וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני: "חשבו שאני אהיה בובה או שאשמש חותמת גומי”

25.1.2012 / 13:00

חשיפת וואלה! ספורט: כפי שנכתב כאן בלעדית, שי שני עוזב באופן מיידי את איגוד הכדורסל לטובת אבנר קופל: "אני סבור שההנהלה הנוכחית מיצתה את עצמה"

ברני ארדוב

צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: יאיר דניאל

זה היה באוויר ובשעה זו זה הפך להיות רשמי: כפי שנחשף בלעדית בוואלה! ספורט, אבנר קופל ישמש כיושב ראש החדש של איגוד הכדורסל ויחליף בתפקיד את שי שני באופן מיידי. שני כינס מסיבת עיתונאים שבה הוא הודיע על פרישה מוקדמת מתפקידו אחרי המהלך שנעשה להדחתו מהתפקיד.

הישיבה בעקבות הדחתו של שני שני יצאה לדרך, ובינתיים כל המעורבים בישיבה סירבו להתראיין. בין המעורבים: יו"ר המנהלת אבנר קופל ויו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. לפני הישיבה ביקש חבר הנהלת האיגוד שאול אייזנברג שהישיבה תהיה פתוחה לתקשורת מכיוון שלטענתו אין מה להסתיר בהליך, אך ההצעה נדחתה על ידי חברי סיעות מכבי והפועל שחתמו על ההסכם.

שי שני, איגוד הכדורסל בישראל. ברני ארדוב
"עשינו הרבה מאוד דברים, ובתקופה הזו בהחלט הייתי גם הספוג של האיגוד". שי שני/ברני ארדוב

כזכור, חברי סיעת הפועל בחרו להדיח את הנציג שלהם באיגוד שי שני ועברו לתמוך בקופל. לאחר ששני שליש מחברי סיעת אליצור החליטה לתמוך ביושב ראש מנהלת הליגה כמו גם מספר חברי סיעת בית"ר, קיבל קופל אתמול את התמיכה האחרונה שהיה צריך לאחר שנציגי סיעת הפועל ונציגי סיעת מכבי חתמו על ההסכם הסופי. משמעות הדבר היא שקופל יכהן כיו"ר איגוד הכדורסל עד הבחירות הכלליות, שייערכו במועד מאוחר יותר השנה. בתוך כך, תנועת אומ"ץ פנתה היום לשי שני וכתבה לו: "אנו רואים את כוונת הנהלת האיגוד בחומרה רבה ורואים בכך יום שחור לכדורסל הישראלי". התנועה הודיעה כי היא מתכוונת להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי נגד המינוי.

בפתיחת מסיבת העיתונאים זקף שני את הישגיו, ואמר: "לפי מה שהולך ומתרחש, אני צפוי לנהל את הישיבה האחרונה של הקדנציה הזו. הקדנציה שהתחילה באפריל 2008 בהחלט הייתה תקופה מאוד סוערת ומעניינת גם לאיגוד הכדורסל. בישיבת הפתיחה אמרתי שלתפיסת עולמי אני רואב בקידום התשתיות ופיתוחן כמטרה העיקרית של איגוד הכדורסל וקידום כדורסל הנשים, ובהחלט בשני התחומים הללו אנחנו עשינו לא מעט בשלוש השנים האחרונות, כך שבנושא הזה אני יכול להגיד שלאורך כל הדרך הייתי נאמן למטרות שהצבתי מלכתחילה.

"מה שצריך לעניין יותר את איגוד הכדורסל זה התשתיות ובניית העתיד, ואכן כך נהגנו", המשיך שני. "במסגרת הזו אני יכול להגיד שלאחר תשע שנות התלבטות שהיו קודם, הקמנו את האקדמיה. אני מניח שהילדים שהיום לומדים בויינגייט יהיו יכולים למלא את השורות של נבחרת ישראל בצורה הרבה יותר טובה בשנים הקרובות. זו ספינת הדגל שאני בהחלט גאה בה".

על סיום דרכו, אמר שני: "אני מסכם תקופה בצורה מעניינת, עשינו הרבה מאוד דברים, ובתקופה הזו בהחלט הייתי גם הספוג של האיגוד. נתתי גיבוי מלא לכל בעלי התפקידים באיגוד, למאמנים ולמקבלי ההחלטות. זכיתי מכם בצדק ובחלק מהמקרים שלא בצדק לביקורת קטלנית ולביקורת בונה. קיבלתי את זה באהבה. כנראה נתתי אמון גדול מדי וחטאתי בשלבים מסוימים בחטא הנאיביות, אך אני באמת שלם עם עצמי שנתתי גיבוי גם אם היו החלטות שלא מצאו חן בעיני".

על מהלך הדחתו, אמר: "אני עדיין סבור שההנהלה הנוכחית שנבחרה באפריל 2008 מיצתה את עצמה. צריך להכריע תמיד דברים בצורה דמוקרטית, שקופה וחוקית כפי שמחייב תקנון האיגוד וחוק העמותות. אני שלם לחלוטין עם כל המהלכים שעשיתי כולל אלה בחודשיים האחרונים. הודעתי לפני מספר שבועות כבר שבכל מקרה לא הייתי מתמודד לקדנציה נוספת מסיבות אישיות שלא קשורות לאיגוד הכדורסל. נאבקתי ואמשיך לאיאבק על נושאים עקרוניים. כל המאבק שלי היה על הניהול הציבורי של איגוד הכדורסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שי שני, איגוד הכדורסל בישראל. ברני ארדוב
"אני ישן טוב בלילה וזה מה שהכי חשוב". שי שני/ברני ארדוב

ברמה האישית, ציין שני כי נעלב: "כל אחד שעושים לו פוטש, קוראים לזה להדיח, נפגע מזה. אני לא אגיד שזה לא פגע בי. זו פגיעה ברמה האישית. התוקף המוסרי של המהלך היה חשוב לי בראש ובראשונה. אני הייתי ועדיין נאמן לדרכי. לא אסתיר שבימים האחרונים פנו אליי אנשים שאמרו לי להיות נחמד, להתפטר מרצוני, נתייחס אליך יפה. היה מי שאמר שאם אני לא אבין בדרך הקלה, אני אבין בדרך הקשה. הדיבורים האלה לא ראויים למקום הזה. ברגע שאמרו לי להתנהג יפה ואז ייתנו לי את הכבוד, זה היה הדבר שהכי העליב אותי. לא חיפשתי את הכבוד.

"בדרך דרכתי על לא מעט יבלות", ציין יושב ראש האיגוד היוצא. "חשבו שאני אהיה בובה של מישהו, אהיה חותמת גומי של אנשים. זה לא אני, זה לא אופיי, ויכול להיות שבגלל זה היום אני מסיים את תפקידי באיגוד, אבל אני ישן טוב בלילה וזה מה שהכי חשוב".

על ההדחה עצמה אמר שני: "בימים האחרונים הגיעו הפועל ומכבי להסכם ואמרתי להם לאורך כל הדרך שאת איגוד הכדורסל אי אפשר לנהל בכוחניות ובכפייה. בתחילת הדרך מנכ"ל הפועל, איתן רוב ושמעון אמסלם טענו שהם יעמדו איתנים מול שמעון מזרחי אך בסופו של יום נחתם הסכם שאומר בדיוק ההיפך ממה שהם אמרו. שום החלטה לא יכולה להתקבל בלי הסכמה של שמעון מזרחי, לדעתי כך אי אפשר לנהל את איגוד הכדורסל, אך זו כבר לא בעיה שלי. יכול להיות שאשאר בהנהלה ככלב שמירה כי אני יודע איפה החרכים הקטנים דרכם נכנסים השועלים לכרם. האיגוד הזה הוא מפואר גם אם יש כמה אנשים בדרך שמוציאים לו שם רע".

שני התייחס גם לפועלו של אבנר קופל במנהלת הליגה, ואמר: "היו לנו לא מעט מחלוקות בין המנהלת לאיגוד. קל לשבת במקום ולשפוט מישהו אחר. עד שאתה לא נמצא במקומו, אתה לא יודע מה הביא אותו לקבל את ההחלטות. אני לא רוצה להעביר ביקורת. לא הסתרתי את דעתי לא מעט פעמים בנושאים כמו הפיינל פור, שהוא מאוד לא ספורטיבי. הוא כעס עליי שאמרתי את זה שוב ושוב. המנהלת עשתה דברים יפים, אבל היא לא קידמה את ליגת העל כמו שציפו. בטווח זמן של תשע שנים אפשר למדוד תוצאות. זה נכון שלקבוצות יש קצת יותר כסף, אבל אם אני מסתכל מבחינת העניין הציבורי לגבי כמה שחקנים ישראלים צמחו בליגת העל לטובת הנבחרות, או כמה צופים מביאות קבוצות ליגת העל, ציפו לתוצאות יותר טובות. המזל שלנו, של ליגת העל, זה שיש את מכבי תל אביב".

בתחילת החודש דיווחנו על המהפך הצפוי באיגוד

שני שני בראיון ראשון: ”אני פגוע, לא הגיע לי לקבל תרגיל כזה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully