה, וכאן יש להחמיא פעם נוספת למאיר טפירו הבלתי נגמר. הרכז הנפלא סיים ערב גדול של 12 נקודות ו-11 אסיסטים ורשם הערב ניצחון עם קבוצה חמישית על מכבי תל אביב, אחרי שעשה זאת בעבר עם מ.כ. חיפה, הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ובני השרון. אחרי פתיחת העונה המאכזבת, ייתכן וזה המשחק שהקבוצה מעיר הנמל היתה צריכה כדי לצאת סוף סוף לדרך חדשה, וכפי שהיא נראתה הערב, מקומה ממש לא בפלייאוף התחתון.

שחקן מכבי אשדוד מאיר טפירו. קובי אליהו
ניצח את מכבי תל אביב עם חמש קבוצות שונות. טפירו/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, דמונד מאלט, טל בורשטיין, ליאור אליהו וריצ'רד הנדריקס, בעוד אשדוד העלתה את מאיר טפירו, ג'וש קרטר, ג'וש דאנקן, אנטון שוטבין ודניאל גור אריה. הצהובים קלעו 13 נקודות ב-2:40 הדקות הראשונות, אך גם אשדוד קלעה באחוזים גבוהים, כשגם שוטבין וגור אריה דייקו מחצי מרחק וחברו לג'וש דאנקן המצוין, שהשלים מהפך והעלה את האורחת ל-15:16. בלאט העלה מהספסל את גיא פניני שלא שיחק מספר שבועות בשל פציעה ותפר שלשה שקבעה 23:28 לאלופה, ושלשה נוספת של מאלט עם הבאזר סיימה רבע ראשון התקפי במיוחד בתוצאה 27:31 למכבי תל אביב.

רבע שני:

מאיר טפירו צבר את האסיסט הרביעי שלו ואלכס טיוס השווה ל-33:33, ולאחר שהקצב נרגע ושתי הקבוצות החטיאו לשם שינוי וג'וש קרטר קלע נקודות ראשונות מהעונשין כדי להעלות את האורחת ל-40:42. טל בורשטיין השיב עם שלשה שניה במשחק, אך המילה האחרונה במחצית היתה של מאיר טפירו, שעם ג'אמפ אופייני ממש עם הישמע הבאזר קבע 43:46 מפתיע לאשדוד עם הירידה לחדרי ההלבשה.

רבע שלישי:

ג'וש דאנקן המצוין המשיך את הערב הגדול שלו, ועם שלשה מהפינה העניק לאשדוד יתרון שיא עד אותו רגע - 43:49. המומנטום המצוין של האורחת נמשך עם שלשות נוספות של דאנקן ודרור חג'ג', ולחימה גדולה מתחת לסלים הוליכה אותה ליתרון מבטיח - 51:60. דאנקן קלע מהקו וכבר קבע 51:62 בתום ריצת 0:10, ואל הרבע המכריע עלתה קבוצתו של עופר ברקוביץ' כשהיא מוליכה 56:64.

רבע רביעי:

אשדוד לא נבהלה, ודאנק יפהפה של אלכס טיוס קבע 58:69, 8:30 דקות לסיום. בנקודה הזאת פספסה האורחת מספר הזדמנויות לברוח עוד יותר ולסגור עניין, ושלוש דקות ו-40 שניות לסיום צימק ליאור אליהו ל-71:65 בלבד. מאלט תפר שלשה גדולה וצימק ל-75:71, אך חג'ג' קלע סל לא פחות גדול וקבע 71:77 לאשדוד, דקה ו-12 שניות לסיום. בפיגור 78:73 יצאו הצהובים להתקפה החשובה ביותר שלהם במשחק, מאלט החטיא שלשה פנויה מהפינה, בלו זרק אייר-בול שני מטר מאחורי קו השלוש, והשעון נגמר. אשדוד משיגה את הניצחון הגדול ביותר שלה העונה, והיא בהחלט ראויה לו.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש דאנקן 30 (6 מ-8 ל-2, 3 מ-5 ל-3, 9 מ-10 מהעונשין, 7 ריבאונדים), מאיר טפירו 12 (5 ריבאונדים, 11 אסיסטים), דרור חג'ג' 11, אלכס טיוס 10, ג'וש קרטר 9 (10 ריבאונדים), אנטון שוטבין 5, דניאל גור אריה 2, גלעד קרני שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: טל בורשטיין 14 (3 מ-6 ל-3, 4 ריבאונדים, 4 חטיפות), ליאור אליהו 13, יוגב אוחיון 10, גיא פניני 9 (1 מ-4 ל-3), דייויד בלו 9, דמונד מאלט 7 (2 מ-9 ל-3), ריצ'רד הנדריקס 7 (3 מ-8 מהשדה), סופוקליס שחורציאניטיס 4, ג'ון שייר שותף ולא קלע.

אחוזים ל-2: מכבי אשדוד 20 מ-38 (53%), מכבי תל אביב 19 מ-37 (51%)

אחוזים ל-3: מכבי אשדוד 6 מ-17 (35%), מכבי תל אביב 8 מ-27 (30%)

אחוזים מהעונשין: מכבי אשדוד 20 מ-28 (71%), מכבי תל אביב 11 מ-14 (78%)

ריבאונדים: מכבי אשדוד 41 (10 בהתקפה), מכבי תל אביב 28 (7 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי אשדוד 17, מכבי תל אביב 19

איבודים: מכבי אשדוד 12, מכבי תל אביב 8

דיוויד בלאט: "לקחנו בחשבון שיהיו עליות וירידות העונה"

אמש במחזור: נצחונות לחולון, אשקלון והפועל ירושלים

כדורסל בוואלה! ספורט

שחקני מכבי אשדוד חוגגים. קובי אליהו
הניצחון יוציא אותם לדרך חדשה? שחקני מכבי אשדוד חוגגים ביד אליהו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully