וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאטית: מכבי ת"א ניצחה את פרטיזן בלגרד 78:84

ערב נהדר של טל בורשטיין (18 נק') חיפה על יכולת בינונית של מכבי ת"א והוביל אותה ל-78:84 על פרטיזן בלגרד באדריאטית

יומיים לאחר שגברה על ז'לגיריס קובנה במסגרת הטופ 16 של היורוליג, המשיכה הערב (שבת) במסלול הניצחונות שלה כשגברה 78:84 על פרטיזן בלגרד במסגרת הליגה האדריאטית. זה היה רחוק מאוד ממשחקם הטוב ביותר של הצהובים העונה, אבל הם יכולים להתנחם בכך שהשיגו ניצחון מול קבוצה לוחמנית שכבר ניצחה אותם מוקדם יותר העונה ביורוליג, ועשתה זאת הפעם באולם שמאוד לא פשוט לנצח בו. מעל לכל, הצליח דיוויד בלאט להשיג את הניצחון מבלי לשחוק את שחקניו העייפים, ועם הבנה כי המשחק החשוב באמת של הקבוצה יגיע ביום חמישי הקרוב, אז יארחו הצהובים את ברצלונה המאיימת ביד אליהו.

נדמה שהבשורה האמיתית מהמשחק הזה היא חזרתו לחיים של טל בורשטיין, שפשוט היה נהדר הערב, והזכיר נשכחות מעונות קודמות. בורשטיין קיבל דקות רבות בעקבות רצונו של בלאט לאפשר לשחקניו מנוחה והגיב עם 18 נקודות, חלק נכבד מהן ברגעים החשובים של המשחק. בשונה מהמחצית הראשונה מול ז'לגיריס שהיתה הטובה ביותר של הצהובים העונה, הפעם 20 הדקות הראשונות של שחקניו של בלאט היו חלשות במיוחד. שחורציאניטיס לא הצליח להכניע את הגבוהים הסרבים, לנגפורד ומאלט לא ממש היו קיימים והמארחים ברחו עד 13 הפרש, לפני ששלשות של בורשטיין ונפילת מתח של פרטיזן איפשרה לצהובים לחזור ל-48:48 במחצית.

ברבע השלישי הצליחה האלופה הישראלית להשיג את הבריחה שלה בזכות דקות טובות של שחורציאניטיס ושייר כדי לעלות ליתרון 13 משלהם, אך אנדוסיץ' וראדוליצ'ה לא ויתרו וכבר צימקו ל-2 בלבד. אלא שאז הופיע בורשטיין, שעם צמד מהלכים נאים העלה את הצהובים ליתרון 6, דקה וחצי לסיום, ומשם כבר לא הצליחה פרטיזן לחזור. האם מצא בלאט קלף מנצח לקראת ברצלונה?

מהלך המשחק

מכבי תל אביב העלתה בחמישייה את דמונד מאלט, דווין סמית', קית' לנגפורד, דיוויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס. פרטיזן בלגרד עלתה עם מירוסלב ראדוליצ'ה, דראגן מילוסאייביץ', פטר בוזיץ', מילאן מצ'באן ודייויד ברטאנס. הצהובים נראו רע בפתיחה כשהתקשו מאוד למצוא את הטבעת, ומנגד העלה מילאן מצ'באן את קבוצתו ליתרון 4:8. בלאט הכניס את שון ג'יימס כדי לסייע בצבע, וזה הגיב בנקודות, וטל בורשטיין עם שלשה גדולה ודאנק ועבירה גדולים עוד יותר קבע שיוויון 12:12. מילואסלייביץ' צלף שלשה, אנדוסיץ' ראה כי טוב וצלף שתיים רצופות, ועבירה בלתי ספורטיבית של שון ג'יימס איפשרו לפרטיזן בלגרד לרדת ביתרון 17:24 בסיום הרבע הראשון.

הדשדוש של מכבי בהתקפה נמשך גם בפתיחת הרבע השני כששחקניו של בלאט לא מצאו את הטבעת במשך שלוש דקות, ופרטיזן ניצלה זאת עד תום. לוצ'יץ' צלף ללא הפרעה, הגבוהים הסרבים לא התקשו בצבע וטסו ליתרון 19:32. בלאט צעק על שחקניו בפסק הזמן להתחיל לתקוף את הסל, והצהובים הלכו פנימה אל לנגפורד ושחורציאניטיס שצימקו ל-7 בלבד. ראדוליצ'ה המשיך להקשות על הגבוהים של האורחים, ומהצד השני המשיך בורשטיין להיות המוציא לפועל עם עוד שלשה שהורידה ל-35:41. פרטיזן המשיכה לרוץ ולהעניש על כל איבוד של מכבי, כשראדוליצ'ה מסיים מתפרצת בדאנק נהדר, אבל לנגפורד לא ויתר והמשיך לנגוס בהפרש של הסרבים, ושלשה של בלו על הבאזר הורידה את השתיים צמודות במחצית עם שיוויון 48:48.

אנדוסיץ' פתח את הרבע השלישי עם סל ועבירה, והסרבים רשמו שני גגות נאים בהגנה- אחד על שחורציאניטיס והשני על פפאלוקאס- אבל שחורציאניטיס החזיר בהתקפה שלאחר מכן וג'אמפ מוצלח של בלו קבע יתרון 57:59 לאורחים. המארחים החלו לאבד את הסבלנות שלהם, לקחו יותר מדי שלשות ואיבדו כדורים, בעוד הצהובים לחצו על הגז, אוחיון הריץ מצויין את המתפרצות, ושלשה של דווין סמית' קבעה 57:63. המומנטום של האורחים נמשך כששייר צלף שלשה מהפינה וכבר העלה ל-13, אבל פרטיזן הצליחה לצמק בדקה האחרונה עם נקודות של אנדוסיץ' כדי לרדת בפיגור מינימלי, 70:63 לפני הרבע האחרון.

ג'ון שייר המשיך להיות אגריסי מאוד ותקף את הסל עם פתיחת הרבע הרביעי כדי להגדיל את יתרונם של הצהובים, אבל אנדוסיץ' ולוצ'יץ' קלעו ג'אמפים מוצלחים, וראדוליצ'ה מתחת לסל הוריד ל-2 בלבד. אלא שבורשטיין שוב לקח אחריות, חדר פעמיים וסחט עבירות ששלחו אותו אל הקו, שם הוא עשה את העבודה והעלה את מכבי ליתרון 6 בתוך הדקה האחרונה. הסרבים חיפשו את הפתרון מחוץ לקשת אך לא פגעו, והנדריקס קבע את תוצאת הסיום.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: טל בורשטיין 18 (4 מ-5 משדה) ו-2 חטיפות, סופוקליס שחורציאניטיס 12, יוגב אוחיון ודיוויד בלו 9 נקודות כל אחד, ריצ'רד הנדריקס (5 ריבאונדים ו-3 חטיפות), קית' לנגפורד (4 אסיסטים) וג'ון שייר 8 נקודות כל אחד, שון ג'יימס 6 ו-7 ריבאונדים, דווין סמית' 4, דמונד מאלט 2, תיאו פפאלוקאס שיחק ולא קלע.

קלעו לפרטיזן בלגרד: דאנילו אנדוסיץ' 18 (3 מ-8 לשלוש), ולאדימיר לוצ'יץ' 16, מירוסלב ראדוליצ'ה 14, מילאן מצ'באן 12 (3 מ-9 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, דראגן מילוסלייביץ' 5 ו-3 אסיסטים, רסקו קאטיץ' ונמנייה בסוביץ', דיוויס ברטאנס 3, דושאן קצ'מן 2, פטר בוזיץ' שיחק ולא קלע.

מדוע דיוויד בלאט מעריך כל כך את ריצ'רד הנדריקס?

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully