וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שני יודח, קופל יו"ר איגוד הכדורסל

הנהלת איגוד הכדורסל ביטלה את הקדמת הבחירות. ההנהלה צפויה להתכנס מחדש, להדיח את היו"ר המכהן ולמנות את קופל במקומו

הנהלת איגוד הכדורסל התכנסה לפני זמן קצר (שני) והחליטה על ביטול הקדמת הבחירות לראשות האיגוד, שהיו אמורות להיערך ב-21 בפברואר. ההחלטה התקבלה ברוב של 21 קולות לעומת 15.

בימים הקרובים צפויים אנשי סיעת הפועל לזמן ישיבת הנהלת איגוד דחופה, כאשר על הסדר היום תעמוד הדחתו של יושב הראש המכהן, שי שני, ומינויו של אבנר קופל, יושב ראש מנהלת הליגה והמועמד של סיעת הפועל לתפקיד יושב ראש האיגוד, תחתיו, ללא בחירות.

תהליך זה יתאפשר כאשר 10 אחוזים מתוך 39 חברי הנהלת איגוד הכדורסל יגישו בקשה לכינוס דיון מיוחד, במהלכו תעלה ההצעה להדיח את שני, שעל מנת להתקבל תזדקק לרוב רגיל מבין חברי ההנהלה. 20 קולות יבטיחו את הדחתו של שני.

בשלב זה מסתמן כי דיון החירום יתקיים בתוך כשבוע, ובסיומו צפוי קופל להתמנות ליו"ר איגוד הכדורסל עד לקיום בחירות חדשות. "ההפרש הגבוה שבו הסתיימה ההצבעה למעשה סולל את הדרך להדחתו של שני", אמרו בכירים באיגוד הכדורסל. "סיעות הפועל, בית"ר וחלק מסיעת אליצור התאחדו מאחורי קופל. סיעת מכבי, שהעבירה את תמיכתה לשי שני, ספגה מכה קשה".

יש לציין כי על פי תקנון איגוד הכדורסל, יש לערוך את הבחירות לראשות האיגוד עד לסיום השנה הקלנדרית, קרי עד ה-31 לדצמבר 2012, אולם גורמים בהנהלת איגוד הכדורסל מסרו כי הבחירות ייערכו ככל הנראה בחודש מאי, התאריך בו היו אמורות להתקיים לפני שעלתה האפשרות להקדימן לחודש פברואר. בבחירות הקרובות צפוי קופל להתמודד על קדנציה מלאה בתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, כאשר לא ברור בשלב זה האם יחליט שי שני, שהודיע כי יתמודד מחדש בבחירות אם אלה ייערכו בחודש פברואר, למשוך את מועמדותו ולהותיר לקופל את הבמה.

לשי שני קיימת האפשרות למנוע את הדחתו המיידית רק על ידי שינוי תקנון איגוד הכדורסל, זאת באמצעות כינוס האסיפה הכללית של האיגוד, תהליך שנחשב לסבוך מבחינה פוליטית ולא נראה ריאלי בשלב זה.

אם לא יתרחשו מהפכים בלתי-צפויים, כאמור, ימונה קופל ליו"ר איגוד הכדורסל בתוך ימים ספורים.

"אני לא מבין את עמדת הפועל", אמר שני לוואלה! ספורט לאחר שנודעו תוצאות ההצבעה. "נוצרה תחושה שהם מפחדים ללכת לבחירות דמוקרטיות עפ"י התקנון, ומנסים לעשות תרגילים שבאים ממקומות אחרים".

אבנר קופל ושי שני מתכסחים

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully