וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל חולון ניצחה את גלבוע/גליל 80:89

עוד במחזור: ירושלים ניצחה את נתניה 83:89, ראשל”צ גברה על בני השרון 80:90, חיפה הפסידה בבית 81:80 לאשקלון

המחזור ה-15 בליגת העל יצא לדרך הערב (ראשון) עם לא מעט דרמה ולחימה. הפועל חולון שנראית טוב יותר משבוע לשבוע הוכיחה שהיא ראויה להיות בצמרת כשגברה על גלבוע/גליל 80:89. הפועל ירושלים הצליחה לצאת מעט מהתקופה הקשה כשהשיגה ניצחון ביתי 83:89 על ברק נתניה, מכבי ראשון לציון, המשיכה לדהור עם ניצחון שישי רצוף אחרי 80:90 על בני השרון/הרצליה. מכבי חיפה קיוותה להעניק למאמנה החדש, רמי הדר ניצחון בכורה, אבל החליקה שוב ברגעי הסיום והפסידה 81:80 בבית לעירוני אשקלון. מחר יסגרו מכבי אשדוד ומכבי תל אביב את המחזור.

הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל עליון 80:89

אולם הפחים אירח הערב את שתי הקבוצות הנאבקות על המקום השני בליגה, ובסיומו, לא הוכיחה חולון שהוא מגיע לה. ועוד איך מגיע. הקבוצה של דן שמיר ממשיכה להרשים, ונדמה כי ממחזור למחזור הכימיה בין השחקנים רק הולכת ומשתפרת. בריאנט דאנסטון (21 ו-10 ריבאונדים)רשם עוד משחק ענק, והיווה את ההבדל בין קבוצתו לגליל, שפשוט לא הצליחה להתמודד איתו, רוט רשם את אחד מניהולי המשחק הטובים שנראו העונה וסיים עם 16 נקודות ו-15 אסיסטים, וכשהשניים הללו נראים ככה, קשה מאוד לגבור עליהם.

גלבוע/גליל נראתה נורא בפתיחה, לא הצליחה למצוא את הטבעת, ומנגד, המארחים פתחו נהדר כשמורן רוט ושון דניאל מריצים אותה ל-2:12. היחידי בשורות המארחים שהופיע באותן דקות היה רומאו טראוויס, שקלע 9 נקודות לבדו, אבל לואיס הגיב מן העבר השני והוריד את חולון ביתרון 18:27 בסיום הרבע הראשון. לואיס וסאליבן המשיכו לשלוט גם בעשר הדקות הבאות, ושמרו את המארחים ביתרון דו ספרתי. או אז החל ג'וזף ג'ונס להיכנס מעט לעניינים והחל חופר בצבע, כשחמש נקודות רצופות שלו הורידו ל-7 בלבד. דאנסטון שוב לחץ על הדוושה, ושלשה של רוט הורידה את חולון ביתרון 39:50 בסיום המחצית.

סאליבן העלה את היתרון של חולון ל-14 עם פתיחת הרבע השלישי, אבל יבזורי ופלס לא הרימו ידיים והורידו ל-50:60. שון דניאל הפציץ מחוץ לקשת ודאנסטון ניצל את הקיפאון ההתקפי של שתי הקבוצות כדי להתרחק עוד יותר מקבוצתו של ליובין. גלבוע/גליל ניסתה לחזור דרך השלשות אבל אלו הלכו החוצה, דאנסטון המשיך לחגוג וחולון ירדה עם 60:73 לפני הרבע האחרון. מרטין הפגיז לשלוש בפתיחת הרבע האחרון והוריד ל-10, אבל אף אחד לא שמר על דאנסטון, וזה עשה ככל העולה על רוחו בצבע. יבזורי פגע בג'אמפ, פלס הטביע, והיתרון ירד ל-8 בלבד אבל חולון הלכה שוב אל דאנסטון שמצא נקודות, תומאס החטיא מחוץ לקשת ומתחת לסל ורוט סגר את המשחק מהעונשין.

קלעו להפועל חולון: בריאנט דאנסטון 21 (7 מ-10 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, רון לואיס 19, מורן רוט 16 (2 מ-9 לשלוש), 15 אסיסטים, 5 איבודים ו-4 חטיפות, טזמין מיטשל 14 (6 מ-6 ל-2, 0 מ-4 לשלוש), פטריק סאליבן 11 ו-7 ריבאונדים, שון דניאל 8, עודד שעשוע, גיל אמיתי, ושלומי הרוש שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: רומאו טראוויס 19 (6 מ-13 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, כריס תומאס 13 (4 מ-11 מהשדה), קורטני פלס 11 (5 מ-13 מהשדה), דגן יבזורי (6 אסיסטים) וג'וזף ג'ונס 9 נקודות כל אחד, אופיר פרחי 7, עמית ביר כץ 4, אבישי גורדון ונמרוד טישמן שיחקו ולא קלעו.

הפועל ירושלים – ברק נתניה 83:89

אפשר להגיד הרבה דברים על המשחק של הפועל ירושלים, אבל אולי כדאי להתחיל מהשורה התחתונה: הקבוצה ניצחה. נכון, ההתקפה עדיין חורקת מאוד, ההגנה מאפשרת הרבה יותר מדי נקודות, במיוחד בבית, אבל הערב הצליח שרון דרוקר להשיג ניצחון בכורה במלחה, ועל הדרך גם קיבל הופעה לא רעה מראמל בראדלי, שהגיע ממכבי אשדוד ורשם 14 נקודות. ירושלים בעיקר נשענה על יובל נעימי שלקח את המושכות, ואולי הניצחון הזה יעניק לה את הביטחון לו היא כה משתוקקת. נתניה לעומת זאת סבלה מנפילות מתח שהטריפו את מאמנה, דני פרנקו, שזעם על שחקניו לא פעם, והיא תצטרך לחפש את הנקודות במקום אחר.

בראדלי עלה בחמישייה של ירושלים ורשם שני איבודים והחטאה בדקות הפתיחה, כשדווקא נעימי היה זה שפתח טוב עם שתי שלשות. נתניה הגיבה מצויין עם שש נקודות של היקס ועלתה ל-7:8. בראדלי המשיך לתקוף את הסל ומצא נקודות בכורה, אבל סל ועבירה של ליפשיץ ונקודות של היקס ואסברי העלו ל-6. ירושלים ניצלה עבירה טיפשית של נתניה והורידה ל-25:21 בסיום הרבע הראשון. המארחים פתחו טוב יותר את הרבע השני, כשכדיר קולע 6 נקודות רצופות ומחזיר את היתרון לאדומים. פרנקו זעם על שחקניו על נפילת המתח, וירושלים המשיכה לנצל זאת עד תום עם מתפרצות של סטרוברי שהעלו ל-36:43. היקס מצא נקודות אחרי דקות ארוכות, אבל שלשה של נעימי לפני הבאזר הורידה את ירושלים עם 38:49 אל המחצית.

רנדל וסטרוברי המשיכו לעשות צרות להגנת האורחים, אבל נתניה הלכה פנימה להיקס ואסברי וצימקה ל-57:52. מזרחי הוציא את ירושלים מהקיפאון עם שלשה גדולה, בנקס החזיר באחת משלו אבל מזרחי הפציץ עוד אחת, וסל ועבירה של גרונפלד קבעו יתרון 12, בעוד ירושלים הוליכה 59:71 לפני הרבע האחרון. המארחים ניסו לשמור על ההפרש, אבל עבירה בלתי ספורטיבית של סטרוברי עם פתיחת הרבע הרביעי סייע לנתניה לצמק ל-73:65. קבוצתו של דרוקר המשיכה להחליק, זריקות קלות לא נכנסו, ונתניה הגיעה עד 82:77. רנדל החטיא זריקות קריטיות מהקו בתוך הדקה האחרונה והאורחים צימקו ל-4 בלבד. בראדלי עשה את העבודה שלו מהקו, ונתניה לא הצליחה להגיע לזריקה נוחה בעוד ירושלים חגגה ניצחון קריטי.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 15 (3 מ-5 לשלוש), ראמל בראדלי 14 (0 מ-6 לשלוש) ו-4 איבודים, די ג'יי סטרוברי 12 ו-6 חטיפות, בריאן רנדל (7 ריבאונדים) ואלישי כדיר (6 ריבאונדים) 11 נקודות כל אחד, ג'ון תומאס 10, משה מזרחי 6, אורי קוקיה 5, דן גרונפלד 4, גוני יזרעאלי שיחק ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 20, אריק היקס 18 (7 מ-9 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, בריאן אסברי 17 ו-13 ריבאונדים, ליאור ליפשיץ 10, ליאור שגב 8, יהוא אורלנד 7, אריק קמפבל 3, אלירן גואטה, ערן אסנטי ודולב דראפיץ' שיחקו ולא קלעו.

מכבי ראשון לציון – בני השרון/הרצליה 80:90

מה תגידו על קבוצתו של אפי בירונבוים? החבורה שפתחה לא טוב את העונה, התעשתה, ועתה היא הדבר הכי חם בליגה, עם ניצחון שישי ברציפות. ראשון מצליחה להסתדר ללא ברנדון באומן הפצוע, וממשיכה להציג יכולת התקפית פשוט נהדרת, כשהפעם היא מקבלת תצוגת שיא משלוש הזרים- קרופורד (25 נקודות), יוטר (23 נקודות) וקיצ'ן (22). בני השרון/הרצליה אמנם נתנה פייט לאורך מרבית המשחק ונהנתה מיום מצויים מחוץ לקשת (10 מ-19), אבל שוב לא היתה יכולה ליריבתה, ונחלה הפסד כואב נוסף. דמטריוס אלכסדנר רשם בכורה חלשה במיוחד, ולא ממש ברור במה בדיוק הוא מחזק את הקבוצה החדשה שלו.

לייסדריוס דאן פתח בטירוף את המשחק, וצלף לא פחות משלוש שלשות בחמש דקות שהקפיצו את האורחים ליתרון 5:9, אבל קיצ'ן וחנוכי התעוררו והעבירו את היתרון לקבוצתו של בירנבוים. אל השלשות של דאן הצטרפו אלו של כץ וקרטר שהעלו את הפער של האורחים ל-4, אבל קרופורד ויוטר השוו ל-23:23 בסיום הרבע הראשון. דמיטריוס אלכסדנר רשם נקודות ראשונות אחרי רבע ראשון בינוני והחל להיכנס לקצב כשהעלה את האורחים ל-29:31. בן דוד הקפיץ את הקהל המקומי עם שלשה, יוטר וקרופורד ניצלו את ההחטאות של בני השרון וזכו במתפרצות קלות והורידו את ראשון לציון ביתרון 39:46.

הבריחה של ראשון הגיעה עם פתיחת הרבע השלישי, אז יוטר וקרופורד העלו אותה ליתרון דו ספרתי, כשבני השרון סובלת מיובש בהתקפה. או אז העיר מעט אייזר רוזפלט את חבריו, ושלשה גדולה של טוויטי קרטר הורידה את האורחים בפיגור מינמלי, 65:62 לפני הרבע האחרון. יוטר ובן דוד המשיכו להגדיל את היתרון של ראשון ברבע האחרון וכבר עלו ל-9, אבל בני השרון עשתה מאמץ אחרון. רוזפלט ודאן מצאו נקודות והורידו ל-76:71, 4 דקות לסיום, אבל שלשות של בן דוד וקרופורד הקפיצו את המארחים ליתרון 78:88, דקה לסיום, וקבוצתו של בירנבוים חגגה ניצחון לא פשוט, אך מספק.

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'ו קרופורד 25 נקודות (8 מ-20 מהשדה), 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אדריאן יוטר 23 ו-15 ריבאונדים, דרווין קיצ'ן 22, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, עמית בן דוד 12, אור סולומון 4 ו-4 ריבאונדים, איגור נסטרנקו 2, ניצן חנוכי 2 ו-4 אסיסטים. אייל שולמן וכרמל בוכמן שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לבני השרון/הרצליה: טוויטי קרטר 22 נקודות (7 מ-20 מהשדה) ו-9 אסיסטים, ליידסדריוס דאן 22, אייזק רוזפלט 12 ו-11 ריבאונדים, ג'ייסון וויליאמס 11, ארז כץ 9 ו-6 ריבאונדים, דימיטריוס אלכסנדר 4. תום חבקין, גיא לביא ורועי בוכבינדר שותפו, אך לא קלעו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מכבי חיפה – עירוני אשקלון 81:80

כמה פעמים ראינו את זה העונה? מכבי חיפה נראית טוב, שולטת לאורך רוב המשחק ומובילה בשניות הסיום, רק כדי להפסיד בתום 40 הדקות. הערב זה שוב קרה, כשהירוקים כבר הוליכו ב-5, בתוך הדקה האחרונה, וראו את יריבתם רצה ל-0:6 ואוספת את הניצחון. רמי הדר לומד על בשרו את מה שמיקי גורקה ידע היטב- משהו מנטלי עובר על חיפה, ואם זה לא ישתנה במהרה, היא תסגור את העונה במקום האחרון. אשקלון לא בדיוק תחגוג את ההופעה הערב, אבל היא כן לוקחת את הדקה האחרונה, בה הראתה המון נחישות ואמונה באפשרות לנצח. אגב, גם בפעם הקודמת ששתי הקבוצות נפגשו זה נגמר עם סל דרמטי, אז של טוני סקין, שהכריע את חיפה.

קרלוס פאוול פתח עם הרבה התלהבות עבור המארחים, אבל סקין ולימונד הריצו את אשקלון ליתרון 5:9. חיפה לא נבהלה, ווילקרסון צלף שלשה ולאחר מכן העלה ל-11:16. ווילקרסון המשיך לאמלל את ההגנה, האורחים חיפשו את הישועה מחוץ לקשת אך כשלו, וחיפה הוליכה 19:20 בסיום הרבע הראשון. הירוקים פתחו את הרבע השני בריצת 2:9 עם שלשה של ג'קסון ועלו ליתרון 6 עם דקות טובות של סמית'. קילינגסוורת' הגיב עם הרבה אנרגיה ונקודות, ויחד עם סקין הוביל את המהפך בדרך ליתרון, לפני שאשקלון ירדה עם 39:39 אל המחצית.

היתרון המשיך לעבור מיד ליד ברבע השלישי, לפני שסקין הצליח להעלות את אשקלון ל-47:50. פאוול המשיך להיות גדול עבור הירוקים ויחד עם יכולת טובה של בן שימול הוריד את חיפה ביתרון 61:62 בסיום הרבע השלישי. פאוול, מי אם לא, היה האיש של הדר גם בפתיחת הרבע האחרון, ולמרוך שלימונד החזיר את היתרון לאורחים, צלף שלשה גדולה שקבעה 73:75 לחיפה. ג'קסון ופאוול כבר הריצו את המארחים ליתרון 75:80, אבל אז החלו כהרגלם לבעוט בדלי. קילינגסוורת' ושמחון קלעו ג'אמפים קריטיים, חיפה החטיאה, מיטשל סחט עבירה והעלה את האורחים ל-80:81, עם ריצת 0:6. לחיפה היו 5 שניות, אבל פאוול שחדר ניסה למסור ואיבד, ואשקלון יוצאת עם ניצחון חוץ יקר.

קלעו לעירוני אשקלון: מרקו קילינגסוורת' 24 נקודות ו-6 ריבאונדים, רביב לימונד 15, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, דווין מיטשל 15, 5 אסיסטים ו-5 איבודים, טוני סקין 9, ג'יימי סקין 7, 5 ריבאונדים ו-3 חטיפות, עמית שמחון 5 ו-2 ריבאונדים, יוני ניר 4 ו-7 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 2. דוד שמריז שותף, אך לא קלע.

קלעו למכבי חיפה: קרלוס פאוול 21 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 חטיפות, סילבן לנדסברג 14, ג'רמיס סמית' 14, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, טיילר ווילקרסון 13 ו-9 ריבאונדים, ג'רמיין ג'קסון 10 ו-5 ריבאונדים, אבי בן שימול 6 ו-5 אסיסטים, מוטי מוסקוביץ' 2. טמיר אריאלי, סיימון פארין ודניאל איידן שותפו, אך לא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully